English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakta 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ulopolitanus
Junior

PostPosted: 05.02.2008 23:32    Post subject: Reply with quote

Brøndby og Hammarby gjør visst det samme som Barcelona.

Som tidligere nevnt, ser jeg...

Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 04:00    Post subject: Reply with quote

meyertallica wrote:
Jeg skulle helst likt å se en slik drakt :

som et ordentlig storlag vi alle vet om Wink

Jeg hadde likt å se RBK (Reebok) som hovedsponsor! RBK

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
torerik
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 08:18    Post subject: Reply with quote

Det må være noe av det som ytres med jevnest frekvens her inne Wink
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 08:37    Post subject: Reply with quote

h b wrote:

Hva er de andre to?

På den andre side ser det ikke ut som det fikk noen konsekvenser at de kødder med drakten... - kanskje det er derfor det ikke har gått så bra de siste åra...

De andre to er navnet på stadion og navnet på klubben. Hva gjelder konsekvenser av at de selger ræva di ved å ødelegge drakta, er jo en av dem at det nesten ikke er noen som kjøper drakta. Hadde man hatt ei fin drakt å selge ville man også solgt mye mer.
h b
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 09:10    Post subject: Reply with quote

Mulig det gjelder for en del, men ikke i følge salgsstatistikken.
Enig i at navnet på klubben er hellig, men het ikke RBK noe annet før?

Stadion er nok et prisspørsmål, og bør ha 10 års kontrakt og ikke livskontrakt. Men når f.eks Color Line betaler hele pakken så skulle det vel bare mangle.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 12:07    Post subject: Reply with quote

Så du tror ikke det er fordi drakta ser bra ut at FCK selger 20 000 drakter i året? Folk i København som i utgangspunktet ikke er så vanvittig interessert i laget, blir observert med drakta på utenfor kampdag...
h b
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 12:14    Post subject: Reply with quote

Nei, tror det skyldes at trøndere er så redde for hva naboen synes. I oslo er det ganske vanlig med vif drakt hele året, jeg bor i oslo-området å bruker RBK klær jeg også (ikke drakt da...)
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2008 12:16    Post subject: Reply with quote

Hvorfor bruker du andre RBK-klær enn drakta?
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 12:32    Post subject: Reply with quote

Og det kan ikke ha noe å gjøre med at VIF-drakta som selges ser brukbar ut,hb?
h b
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 13:14    Post subject: Reply with quote

nei, hafslund-posen er ikke noe bedre.
Bruker andre klær fordi det er varmere og fordi det er litt mer nøytralt, jeg er jo trønder, så jeg bryr meg om hva naboen syns Embarassed

Mange av de andre klærne kan man jo bruke på jobb, men drakten passer ikke på min jobb i alle fall.

Men jeg har drakten også da, men den bruker jeg kun på kampdag.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 13:53    Post subject: Reply with quote

jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at en slim og reklamefri RBK-drakt ville blitt mitt favorittplagg nummer en. Når folk går ut på byen i den italienske landslagsdrakta så viser det hvor mye en estetisk pen drakt kan bety.
Back to top
spz
Junior

PostPosted: 06.02.2008 14:09    Post subject: Reply with quote

Hei alle sammen!

Føler et visst behov for å komme med noen oppklaringer i forhold til drakt.

Pkt. 1
Ideelt sett skulle vi gjerne sett at det kun var en logo - og gjerne en ideell organisasjon som Røde kors eller Unicef - på drakta. MEN det har ikke vært mulig å få til i den perioden vi er inne i. Årsakene til dette er mange, og sikkert noe som kan diskuteres heftig her - men når eksisterende avtaler ble inngått var det ikke mulig å få en stor Partner til å ta dette økonomiske løftet alene. Drakta innbringer forøvrig alene ca. 10-12,0 mill. årlig. Målet vårt er imidlertid at vi i fremtiden skal spille med kun en logo på drakta!

Pkt. 2
Det snakkes om en dansk nettside - og at årets drakt allerede ligger ute der. Dette er feil - årets drakt er ikke slik den blir presentert på deres nettsider. Adidas har også gitt oss en garanti om at vi skal være de første til å legge ut den nye drakta for salg. Den kommer rett i forkant av seriestart.

Pkt. 3
Vi har fått mange forespørsler om ikke det samtidig kan taes frem en såkalt e-cup versjon av den nye drakta med kun Rema 1000. Jeg kan da bekrefte at det i løpet av våren vil komme en drakt i sort/hvitt - med 1 "sponsor" på - også den i sort/hvitt. På den måten vil man kunne velge om man vil ha den drakta spillerne spiller med i Tippeliga - eller om man ønsker en renere e-cup variant - hvor forøvrig Rema 1000 logoen også er langt mindre.

Jeg ønsker samtidig å beklage at vi på et tidlig tidspunkt i fjor gikk tom for enkelte størrelser av 2007 drakta. Årsaken henger sammen med at vi passerte rekordhøye 10.000 solgte drakter i fjor. .. Vi har økt bestillingene for inneværende år - og tror derved vi skal unngå å havne i samme situasjon.

Vel møtt til viktig kamp i UEFA cupen på Lerkendal 14. februar kl. 20.45.

Med vennlig hilsen
Erik Espeseth
Leder salg og marked - Rosenborg Ballklub
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 14:43    Post subject: Reply with quote

spz wrote:
Drakta innbringer forøvrig alene ca. 10-12,0 mill. årlig. Målet vårt er imidlertid at vi i fremtiden skal spille med kun en logo på drakta!

Har dere vurdert verdien av salgspotensialet til en drakt med en logo? Etter min mening vil dette kompansere for det man eventuelt taper ved å utelukke småsponsorer som Byggern, Shell og Veidekke.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.02.2008 15:04    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt sammenhengen med målet om kun en sponsor og stadig inngåelse av nye draktsponsorer, men jeg antar da at alle kontraktene ender på samme tidspunkt?
Uansett, skryt til folka på Brakka for at de faktisk leser og kommenterer ting her!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

tror alle går ut etter 2009, bortsett fra Adidas og muligens veidekke. Oversikten ligger har inne en plass
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 15:26    Post subject: Reply with quote

Rema 1000: 2006-09
Adresseavisen: 2006-09
Bygger'n: 2006-09
Coca-Cola: 2006-09
Fokus Bank: 2006-09
Shell: 2007-09
Telenor: 2007-09
NTE: 2007-09
Adidas: 2005-12
+ veidekke 2007-10
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.02.2008 15:31    Post subject: Reply with quote

Det stemmer. Den Veidekke-inngåelsen henger ikke helt på greip med visjonen med andre ord. Den utsetter i alle fall muligheten til å innfri målsetningen med ett år.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 15:32    Post subject: Reply with quote

Da kan det kanskje være håp om en sponsor på drakta i 2010, uten at jeg har den store trua på det..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
vanman
Junior

PostPosted: 06.02.2008 15:34    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Det stemmer. Den Veidekke-inngåelsen henger ikke helt på greip med visjonen med andre ord. Den utsetter i alle fall muligheten til å innfri målsetningen med ett år.

Eller at vi får en schvæær Veidekke-logo på brystet Confused
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 15:36    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Har dere vurdert verdien av salgspotensialet til en drakt med en logo? Etter min mening vil dette kompansere for det man eventuelt taper ved å utelukke småsponsorer som Byggern, Shell og Veidekke.

Hvis inntektene for drakten er på 10 mill og prisen er 600 må man selge 16 666 skjorter ekstra, over dobelt så mange som i dag !

Så hvis du kjøper 17 000 skjorter får du en helt blank skjorte ! (Vet ikke om rema sin logo-pris er splittet eller kun en totalsum, men den er vel verdt kanskje 4 av de 8 mill ?)
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2008 15:39    Post subject: Reply with quote

henning wrote:

Veidekke optræder jo bag på shortsene, så vi kan vel godt få en ren dragt i 2010. Men nu får vi se, jeg er positiv til at visionen er der, så skal den bare føres ud i livet.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
h b
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 16:15    Post subject: Reply with quote

hehe, der tok du livet av den diskusjonen Smile
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 06.02.2008 16:20    Post subject: Reply with quote

På tross av Veidekke-avtalen har man jo virkelig sjansen til å få en ordentlig drakt i 2010. Hvis man begynner arbeidet nå skal man ikke se bort i fra at det lar seg gjøre.
Back to top
spz
Junior

PostPosted: 06.02.2008 17:30    Post subject: Reply with quote

Hei igjen!

Den eneste draktsponsoren som går lenger enn 2009 er Veidekke. Vi har bevisst forsøkt å terminere avtalene på likt tidspunkt - eller i det minste lagt inn en klausul om at vi kan komme til å endre innhold - da vi ønsker å revidere våre Partneravtaler som nå har eksistert siden 2001/2002.

Adidas avtalen går ut 2012 - men dette vil ikke være en avtale som står i veien for nye tanker rundt Partnerskap. Adressa avtalen går ut 2010 - men heller ikke denne avtalen vil være til noe hinder.

Partneravtalene er gode - men vi tror det er rom for å gjøre de mer moderne. Kan fylle inn med flere tanker her utover våren. Kan jo tenkes at noen har noen gode innspill også... Very Happy

Mvh.
Erik Espeseth
Back to top
andersw
Junior

PostPosted: 06.02.2008 18:38    Post subject: Reply with quote

Hva mener folk er viktigst da? At laget spiller med reklamefri drakt eller at de draktene som selges er uten reklame? Må da i det minste gå an å få til en av delene.

Evt. legge ut to drakter for salg, der den ene er med og den andre uten reklame. SÃ¥ kan man betale ekstra for den uten reklame...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  Next
Page 8 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb