| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
gris Junior
|
Posted: 05.06.2005 10:21 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Du er glad i diss... |
Han har et godt poeng. Greit nok at han har en god kamp av og til, men han er ekstrem ustabil. Blir ikke saa ekstremt imponert naar han presterer bra hver 5.kamp.
Naar han forst ble kjopt til RBK var han et stort talent. Naa er han overvurdert p.g.a. at han er med i landslagstroppen |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 05.06.2005 17:07 Post subject: |
|
|
Åge Hareide har nå mistet trua på Solli som flankespiller siden han ikke greidde å levere ett eneste innlegg fra flanken og melder at han ( om riktig sitert ) kun satser på Solli sentralt framover.
Helstad er forøvrig innkallt til troppen mot Sverige. Som høyreflanke ? Er ellers litt interresant at Jan Derek Sørensen ikke blir vurdert. Her må det være ettellerannet Hareide ikke har akseptert fra Jan Dereks side.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2005 17:16 Post subject: |
|
|
| Kanskje Hareide mener Derek mangler kamptrening som ving? Han spiller jo midtspiss hos Lyn for tida. |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 05.06.2005 19:37 Post subject: |
|
|
Er det bare meg, eller er det rart å kalle inn Helstad når man sliter med høyrevingproblemer, mens en Øyvind Storflor som er i kanonform for tida ikke blir kalt inn?
Helstad har de prøvd der før, uten suskess, mens Øyvind gjorde det veldig bra da han var på landslagsturne i vinter.
Merkelig fra Hareide sin side syns jeg.  _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 05.06.2005 20:11 Post subject: Høgmo |
|
|
| Per-Mathias Høgmo lanserte i kveld Bjørn-Helge Riise som alternativ på høyrekanten. Hallo! Var det bare jeg som så U21-kampen mot Italia. Riise får ballen, tar den med seg og springer rett inn i en italiener og det blir kontring i mot. Akkurat hva Norge trenger ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 06.06.2005 03:40 Post subject: |
|
|
| mono wrote: | Er det bare meg, eller er det rart å kalle inn Helstad når man sliter med høyrevingproblemer, mens en Øyvind Storflor som er i kanonform for tida ikke blir kalt inn?
Helstad har de prøvd der før, uten suskess, mens Øyvind gjorde det veldig bra da han var på landslagsturne i vinter. |
Nå er det først i de siste kampene han har glimtet til, han har jo ikke fått så mye spilletid før nå. Nå Hareide uttaler at han tar ut spillere som er i form, mener han over en litt lengre periode. Feks. har jo Hæstad vært god helt siden sesongstarten.
Øyvind er vel heller ikke en utpreget høyreving, er han? Det er jo på venstre han har imponert.
Kanskje kan han være aktuell til høsten, hvis han holder seg i form
Men nå sporer vi litt av, denne tråden handler om Solli  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 16.06.2005 11:39 Post subject: PJH usikker på Solli/Berg som sentral midtbane. |
|
|
Adressa melder at PJH er usikker på om han ønsker å bruke Jan Gunnar Solli eller Ørjan Berg som sentral midtbane mot Brann.
Hensyn til balanse og ballvinning gjør at Perry vurderer Berg sentralt og Solli som indreløper igjen.
En cupkamp mot lavere nivå og Solli blir utfordret i den posisjonen han har hatt i 10 kamper på rad.
Perry ser altså "problemene" med Solli sentralt - ikke mulig å tolke det annerledes.
Brannkampen er som sagt tidligere en kamp der en MÅ unngå ballmist sentralt og jeg støtter egentlig Perry i tanken om Berg da har matchnivået inne. Det vet Perry best sjøl.
Den eventuelle rokeringen tydelig-gjør også påstanden om at vi mangler en defensiv midtbanespiller av riktig type. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.06.2005 13:13 Post subject: |
|
|
Jeg mener det i en kamp som mot Brann vil være riktig å bruke Ørjan sentralt. Dette fordi han er taktisk klokere enn Solli, og fordi han er bedre defensivt enn Solli. Solli har dessuten ferdigheter som kan gjøre han bedre som indreløper i en kamp som denne, enn Ørjan. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 16.06.2005 13:57 Post subject: Re: PJH usikker på Solli/Berg som sentral midtbane. |
|
|
Litjeggen skrev:
Perry ser altså "problemene" med Solli sentralt - ikke mulig å tolke det annerledes.
Bra Perry ser "problemene" med å bruke Solli. Kanskje han ser de gode tinga med Solli til andre kamper også?  _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 16.06.2005 14:01 Post subject: |
|
|
| Toom wrote: |
Øyvind er vel heller ikke en utpreget høyreving, er han? Det er jo på venstre han har imponert.
|
Enig. Han imponerte på venstre i fjor mot Panathinaikos (skrivefeil).
