| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.01.2008 22:44 Post subject: |
|
|
| Ja... hurra, genialt at vi ikke fikk kjøpt en god stopper! Her handler det om at Rosenborg fortsatt skal være et flaggskip i Norden eller ikke, da er forskjellen på 8 og 20 mill liten... synes faktisk vi skulle ha flesket til mens vi fortsatt hadde sjansen, med tanke på hvor viktig det er å få på plass denne manglende brikken i Rosenborg- laget. Nå har vi et forsvar som er dårligere enn det vi hadde i fjor, og det er vel nesten det dårligste Rosenborg har hatt så lenge jeg kan huske ihvertafall. Det igjen betyr at vi bare kan glemme seriegullet og CL. Det er dette som kalles å spare seg til fant! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 31.01.2008 22:45 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke mer happy med at det tar tid enn du, men nå stenger det norske overgangsvinduet 31. mars da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.01.2008 22:47 Post subject: |
|
|
| Joda... men hvilke virkelig aktuelle er igjen da? Da snakker jeg ikke om alternativ som Kah og Madsen. Det blir for dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 31.01.2008 23:29 Post subject: |
|
|
Dét er Hoftuns og Torbjørnsens jobb! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.02.2008 00:03 Post subject: |
|
|
| Ja... også er det vår "jobb" å spekulere og diskutere rundt det! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 01.02.2008 00:08 Post subject: |
|
|
men Laursen er en spiller av et kaliber som Rosenborg hadde trengt sårt. Vi er sånn i nød av en midtstopper og venstreback at vi nå må betale for kvalitet og det blir dyrt. Men det må til. Vi kan ikke stille med det forsvaret vi har idag.
Men vi fortsetter å spare oss fullstendig i fant. Det er så utrolig det ledelsen i Rosenborg holder på med at det er på dette tidspunktet tilnærmet en skandale. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 01.02.2008 00:10 Post subject: |
|
|
| Fikk nesten kjeven ut av ledd da jeg leste nyheten på texttv. Selv om FCK betalte mye, kunne det hende vi kunne fått ham billigere likevel. FCK hadde dårlig tid og måtte komme med et tilbud de ikke kunne avslå. Om vi hadde fått ham til rundt 15 mill kunne det kanskje vært verdt det, men vi får aldri sjansen til å bekrefte det. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.02.2008 00:26 Post subject: |
|
|
| 32 år gamle stoppere i Rosenborg skal ikke koste 15 millioner. Vi har ikke økonomi til å betale så mye for spillere som det ikke er mulig å viderselge. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 01.02.2008 00:32 Post subject: |
|
|
Markedet bestemmer prisen og markedet er sprøtt om dagen. Jeg sa det kunne vært verdt det, dvs. om han spilte knallbra i to sesonger, slik at han kunne ført oss til gullmedalje og CL igjen. Klart det hadde vært bedre om vi hadde fått ham for en hundrings og han hadde levert fantastisk, men denne idealverdenen finnes ikke. FCK mente tydeligvis at hans tjenester var verdt over 20 mill, bor ikke vi i samme gate? Jeg mener vi ikke skulle kjøpt til samme pris, men vi har helt klart et behov å dekke. Håper vi nå går ut bredt for å finne stopperen vår.
Last edited by vingback on 01.02.2008 00:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2008 00:39 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | da byr vi underpris og trekker oss unna til større fugler kommer på banen. Jeg blir så lei av dette, samme dritten som i Nillsson og Prødl- sakene. |
Hva har Prödl-forsøket med dette å gjøre? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.02.2008 02:25 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er veldig bra at rbk ikke kasta seg inn i noen budkrig med fck og vant. 22 mill for en spiller man ikke kan selge igjen er galskap!
Å til Hjelde: Prödl - kan vi vel ikke anklages for å verken trekke oss eller by underpris. Der prøvde man med ekstra møter, ledere på fly i siste sekund og bød ut Bremen og Milan i krigen . Enkelt å greitt, der dro rbk alle triksa i boka Syns prödl-saken viser at rbk er villige til å prøve seg på de besteog betale hva det kreves.
