View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
amund Junior
|
Posted: 12.01.2008 15:50 Post subject: Treningsopphold i Brasil |
|
|
"En etter en har brasilianske storlag trukket seg fra norske Copa Peregrino [...]"
http://www.fxt.no/tippeli...534771.ece
"Abelsson fikk varmesjokk"
http://fotball.aftenposte...e97935.ece
"Omtrent som Sunde-banen"
http://fotball.aftenposte...e97950.ece
Må si at jeg får en god følelse når jeg ser at to store konkurrenter til rosenborg får et krøbelt treningsopphold i Brasil. De tok en stor sjanse da de valgte den lange flyturen til Rio i byens varmeste måned for å få spilt sammen med lag som ikke spiller samme type fotball de kommer til å møte i norge eller i europacup (Det kan naturligvis argumenteres i at de får erfaring i å møte en helt annen spillestil, men rent personlig tror jeg ikke det er like verdifullt). |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.01.2008 19:01 Post subject: |
|
|
Dette begynner å ligne på Brasil-turen som ødela hele vårsesongen til RBK i 91.
Forskjellen var vel at RBK reiste i slutten av februar. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.01.2008 22:14 Post subject: |
|
|
Enig, risky med treningsleir i Brasil. Varme, kaos, uvante forhold, krim osv.
Så litt av Vikings kamp i dag mot et lag fra 3. nivå i Brasil. Bredden i Brasil må være enorm. Flere av spillerne på Vikings motstanderlag hadde glatt dominert i TL, og innbytterne var like gode som de som de erstattet. Brasil må da være et marked for Stig T og jobbe i. Å finne gode og billige forsvarsspillere kan da ikke være særlig vanskelig i det landet....
Fornuftig av RBK og velge kjente og vante steder og omgivelser for sine treningsleirer før e-cup og seriestart. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.01.2008 12:08 Post subject: |
|
|
Denne treningsleiren er en flause fra ende til annen. Med tanke på resultatene hittil, ser matchinga god nok ut, men det er den nok ikke. Lag fra høyere divisjoner ville selvsagt gitt et mye større utbytte. Og når man tenker på varmen, stresset med reisa osv, tror jeg dette kan være fatalt for de involverte lagene med tanke på oppladninga til Tippeligaen. I tillegg må det nevnes at vi hadde langt flere tilskuere på Maspalomas enn disse lagene har i Brasil.
Borgersen, VGD, 29.12.07 wrote: | Litt artigere å åpne pre-season i brasil med 50 000 elleville supportere på enorme Maracana Stadium mot Fluminens kontra La-manga cup i spania!
Det er stor interesse i Brasil foran Peregrino cup og for de fleste Startspillere er dette en ny opplevelse. |
|
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.01.2008 13:19 Post subject: |
|
|
Hehe, den Borgersen-quoten er jo allerede blitt en klassiker. Den fyren er ikke rett. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.01.2008 15:30 Post subject: |
|
|
Han har aldri vært rett... |
|
Back to top |