Han har en ganske god" fotballkropp", men hjernen er vel ikke helt på plass?
Uansett:  _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 18.06.2005 11:07 Post subject: |
|
|
NÅ blir jeg oppgitt her også! Solli har spilt bedre og bedre for hver kamp, og da skjønner jeg ikke hvorfor vi skal vrake ham? Jeg har ikke noe imot Ørjan, men han var ikke akkurat i god form før han ble skada, og etter fire(?) uker og en kamp mot Byåsen så er han pluttselig bankers på laget igjen? Nei alvorlig talt dette lukter det klippekort lang vei av.
Og hva med Winsnes som har hatt to gode kamper på rad? Jo han får en fin fin plass på benken!
Vi har brukt lang tid på spille sammen ei midtbane som funker, og når vi endelig har funnet en god og sammspilt trio så skal vi forandre på hele greia?
Herregud Per Joar Hansen...  _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.08.2005 11:02 Post subject: |
|
|
- Ofte står det i avisanalysene at jeg har gjort for mange pasningsfeil. Så setter jeg med ned med en video og ser at jeg bare har gjort tre feil på 90 minutter. Det er ganske frustrerende. Du får et stempel i panna, og det er det ikke lett å bli kvitt, sier Solli.
Les mer: Solli savner rolletrygghet |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.08.2005 11:09 Post subject: |
|
|
Hahaha...når i sin karriere har Solli gjort kun 3 feil i en kamp? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 05.08.2005 11:31 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Hahaha...når i sin karriere har Solli gjort kun 3 feil i en kamp? |
Hva er det Solli gjør feil egentlig? Synes han er utrolig god på sitt beste..! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 05.08.2005 11:32 Post subject: |
|
|
Ja, på sitt beste, ja. Men han er ikke på sitt beste, og han kommer ikke til å bli på sitt beste i år heller. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 05.08.2005 12:07 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Hva er det Solli gjør feil egentlig? Synes han er utrolig god på sitt beste..! |
Solli blir ganske enkelt brukt feil for tiden.
Han er suveren når han setter fart med ballen i beina på midbanen, han kan da greit avansere til 16 meteren og enten skyte eller slå en pasning.
I de siste kampene har det blitt mye en touch og pasninger til medspillere som er på løp. - Dette er ikke solli sin styrke og har ført til veldig mange ballmiss.
Så det er vel i bunn og grunn ikke solli som gjør noe feil, det er vel mer det at han blir brukt slik at hans spissferdigheter ikke kommer til sin rett.
Det var jo nettopp dette Nils Arne Eggen var kjent for - å dyrke spissferdighetene til spillerne og så å få det til å passe sammen i et system. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.08.2005 12:11 Post subject: |
|
|
Solli gjør definitivt noe feil. Selv om du brukes ut av posisjon skal du klare å slå enkle pasninger 5-6 meter til en i samme drakt.
at han brukes i flere posisjoner er ingen fordel, men så har han pokker ikke vist noe som er verdt å ha i noen av de posisjonene. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 05.08.2005 12:19 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |
at han brukes i flere posisjoner er ingen fordel, men så har han pokker ikke vist noe som er verdt å ha i noen av de posisjonene. |
Han er ingen Ørjan Berg, eller Strand den er grei, men mannen har ekstreme kvaliteter som er verdifulle for Rosenborg.
Har ingen problemer med å se at han har underprestert, men det har da nesten hele laget gjort denne sesongen.
(Strand, Dorsin og Helstad synes jeg har fungert greit)
Enten får de finne en plass til Solli på midtbanen, eller så må de benke han. Vi har bedre spillere til å fylle de andre rollene. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.08.2005 13:56 Post subject: |
|
|
| espen wrote: | | siggetheman wrote: | | Hva er det Solli gjør feil egentlig? Synes han er utrolig god på sitt beste..! |
Han er suveren når han setter fart med ballen i beina på midbanen, han kan da greit avansere til 16 meteren og enten skyte eller slå en pasning.
|
Jeg syns ikke dette er så suverent. Når han går med ballen ødelegger han rytmen i laget. Alle løpene er gjort, og det blir vanskeligere å finne noen å sende pasning til når han først bestemmer seg. Dessuten er han veldig lite kreativ på pasningssiden. Han er vel ikke den med flest assists, og det er sjelden at det kommer en overraskende pasning fra den kanten som 'åpner et forsvar'. Han bommer også altfor ofte på enkle pasninger og gjør feil valg i avgjørende situasjoner foran motstanderens 16-meter.
En annen ting er skuddene hans. Han skyter altfor ofte til å ha et såpass ufarlig skudd. Ved å være såpass egoistisk ødelegger han mnge potensielle målsjanser for Rosenborg. Det siste jeg vil kritisere Solli for er feilene han i nesten hver kamp gjør på egen banehalvdel. Etter å ha spilt fast såpass lenge burde slikt vært luket bort etter hvert, men jeg tror det går på det samme som jeg skrev over at han ofte velger feil. Jeg tror ikke han har det overblikket og roen i stressede situasjoner som trengs for å bli en virkelig toppspiller.
Jeg har heller ikke noen stor tro på at dette vil forandre seg i fremtiden, så RBK ville gjort lurt i å selge ham mens de enda kan få penger for ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.08.2005 14:07 Post subject: |
|
|
| espen wrote: | | Recon wrote: |
at han brukes i flere posisjoner er ingen fordel, men så har han pokker ikke vist noe som er verdt å ha i noen av de posisjonene. |
Han er ingen Ørjan Berg, eller Strand den er grei, men mannen har ekstreme kvaliteter som er verdifulle for Rosenborg.
Har ingen problemer med å se at han har underprestert, men det har da nesten hele laget gjort denne sesongen.
(Strand, Dorsin og Helstad synes jeg har fungert greit)
Enten får de finne en plass til Solli på midtbanen, eller så må de benke han. Vi har bedre spillere til å fylle de andre rollene. |
De ekstreme kvalitetene folk snakker om. Er det dette berømte "steget"? For det har vi vel fått scoring fra (de j.. lange løpa hans altså) en gang, og det var da han sleiva skuddet sitt til thorstein som putta for noen kamper siden. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 05.08.2005 14:22 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | espen wrote: | | siggetheman wrote: | | Hva er det Solli gjør feil egentlig? Synes han er utrolig god på sitt beste..! |
|
Jeg syns ikke dette er så suverent. Når han går med ballen ødelegger han rytmen i laget. Alle løpene er gjort, og det blir vanskeligere å finne noen å sende pasning til når han først bestemmer seg. Dessuten er han veldig lite kreativ på pasningssiden. Han er vel ikke den med flest assists, og det er sjelden at det kommer en overraskende pasning fra den kanten som 'åpner et forsvar'. Han bommer også altfor ofte på enkle pasninger og gjør feil valg i avgjørende situasjoner foran motstanderens 16-meter.
En annen ting er skuddene hans. Han skyter altfor ofte til å ha et såpass ufarlig skudd. Ved å være såpass egoistisk ødelegger han mnge potensielle målsjanser for Rosenborg. Det siste jeg vil kritisere Solli for er feilene han i nesten hver kamp gjør på egen banehalvdel. Etter å ha spilt fast såpass lenge burde slikt vært luket bort etter hvert, men jeg tror det går på det samme som jeg skrev over at han ofte velger feil. Jeg tror ikke han har det overblikket og roen i stressede situasjoner som trengs for å bli en virkelig toppspiller. |
Enig i mye her. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.08.2005 14:36 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | De ekstreme kvalitetene folk snakker om. Er det dette berømte "steget"? For det har vi vel fått scoring fra (de j.. lange løpa hans altså) en gang, og det var da han sleiva skuddet sitt til thorstein som putta for noen kamper siden. |
Ikke glem køppfinalen i 2003!!! Det er altså DOBBELT SÅ MANGE MÅL som du vil ha det til!!!!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.08.2005 14:40 Post subject: |
|
|
hahaha...bonde. Dete eneste verdt å huske fra køppfinalen i 2003 er stripteasen min foran kamera da Solli goalla!
Man må dele godene når man har de!  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 05.08.2005 15:23 Post subject: |
|
|
Solli gjør for mange feil og mangler ro og oversikt i pasningsspillet sitt, men mannen er jo landslagspiller - det må da finnes håp der.
Tror han kan bli en god spiller for RBK i fremtiden.
Man skal heller ikke glemme at passningskvaliteten på hele RBK laget er langt under pari.
Vil heller trekke fram Winsnes her - den mannen er helt håpløs for RBK, stopper spillet bestandig og når enkle støttepasninger blir slått feil er det ikke rart at hele RBK stopper opp.
Så har vi Ørjan som ikke har imponert i det hele tatt denne sesongen når han har spilt.
Hva har vi da?
Jo en Roar Strand som spiller fantastisk, men en spilller som presterer er ikke nok til å vinne en midtbane krig.
Tenk på bortekampen mot Ålesund - herregud Karl Oskar Fjørtoft var flere hakk bedre enn våre spillere. Det er ganske enkelt ikke akseptabelt.
Jeg mener de må gi den sentrale midtbanerollen til Eguren, la han få tid til å spille seg i form.
Per Ciljan og Roar Strand som indreløpere - da tror jeg vi har noe på gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 05.08.2005 18:14 Post subject: |
|
|
Fredrik er langt fra den beste spilleren i troppen, men han er en av få som jobber for tida. Sånn som laget er nå, kvalifiserer det til en plass i 11rn. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|