| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 02.02.2008 22:27 Post subject: |
|
|
¨...hæhæhæ!.. her har Dagbladet virkelig dummet seg ut. Å floppe betyr vel å ikke leve opp til høye forventninger eller noe sånt. Hva mer kan man forvente av en 18- åring enn å spille seg til fast plass på ett lag som spiller CL, og slår Valencia og spiller uavgjort mot Chelsea? Forventningene til Traore var vel heller at han skulle spille noen få kamper og at han om noen år kunne kjempe om en fast plass i førsteellveren. Jeg finner ikke EN grunn til å kalle han en flopp! |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 02.02.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes det kan diskuteres om en bør kritisere en spiller som sliter når han spilles ute av posisjon, eller laglederen som ikke bruker Konan som midtbanespiller i Saparas fravær.
En bør huske at Konan er midtbanespiller. At han sliter når han skal spille rein spiss, er ikke overraskende.
Ang. egoisme. Når vi har så mange midtbanespillere som ikke truer mål i det hele tatt, er det greit med et par (Sapara og Konan) som kan skyte mål fra distanse heller enn å konstant prøve seg på kombinasjonsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.02.2008 23:12 Post subject: |
|
|
Jeg tror det kan være veldig gunstig å gi Konan så mange muligheter som overhodet mulig til å spille spiss. Sånn som RBK spiller i diamanten sin, med en Sapara som trekker mye ut mot sidene, så tåler de en litt hengende spiss, og det er der Konan har størst potensiale, mener nå jeg.
Prøver meg på den noe vågale gjetningen at Didi kommer til å vise seg som den mest naturlige målscoreren i troppen i løpet av sesongen, og blir førstevalget på spissplass. Da får vi heller tåle noen tilpasningsproblemer i treningskamper mot Strømsgodset i februar, for en eller annen gang må de jo få lov til å øve i fred. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.02.2008 23:41 Post subject: |
|
|
Dette er en sånn kamp som egentlig er komplett umulig å vurdere for å vite hvor Rosenborg står hen per dags dato. Vi møter et tippeligalag som presses bakover og tvinger oss til å spille smalt. Slike kamper kommer det mange av i årets tippeliga, og det er selvsagt positivt at vi klarer å holde nullen, samt avgjøre til slutt. Men for å måle formen før Fiorentina er denne kampen komplett verdiløs. Henriksen bør spørre seg selv om det kunne være lurt med noe høyere kvalitet på motstanderne enn Glimt og Godset. Det er først mot Shaktar at vi virkelig får se hvor nivået ligger. De har ekstreme individualister. Er bare synd at de ikke gikk videre fra CL-gruppa si. De har forøvrig også sent Cristian Luparelli tilbake til Italia.
Men de russiske og ukrainske topplagene pleier generelt å være flinke til å holde et høyt nivå på oppkjøringa si og bør gi oss kvalifisert motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.02.2008 23:42 Post subject: |
|
|
| Anders4 wrote: | | En bør huske at Konan er midtbanespiller. At han sliter når han skal spille rein spiss, er ikke overraskende. |
Jeg synes det var skuffende fordi han var så frisk mot HIF og Las Palmas.
| zaphod81 wrote: | | Prøver meg på den noe vågale gjetningen at Didi kommer til å vise seg som den mest naturlige målscoreren i troppen i løpet av sesongen, og blir førstevalget på spissplass |
Fremstår han egentlig som en naturlig målscorer? Han scorer ofte spektakulære mål, men jeg synes ikke han virker særlig kald og rolig i avslutningene. Jeg tror han er et godt stykke bak Iversen akkurat på det feltet. Men for all, Konan har potensialet til å bli vår beste spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.02.2008 23:46 Post subject: |
|
|
| Konan er en annen type goalgetter. Han er ingen Inzaghi-type som er flink til å være på rett sted i feltet. Men han er i stand til å skape sjanser. Han er avhening av å få lov til å bevege seg mer fritt, evt ligge litt lengre bak |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 03.02.2008 02:43 Post subject: |
|
|
Synes Konan får ufortjent mye pes etter denne kampen. Er enig i at han ikke hadde en kjempekamp, men Godset lå med 8 mann innenfor 40 meter nesten til enhver tid, samtidig som hans spissmakker er jo veldig urutinert, og bidro ikke noe særlig.
Synes Konan blir litt borte i systemet da han hverken har hodespill og avsluttningsegenskaper som feks Kone og Iversen, ei heller farten til Pelu og Storflor. Pga dette passer ikke mannen som spiss, han bør være en utfordrer til OMS posisjonen til Sapara. Vi kan jo ikke vente at Sapi skal spille samtlige minutter i år heller. Og jeg tror med riktig matching og tillit at Konan har nok fotball i kroppen til å kunne gi Sapara seriøs konkurranse. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 03.02.2008 03:16 Post subject: |
|
|
Det ble lite baller å jobbe med inne i feltet mot Godset, ettersom man til stadighet skulle tråkle seg igjennom i midten, og innleggene fra begge sider var for dårlige (unntatt på Pelus målgivende), så både Aas og Konan hadde det ikke lett der inne.
