English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Torbjørn Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cypern
Proff

PostPosted: 18.01.2008 13:59    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Du mener at Norge har høyt sykefravær i forhold til andre land fordi livet og arbeidslivet er mer krevende ("brutalt" for å bruke LO-sjargong) i Norge enn i andre land?

Jeg sammenlignet ikke folk i andre land i det hele tatt Jeg skrev at folk generelt, da også i andre land, blir sykmeldte av grunner som jeg lister opp her. Vet ikke hva slags kunnskaper du har om psykisk helse, men ingen er tjent med å nærmest sjikanere KTE. Jeg blir både flau og nesten litt lei meg når jeg ser hva slags ord RBK-supportere og ikke minst mennesker brukerpå dette forumet. Jeg mener folk skal trå ytterst varsomt med å analysere hans sykmelding opp mot den jobben han har tatt.[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran

PostPosted: 18.01.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er en mix av flere ting. Hvis en sammenligner RBK med store klubber som Ballahl gjør så må en vel også se litt på antall ansatte og apparatet rundt. Etter min mening burde vel strengt tatt en speider eller to samt en ass. sportsdirektør vært ansatt rundt år 2000. Det var unaturlig å tro at den sportslige veksten RBK hadde fra 92/93 til da ikke skulle behøve flere administrative sportslige stillinger. Der har vi nå begynt å komme etter.
Så vil jeg si at Rune Bratseth gjorde dette veldig ryddig. Han fikk nok, tok en pause (ikke sykemelding), kom tilbake og fant etter ei stund ut at han ikke ville være på toppen mer.
Jeg er betenkt over at KTE må sykemeldes så tidlig i jobben. Men vi får se hvordan han løser det når han kommer tilbake. Det kan jo også være andre faktorer utenfor RBK som spiller inn.
Likevel vil jeg på generellt grunnlag si at jeg synes det virker for lett å bli sykemeldt for utbrenthet.
Teorien om at det er tøffere i Norge enn andre land tror jeg ikke holder...
Da tror jeg heller at mange land har hatt et tøffere arbeidsliv lenge og at Norge har fått et tøffere arbeidsliv de siste 20 åra...
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 18.01.2008 14:46    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Teorien om at det er tøffere i Norge enn andre land tror jeg ikke holder...
Da tror jeg heller at mange land har hatt et tøffere arbeidsliv lenge og at Norge har fått et tøffere arbeidsliv de siste 20 åra...

Hvem har lansert en slik teori..?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 18.01.2008 15:15    Post subject: Reply with quote

cypern wrote:
Hva med å reflektere over det som er å leve opp til i dette landet?
Alle skal være så suksessfulle, leve opp til forventinger og krav fra omgivelser. Det er DET som gjør folk syke i dag.

leve opp til i dette landet?
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 18.01.2008 16:33    Post subject: Reply with quote

Ja, står det noe som helst om sammenligning med andre land?
Nei, gjør nok ikke det. Hele vårt samfunn, det være seg Norge, Italia, Kuwait. Det å være menneske i dag krever mer enn det gjorde for 10-20 år siden.

Når det gjelder debatten om antidepressiva. Eller som folk her feilaktig kaller det; "lykkepiller" ,så synes jeg det er en debatt som mer kan dreie seg om helsevesenet i Norge som skriver ut slike medisiner i hytt og pine, snarere enn enkeltindividene.

Men...dette var en liten avsporing fra KTE. Jeg ønsker han masse god bedring og håper han kommer styrket tilbake.
Om han er rett mann i rett stilling er en annen diskusjon
Back to top
hall
Junior

PostPosted: 18.01.2008 19:25    Post subject: Reply with quote

Er KTE friskmeldt nå ref deltagelse på Gran Canaria??
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2008 19:29    Post subject: Reply with quote

Nope, han er fortsatt aktivt sykmeldt.
Back to top
hall
Junior

PostPosted: 18.01.2008 20:17    Post subject: Reply with quote

Aktiv sykmelding, i fotball ????
Fritatt for å ta ansvar og snakke med media da, men kan blande seg sånn passe mye i tingenes tilstand?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.01.2008 20:26    Post subject: Reply with quote

cypern wrote:

Om han er rett mann i rett stilling er en annen diskusjon

Som er fy-fy og ikke politisk korrekt å prate om nå.... Confused

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 18.01.2008 20:45    Post subject: Reply with quote

Jo, naturligvis -
men da må man være i stand til å unngå å bruke uheldige formuleringer omkring hans syketilstand som strengt tatt ingen av oss vet noe særlig om.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2008 21:03    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke å være dr.psychol. for å skjønne at han er sykmeldt pga. motgangen og presset fordi han ikke klarte å levere.

Ja, det kan du spørre om, hall. Nå har det vært flere tilfeller i Norge, men jeg har aldri hørt om det i internasjonal fotball, men hva vet jeg?
Back to top
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 19.01.2008 01:00    Post subject: Reply with quote

man må rett og slett stille spørsmålet om han er rett mann til jobben når han må sykemelde seg allerede etter noen måneder fordi han ikke takler presset? en som ikke takler det er vel ikke rett mann til jobben? Jeg tror nok ikke det gitt
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 01:20    Post subject: Reply with quote

\Når en arbeidstaker har vært sykmeldt over 8 uker, er det liten sjanse for at han kommer tilbake for fullt. Dette sier NAV.

Bare å håpe at han holder seg sykmeldt en måned til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
ode
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 01:37    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
\Når en arbeidstaker har vært sykmeldt over 8 uker, er det liten sjanse for at han kommer tilbake for fullt. Dette sier NAV.

Bullshit, Thor Arild. Mye bullshit i denne tråden, egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vemundo
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 01:57    Post subject: Reply with quote

At noen blir sykmeldt er alvorlig. Å bagatellisere årsaken til at noen blir sykmeldt er usmakelig, at man atpåtil bare spekulerer om årsaken gjør det ikke bedre. At arbeidstakere i Norge har muligheten til å bli sykmeldt før de hopper ut fra et vindu i 4+ etasje eller blir avhengig av narkotika for å komme seg gjennom arbeidsdagen synes iallefall jeg er bra.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 19.01.2008 06:43    Post subject: Reply with quote

kt eggen takler ikke jobben. håper han gir seg. hoftun/heggem/løken osv osv er alle bedre kandidater enn Eggen.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 06:52    Post subject: Reply with quote

heggem, løken ? hvilke fotballfaglige egenskaper har de bortsett fra det å være spillere og komentator? at hoftun er et bedre alternativ er jeg enig i, men p¨å hvilket grunnlag kan du foreslå de to andre, bortsett fra å understreke hvor udugelig kte er i den jobben ?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 09:03    Post subject: Reply with quote

heggem har jo i alle fall erfaring da han driver egen business som går bra.

Men hvis man abselutt på ha en gammel spiller så er vel han som har mest erfaring med kjøp/salg og forhandlinger eiendomskongen Riseth
Back to top
lerkendalstadion
Junior

PostPosted: 19.01.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

Ansettelsesprosessen rundt ny sportsdirektør ble fulgt med argusøyne av et samlet fotballnorge, og aldri før har vel styret i RBK følt større press på at de måtte finne en riktig og varig mann.

Beslutningstakerne var vel vitende om KTE's historie med sviktende nerver under press, men allikevel landet de altså på Eggen jr. Jeg skjønte det ikke da og skjønner det i hvert fall ikke nå.

Jeg tør vedde mye på at KTE aldri kommer tilbake til den stillingen han opprinnelig var tiltenkt, og de som brummer misfornøyd i denne tråden bør først og fremst rette kritikken mot styret, og ikke sykmeldte KTE.
Back to top
tvins
Junior

PostPosted: 19.01.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

Synes det er rart at folk uttaler seg om sykmeldingen til kte. Man starter ikke arbeidslivet på nytt fordi om man bytter klubb og jeg kan tenke meg han hadde nokk og henge fingrene i mens han var i fredrikstad også. Dette kommer over tid..............
uglevett
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ærlig talt at å diskutere grunnene til at noen blir syk på denne måten er litt smakløst. Det blir bare spekulering (som mye annet her i forumet) og når det gjelder psykisk sykdom så synes jeg det er kutt feil.

Men det er nå meg, og jeg kan selvfølgelig ikke nekte dere andre å mene noe (jeg har også ment noe tidligere her forøvrig).
josinho
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

KTE måtte ha time-out for ca 20 år siden da han var spiller pga psykiske problemer. Han er altså ikke så fryktelig sterk psykisk, og det må vi akseptere. Om han da likevel skal ha denne sportslederstillingen i RBK må derfor vurderes i løpet av vinteren.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 19.01.2008 23:26    Post subject: Reply with quote

Ja, stemmer det. Eggen jr. sto over cupfinalen (88?) pga nerver, gjorde han ikke?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.01.2008 23:36    Post subject: Reply with quote

Har han ikke vært innlagt også?
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 20.01.2008 01:01    Post subject: Reply with quote

en sykmelding bør respekteres, og KTE sin er intet unntak.

Verdt å merke seg her er at både Høgmo og Bratseth, to herrer som må sies å være psykisk på høyde med de alle fleste, begge måtte gi tapt for det massive presset fra media.

For noen år tilbake og fram til nå har antallet journalister som dekker RBK blitt mangedobla. Nettet har hatt stor framgang, og alle store medier vet at dersom de publiserer en sak med Rosenborg i tittelfeltet, vil de få flere tusen klikk - uansett hva saker handler om.

Derfor er det et stort press på enhver journalist om å "finne en sak" om RBK. Når samvittighetsfulle personer, slik feks Eggen nok er, prøver å innfri alle behovene fra pressen, tar det aldri slutt. Det å hver eneste dag skulle svare på 10 - 30 henvendelser med en endeløs rekke av kritiske spørsmål, i tillegg til det ekstremt høye presset dette fører til på enhver avgjørelse du tar, skønner jeg godt at det kan bli for mye.

Et råd til RBK vil være å begrense kontakten med pressen - på en slik måte at klubbens rykte som en åpen klubb, ikke blir ødelagt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 64, 65, 66  Next
Page 45 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb