English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Skarsfjord
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 31.05.2005 12:19    Post subject: Rune Skarsfjord Reply with quote

Rune er ute i avisa og "krever" avklaring og vil ha langtidskontrakt.

Hvor dårlig timing går det ann å ha ?

Det er jo helt opplagt at årets trenerduo IKKE har vist at de bør få en langtidskontrakt. Hittil så er RBK å regne som ett middels produkt bygd av de beste råvarene...

Med bakgrunn i RBK`s sukssesskrav - hvordan kan en da gi langtidskontrakt til en assistent i en trenerduo som har tilgode å vise resultater ?

Jeg er redd at Rune egentlig feiger ut, og forventer at han IKKE får ny kontrakt og ønsker å komme situasjonen i forkjøpet og gjøre seg selv ledig på markedet.

Det er det alltfor tidlig å gjøre.

RBK KAN fremdeles bli seriemester 2005 men da må det være poenghøsting på Åge Hareides nivå resten av sesongen. Makter en det så kvalifiserer en seg selv til mulig ny kontrakt.

Å be om fornyet tillit når kun en tredjedel av oppgaven er unnagjort ( og det med dårlig resultat ) er og blir feil.
Senior

PostPosted: 31.05.2005 13:31    Post subject: Reply with quote

I mine øyne blir det helt feil å ikke gi de kontrakt. Det er en uutholdelig situsjon sånn som det er nå. Rosenborg bør gå klart ut å si hva de ønsker. Det sier seg selv at det sprer usikkerhet når det virker som om klubben egentlig venter på noen andre til å ta over trenerstolen.

Siden det i mine øyne ikke finnes noen klare alternativ til dagens løsning, bør RBK gi de sittende trenerne full støtte og en 2-3 års kontrakt. Slik at de i det minste får arbeidsro ut sesongen. Det er tross alt mulig å sparke folk som er i kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior

PostPosted: 31.05.2005 13:58    Post subject: Re: Rune Skarsfjord Reply with quote

Litjeggen wrote:

Jeg er redd at Rune egentlig feiger ut, og forventer at han IKKE får ny kontrakt og ønsker å komme situasjonen i forkjøpet og gjøre seg selv ledig på markedet.

Det er det alltfor tidlig å gjøre.

De fleste av oss har økonomiske forpliktelser, og har en arbeidskontrakt og en lønn som gir en viss garanti for dekning av de forpliktelsene. Har man korttidskontrakt risikerer man "plutselig" å sitte uten jobb. Det er helt naturlig å gå ut i forkant av kontrakttidens slutt og skaffe seg en ny jobb å gå til, eventuelt forhandle om mer langvarig kontrakt.

Rune gjør mao. bare det som er naturlig for en i hans posisjon. Om det er riktig av RBK å gi han det han ber om får de vurdere selv. Det spørs hvor bekymret de er for å miste han (og Perry) og hvilke alternativer de har i bakhånd?

Selvfølgelig er det også en risikovurdering for Rune, det ville vært kjempeteit av han å skrive ny kontrakt for et dårligere lag hvis han har fullstendig tro på at han vil prestere tilstrekkelig for Rosenborg.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 31.05.2005 14:37    Post subject: Reply with quote

Skarsfjord har akkurat like lang kontrakt som meg som jobber på engasjement. Jeg overlever det jeg også. Og Skarsfjord har nok endel lettere for å få ny jobb enn meg! Deal with it!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Vajp
Junior

PostPosted: 31.05.2005 22:20    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo ikke gi de ny kontrakt når de ikke har vist noe resultater ennå.

Så hvis vi skal gi de ny kontrakt for at de skal få ro i år, så kan det ende med at de må sparkes med en stor fallskjerm eller at de trekker RBK lengre ned de neste årene..

Hvor lurt er det da, Clash?
Clash
Senior

PostPosted: 01.06.2005 17:12    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:
Vi kan jo ikke gi de ny kontrakt når de ikke har vist noe resultater ennå.

Så hvis vi skal gi de ny kontrakt for at de skal få ro i år, så kan det ende med at de må sparkes med en stor fallskjerm eller at de trekker RBK lengre ned de neste årene..

Hvor lurt er det da, Clash?

Det er klart at det er en risiko ved å forlenge kontraktene. Men risiko er det med det meste en foretar seg, det være kjøp av spillere, kontrakter til spillere, bygging av stadion osv. Nå sier jeg ikke at Perry og Skarsfjord nødvendigvis er de rette for RBK, men det er jo helt bakvendt når de må prestere før de får full tillit. Vanligvis når klubber ansetter trenere ansetter de folk de har full tillit til, så er det opp trenerne om de kan leve opp til denne tilliten.

Så for å svare på spørsmålet ditt: Nei det er ikke sikkert det vil vise seg å være så lurt. Men en må ta noen risker hvis man vil lykkes.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 01.06.2005 20:00    Post subject: Reply with quote

Rune Skarsfjord på rbk.no:

"PÃ¥ vei hjem hadde jeg en trivelig prat med lokalavisens ”utskremte” reporter. Vi pratet mest om kampen, men kom ogsÃ¥ inn pÃ¥ fremtiden bÃ¥de nÃ¥r det gjelder RBK og undertegnede.

Dagen etterpÃ¥ leser jeg overskriften ”Ber om langtidskontrakter”. Nettutgaven pynter videre pÃ¥ med ”Misfornøyd med ettÃ¥rskontrakter” og ”Truer med Ã¥ slutte.”

Når media kan levere slike overskrifter, så langt fra sannheten, bør de ansvarlige virkelig vurdere sine egne prestasjoner... INGEN av trenerne er misfornøyd med ettårskontraktene, truer med å slutte eller ber om langtidskontrakter. Det siste er opp til klubben å tilby.

Vi lar alle andre vurdere jobben vår, mens vi bruker all energi inn mot neste kamp."

Les sjølv:
http://www.rbk.no/stats/p...D=57200001
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 02.06.2005 17:06    Post subject: Reply with quote

Ett av Hansens 18 suksesskriterier for forbedring denne sesongen var mediehåndtering. Det var vel slikt Hansen ville unngå...

..så har en lært til neste gang.

Forøvrig så har det vert veldig stille fra spillerne i det siste. Knapt ett utspill å mistolke...
Junior

PostPosted: 03.06.2005 22:04    Post subject: Reply with quote

Hehe, sånn går det når man tror på alt man leser.

En vakker dag kommer media verden over til å starte tredje verdenskrig ene og alene av en fillesak.

Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.06.2005 11:21    Post subject: Reply with quote

Skars er herved lansert som etterfølger til Ulseth i Tromsø:

- TIL er en spennende klubb som kan være aktuell dersom jeg ikke fortsetter i Rosenborg. Vi skal jo spille i Tromsø 3. juli, og da vil jeg trolig vite mer, sier han.

Les mer: Døra åpen for TIL-dialog
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 06.06.2005 11:30    Post subject: Reply with quote

Skal vel ikke se helt bort fra at de skifter jobb....

Når kabalen skal legges til høsten igjen så blir Ulseth`s navn ett av de som blir nemt som mulig assistent vil jeg tro.
Junior

PostPosted: 06.06.2005 14:20    Post subject: Reply with quote

Naa maa RBK skjonne en gang for alle at disse et-aars-losningene hindrer utviklingen! Sett av penger og tid til aa overtale Tom Nordlie! Ikke kom aa si at han vil blankt avise det. Han er en klok og smart trener, og vet at forutsetningene for sukksess er bedre i RBK. Han er (resultatmessige) den beste trener i Tippeligaen. Alle lagene han har trent (med unntak av Vaalerenga), har han utviklet bemerkelsesverdig.

At han har den klasulen i kontrakten sin, vitner om at han ikke utelukker tanken paa aa trene Rosenborg. Saa drit i Skarsfjord, Perry, Hansen og alle disse reservelosningene. Faa paa plass en trener som har resultater aa vise til, med autoritet og temprament.

Nordlie er det opplagte valget, siden Sollid ikke gidder
Back to top
Sondre
Senior

PostPosted: 06.06.2005 16:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Alle lagene han har trent (med unntak av Vaalerenga), har han utviklet bemerkelsesverdig.

Akkurat det du sier der kan være et ankepunkt. Når han trente VIF hadde de flere unge gode spillere, som han skulle klart og trene opp på et bedre nivå enn hva som var tilfellet.

Men, Keiko er en fantastisk trener. Om han vil gå fra Start er en annen sak, noe jeg betviler sterkt. Der har han et ungt lag som kommer til å utvikle seg stort. I Start har han ingenting å tape. Det vi ser av Start nå er bare konturene på noe som kommer til å bli stort. Tenk deg om de klarer og beholde Hæstad osv i noen år til. Da kan de fort bli farlige.

I RBK må vi ha en erfaren trener, som vet hva det vil si å være under press hele tiden, og alt du gjør blir evaluert. Treneren som evt skal komme til RBK må være sterk, modig nok til å sette ut rutinerte spillere, hente inn fremtidens spillere, samt de som er gode nok til å styrke laget.
Om Perry og skars ikke får forlenget kontrakten, hent en som er rutinert!
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 06.06.2005 16:52    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:
Det vi ser av Start nå er bare konturene på noe som kommer til å bli stort. Tenk deg om de klarer og beholde Hæstad osv i noen år til. Da kan de fort bli farlige.

Hæstad er solgt før du blar kalenderen til August..
Forøvrig tror jeg start er nok en lyn-"flopp" forundrer meg ikke om de faller sammen på høsten og ender på 4-5plass..

2mas wrote:
TIL er en spennende klubb som kan være aktuell dersom jeg ikke fortsetter i Rosenborg. Vi skal jo spille i Tromsø 3. juli, og da vil jeg trolig vite mer, sier han.

Har ikke folka på brakka telefon/internett?
Synes det virker som ALL kommunikasjon må foregå ansikt til ansikt (noe som forøvrig kan forklare den håpløse innkjøpsstatistikken..: "Er han god sier du.. jaja, ta han med hit så kan jeg prate med han")

alt dette er forøvrig litt off-topic

Rune må gjerne stikke til TIL for min del, kast hele trenerteamet vi har nå og bygg opp ett nytt med KTE i spissen. Samtidig må selvsagt RB bli headhuntet av en eller annen bedrift. Så kan han ødelegge for den istedenfor RBK..
Back to top
Sondre
Senior

PostPosted: 06.06.2005 18:00    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika: Som du sier; " Start er nok en lyn-flopp.....ender på 4-5 plass".
Om Start havner på 4-5 plass er det ikke direkte en flopp? Vil heller si at det er en kjempeprestasjon!
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 06.06.2005 19:05    Post subject: Reply with quote

Sondre wrote:

Om Start havner på 4-5 plass er det ikke direkte en flopp? Vil heller si at det er en kjempeprestasjon!

Tja, ut i fra hva vi hadde trodd FØR sesongen; HELT ENIG
Derimot vil jeg ikke si det er en kjempeprestasjon å ende på 5 plass etter å ha ledet serien med 3 poeng halvveis.

Alt er relativt Smile

RBK
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 07.06.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Skars er herved lansert som etterfølger til Ulseth i Tromsø:

- TIL er en spennende klubb som kan være aktuell dersom jeg ikke fortsetter i Rosenborg. Vi skal jo spille i Tromsø 3. juli, og da vil jeg trolig vite mer, sier han.

Les mer: Døra åpen for TIL-dialog

Skars ække no trener. Han er spillerutvikler. Den biten kan de fra før oppi gokk.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2005 15:18    Post subject: Reply with quote

Skars kan bli Aabrekks etterfølger i FK Haugesund: Skarsfjord møtte FKH
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.10.2005 17:16    Post subject: Reply with quote

Skars skal sørvestover igjen i helga:
Skarsfjord til Haugesund?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 13:31    Post subject: Reply with quote

Jeg VIL ha Skars som juniortrener - uavhengig av hva han selv vil! (og dette er ment som et kompliment til deg - Skars jr...)
Maradona
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 14:35    Post subject: Reply with quote

Han bør ut å skaffe seg egene erfaringer, ikke flyte på andre sine meritter.. Bli kvitt mannen snarest..
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 15:24    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Jeg VIL ha Skars som juniortrener - uavhengig av hva han selv vil! (og dette er ment som et kompliment til deg - Skars jr...)

Hvorfor det når vi har en super trener som Trond Henriksen for juniorene? Han har jo ikke gjort det akkurat dårlig.. NM gull..!
Sjef

PostPosted: 10.10.2005 15:26    Post subject: Reply with quote

Er Rambo spesielt sterk faglig sett? Innbiller meg at han er mest en inspirator...
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 15:28    Post subject: Reply with quote

Har hat han selv som trener, Trond IL (sønnen hans spiller der). Han er meget god til og forklare de ulike fasene av spillet, taktisk og mentalt smart. Ikke minst en meget god mentor!
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 20:34    Post subject: Reply with quote

Har hørt at juniorgutta vant NM gullet pga Skars sin jobb og at Henriksen har flytt på dette. Litt slik som Hareide og By Rise fløt på jobben som var blitt gjort tidligere i klubben...

Skars skal visst være outstanding som trener på dette nivået.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb