English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
TV-kamper
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 28.01.2008 16:38    Post subject: Reply with quote

og da trenger vel ikke vi å argumentere for at rosenborg er langt mer populære i norge enn det brann er
Back to top
View user's profile Send private message
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 17:15    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Hvis så er tilfelle er det jo litt rart at folk stadig klager på at TV3 fokuserer for mye på de engelske laga i CL, og viser for lite av italienske lag, f.eks...

Er "folk" flertallet eller de som mener de har noe å klage på?
Jeg for min del har fått med meg like mye klager på at enkelte engelske lag blir vist uansett, mens spennende oppgjør mellom andre lag blir sendt i opptak. Dermed er det ikke at det er engelske lag, men at det er eksempelvis Man U i en kamp uten betydning fremfor lag som Inter, Barcelona, København osv.

Brannmann Sam
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 17:18    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
og da trenger vel ikke vi å argumentere for at rosenborg er langt mer populære i norge enn det brann er

Det kan nok bli litt vanskelig å argumnet er for det når det gjelder hva folk som faktisk ser på TV vil se på TV, ettersom den undersøkelsen ikke finnes og det vi må forholde oss til er en 0,16% forskjell i hvem som faktisk ser de to lagene i TL.

Hadde du spurt for tre-fire år siden ville jeg imidlertid lagt meg flat øyeblikkelig.

Brannmann Sam
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 28.01.2008 17:22    Post subject: Reply with quote

Tenkt (og ønskelig Smile ) scenario:

Brann snubler ALLEREDE i vårsesongen og ligger laaaangt bak etter halvspilt serie. Hvor reell er interessen da for å se Brann-kamper? RBK har hatt sine tre dårligste (sånn ca i allefall) sesonger nå som de tre siste, men interessen ser fortsatt ikke ut til å ville ta noen ende, hverken foran tven eller på Lerkendal RBK
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 17:24    Post subject: Reply with quote

Prinsen fra Os wrote:
rawky wrote:
Fakta:

47% av Norges fotballinteresserte publikum har enten RBK som favorittlag eller ønsker å se RBK på tv.

22% for VÃ¥lerenga

19% for Brann

http://www.finnmarkdagbla...533985.ece

Takk for det rawky. Det var altså en meningsmåling om hva man ønsker å se. Her er de reelle tallene om hva som faktisk ble sett:

http://www.kampanje.com/m...107274.ece

619 vs 618 tusen bør vel kunne kalles relativt jevnt.

Edit: Presiserer at dette er tall hentet fra sesongen 2006.

Les den artikkelen en gang til og så tar vi en opptelleing.
Jeg har Brann som mitt lag
Du har Brann som ditt lag (antar jeg)
Jeg vil gjerne se Brann på TV
Du vil gjerne se Brann på TV.

Der har vi forsynemeg 200% av oss som enten har Brann som favorittlag eller vil se Brann på TV.

"En av tre vil helst se RBK på TV om de får velge hvilke kamper som skal vises på fjernsyn" er også temmelig tvilsom. Det vil si at 33,33% helst vil se RBK. Om alle disse da har Brann som andreønske og 7,77% har Brann som andreønske, hvilket av lagene er da mest ønsket?

Undersøkelser og statistikk er som kjent den tredje formen for løgn og når journalister skal tolke dette kan vi får snodige resultater.

Brannmann Sam
Back to top
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 17:26    Post subject: Reply with quote

vegviks wrote:

Brann snubler ALLEREDE i vårsesongen og ligger laaaangt bak etter halvspilt serie. Hvor reell er interessen da for å se Brann-kamper? RBK har hatt sine tre dårligste (sånn ca i allefall) sesonger nå som de tre siste, men interessen ser fortsatt ikke ut til å ville ta noen ende, hverken foran tven eller på Lerkendal RBK

Jeg er imponert over hvor godt RBK har klart å holde på interessen.
Jeg er ikke imponert over de supporterene som ikke ser at den har gått litt ned.

Sam
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 28.01.2008 17:59    Post subject: Reply with quote

SamBell wrote:
VerneTroyer wrote:
Hvis så er tilfelle er det jo litt rart at folk stadig klager på at TV3 fokuserer for mye på de engelske laga i CL, og viser for lite av italienske lag, f.eks...

Er "folk" flertallet eller de som mener de har noe å klage på?
Jeg for min del har fått med meg like mye klager på at enkelte engelske lag blir vist uansett, mens spennende oppgjør mellom andre lag blir sendt i opptak. Dermed er det ikke at det er engelske lag, men at det er eksempelvis Man U i en kamp uten betydning fremfor lag som Inter, Barcelona, København osv.

Brannmann Sam

Er det ikke akkurat det jeg sier, da? At klagene går på at de velger å fokusere på de engelske lagene i betydningsløse kamper fremfor avgjørende kamper med andre lag? Vi sier nøyaktig det samme!

Den engelske fotballinteresser er i stor grad mediaskapt, og det er først og fremst også media som holder den ved like. Innse fakta, tungen på vektskåla for TV2 er nok Brann, ikke Everton.

Hadde det vært RBK-Everton og Brann-Fiorentina er jeg sikker på at de hadde valgt Brann uansett, og da hadde vel argumentet (fra fansen) vært at "TV2 velger å vise denne kampen for å ikke underbygde ytterligere under den allerede store englandsfokusringen i fotball, men heller fremheve andre lag og nasjoner!"

Klassisk Brann, altså!

Forvørig hadde det vært fint om du kunne tatt flere sitater i et innlegg, i stedet for å ha et innlegg pr sitat. Det blir ryddigere og mer oversiktelig på den måten.
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 18:04    Post subject: Reply with quote

Interessen for engelsk fotball er medieskapt ja - på 70-tallet - av statskanalen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.01.2008 18:26    Post subject: Reply with quote

SamBell wrote:
vegviks wrote:

Jeg er imponert over hvor godt RBK har klart å holde på interessen.
Jeg er ikke imponert over de supporterene som ikke ser at den har gått litt ned.

Sam

Hva i alle dager tilsier at interessen for RBK har gått ned? Har tilskuertallene gått ned? Seertall gått ned? At interessen for andre lag har økt betyr ikke at interessen for RBK har minket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.01.2008 18:33    Post subject: Reply with quote

Tror ikke nødvendigvis at den sportslig motgangen har svekket Rosenborg veldig. I det vanskelige årene 2005 og 2007 ble det satt publikumsrekord og klubben er fremdeles en av det mest omtalte. Tror motgangen like godt har gjort fansen mer engasjert og mer tilknyttet til klubben sin.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 28.01.2008 19:38    Post subject: Reply with quote

Noe jeg synes skulle bli vektlagt er at RBK satser hardt på å få et godt resultat og ha muligheter til å gå videre. Etter det jeg har lest og hørt er Brann mer resignerte og satser ikke så tungt. Det burde vel være mer spennende å se en kamp der begge lagene vil ville og satser hardt på det. Allikevel må jeg innrømme det selvsagt har stor underholdningsverdi å se Brann få bank.
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 28.01.2008 19:42    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

Seertallene tyder altså ikke på det. Det er selvsagt lov å lulle seg inn i egen verden der slike faktum ikke tas hensyn til.

Når det gjelder TV3 og valget av kamper så er det også en rasjonell komersiell beslutning å vise lag som Man Utd og Liverpool. Disse lagene trekker rett og slett flest seere.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 28.01.2008 20:01    Post subject: Reply with quote

seertallene? fotballinteresserte folk ser på det som går av fotball på tv. det er tallene for hva folk ønsker å se som er relevante her. jeg liker søreuropeisk fotball bedre enn engelsk fotball. men jeg ser engelsk fotball når det er på tv, på grunn av min generelle interesse. på den måten bidrar jeg til de høye seertallene til engelsk fotball, selv om jeg gjerne skulle sett fotball fra andre ligaer.

skal man gjøre en markedsundersøkelse, så må man spørre om hva publikum ønsker å se. ikke bare ta en titt på seertallene og ikke tenke mer på det.

noe så elementært som dette burde til og med en bergenser skjønne
Back to top
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 21:06    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:

Hva i alle dager tilsier at interessen for RBK har gått ned? Har tilskuertallene gått ned? Seertall gått ned? At interessen for andre lag har økt betyr ikke at interessen for RBK har minket.

Vi snakker interesse for å se TV-kamper og andeler. Det blir ikke fler i dette landet fordi om det blir fler som faktisk går og ser fotball.

I de "gamle" tallene for RBK, som stadig blir dratt frem, ligger også innbakt at RBk ofte er CL og dermed bør være på et høyere nivå enn TL.