Tilbake til saken, nå er rbk avhengige av at Torbjørnsen drar gull opp av hatten, å da mener jeg noe mer eksepsjonelt enn Kah. Jeg gidder ikke sutre før vinduet stenger! er det fortsatt ingen ny stopper skal jeg være med på opprør/høygaffel/fakkel-snakket  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.02.2008 03:37 Post subject: |
|
|
| Det absurde er jo at Prödl og Laursen ble solgt for omtrent samme sum. Det viser hvor usunt markedet i Skandinavia er. For 22 millioner kan vi pinadø nærmest kjøpe hvem som helst. For den prisen kan vi nesten få Cannavaro |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.02.2008 10:24 Post subject: |
|
|
22 mill for Laursen er håpløst. Lille Danmark er ikke England...
Last edited by josinho on 01.02.2008 11:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 01.02.2008 11:04 Post subject: |
|
|
Det føles egentlig ganske deilig at FCK har svidd av så mye penger på en fyr som ikke blir videresolgt. Den prestasjonsmessige forskjellen trenger ikke bli så mye større oss i mellom, og avhengig av hvem vi får inn istedet, så tar vi kanskje innpå dem når det har gått et år eller så. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.02.2008 11:14 Post subject: |
|
|
| Forskjellen på oss og FCK er at dette ikke er en stor andel av en allered for full lommebok. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 01.02.2008 11:17 Post subject: |
|
|
| kunne tenkt meg å hatt en TOPP stopper i 3 år selv jeg, og da driter jeg i om rbk har 22 mill mindre på bok, og om 3 år er demidov topp stopper også. |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 01.02.2008 11:50 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Her handler det om at Rosenborg fortsatt skal være et flaggskip i Norden eller ikke, da er forskjellen på 8 og 20 mill liten... |
Forskjellen er 12 millioner. 150 prosent. Det er ikke en liten forskjell. Det er en stor forskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 01.02.2008 12:12 Post subject: |
|
|
| Tror han mente at 12 millioner er lite hvis det er stopperen som utgjør forskjellen på gull og CL eller 5. plass og europacup foran tv'n |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 01.02.2008 12:27 Post subject: |
|
|
Synd med Laursen og jeg er skuffet over at vi ikke klarer å få tak i stoppere, men vi må besinne oss. Overgangvinduet i Norge er ikke lukket ennå og alt håp er ikke ute. Vi også huske at vi velger fra øverste hylle i Norden og det er mange om beinet. Vi må innse at Trondheim ikke er verdens navle heller og det er ikke lett å få spillere til å komme hit. Det er få spillere sør og vest for Røros som vil til Trondheim, og ikke kan eller vil vi gi bedre betingelser enn de andre store norske klubbene. De spillerne vi ønsker i Sverige og Danmark er så gode at de helst vil videre til kontinentet. Vi har ikke noe Champions League å friste med heller.
Vi sparer oss ikke til fant, det tror jeg ikke noe på. Jeg synes det er bra Hoftun&co er tålmodige, og det er dyrt å feilinvestere også. Jeg har ingen god magefølelse om Kah, men jeg vet strengt tatt for lite om hans kvaliteter for tiden.
Vi må legge Laursen og de andre bak oss og fortsette jakten, og bite i oss de sure kommentarene i media om mislykkede forsøk på kjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.02.2008 17:37 Post subject: |
|
|
| Pi_Meson wrote: | | Hjelde wrote: | | Her handler det om at Rosenborg fortsatt skal være et flaggskip i Norden eller ikke, da er forskjellen på 8 og 20 mill liten... |
Forskjellen er 12 millioner. 150 prosent. Det er ikke en liten forskjell. Det er en stor forskjell. |
| h b wrote: | | Tror han mente at 12 millioner er lite hvis det er stopperen som utgjør forskjellen på gull og CL eller 5. plass og europacup foran tv'n | [/quote]
Det var akkurat det jeg mente ja. 12 millioner er ingenting i forhold til de summer vi kan tjene på CL og ligagull. Gevinsten av et slikt kjøp blir langt større enn det i så tilfelle, og når det gjelder akkurat stopperplassen er det faktisk forskjellen mellom middelmådighet og flaggskip vi snakker om, tror jeg. Penger kan de spare inn på helt andre kjøp. I denne sammenhengen blir det for meg dumt å være fornøyd med at vi sparte 12 mill når vi enda en gang står ribbet tilbake etter å ha forsøkt å kjøpe en midtstopper, og vi enda en sesong kan stå igjen med et forsvar på adeccoliga- nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.02.2008 18:18 Post subject: |
|
|
| Det er utrolig mange her som er villig til å gamble med 12 millioner kroner. For selv om vi hadde betalt det hadde krevd er det ikke gitt at det vil føre til seriegull og C.L spill. En slik tankegang minner meg om en klubb og det er Leeds og vi vet alle hvordan det gjekk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.02.2008 18:33 Post subject: |
|
|
| Det er alltid en viss grad av gambling i spilleroverganger, og man har aldri 100 % sikkerhet for noen ting, men denne gangen var ikke det elementet veldig fremtredende. Vi VET at forsvaret trenger forsterkninger, mange år med dårlig forsvarsspill sier nok om den saken. Tilbakemeldingene på Laursen har vær så entydige at at vi kunne være relativt sikker på at spilleren var av god nok kvalitet til å forsterke dette forsvaret betydelig. Jeg mener ikke at vi skal betale overpris i alle overganger, men akkurat denne gangen er det så klart at det enorme og klare behovet for en midtstopper, sammenfallende med spillerens kvalitet, gjør graden av gambling relativt liten. Det at klubben tar i ved EN overgang for å sikre at denne tilsynelatende helt avgjørende brikken er på plass, gjør ikke at man havner i vansker ala Leeds.... sjansen er vel heller større for at det motsatte blir tilfelle... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 01.02.2008 18:37 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: |
Det var akkurat det jeg mente ja. 12 millioner er ingenting i forhold til de summer vi kan tjene på CL og ligagull. Gevinsten av et slikt kjøp blir langt større enn det i så tilfelle, og når det gjelder akkurat stopperplassen er det faktisk forskjellen mellom middelmådighet og flaggskip vi snakker om, tror jeg. Penger kan de spare inn på helt andre kjøp. I denne sammenhengen blir det for meg dumt å være fornøyd med at vi sparte 12 mill når vi enda en gang står ribbet tilbake etter å ha forsøkt å kjøpe en midtstopper, og vi enda en sesong kan stå igjen med et forsvar på adeccoliga- nivå. |
Ja, og man burde gitt Laursen alt han hadde pekt på også. Tenk så gode vi hadde blitt i 2008 da!
Men så var det neste år da, når vi trenger en 23-åring, og selgende klubber viser til hva vi ville betale for en kis på 31-32, og spilleren viser til hva en simpel danske med 3 landskamper pga massive skadeforfall fikk av betingelser. Hvordan blir de forskjellige summer i forhold til hverandre da?
Er han god nok, og med potensiale for videresalg - kjør på.
Ren desperasjon og halvgamle dansker som i god Risethånd vil tyne noen siste kroner ut av en godtroende tosk - nei, takk, gi meg heller en junior som faktisk kan bli bedre, så kan jeg leve med noen middels sesonger.
Det er forskjell på grådig og "sell-out".
*DISCLAIMER* Dette skal på ingen måte tas som forsvar for Hoftun og resten av klovnene. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.02.2008 18:42 Post subject: |
|
|
| Det er sant alle overganger er gamblinger ,men her synes jeg risikoen er altfor stor. Hvis satsningen hadde mislyktes hadde vi hatt en sunk cost på 20 millioner kroner som igjen ville betydd at vi hadde hatt færre penger neste år til overganger. Hvis en skal gamble slik som dette bør det gjøres på Regineussen o.l spiller hvor det er visst håp om utvikling samt mulighet for å hente inn penger på vidersalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.02.2008 18:45 Post subject: |
|
|
| Tja... det spørs hvordan du ser det. Elementet av gambling er vel relativt stor på en spiller som ikke er ferdigutviklet enda også. Laursen har bevist at han ER en god spiller. Reginiussen er et talent som mange tror kan bli god, men listen er ganske lang over slike talenter som ikke har slått til på den måten som mange trodde. Men jeg ser jo poenget ditt også... |
|
| Back to top |
|
 |
|