Demidov og til dels Kvarme var best, synes jeg, og de andre nykommerne hadde friske innhopp som lover godt. Demi viser sikkerhet i alt han foretar seg og har gode pasninger. Skjelbred er pasningssikker, men ikke så mye mer enn det. Tettey har noen gode løp fremover og er sikker bakover. Jarstein hadde et par kvalifiserte redninger, men ble vel ellers ikke satt på noen spesielt store prøver mot et forholdsvis tannløst Godset, som likevel fikk til noen store sjanser som bedre spisser ville ha satt.
Alt i alt en brukbar kamp mot et vanskelig og gjerrig lag som vi alltid har problemer med å slå. Tror det var greit for gutta å kjenne litt på nivået og så vite at de må heve seg videre fra dette. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.02.2008 03:22 Post subject: |
|
|
En slik type kamp vil være dagligdags i TL, et lag som vil forvarer seg og prøver å kjøre kontra mot oss.
Synes det var grei kamp hvor Ya Konan og Traore sleit litt. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.02.2008 04:30 Post subject: |
|
|
| henning, Konan er ikke like god avslutningsmessig som iversen, det er jeg enig i. Men han har vist at han scorer mål på ting ingen andre i rosenborg er i nærheten av, samtidig som at han beveger seg slik at han får flere sjanser enn en statisk Iversen som bestandig stiller seg på bakerste stolpe og vil ha ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 03.02.2008 10:56 Post subject: |
|
|
| De lagene Konan skårer mot er som regel elendig. Start og Strømsgodset er ikke topplag. Jeg synes ikke han er så god. Når Aas server ballen til slik at han er nesten alene med GK klarer han ikke å dempe ballen en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.02.2008 11:24 Post subject: |
|
|
| Et dårlig mottak kan skje alle, og er absolutt ikke noe som skjer ofte med Konan, som til vanlig er silkemyk. Det er ikke særlig representabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 03.02.2008 11:36 Post subject: |
|
|
| brann_copper wrote: | | Hva med pingla Ramiro Corrales?? |
Totalt sett et bomkjøp, men slike lister settes opp etter en sesong, uansett hvor lang kontrakt spillerene har og den første sesongen klarte Corrales seg noenlunde de gangene han slapp til.
(Jeg ser da bort vra Basel-kampen, som kom etter den norske sesongen)
Brannmann Sam |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 03.02.2008 12:05 Post subject: |
|
|
Konan blir på en måte smør på flesk. Ikke er han hurtig akkurat som alle andre angrepsspillere vi har. De såkalte ekstremferdighetene som alle snakker om kommer ikke til syne i de fleste kamper han spiller.
Han har et talent, og håper at han kan bli bedre selfølgelig. Men per dags dato ser jeg ikke at han styrker laget. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.02.2008 12:18 Post subject: |
|
|
| Hvordan var Jo Sondre Aas fra start i går? |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 03.02.2008 12:54 Post subject: |
|
|
Han var ganske usynlig og fikk ikke ballen så mye i løpet av kampen, uten at det nødvendigvis trenger å være hans feil. Han tok noen gode løp til tider, men det førte ikke til store sjanser.
Ved sjansen Konan burde ha satt viste han flott overblikk. Han kjemper til seg ballen fra en av godsets midtstoppere, vender han bort, og frispiller Konan. |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 03.02.2008 14:02 Post subject: |
|
|
Fredrik Winsnes var latterlig god for godset.
Synd at ingen andre på laget holder hans nivå, for da hadde det luktet svidd. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 03.02.2008 14:40 Post subject: |
|
|
Jeg synes Aas klarte seg helt greit. Liksom ingen praktkamp, men når hele laget var så dårlig i første blir det vanskelig og vise seg fram.
Han spilte lekkert fram Konan etter løpeduell med to midtstoppere.
Når det gjelder spissene våre så mener jeg det blir helt feil og ha Konan/Pelu som reserver. Det er ikke der de skal spille, det er ikke der de er best. Det er jo stikk i strid med go`fot teorien.
Forresten så jeg mye bra i de få minuttene Savolainen fikk i går. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 03.02.2008 14:44 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Konan blir på en måte smør på flesk. Ikke er han hurtig akkurat som alle andre angrepsspillere vi har. De såkalte ekstremferdighetene som alle snakker om kommer ikke til syne i de fleste kamper han spiller.
Han har et talent, og håper at han kan bli bedre selfølgelig. Men per dags dato ser jeg ikke at han styrker laget. |
Synes også Konan får voldsomt mye pepper her inne. Konan har ikke fart som ekstremferdighet, men han er heller ikke treg. Han har en teknikk få andre er forundt, og er i stand til å skape noe på egenhånd. Slik jeg ser det, er Konan en spiller som gir oss andre kvaliteter enn Kone/Ivers som ser fryktelig like ut. Om Konan er best på offensiv midt eller som spiss lar jeg Henriksen/Hamrén få avgjøre, men at han har mye å bidra med synes jeg er åpenbart.
Sammenlikningen med Braaten synes jeg ikke stemmer helt. Braaten har fart og fysikk som ekstremferdighet, men svinger voldsomt i prestasjoner. Konan er uforutsigbar, god med ball i bena og fryktløs. Han har ikke fysikken til Braaten, men er til gjengjeld mye mer målfarlig. Jeg spådde forøvrig lenge før Braatens overgang til PL at han kom til å floppe, nettopp på grunn av allergien mot mål, og svingningene i prestasjonene.
Det snakkes mye om 'å hindre rytmen i angrepet'. Dette mener jeg er et misforstått uttrykk som henger igjen siden rbkhegemoniet på det glade 90tall. RBKs styrke har vært å spille godt kollektivt angrepsspill med innøvde mønster som en erstattning for individualistene med ekstremferdigheter, men når vi nå har individualistene, så liker vi ikke at de ønsker å bruke ferdighetene sine, nettopp fordi dette ikke er 'rosenborgsk', mens faktum heller er at Henriksen/Tørum/By Rise/Who ever fremdeles ønsker å drille dette rosenborgske mønsteret, riktignok er det ingen som gjør dette like godt som Kongen av Lerkendal, men jeg mener at når individualister* som Konan, Traore, Carew, Braaten, drilles i den rosenborgske ånd og lærer seg mønsteret, er det feil å dømme dem når de gjør 'urosenborgske, individuelle avgjørelser', som kanskje ikke lykkes hver gang. Men kombinasjonen og muligheten til å variere mellom mønster og individuelle ferdigheter gir Rosenborg et nytt våpen vi ikke har hatt før, så la oss ikke drepe dette våpenet fordi vi ikke er 'vant' til det.
Dette ble kanskje litt komplisert, men misforstå meg rett.
*Med individualister mener jeg ikke egoister, men spillere som er i stand til å gjøre noe på egenhånd. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 03.02.2008 15:47 Post subject: |
|
|
| keschaa wrote: |
Når det gjelder spissene våre så mener jeg det blir helt feil og ha Konan/Pelu som reserver. Det er ikke der de skal spille, det er ikke der de er best. Det er jo stikk i strid med go`fot teorien. |
Hva mener du med dette? Det er vel forhåpentligvis ingen som er best som reserver?  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 03.02.2008 16:21 Post subject: |
|
|
haha, ser nå at den ble feil.
Mener at Konan ikke er noen spiss, men har spilt det i de 3 siste kampene. Pelu er heller ingen spiss, han har spilt det i de 4 siste kampene.
De hører hjemme der de er best. OMS eller Ving på Konan, og desverre kun ving på Pelu!!! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.02.2008 16:43 Post subject: |
|
|
| Er helt enig med deg der, og på denne måten blir kjøpet av Pelu mer og mer en gåte. Det blir vel mer og mer klart at 4-3-3 ikke er en særlig aktuell formasjon med dagens lag, og under hverken Henriksen eller Hamrèn som trener. Hva skal vi da med Pelu? Vi har lett etter ving- typer som Pelu i mange år, og når vi endelig finner og kjøper en slik type, så har vi akkurat skiftet formasjon. Tror han blir solgt tilbake til adeccoligaen etter en sesong, han er ikke god nok til å spille seg inn i førsteellveren i roller som ikke passer han. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 03.02.2008 17:38 Post subject: |
|
|
| jarand wrote: | Fredrik Winsnes var latterlig god for godset.
Vel, Osman Nyan og Stian Ohr spilte seg ikke akkurat bort. De hadde en del pent spill, både de og andre. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 03.02.2008 23:45 Post subject: |
|
|
| eivindwb wrote: | | jarand wrote: | Fredrik Winsnes var latterlig god for godset.
Vel, Osman Nyan og Stian Ohr spilte seg ikke akkurat bort. De hadde en del pent spill, både de og andre. |
Prestasjoner i det øvre sjiktet av middelmådighet, som faller helt igjennom i sammenligning med Maestro Winsnes glitrende forestilling. |
|
| Back to top |
|
 |
|