Vi snakker også om den delen av befolkningen som foretrekker å se litt fotball på TV, men bare unntaksvis eller aldri stiller på kamp. Ikke tullinger som oss som fryser ballene av oss for å se laget vårt.
Disse maglig anlagte, som vil la seg underholde, kommer krypende når laget gjør det bra og kryper tilbake om det går dårlig. Branns medgangssupportere har nå kravlet frem og RBKs er ikke så ivrige somde engang var. Om de da ser fotball i det hele eller bar lar være er et åpent spørsmål. De nøytrale vil nok også i større grad enn før velge lag som ligger i toppen.

vingback wrote:
Noe jeg synes skulle bli vektlagt er at RBK satser hardt på å få et godt resultat og ha muligheter til å gå videre. Etter det jeg har lest og hørt er Brann mer resignerte og satser ikke så tungt. Det burde vel være mer spennende å se en kamp der begge lagene vil ville og satser hardt på det. Allikevel må jeg innrømme det selvsagt har stor underholdningsverdi å se Brann få bank.

Jeg er svært spent på hvor du har lest det der.
Påstanden dukker opp fra tid til annen på diverse fora, men noe sitat har jeg ikke sett.
Mjelde kom vel imidlertid med en slik "tomhodet" kommentar for et par sesonger siden.

robbie wrote:
seertallene? fotballinteresserte folk ser på det som går av fotball på tv. det er tallene for hva folk ønsker å se som er relevante her.

Her motsier du deg selv. Undersøkelsen som RBKerene stadig trekker frem er gjort blant et snitt av norges befolkning - ikke kun fotballinteresserte. Dermed tlller du, Tante Tea og Sminke-Trine omtrent like mye.

Du og jeg og våre likesinnede endrer ikke vanene våre stort om laget ligger på 2. eller 7. plass, men det gjør de som, med Jokkes ord, er
"av typen som er svak for sport men bare på skjermen og bare når vi vinner"

Brannmann Sam
med og motgangs-supporter
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.01.2008 21:10    Post subject: Reply with quote

SamBell wrote:
Disse maglig anlagte, som vil la seg underholde, kommer krypende når laget gjør det bra og kryper tilbake om det går dårlig. Branns medgangssupportere har nå kravlet frem og RBKs er ikke så ivrige somde engang var.

Hva er det som tyder på det?
Back to top
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 21:35    Post subject: Reply with quote

Seriøst?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.01.2008 21:41    Post subject: Reply with quote

At rbks medgangssupportere ikke er like ivrig som før er vel greit nok, men da har i så fall mange ekte supportere kommet til, for interessen for rbk er større enn noensinne, så vidt jeg kan se.
Back to top
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 21:54    Post subject: Reply with quote

Som nevnt er jeg imponert over at besøkstallene er stabile og faktisk øker, på tross av en del motgang, men jeg ser ikke bort fra at dette har sammenheng med generelt større interesse for TL (nesten alle øker). Noe som igjen har sammenheng med TV2s satsing.

Brannmann Sam
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 28.01.2008 21:59    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi slipper å møte Brann etter å ha slått Fiorentina over to kamper, er jeg fornøyd..

Om bortekampen vises på tv2, tv3 nrk eller tvn gir jeg en blank faen i, bare jeg får sett den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.01.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

SamBell wrote:
Seriøst?

Ja, seriøst.

Når du har tenkt igjennom det, kan du tenke på ting som tyder på det motsatte. Deretter kan du addere, substrahere, dividere og multiplisere så mye du vil, helt til du kommer fram til et svar som entydig sier at "RBKs medgangssupportere ikke er så ivrige som de engang var".

Mitt poeng: Du er som vanlig ensidig med dine simple resonnementer.
Back to top
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 22:45    Post subject: Reply with quote

Du står utvilsomt for tett på.
Ta noen skritt tilbake og betrakt det hele.

Jeg for min del regner med at trøndere har et reaksjonsmønster som ikke avvike nevneverdig fra resten av befolkningen. Du ser ut til å mene noe annet.

Forresten så har en del andre lag hatt størr økning i tilskuertallet enn RBK, både prosentvis og i antall. Hvordan forklarer du det i forhold til din påstand om at RBK er minst like mye førsteønske på TV nå som for noen år siden?

Sam
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 28.01.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

Ganske enkelt - Lerkendal er for liten. Hhadde vi hatt plass til 25000 tilskuere, hadde vi passert 20000 i snitt i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SamBell
Junior

PostPosted: 28.01.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Vet det, men andre klarer faktisk også å fylle stadion.
I tillegg vil jeg hevde at TV-interessen ikke er direkte paralell med fremmøtet på stadion.

Eksempelvis er jeg mer spent på Enga i år enn i fjor, men stiller neppe for å se dem live, annet enn i Bergen.

Sam
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb