English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 15.02.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Glimt og Mo IL Wink
Back to top
View user's profile Send private message
dotcom
Senior

PostPosted: 15.02.2008 14:50    Post subject: Reply with quote

Michael Collins nå begynner det å bli mange innlegg siden du sa du skule dra og ikke komme tilbake til forumet her mer
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 15.02.2008 15:10    Post subject: Reply with quote

Besøk Isberget-forumet hvor det er konsensus rundt at Reginiussen er verdt 60 millioner og at Mika Koppinen er teknisk begavet. Da skjønner du hvorfor Micheal Collins trives bedre her
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2008 17:47    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke all denne skepsisen mot Jarstein. Returen han gav på målet kommer fordi avslutningen er god, og han rekker ikke annet enn å få hånda på den.

Hvis vi først skal sammenligne med Lars, ville nok han hatt langt større problemer med et par av langskuddene som Jarstein tar enkelt på grunn av godt fotarbeid. Det er også et par av de høye plukkeballene som han måtte ha gitt corner på pga teposespenst.

Jarstein er seks år yngre, og med et mye større potensiale, samtidig som han er ambisiøs og tøff nok til å tåle de små feilene alle keepere gjør fra tid til annen. Et rent bytte mellom Hirschfeld og Jarstein var gull for RBK, intet mindre. Vi har fått Norges klart største keepertalent og fremtidige landslagskeeper.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2008 02:48    Post subject: Reply with quote

Sitter med samme inntrykk. Men det var selvfølgelig ikke heldig at ballen havnet der han havnet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 22.02.2008 01:23    Post subject: Reply with quote

Skal vi døpe om tråden til "Espen Johnsen 2"?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 01:23    Post subject: Reply with quote

Gjerne, forøvrig irriterende å tenke på at vi ikke signa Arason på "free-transfer" isteden og sparte oss disse 11 millionene.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.02.2008 05:50    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Skal vi døpe om tråden til "Espen Johnsen 2"?

Tullball. Er enig i at førstemålet til Fiorentina i dag ser litt unødvendig ut, men ta en titt på reprisen sett fra bak mål igjen, så ser du at han ikke engang ser at skuddet kommer før den passerer mellom beina på Tettey, og er faktisk raskt nede. Kunne han ha tatt den? Ja, helt sikkert. Burde han ha tatt den? Kanskje det. Men noen keepertabbe, det var det på ingen måte. Når det gjelder Hirschfeld, er jeg slett ikke sikker på om han engang hadde fått henda på den, og da hadde det kanskje sett mindre teit ut.

Det eneste som kan gjøre Jarstein til noen EJ2, er at media begynner å blåse opp noen småfeil til avgjørende generaltabber, slik at selvtilliten hans forsvinner ut vinduet. Heldigvis tror jeg det skal mye mer til med Jarstein enn med Johnsen.

Hente Arason på free transfer? Ja da, hvis man liker spillere på hell framfor spillere på vei opp, men jeg regner med at du da har glemt at han kunne være et lite nervesammenbrudd verdt i CL til tider.

Det er lett å huske de gode sidene med gamle helter, og bare registrere negative ting med de som er der til enhver tid.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 09:53    Post subject: Reply with quote

Jarstein ga to returer rett ut i feltet, bare flaks at de ikke resulterte i mål for Fiorentina.
josinho
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 10:01    Post subject: Reply with quote

Jarstein er en klippe og en kriger. Enorm rekkevidde og pondus. De fleste av returene kommer etter harde skudd fra kloss hold, skudd som de fleste andre ikke tar. Kan ikke folk som skal slenge dritt om Norges landslagskeeper heller gjøre det andre steder, feks lage seg en tråd på et eller annet bortgjemt Tromsøforum.

Jarstein Tommel'n opp!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.02.2008 13:07    Post subject: Reply with quote

Synes det er flott at alle forsvarer Jarstein her, men jeg hadde forventet mer han virker unødvendig glepphendt, har noen ganger noen rare igangsettninger. Han sprer heller ikke samme trygghet og autoritet som Hirschfeldt gjorde, det som er posistivt er at han er tøff i feltet og hviser god rekkevidde ved enkelte anledninger samt at han er trygg med ballen i beina. Mye potensiale og har alle forutsetninger for å bli en klassekeeper med litt tid. Noen Espen Johnsen 2 tror jeg vi kan glemme da Jarstein ikke har like klare svakheter i sitt spill.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 22.02.2008 13:21    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen 2 pga at han framstår like blind og fornektende for egne feil og forbedringspunkter som Espen med tannpirkern gjorde, og sannsynligvis fortsatt gjør.

Men han har framstått som en ordinær keeper som har besørget to rimelig avgjørende baklengs så langt.

Mentalt minner han definitivt om EJ.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 22.02.2008 13:40    Post subject: Reply with quote

....Mentalt minner Recon definitivt om en surmult Rekdal
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
quarterback
Rutinert

PostPosted: 22.02.2008 13:48    Post subject: Reply with quote

Jeg ser poenget til Recon, men sier meg noe uenig.

Mentalt sett var EJ en klasse for seg, han var totalt på kjøret for å si det rett ut. På en ordinær skala var han nok et ekstrempunkt.

Jarstein derimot tror jeg er mer oppegående i den grad at han faktisk innser sine egne begrensninger og feil i større grad enn EJ.

Tror vi også har et for dårlig sammenlikningsgrunnlag til å avgjøre skjebnen til Jarstein. Han har spilt to obligatoriske kamper og greit nok hatt et par baklengs som var diskutable. Vil gjerne se han mer for å kunne ha en bestemt oppfatning av kvalitetene hans. Men jeg har merket meg at han også har hatt en del klasseinngripner, men det hadde jo for så vidt EJ også i sine glansdager.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 22.02.2008 14:14    Post subject: Reply with quote

ja tror vi skal vente til det er gått endel kamper i tippeligaen før vi dømmer Jarstein. Er en grunn til at han blir sett på som Norges neste beste keeper.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 14:29    Post subject: Reply with quote

Min vurdering av førstemålet:

Skuddet er dekket, går mellom beina på (eller rett forbi) en Rosenborgspiller og fra relativt kort hold. Det er ikke hardt, det er heller ikke spesielt godt plassert.
Årsaken til at ballen går inn er at Jarstein står litt i bakvekt når skuddet kommer og dermed kaster han seg bakover i stedet for å skjære av ballbanen. Dermed klarer han ikke å dytte unna ballen, selv om han har hånda på den. Bør ikke være umulig å redde for en landslagskeeper.
Returen kunne likevel blitt farlig.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 23.02.2008 02:41    Post subject: Reply with quote

Men dessverre 2 avgjørende baklengs.
Tror vi må skylde litt på det faktum at det fremdeles er februar
(at vi dermed ikke kan forvente stablitet) og at han har vært i
klubben kun 2 måneder nå. Jeg vil i alle fall ikke slakte ham ennå,
jeg vil gi ham et par TL-kamper først.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.02.2008 02:44    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig er jeg ikke overrasket. Jeg ville helt klart ha foretrukket om man klarte å forlenge med Hirschfeldt. Desverre er det ikke mye vi kan gjøre med det nå. Jarstein er vår keeper.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.02.2008 14:55    Post subject: Reply with quote

Har vel samme følelse jeg også.

Hirschfeld ville ikke være i RBK, og vi måtte finne en erstatter. I så måte var ikke Jarstein et så dumt valg. Utfordringen er at han fortsatt mangler stabilieten til en erfaren mann som Hirschfeld, og ikke minst rutinen jf. returer.

Derimot håper jeg at Jarstein på sikt kan utnytte potensialet sitt. Det er tilsynelatende stort.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.02.2008 18:49    Post subject: Reply with quote

Ferdighetsmessig har vi antakeligvis ikke tapt mye på å bytte ut Hirsch med Jarstein. Men Hirschfeldt var en lederfigur som i stor grad klarte å holde en skral og ustabil backlinje disiplinert. At vi mistet han gjør at behovet for autoritet i forsvarsrekka blir større.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.02.2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Da jeg skrev at Hirschfeldt gikk til RBK, ble det skrevet mye rart om ham på dette forumet. Det fortsette man med også mange måneder etter at serien var kommet i gang - ja noen helt til det siste.

Recon, for eksempel har aldri vært spesielt positiv til Hirschfeldt.
Iflg Recon minnte også Hirschfeldt om EJohnsen.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.02.2008 20:36    Post subject: Reply with quote

Tror nok Jarstein kan bli en leder baki der i løpet av relativt kort tid. Han har kort lunte og voldsomm tenning - på godt og vondt.

Som jeg nevnte før han kom hit, jeg ser på Jarstein som større matchvinner og -taper enn Hirschfeldt. Han har nok større ekstremkvaliteter inne, i form av reaksjonsredninger osv, men han gjør også tabber som Hirsch sjelden eller aldri gjorde. Så får vi se etterhvert om plussene kan veie opp mot minusene. Fordelene ved at Lars var så jevn var at man alltid visste hva man kunne forvente, og man slapp i stor grad keepertabber. Han var i mine øyne Tippeligaens jevneste keeper, og det i seg selv er en styrke. Men som sagt ser jeg på Jarstein som en keeper som kan dra fram redninger på ei høyere hylle enn Hirsch. Så håper jeg han kan stabilisere seg på øvre del av formkurva si etterhvert.
robbie
Veteran

PostPosted: 23.02.2008 20:59    Post subject: Reply with quote

Jeg var på Alfheim og så TIL bli totalt rundspilt av Galatasaray i UEFA-cupen i 2005, men likevel vinne. Lars Hirschfeldt vant den kampen for TIL. Jeg forelsket meg i han i den kampen, og mener han er den beste keeperen Rosenborg noengang har hatt.

Hirschfeldt spilte mindre for galleriet enn det Espen Johnsen og Rune Jarstein gjør. Men var en langt tryggere keeper.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 24.02.2008 05:16    Post subject: Reply with quote

Handler jo litt om å stå på rett sted til rett tid, da slipper man disse "ekstremredningene" som egentlig virker bedre enn hva de er. Eneste som har irritert meg over Hirchsfeld er tidvis rekkevidden.. Utenom det har han vært utrolig stabil og trygg. Vi har nok tapt litt på å bytte, men på lang sikt vinner vi nok.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.02.2008 05:17    Post subject: Reply with quote

Det var vel ingen som ønsket at Hirschfeld skulle dra, men når han ikke var interessert i å forlenge så hadde vi ikke noe valg. Klubben gjorde helt riktig da de solgte han. Vi får bare håpe at Jarstein ikke er en ny Espen Johnsen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 103, 104, 105  Next
Page 25 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb