| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.01.2008 02:27 Post subject: |
|
|
| Anders4 wrote: | | Du ser ikke muligheten å bruke de 10 millionene på ny venstreback i stedet for å kjøpe Strømstad og bruke Traoré i feil posisjon? |
Det er faktisk vanskeligere å kjøpe en venstreback som skal være et førstevalg, enn en midtbanespiller som kan erstatte våre førstevalg samt gi god og nødvendig konkurranse. Ikke minst, tenk på skadesituasjonen klubben fort kan havne i.
Dessuten kan Traorés talent brukes som venstreback også, han har vist lovende takter der.
| Anders4 wrote: | | Da er vi vel tilbake til problemet at Strømstad ikke vil komme til RBK uten å være lovt fast plass, og det kan vi ikke love når han skal konkurrere med Ciljan og Traoré om plassene ved siden av Tettey. |
Strømstad kan fort få en fast plass, det er langt ifra urealistisk. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.01.2008 05:24 Post subject: |
|
|
Det er ingen tvil om at du har lyst på Strømstad til klubben Ballahl, men det er veldig mange "om" og "hvis" i bruk her.
Mange kan bli skada
Strand kan bare spille en omgang
Traore blir venstreback
per kan fort bli solgt
sapara kan fort bli solgt
Min første tanke er selvsagt kan alt dette intreffe, men hvis man skal tenke sånn så trenger vi 4x dekning på alle plasser. Det har ikke klubben råd til og det vil ikke spillerne godta.
Jeg vet jeg virker veldig negativ til Strømstad, men det er ikke tilfelle. Han er en god spiller. Men jeg mener at rbk trenger å forsterke forsvaret mer enn midtbanen. I tillegg ser jeg ikke at Strømstad kan gå rett inn på laget, dermed er det min mening at 10 mill er altfor mye for en back-up. Videre syns jeg det er håpløst at man skal dytte ned en midtbanespiller(traore) som back bare fordi han kan spille der. Han vil selv ikke spille der og han har et kjempepotensiale som midtbanespiller. Da ser jeg heller at klubben kjøper en venstreback enn Strømstad. Å selv om du er en fan av Strømstad og vil ha han til klubben, så må du da være enig i at vi trenger forsterkninger i forsvaretmer enn midtbanen pr idag. Å rbk kan ikke bare banke ubegrenset med penger i bordet å kjøpe alt man vil, så god råd har vi ikke. Allerede har vi brukt 11+ på Jarstein (er klar over inntektene på Lars), 5? på demidov og 3.5 på Pelu. Å bruke 10+ mill på Strømstad før vi har begynt å bruke på å forsterke forsvaret virker helt sinnsvakt på meg. Forsvaret er førsteprioritet og hvis det er penger og behov(som jeg ikke ser) til midtbanen etterpå, så er Strømstad et alternativ. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.01.2008 23:40 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Det er ingen tvil om at du har lyst på Strømstad til klubben Ballahl, men det er veldig mange "om" og "hvis" i bruk her.
Mange kan bli skada
Strand kan bare spille en omgang
Traore blir venstreback
per kan fort bli solgt
sapara kan fort bli solgt
Min første tanke er selvsagt kan alt dette intreffe, men hvis man skal tenke sånn så trenger vi 4x dekning på alle plasser. Det har ikke klubben råd til og det vil ikke spillerne godta. |
SÃ¥ du er enig med meg i at det er stor sannsynlighet for noe av dette vil inntreffer?
For jeg har aldri sagt at alt dette vil inntreffe, men at det med høy sannsynlighet vil komme skader/karantener/salg som gjør at et Strømstad-kjøp vil være forsvarlig.
FCK kjøpte Mikael Antonsson som erstatter for Brede Hangeland et år før Brede ble solgt. Akkurat slik vil jeg at RBK skal tenke spesielt når en landlagsspiller er ledig på markedet. På denne måten så vil spilleren letter komme inn i et nytt system, samt vil relasjoner bli bygd mellom spillerne. I tillegg til det vil spilleren ha mindre forventningspress og vil dermed få en rolig start. Både Koné og Stoor brukte et år før de kom skikkelig igang.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Jeg vet jeg virker veldig negativ til Strømstad, men det er ikke tilfelle. Han er en god spiller. Men jeg mener at rbk trenger å forsterke forsvaret mer enn midtbanen. |
Helt enig, men siden RBK har lagt bud på både Ulrik Laursen og Fredrik Strømstad så tyder jo det på at penger ikke er noe problem. Så dermed kan vi forsterke både midtbanen og forsvarsfireren men det er generelt vanskeligere å finne gode forsvarsspillere enn å finne gode midtbanespillere.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | I tillegg ser jeg ikke at Strømstad kan gå rett inn på laget, dermed er det min mening at 10 mill er altfor mye for en back-up. |
Strømstad kan fort kapre en av plassene i midtbanen for såpass god er han.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Videre syns jeg det er håpløst at man skal dytte ned en midtbanespiller(traore) som back bare fordi han kan spille der. |
Det er ikke derfor jeg og flere har sagt at han skal spille der.
Traore er pdd. vår beste venstreback, derfor skal han spille der. Han må ofre seg for lagets og trenerens vilje.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Han vil selv ikke spille der og han har et kjempepotensiale som midtbanespiller. |
Det er ikke Traoré som bestemmer hvor han skal spille, det er treneren. Han har selvsagt personlige ønsker, men ingen spiller er mer verd enn laget, derfor skal Traoré ofre sine egne ønsker for laget.
Traoré har faktisk et kjempepotensiale som venstreback også.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Da ser jeg heller at klubben kjøper en venstreback enn Strømstad. Å selv om du er en fan av Strømstad og vil ha han til klubben, så må du da være enig i at vi trenger forsterkninger i forsvaretmer enn midtbanen pr idag. |
Som sagt, det er langt vanskeligere å skaffe seg gode forsterkninger i den bakre fireren enn å forsterke midtbanen. Dessuten virker det som om Traoré er såpass god venstreback at det vil være vanskelig å finne en som er like god/bedre for en gunstig pris.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Å rbk kan ikke bare banke ubegrenset med penger i bordet å kjøpe alt man vil, så god råd har vi ikke. Allerede har vi brukt 11+ på Jarstein (er klar over inntektene på Lars), 5? på demidov og 3.5 på Pelu. |
Ditt regnestykke stemmer ikke, vil tippe at overgangsbudsjettet holder seg balansert foreløbig.
Inn (ca.):
Jarstein - 11 millioner
Demidov - 5 millioner
Pelu - 3,5 millioner
Ut (ca.):
Lars Hirschfeld - 11 millioner
Solli - 5 millioner
Braaten - 3,5 millioner
Stensaas ble vel også solgt?
I tillegg til dette har vi CL-penger, Tv-avtalen og ny tilskuerrekord, så penger skal ikke være et problem pdd.
Budene på Prödl, Strømstad og Laursen bekrefter min påstand.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Å bruke 10+ mill på Strømstad før vi har begynt å bruke på å forsterke forsvaret virker helt sinnsvakt på meg. Forsvaret er førsteprioritet og hvis det er penger og behov(som jeg ikke ser) til midtbanen etterpå, så er Strømstad et alternativ. |
Forsvaret har førsteprioritet, og RBK-ledelsen har i 3-4 år jobbet på spreng for å skaffe oss forsterkninger der.
Jeg har garantert ikke klart det, men jeg håper at jeg har klart å overbevist deg i at det å kjøpe Strømstad vil/kan være ganske smart. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.01.2008 01:16 Post subject: |
|
|
| Er stillt rundt denne karen også. Ser ut som interessen fra utlandet er fraværende. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.01.2008 01:38 Post subject: |
|
|
Ballahl, du har rett i at Traore bør ofre seg for laget. Men dette bør bare være en periode. Og det går han også med på selv.
Men Traore har selvsagt ikke en forpliktelse om å tåleå bli puttet på en permanent venstrebackplass, som han misliker, og som mest sannsynlig kan gå utover hans utvikling som indreløper. En posisjon han føler er hans beste, og er den riktige for utviklingen hans til å bli en best mulig spiller.
Traore føler det kanskje som at han får ut mest av potensialet sitt som indreløper, og at det er der han kan gjøre det best. Da er det helt naturlig at han ikke vil være en permanent back.
Han har en forpliktelse overfor seg selv også, og det er å bli best mulig. Da er det selvsagt bedre å bli en meget god indreløper enn en god back. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.01.2008 01:59 Post subject: |
|
|
| Kommer Laursen så vil også Strømstad virkelig tro på at RBK er stedet å være neste sesong. Jeg tror begge kommer, og velkommen skal de være! Dette blir bra! |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.01.2008 05:32 Post subject: |
|
|
Bommel du har helt rett, men av det Traore har vist som venstreback så langt, tilsier at han er svært lovende i den posisjonen også.
Men hvem vet, kan godt hende at han finner seg i rette som venstreback og vil spille der i fremtiden. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.01.2008 15:06 Post subject: |
|
|
RBK dropper Strømstad
Kos deg i utstillingsvinduet Adecco da Strømstad. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 23.01.2008 15:08 Post subject: |
|
|
Hehe- det er nesten litt komisk.
Snakk om å ta risker med sin egen karriere. Han er så desperat etter å spille i utlandet at han heller spiller i adecco fremfor å spille i den øverste divisjonen i Norge siden han ikke fikk tilbud utenfra.
Hva trur egentlig mange norske spillere om seg selv.. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 23.01.2008 15:30 Post subject: |
|
|
| Godt mulig Strømstad har gjort en tabbe, men han fortjener iallefall cred for "bare-en-klubb-i-Norge"-holdningen. Ikke mange av dagens fotballhorer som tar slike hensyn når arbeidsgiver skal velges. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.01.2008 15:31 Post subject: |
|
|
| Det er ikke umulig at han nå havner i Brann med tanke på signalene til Mjelde igår om at de vurderer å forsterke stallen ytterligere. De må jo stille med Solli og Vaagan Moen sentralt mot Everton. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 23.01.2008 16:20 Post subject: |
|
|
| Bakke er ikke skadet (enda). Så trolig vil Solli trekkes inn, mens Vaagan Moen spiller venstre og Huseklepp høyre. Strømstad hadde helt klart vært en bra mann for Brann, dekningen sentralt er ikke imponerende. Men han er nok for dyr/for lite villig. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.01.2008 16:27 Post subject: |
|
|
| Dette valget av Rosenborg sender viktige signaler. Signaler om at vi kun er interessert i spillere som er 100% fokusert på å spille i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.01.2008 03:11 Post subject: |
|
|
Litt synd at han ikke kom, men en helt riktig prioritering fra RBK-ledelsen. Man kan ikke vente såpass lenge på et svar, og vil tippe at erstatteren ikke er allerverst han heller.
Vil dermed gi ledelsen skryt i denne saken. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2008 10:43 Post subject: |
|
|
| Vi kan hente ham gratis om ett år, når Skjelbred er solgt til Barcelona etter et knepent semifinaletap i UEFA-cupen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.01.2008 01:30 Post subject: |
|
|
Da tror jeg nok han drar til utlandet, selv om det måtte bli Japan. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.01.2008 01:38 Post subject: |
|
|
| Hvis ingen vil ha han nå til 10 millioner er det langt ifra sikkert at noen i utlandet vil ha han gratis neste år etter et år i addeco ligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.01.2008 02:53 Post subject: |
|
|
Det argumentet går egentlig mot deg, siden han er Bosman. Selv Braaten klarte å gå til en god utenlandsk klubb, hva tyder på at han vil bli igjen i Norge?
Virker som om han verken vil til noen klubb i Norge og heller ikke bli værende i Start.
Høyst sannsynlig drar han fra klubben til sommeren. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.01.2008 10:00 Post subject: |
|
|
Hvis absolutt vil utenlands bør det være enklere i Januar da det er færre spillere tilgjenglig. Det fordi det er midt i sesong for det fleste klubbene er lite villig til å selge midt i sesong. Braaten hadde fordelen av å allerede spille i en større klubb samt at han hadde en del gode kamper i mesterligaen samt noen landskamper. Dette sammen med Braatens ekstremferdigheter gjør han mer spennede enn Strømstad for utenlandske klubber.
Strømstad kan fort havne i en Belgisk klubb , Kaiserslautern eller andre lignende klubber. Tviler på at klarer å få tak i gode klubber i England, Italia etc. Om et år har sansynligvis Start rykket opp igjen og hvem vet muligens skriver han ny kontrakt med Start og blir en stor klubbspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 29.01.2008 23:24 Post subject: |
|
|
Etter dagens ulitimatum fra Hareide burde det være mulig for RBK å hente Strømstad. _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.01.2008 23:31 Post subject: |
|
|
| å betale overpris for oppskrytte norske såkalte "profiler" kan Brann gjøre |
|
| Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 29.01.2008 23:32 Post subject: |
|
|
Såpass... _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.01.2008 23:43 Post subject: |
|
|
| Brann har nå vært flinke til å hente typer istedenfor navn det siste årene. Det er Vålerenga langt mer skyldig i. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 29.01.2008 23:58 Post subject: |
|
|
| Nuvel.. |
|
| Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 30.01.2008 00:16 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | å betale overpris for oppskrytte norske såkalte "profiler" kan Brann gjøre |
Noen spesielle du tenker på?
Noen av dem som gav "oss" gullet?
Noen av dem som "ikke fungerte" hos dere?
Sjekke regnskapene på kjøp/salg i de omtalte klubbene se hvem som, i snitt, har betalt overpris de sist 4-5 år.
Brannmann Sam |
|
| Back to top |
|
 |
|