| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.02.2008 12:40 Post subject: |
|
|
Jeg er uenig med Henriksen at både basma og storflor starter!
Men Stoor er kanskje sliten etter landskampen? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.02.2008 12:43 Post subject: |
|
|
| Stoor ble satt opp først. Det er vel ingenting å gjøre med at han er skadet, men Nordvik hadde vært mer spennende, for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 08.02.2008 12:43 Post subject: |
|
|
Hvis du leser artikkelen på rbk.no så står det følgende:
Fredrik Stoor prøvde seg på dagens trening, men kjente på smerter i leggen etter onsdagens landskamp og står over kveldens kamp.
Derfor starter ikke han mot Shaktar:) |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 08.02.2008 13:26 Post subject: |
|
|
Timinga med landslagsskader på Stoor og Tettey var jaggu kjip. Det er så meningsløst. Når treningskamper fullstendig uten betydning, like før RBK skal ut i viktige oppgjør, resulterer i skade på Tettey fordi han ikke ble bytta ut tidligere slik det var forespeila på forhånd. Også Traore har vondt og er usikker, og med Ivers ute, ser RBK-laget farlig tynt ut.
Nå har vi ett skifte i den nykomponerte backrekka, to skifter på midtbanen og ett i angrep. Tror vi må spenne forventningene nedover. Det hadde ikke vært så farlig om vi ikke skulle ut i viktig kamp om mindre enn ei uke ... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2008 14:10 Post subject: |
|
|
- Vi kunne kjørt fram Vadim Demidov i den defensive midtbanerollen, men vi har trent inn backfireren i det siste, og ønsket ikke å nedre på dette. Samtidig tror vi Marek vil spille bra i den rollen. Han er blant annet veldig god til å vende spillet hurtig, sier Henriksen.
Les mer: Henriksen om Sapara: - Itj all verden te defensive fiber |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.02.2008 14:20 Post subject: |
|
|
Slapp av... Vi vinner 10-0 ok kanskje ikke 10-0 men jeg har ihvertfall tro på seier uansett hva slags lag vi stiller med, men jeg skal være optimistisk i år så resultatene kommer aldri til å stå til forventningene mine  _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.02.2008 14:37 Post subject: |
|
|
| Nå er ikke Shaktar noe spesielt dårligere lag enn Fiorentina i mine øyne. Så vi skal ikke forvente annet enn et lag som gir full innsats. Jeg vet ikke når den ukrainske serien starter, men nivået der er høyt så jeg vil tro at Shaktar vil være sterke selv om de er utenfor sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 08.02.2008 15:05 Post subject: |
|
|
Flere her inne som skal se kampen på Three Lions? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 08.02.2008 15:17 Post subject: |
|
|
Kjipt med skadene. Personlig ønsker jeg startellevere uten navn som Basma, Kvarme, Strand og Storflor denne sesongen. Laget vi stiller med i kveld illustrerer konsekvensene av å ha en så tynn stall som vi har i år.
Tipper at vi spiller en dårlig kamp og taper fortjent i kveld. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 08.02.2008 16:28 Post subject: |
|
|
RBK.no melder at kampen er utsatt til klokken 20.00.
http://www.rbk.no/incomin...e99859.ece _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.02.2008 17:00 Post subject: |
|
|
| Vises denne på noen kanal i kveld? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.02.2008 17:01 Post subject: |
|
|
TV2 Sport.
Men det står kun "Kampen går direkte på TV2 Sumo" i den nyeste meldinga? Har det blitt forandret? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.02.2008 17:20 Post subject: |
|
|
| Det er egentlig ikke noen grunn eller unskyldning for tv2sport å ikke sende kampen. Utstyret er på plass og det har 5 kanaler tilgjenglig. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 08.02.2008 17:27 Post subject: |
|
|
Glad laguttaket reflekterer det jeg skrev tidligere; at Sapara bør stille foran gamlegutta sentralt. Hadde dog trodd de like gjerne hadde dytta fram Demidov, men dette viser vel at midtstopperparet er noe av det helligste vi har, akkurat som i fjor.
Storflor som hengende spiss er kanskje ikke så dumt, gitt de spillerne vi har tilgjengelig nå. Alternativet er sannsynligvis å bytte om på Konan og Storflor (tror ikke Aas blir satset på i en så viktig sammenheng), og da vil jeg faktisk heller ha Konan fram og Storflor bak; Storflor er mer tro mot systemet og jobber bedre hjemover, mens Konan er bedre foran mål.
Mot Fiorentina er jeg ganske sikker på at Iversen starter, så sånn sett vil kanskje den siste halvtimen gi flere svar i dag enn startelleveren.
Det har også falt meg inn at Henriksen kan ha et jokeress i ermet i forbindelse med Fiorentina-kampen, og at dette med å sette startellever mot Fiorentina er deilig juks. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.02.2008 17:34 Post subject: |
|
|
Det bekymrer meg at de fortsatt ikke klarer å anvende den der teorien med å bruke riktige spillere i riktige roller.
Øyvind Storflor, som i alle år har prøvd å være ving i 4-3-3, men har hatt et par sesonger som spiss i 4-4-2, skal plutselig bli AMC, en posisjon som etter min mening krever alt det han ikke har.
Marek Sapara, som er klart best som AMC, skal plutselig spille DMC, selv om han ifølge treneren selv ikke har defensive fibre, og i tillegg har blitt gjennomtestet med middels hell i den posisjonen fra før.
Didier Konan, som herjet i Afrika som AMC, blir plutselig vurdert utelukkende som spiss eller kant, antagelig fordi posisjonen AMC ikke fantes da han kom til klubben.
Jeg skjønner jo at de ikke vil endre på det noenlunde fungerende forsvaret sitt nå, men det kunne jo vært en idè å bruke de spillerne som er regnet som backup i sine respektive roller, i stedet for å hele tiden teste ut topp 14-spillerne i nye roller, for å se om de mirakuløst slår til.
Hvis ikke spillere som Aas, Berbatovci og Nordvik regnes som gode nok til å steppe inn når behovet faktisk er tilstede, burde de heller ikke telles med i A-stallen, og i så fall trenger vi ganske mye forsterkninger før sesongen starter. Eller så burde trenerteamet begynne å vise tillit til hele stallen sin. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.02.2008 17:39 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | en posisjon som etter min mening krever alt det han ikke har. |
SÃ¥ du noen av stikkballene hans i sist kamp? |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 08.02.2008 18:33 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Det bekymrer meg at de fortsatt ikke klarer å anvende den der teorien med å bruke riktige spillere i riktige roller.
Øyvind Storflor, som i alle år har prøvd å være ving i 4-3-3, men har hatt et par sesonger som spiss i 4-4-2, skal plutselig bli AMC, en posisjon som etter min mening krever alt det han ikke har.
Marek Sapara, som er klart best som AMC, skal plutselig spille DMC, selv om han ifølge treneren selv ikke har defensive fibre, og i tillegg har blitt gjennomtestet med middels hell i den posisjonen fra før.
Didier Konan, som herjet i Afrika som AMC, blir plutselig vurdert utelukkende som spiss eller kant, antagelig fordi posisjonen AMC ikke fantes da han kom til klubben.
Jeg skjønner jo at de ikke vil endre på det noenlunde fungerende forsvaret sitt nå, men det kunne jo vært en idè å bruke de spillerne som er regnet som backup i sine respektive roller, i stedet for å hele tiden teste ut topp 14-spillerne i nye roller, for å se om de mirakuløst slår til.
Hvis ikke spillere som Aas, Berbatovci og Nordvik regnes som gode nok til å steppe inn når behovet faktisk er tilstede, burde de heller ikke telles med i A-stallen, og i så fall trenger vi ganske mye forsterkninger før sesongen starter. Eller så burde trenerteamet begynne å vise tillit til hele stallen sin. |
Er enig med veldig mye av det du sier. I tillegg setter jeg et spørsmålstegn ved Pelu-kjøpet. Jeg ser på han og Storflor som ganske like spillere, begge er hurtige og typiske ving-typer. Hvis ikke Pelu stiller foran Storflor (som allerede sitter på benken) i køen, hva skal vi med han da? Burde ikke han spilt spiss sammen med Kone og Konan ned som OMS? Hvilken plass skal Pelu konkurrere om? Og hvilken plass i køen har han?
Jeg kan ikke si at jeg vet nok om Pelu til å si at han skal stille foran i køen, men synes det er et veldig rart kjøp hvis han ikke en gang forsterker benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Sturridge Junior
|
Posted: 08.02.2008 19:31 Post subject: |
|
|
| Hadde blitt værre for RBK om Shaktar fortsatt hadde hatt Elano Blumer og Nery Castillo, men heldigvis for RBK spiller disse nå i Manchester City! |
|
| Back to top |
|
 |
Gutan Junior
|
Posted: 08.02.2008 20:25 Post subject: |
|
|
| Sturridge wrote: | | Hadde blitt værre for RBK om Shaktar fortsatt hadde hatt Elano Blumer og Nery Castillo, men heldigvis for RBK spiller disse nå i Manchester City! |
Castillo hadde vell ikke spilt uansett han vart vell nermest bannlyst av Lucescu etter han stjal en straffe fra Lucarelli og bomma. Han fikk hverfall ikke noen kamper etter dette og ble stående med 5-6 kamper for Shaktar.
Det er dog sikkert flere spillere som blir spart av Shaktar her, som Brandao, Adriano, Rat, Chygrynskyy, Srna, Lewandowski og Vukic. At de har brukt hele dagen på å reise er neppe veldig heldig heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.02.2008 20:31 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | TV2 Sport.
Men det står kun "Kampen går direkte på TV2 Sumo" i den nyeste meldinga? Har det blitt forandret? |
Kampen går på TV2 Sport. Var reklame for den der nå. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.02.2008 21:04 Post subject: |
|
|
| Nesten for ciljan etter litt briljering på kant av Konan. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 08.02.2008 21:07 Post subject: |
|
|
hahaha, så dere bilen som krasja inn på banen?
meget bra skuddteknikk på ciljan der!! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.02.2008 21:08 Post subject: |
|
|
| Knallbra vending av Traore. To ukrainere på vei til nærmeste pølsebu! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.02.2008 21:14 Post subject: |
|
|
Bare hakking hos meg. Noen andre som opplever det samme? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 08.02.2008 21:14 Post subject: |
|
|
neh
Shaktar er utrolig flinke til å doble på høyrekanten, der kan vi få problemer. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
|