English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.01.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Får håpe Hamrén har vett nok til å ta med seg dressen inn på sidelinja. Hvertfall i de internasjonale kampene vi måtte ha.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondhb
Veteran

PostPosted: 11.01.2008 23:44    Post subject: Reply with quote

Har lest igjennom den danske tråden nå, under er noen utdrag for de som ikke gidder det Wink Virker å være overveiende veldig positivt, ingen tvil om det.

Quote:

"nu var det lige begyndt at gå godt under ham."
"Dog må man også sige, at resultaterne langt hen ad vejen har været skuffende."

"Det er flot cadeau til AaB! Vores træner skifter til den mest succesrige nordiske klub. Det viser, at Hamren har leveret varen."

"Men jeg vil gå tilbage til min drøm og en offensiv og teknisk tænkende træner, selvom det har været et fantastisk år under en udpræget taktisk Hamrén.
Han vil uden tvivl passe godt ind i norsk fodbold."

"Lad os så få en træner der vil spille med 2 angribere hele tiden og som ikke skal have hele holdet med ned i det lille felt når modstanderen har hjørnespark!"

"Hans mandskabspleje lyder til at være landets bedste og hans taktiske formåen, ikke mindst i UEFA-cuppen, har været indiskutable. Udadtil har han været gennemproffesionel og meget loyal både overfor truppen og for klubben."

"Om Hamrén kan jeg kun begræde dette. Aldrig vil vi få så velklædt og smuk en træner. Man frygter allerede en eller anden Wieghorst-diletant i joggingtøj. "

"ARRRGGHHH bæ-nyhed!! Damn jeg kommer til at savne den mand! Nu håber jeg bare at han efterlader garderoben i Aalborg så vi stadig kan have Europas mest velklædte træner. "

"Et helt forståeligt valg af Hamrén. Man kan kun håbe på det bedste for ham i fremtiden. Han har gjort AaB til noget stort. Keep up the good work "

"Græder en tåre for Hamréns afsked, har altid kunnet lide hans fremtoning og hans resultater på det seneste har jo talt for sig selv."

"Virkelig skidt nyhed at vågne op til Surprised ... Tvivler på at vi får en mindst lige så disciplin træner som Erik. "

Ut ifra dette trekker jeg konklusjonen at Hamrén er:
- taktisk god
- strøkent kledd
- profesjonell
- opptatt av disiplin

Kan ikke skjønne at noen ikke skulle ønske dette på RBKs trenerbenk. På tide med en dresskledt trener på Lerkendal også spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 00:21    Post subject: Reply with quote

Må egentlig si at jeg har blitt litt skeptisk til den godeste Hamrén i det siste.

Hver jævla gang noen skal kommentere et eller annet om den mannen, så ender det opp med et eller annet om at han er så utrolig velkledd. Det er vel ikke akkurat revolusjonerende med et mannfolk som stiller i dress på jobb, vel?

Håper han har noe fottballfaglig å bidra med også.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 12.01.2008 00:29    Post subject: Reply with quote

Skeptisk pga. at man nevner kampantrekket som er dress istedet for "bergensbunad" (ikke regndress men joggebukse og Hummel- termojakke )
?
Skeptisk skulle du vært om du var fra Åsane....til nabolaget ditt Very Happy
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 00:30    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Har lest igjennom den danske tråden nå, under er noen utdrag for de som ikke gidder det Wink Virker å være overveiende veldig positivt, ingen tvil om det.

Quote:

"Lad os så få en træner der vil spille med 2 angribere hele tiden og som ikke skal have hele holdet med ned i det lille felt når modstanderen har hjørnespark!"

Ser ut som om han ikke tar noen sjanser på defansiv dødball da;)
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 01:15    Post subject: Reply with quote

La spesielt merke til den jeg også ja Smile Han virker generelt å være en taktisk veldig skolert trener og det er absolutt noe vi kan få god nytte av. At han er veldig god på "mandskabspleje" er jo også veldig positivt.

Når det gjelder debatten dress vs. treningsdress er det jo ikke noe minus å få inn litt seriøsitet og autoritet på sidelinjen heller da. Det er tvert imot til de grader på tide:

I rest my case... Wink Håper og tror vi aldri får se Hamrén i noe lignende.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 01:21    Post subject: Reply with quote

Synes Tørum ofte så ut som en liten gutt som hadde fått en litt for stor treningsdress av Mamma.

Capsen som Hareide hadde på seg på en landskamp i høst er også en god klassiker.

Håper virkelig ikke det er noe sponsortull som gjør at Hamren må ta på seg grilldress. På tide med en trener som kler seg som en trener, å ikke som en uføretrygda turist på Larkollen Camping.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 12.01.2008 01:30    Post subject: Reply with quote

Kven bryr seg om kva klede han går kledd i? Same faen det vel.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 01:33    Post subject: Reply with quote

Nei, alltid viktig med stil og klasse.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.01.2008 01:45    Post subject: Reply with quote

Enig med joko, ser mer profesjonelt ut.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 12.01.2008 02:11    Post subject: Reply with quote

På kampdag må han gjerne ha dress om han ønsker det, selv om jeg ikke synes det spiller noen kjempestor rolle. Dersom han derimot løper rundt på treningsfeltet til daglig i dress og slips blir jeg mer skeptisk Razz
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 07:48    Post subject: Reply with quote

Ser fram til å ENDELIG få en taktisk klok trener på Lerkendal... Vi kan si mye om trenerne de siste årene, men taktisk har vi ikke vært sterke.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 09:53    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Nei, alltid viktig med stil og klasse.

Viktig for hvem? Totalt uinteressant hva han kler seg i.
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 12.01.2008 10:41    Post subject: Reply with quote

De fleste av oss tar på oss klær etter det vi skal gjøre om dagen. Hvis en drar til en kompis for å spille PS3 så drar du på deg det som du føler deg komfortabel i, kanskje en slitt T-skjorte og jeans.
Skal du derimot på jobb f.eks. i bank eller konsultfirma må du ta på deg dress for å i det hele tatt bli tatt seriøst av kundene dine, og da har det ikke noe å si om du selv ikke synes noe om å gå med det.

Manageryrket er kanskje ikke akkurat som en bankjobb i så måte (også i stilbevisste Italia finnes det managere som går i skjorte og jeans under kamp - men de hadde nok kledd seg opp for en CL-kamp) men det er nok mange TV-tittere i England, Tyskland og Spania som har trukket på smilebåndet av to norske managere som stiller i joggedress i CL i høst.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2008 11:02    Post subject: Reply with quote

Før har jeg tenkt at det er litt stas at trenerne i Norge glir inn med spillerne på "gulvet", men nå er jeg av en litt annen oppfatning. Klærne betyr noe. Da tenker jeg ikke på at det skal se stilfullt og bra ut, det kommer i andre rekke, men heller det at treneren bør skille seg ut fra spillerne; med det kan treneren faktisk bygge opp en aura som stråler autoritet og nyter mer respekt. Nils Arne Eggen klarte seg godt på det punktet uten dress, og det hadde vært unaturlig for han å gå i slike klær, men for Hamrén ser det helt klart ut til å være noe som bidrar til at han ses på som en autoritetsperson. Dress er plagget sjefer ikler seg. Det er ren psykologi; Iversen og andre vil som en følge av dette se mer på han som en sjef enn en fyr som er en av spillerne.

Klærne er langt ifra viktigst, men de er viktigere enn uviktig.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2008 11:25    Post subject: Reply with quote

Om han skulle ta på seg dressen så blir han vel ikke alene i TL i år. Jonevret har jo innført dresscode i Molde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 12:21    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe it en trener som ser profesjonell ut og er enig i argumentet om at for noen spillere kan det være greit at treneren utstråler "visuell" autoritet også - men ideelt sett burde det ikke være nødvendig. Mika Kojonkoski hadde f eks hatt naturlig autoritet til og med i et teletubby-kostyme...
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 12:25    Post subject: Reply with quote

Når diskusjonen rundt dress eller ikke går, så skal en jo tenke på at kampene er det viktigste en klubb gjør. Derfor syns jeg treneren kan stille i dress. Det ser jævli proffesjonelt ut, og det finnes iallefall ingen grunn til at treneren skal ikle seg termojakke, joggebukse, joggejakke, you name it!
Back to top
Jokio Sokomekki
Junior

PostPosted: 12.01.2008 13:57    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Før har jeg tenkt at det er litt stas at trenerne i Norge glir inn med spillerne på "gulvet", men nå er jeg av en litt annen oppfatning. Klærne betyr noe. Da tenker jeg ikke på at det skal se stilfullt og bra ut, det kommer i andre rekke, men heller det at treneren bør skille seg ut fra spillerne; med det kan treneren faktisk bygge opp en aura som stråler autoritet og nyter mer respekt. .

Hvis det er klærne som er avgjørende om treneren får respekt , da har vi et problem. Må da være det samme om treneren går i dress eller joggeklær, spillerne skal ha respekt likevel. Og får ikke treneren respekt pga joggeklær, da er det spillerne som er problemet og ikke kleskoden til treneren.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.01.2008 14:13    Post subject: Reply with quote

"You have to come in joggedress!" Razz
Hedning
Legende

PostPosted: 12.01.2008 14:59    Post subject: Reply with quote

Rotkaill`n wrote:

Hvis det er klærne som er avgjørende om treneren får respekt , da har vi et problem. Må da være det samme om treneren går i dress eller joggeklær, spillerne skal ha respekt likevel. Og får ikke treneren respekt pga joggeklær, da er det spillerne som er problemet og ikke kleskoden til treneren.

Verdens dårligste argument. Da kunne treneren like greit kommet i dette da mener du?

Dress innbyr til respekt og autoritet, ergo er det et pluss at treneren bruker det.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 15:40    Post subject: Reply with quote

Årets morsomste innlegg, så langt Very Happy Forøvrig; helt uenig
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 16:40    Post subject: Reply with quote

Tviler på det skjer noe med antrekket til trener og støtteapparat før avtalen med Adidas skal reforhandles. De har garantert en paragraf i avtalen som regulerer dette. Da hjelper det lite hva folk mener en trener skal ha på seg, så lenge det ikke vil være mulig å gjøre noe med det.

Dødfødt diskusjon...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2008 16:51    Post subject: Reply with quote

Hehe, genialt, Kleven. Tanken på han streifet meg da jeg skrev innlegget mitt. Smile

Rotkaill`n wrote:
Hvis det er klærne som er avgjørende om treneren får respekt , da har vi et problem.

Unødvendig av deg å gjøre meg mer uenig med deg enn jeg egentlig er. Jeg har ikke sagt at det er avgjørende i det hele tatt. Det jeg har sagt, er at det har en viss innvirkning på hvordan forholdet mellom spillerne og treneren blir. Det er en del av en helhet.

Når det kommer til respekt, så er det ikke noen automatikk i at en trener skal få nyte den respekten som forventes. I utgangspunktet har spillere respekt for rollen trener, men personen som skal bekle den rollen, må gjøre seg fortjent til respekten. Man kan ha illusjoner om at spillerne respekterer treneren sin siden det er påkrevd og forventet, og tilsynelatende virker sånn utad, men det er ikke noe man bare kan bestemme seg for. Respekt bygges og rives ned gjennom interaksjon, og der kan klær som gir asossiasjoner til autoritet, stabilitet og trygghet, være med å bidra til respekt fra spillerne.

Jeg må nok en gang påpeke at dette er til en viss grad. Det er heller ikke noe jeg brenner for. Trenerne får kle seg i det de føler seg komfortable med. Det er det aller viktigste.

Thor Arild wrote:
Dødfødt diskusjon...

Nå, det går an å heve seg til et prinsipielt nivå.

Last edited by attach on 12.01.2008 16:57; edited 1 time in total
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 12.01.2008 16:56    Post subject: Reply with quote

Grilldress, Borat-string eller Armani-dress til XX antall lapper... jeg gleder meg voldsomt til å se hva Hamrén får til med Rosenborg! Virker utvilsomt som en bra mann.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 173, 174, 175  Next
Page 13 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb