| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 15.02.2008 00:37 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: |
Fredrik Stoor 3
Joda, var OK i starten. Etterhvert ble løpene fraværende og innleggene katastrofale. Dette holder ikke.
|
Denne forstår jeg ikke, Nordvik som du ga 5 var mye mindre involvert enn Stoor. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.02.2008 00:40 Post subject: |
|
|
| Jeg fatter ikke hvordan noen kan si Stoor var god i dag jeg. La dere ikke merke til da han flere ganger stod i ro i stedet for å gå på løp, og medspillerne sentret til dit han skulle ha vært? Og noen av innlegga hans var jo - bokstavelig talt - bak mål. Kan hende jeg ikke fulgte med så mye på han, men jeg mener Nordvik viste blant annet en mye bedre nærteknikk, men det er selvfølgelig lov til å være uenig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.02.2008 00:44 Post subject: |
|
|
| Stoor gikk på masse løp offensivt, og kom seg til et par gode innlegg, men det ble av og til litt kluss i samarbeidet med Konan. Nordvik var sjelden så høyt i banen, men det kan jo være han hadde fått beskjed om å holde igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 15.02.2008 00:46 Post subject: |
|
|
Som det så ut på TV gik Stoor på mange gode løb i andre omgang. Men at han har stået stille uten at gå på løb er det ikker sikkert at kameraet har fået med, så der har du sikkert ret. Indlæggene var stort set dårlige, ja, jeg mindes kun havde et godkendt et.
Dog synes jeg kanske at 4 til både Stoor og Nordvik har været mere fair, men det er muligt du har haft et mye bedre oversyn på stadion. Eller omvendt selvfølgelig  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.02.2008 00:46 Post subject: |
|
|
| Det er sikkert mulig, men jeg satt i hvert fall igjen med et dårlig inntrykk av han etter kampen. Men det er selvsagt mulig jeg har tatt feil. Forresten, hvis Iversen får bedre enn 1 i Adressa i morgen, er det en skandale. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.02.2008 00:47 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | hvor står det at en spiller som ikke er med i spillet er i offside hvis balle boucer av keeper. Nå er det riktignok 3 år siden jeg tokk dommerlisens så reglen der kan jo ha forandra seg uten at jeg har tru på det. |
Det er ikke idet ballen kommer fra keeperen som teller. Det er idet ballen blir skutt mot keeperen.
| andersw wrote: | | Oppskrytt spiller som nesten bare har scoret mot Tampere U og Astana. |
Joda, han var elendig idag. Noe han har vært i endel kamper nå, men han har scoret i underkant av 20 mål på i overkant av 20 kamper siden han fikk tillit i fjor. Man trenger ikke å overdrive.
| reddevil82 wrote: | | Trodde Demidov hadde draktnr 11. I dag spiller han jo nr 30. Noen som vet hvorfor? |
Draktnummer |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.02.2008 00:53 Post subject: |
|
|
| Dette ble som fryktet, en ren og skjær formalitet. Synes også at jeg ser igjen tendensene under tørum. Labbetempo tilbake etter balltap. Løpskraften er fortsatt ikke god nok!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.02.2008 00:53 Post subject: |
|
|
Kone er bare god i kamper hvor vi styrer totalt, da kan han ligge i boksen å gjøre det han er best på. Når vi blir presset lavere og han selv må delta i angrepsoppbyggingen er han intet mindre enn en katastrofe. Dette fordi han har like dårlig nærteknikk som Frode Johnsen, en annen spiller som kun var god når resten av laget fungerte.
Vi bør selge denne primadonnaen nå mens han enda er hypet... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.02.2008 00:55 Post subject: |
|
|
| Drømmeløsninga hadde vært og solgt både Iversen og Konè og henta Nannsokg/Pall som spisspar. Eventuelt solgt Konè og henta en kjapp og teknisk bakromsspiss for å utfylle Iversen. Men det skjer nok ikke dessverre. Når dette er sagt så kan jo Konè voldsomt mye bedre enn i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.02.2008 00:56 Post subject: |
|
|
| Forøvrig, hvordan drakt hadde vi i dag egentlig? Den var ufattelig stilig... |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 15.02.2008 01:08 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Lomaxx wrote: | | hvor står det at en spiller som ikke er med i spillet er i offside hvis balle boucer av keeper. Nå er det riktignok 3 år siden jeg tokk dommerlisens så reglen der kan jo ha forandra seg uten at jeg har tru på det. |
Det er ikke idet ballen kommer fra keeperen som teller. Det er idet ballen blir skutt mot keeperen. |
Du må huske at Adrian Mutu var ikke aktivt med i spillet når ballen blir skutt. Det er først etter at Jarstein har vært borti den at han faktisk er aktiv. Det hadde vært noe helt annet hvis Jarstein ikke hadde tatt i ballen og Mutu hadde styrt den inn _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.02.2008 01:11 Post subject: |
|
|
| Da tar du nok feil. Han dro fordel av sin posisjon. At Jarstein var borti ballen, er irrelevant. En keeper kan ikke oppheve offsiden på denne måten. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 15.02.2008 01:16 Post subject: |
|
|
Det ble mål så legger vi den diskusjonen død. Det er ikke noe vi kan gjøre med det. Vi får heller tolke reglene sånn vi forstår dem. Det er en av de vanskligste situasjonene å dømme i fotball. Noen ganger går det en vei andre ganger andre _________________ Grilldress er også en dress:)
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.02.2008 01:24 Post subject: |
|
|
Det var en merkelig holdning når du er utdannet dommer, men greit.
Jeg har forresten ikke fått sett posisjoneringa hans skikkelig ennå, kun såvidt på en reprise, så jeg skal være litt varsom med å uttale meg for mye på grunnlag av hva andre har sagt, selv om det er en del av dem.
Last edited by attach on 15.02.2008 02:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 15.02.2008 02:06 Post subject: |
|
|
Pinlig dårlig oppmøte på kampen i dag. Forferdelig at det skal være 10 000 tilskuere på Lerkendal når det er storkamp på gang.
Det var også pinlig å se på noen av spillerne utpå matta der! Konè er fullstendig ute av dansen i hele kampen i tospann med Iversen, så lenge han spilte.
Ser også noen her mener Strand gjorde en ok innsats. En elendig forestilling av Roar Strand var det. Intet mindre. Forferdelige pasninger og knoting med ballen i beina! Alltid skal det komme en vending eller to med påfølgende ballmiss. Han er for treig. åpenbare pasningsalternativ forsvinner fordi han nøler. Han er ikke i form og ikke vet jeg om han kommer til å bli i form igjen, slik vi husker å ha sett ham. Ja, jeg vet han hadde en eller to inngripener. Det er ikke nok.
Sappara gidder knapt nok å løpe hjem etter balltap. Elendig holdning. Nå må spillerne slutte å bli stående og slå ut med armene etter de mister ballen. Da er det full gass etter som gjelder! Så ut som han fikk seg en trøkk 16 i ankelen i første omgang. Heldigvis ser det ut til at det ikke var noe ille.
Demidov var kanongod i dag. Per ciljan det samme. Nordvik gjorde meg også glad. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.02.2008 02:58 Post subject: |
|
|
| Hvordan kan folk kritisere Stoor etter dagens kamp? Han håndterte Mutu på en utmerket måte, var villig fremover og slo gode innlegg. Og Stoor kan da ikke springe fremover når ballen er på den andre sida av banen. Det vil jo bare føre til mindre sjanse for at han faktisk får ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Gutan Junior
|
Posted: 15.02.2008 06:10 Post subject: |
|
|
| http://bildr.no/view/156176 Sett verre offsider det ikke har blitt blåst på. Det som Ikke bra er dekking på Mutu, står en arbeidsledig hvittrøye å ser på ballen midt i felte.. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.02.2008 06:28 Post subject: |
|
|
1.omg var akkurat som jeg hadde fryktet, i 2.omg hevet vi oss betraktelig, men det har nok endel med at Fiorentina frivillig ga fra seg initiativet. Vi er muligens litt bedre organisert defensivt enn tidligere, men jeg synes fortsatt det jobbes for mye alene og ikke som en enhet. Offensivt er det kun sporadisk at ting virker planlagt.
Synes det er rart at ikke flere er kritisk til Stoors arbeid før 0-1, Fiorentinaspilleren glir altfor lett forbi. Demidov var glitrende, og Nordvik bør satses på som venstreback. Strand var variabel på sentral midtbane, han spiller på altfor små marginer. Traore og Skjelbred var OK, mens Sapara var skuffende. Iversen og Kone var dårlige, men Konè får kanskje i overkant mye pepper, og Iversen har tross alt vært skadet lenge. Konan bør definitivt starte i bortekampen.
Skammelig dårlig publikumsoppmøte. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 15.02.2008 09:23 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Problemet er helt vores eget og det hedder ingen offensiv samhandling, ikke præcise nok i pasningsspillet og intet killerinstinct. |
Godt oppsummert. Helt ræva samhandling når det gjelder det offansive. |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 15.02.2008 09:37 Post subject: |
|
|
| Knerten_10: Jeg veit ikke hvilken kamp du så, men innleggene til Stoor var langt fra katastrofale og han prøvde på overlapp og offensive initiativ stadig vekk. Det er sant at det var en del slurv, men å si at innleggene var katastrofale sier det meste opp fotballforståelsen din. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 15.02.2008 09:46 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Drømmeløsninga hadde vært og solgt både Iversen og Konè og henta Nannsokg/Pall som spisspar. Eventuelt solgt Konè og henta en kjapp og teknisk bakromsspiss for å utfylle Iversen. Men det skjer nok ikke dessverre. Når dette er sagt så kan jo Konè voldsomt mye bedre enn i dag. |
Er ikke så mange kamper i eliteserien vi får bruk for en bakromsspiss da, i 20 av kampene ligger de jo med 10 mann i forsvar... _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 15.02.2008 09:48 Post subject: |
|
|
tydligvis hadde FeiteIvers fått spille andre omgang hadde han ikke kløna det til sånn http://www.vg.no/pub/vgar...tid=502181 svakt Rambo _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.02.2008 13:02 Post subject: |
|
|
| h b wrote: | | Er ikke så mange kamper i eliteserien vi får bruk for en bakromsspiss da, i 20 av kampene ligger de jo med 10 mann i forsvar... |
Tull, dette tilhører gamle dager. Nå står lagene vi møter som regel høyt og er ekstremt aggresive. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 15.02.2008 13:48 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Du må huske at Adrian Mutu var ikke aktivt med i spillet når ballen blir skutt. Det er først etter at Jarstein har vært borti den at han faktisk er aktiv. Det hadde vært noe helt annet hvis Jarstein ikke hadde tatt i ballen og Mutu hadde styrt den inn |
Om Mutu er i offside når skuddet går og dra fordel av sin posisjon så er det offside. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.02.2008 14:54 Post subject: |
|
|
| Helt riktig, olavs. Jeg så dette ikke fra min vinkel på tribunen og har ikke sett dette på TV, men sto Mutu i offsideposisjon da skuddet som Jarstein ga retur på, ble avfyrt? Stoor er tilbake der han var før senhøsten i fjor; bra defensivt, svakere offensivt. Demidov imponerte som forventet, og Per ha stor løpskapasitet, mens Sapara og Kone fortsetter sin nedadgående prestasjonskurve. Ivers skuffet som forventet, neste gang starter Konan. Ellers er Pelu trolig god som bakromsspiss med sin store hurtighet. Bør kanskje byttes inn neste gang istedenfor Storflor som ikke passer inn i 4-4-2. Skuffende publikumsoppmøte, ja. Fiorentina hadde fått bank av et RBK i høstform. |
|
| Back to top |
|
 |
|