| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 11.01.2008 00:18 Post subject: |
|
|
| Vi tapte ikke, det ble 2-2. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.01.2008 00:24 Post subject: |
|
|
Iversen var ikke god i dag, det var heller ikke Pelu. Så tidlig på året, med tanke på treningsopplegget (etter hva jeg har hørt fra spillere) velger jeg å fokusere mest på første omgang. Der synes jeg det var mye spennende. Vår uvant unge forsvarsrekke gjorde mye bra, og Konè viste at han har målteft. Ciljan fremstår fortsatt som en av Norges desidert beste midtbanespillere, og hele midtbanen i seg selv viste mye av de samme tendensene som på høsten i fjor.
Tabba til Jarstein bekymrer meg litt, for dette var en type tabbe som ikke har noe med nytt lag å gjøre. Elementær keeperkunnskap tilsier at man enten går helhjerta ut der, eller blir stående på streken. Ikke noe half-assed som det Jarstein gjorde der. Nuvel, med unntak av Demidov har fortsatt ikke ny-kjøpene slått til, men det er fryktelig tidlig på sesongen ennå.
Først og fremst er jeg glad for å ha sett laget. Så får vi gi dem litt tid til å vise hva de er sammen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 11.01.2008 00:25 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | I overført betydning vill jeg si at vi har slått Ranheim i første kamp og tapt mot Bryne i kamp nummer to. |
Helt riktig! Skjønner ikke at dereher på forumet er mere negative enn det dere er. Vi har tapt mot b-laget til et lag som ligg nesten helt siste på tabellen i segunda division.
OG ja, jeg vet vi er i januar, men uansett. Dette laget skal vi slå ganske greit. Vi tapte mot et B-LAG fra en elenig klubb i 2.divisjon i Spania gutter! |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 11.01.2008 00:30 Post subject: |
|
|
Var du fornøyd med børsen eller Knerten_10? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 11.01.2008 00:32 Post subject: |
|
|
Veldig fin den, keschaa!  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 11.01.2008 00:34 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | | senador wrote: | | I overført betydning vill jeg si at vi har slått Ranheim i første kamp og tapt mot Bryne i kamp nummer to. |
Helt riktig! Skjønner ikke at dereher på forumet er mere negative enn det dere er. Vi har tapt mot b-laget til et lag som ligg nesten helt siste på tabellen i segunda division.
OG ja, jeg vet vi er i januar, men uansett. Dette laget skal vi slå ganske greit. Vi tapte mot et B-LAG fra en elenig klubb i 2.divisjon i Spania gutter! |
Hvilket betyr at du konkluderer med at...? |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 11.01.2008 00:35 Post subject: |
|
|
At det er flaut og tape mot b-laget til et elendig lag i 2.divisjon i spania.  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 11.01.2008 00:38 Post subject: |
|
|
| Ok. Men husk at det er en treningskamp som kommer i en oppkjøringsperiode, full rullering, rustne spillere, nye som prøver seg første gang etc. Ikke legg for mye i det. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 11.01.2008 00:41 Post subject: |
|
|
Jarstein tar selvkritikk på tv2sporten nå.
Ja, jeg skjønner at det er en treningskamp, men uansett. Jeg syns dette er for dårlig. Men jeg har kanskje for store forventninger til lage. |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 11.01.2008 00:41 Post subject: |
|
|
Synes Ivers var veldig variabel. Han virket tung i kroppen, men gjorde også endel bra som ved 2-1, og i andre omgang da han var nesten igjennom og burde fått frispark rett ved 16m.
I andre omgang ble temmelig alene, og det skyldes at avstanden mellom midtbanen og spissene ble for store, samt at samspillet mellom Pelu ikke funket.
Men dog konklusjon: Under pari. Elendig straffe + mer å gå på fysisk! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.01.2008 00:43 Post subject: |
|
|
Må tenke litt motivasjon her også, føler jeg. Vi er i en "leke-cup" mellom CL og UEFA. Det er en hard treningsperiode og så videre. Selv om det hadde vært betryggende med en seier nå, føler jeg ikke kveldens innsats er representativ for hvor vi er når vi starter serien om noen måneder. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.01.2008 00:44 Post subject: |
|
|
| Førsteomgang var absolutt godkjent, andreomgang var fryktlig dårlig ,men det skyldes nok at spillernes fysiske form ikke er bra ennå og at det ble gjort en del bytter. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.01.2008 01:14 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Vi tapte ikke, det ble 2-2. |
For en unødvendig kommentar! Vi tapte finalen! Vi spilte 2-2 i de 90minutter så er det langt fra godt nok. Dette skal være grei skurring. Å spille uavgjort mot Bryne i 90 min er ikke betryggende eller godt nok.
Vi tapte på straffer betyr at vi har tapt kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 11.01.2008 01:16 Post subject: |
|
|
Angående slaktingen av Pelu:
Synes det er horribelt av folket å avskrive spillere som kun har spilt få minutter på et helt nytt lag - og jeg så ikke kampen en gang.
La meg minne om at enkelte spillere trenger lang tid på å bli vant til systemet og tempoet og bli kjent med laget generelt - senest Stoor som ikke slo ut i blomst før utpå høsten. Er ikke overrasket over at en angrepsspiller (vil påstå at det er vanskeligere å gå inn å være god i angrep fra første stund enn å gå ned i forsvar og rydde ball og komme fra det) fra nest øverste nivå trenger mer tid enn en omgang eller to for å komme seg i gang. Vil tro han fortsatt er svært usikker (tross alt kun 14 dager siden han signet) og vil trenge tid.
Gleder meg dog at Demidov ser ut til å ta grep allerede nå. Spennende spiller etter det jeg skjønner! _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.01.2008 01:47 Post subject: |
|
|
| Det er vel ingen som avskriver Pelu ,men førsteinntrykket var svært skuffende ,men alle det nye må få en sesong på å overbevise før vi selger dem igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 11.01.2008 06:47 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: |
...<>OG ja, jeg vet vi er i januar<>... |
Du gir selv grunnen til hvorfor RBK ikke vinner mot et lag som er i sesong. Du er ikke klar over hvor mye forskjell det er på et lag i begynnelsen av off-season og samme laget når det er to uker inne i sesong.
Tror du spillere har en av/på-knapp som de bare kan trykke på for å komme ut av feriemodus?
Last edited by Anders4 on 11.01.2008 07:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 11.01.2008 07:01 Post subject: |
|
|
| Roar1961 wrote: | | Tommærn wrote: | | Traore falt da ikke gjennom men ble byttet ut til fordel for Konan? Uansett var han god i første så skjønner ikke helt hvordan du begrunner den uttalelsen. |
Hadde store problemer i starten når han startet som venstre back, Henriks korrigerte dette utmerket med Nordvik. Traore var bedre deretter, men var helt borte i andre omgang. |
Henriksen korrigerte ikke. Basma gikk ut med skade. Det jeg reagerer på er at du bruker et uttrykk som ''falt gjennom''. Det er som å si at han ikke klarer å prestere på nivået det ble spillt i. Når det er sagt så vil jeg også si at jeg syns ikke han sleit noe mer en noen andre ville gjort mot meget unge lovende spanske vinger. Nordvik klarte seg dog bra siden han er sterk og rask. Men i det oppbyggende spillet ser jeg heller Traore på Backen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.01.2008 10:57 Post subject: |
|
|
| Ikke legg så mye vekt på at kampen endte uavgjort og RBK tapte turneringsseieren på straffer. Spillet var bra i 1. omgang, så ble gutta slitne og prestasjonene dalte. Kamp mot samme motstander om noen uker ville trolig RBK-seier. Gutta er ikke helt i fysisk form enda. Ikke fell noen endelig dom over spillere og laget så tidlig på året, det er blir usaklig. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.01.2008 11:51 Post subject: |
|
|
SÃ¥ jo ut som flotte greier det der.
To flotte keepertabber av Jarstein, og jaggu tror du ikke "bommer-aldri-på-straffe" Iversen missa gitt. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.01.2008 12:09 Post subject: |
|
|
| To keepertabber? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.01.2008 12:11 Post subject: |
|
|
| Jarstein var ihvertfall misfornøyd med sin egen innsats på begge målene ,men det er vel å dra det litt langt å kalle det andre målet en keepertabbe. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 11.01.2008 12:23 Post subject: |
|
|
| Anders4 wrote: | | Tror du spillere har en av/på-knapp som de bare kan trykke på for å komme ut av feriemodus? |
Daniel Braaten har jo det!  |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 12.01.2008 02:52 Post subject: |
|
|
| Tommærn wrote: | | Henriksen korrigerte ikke. Basma gikk ut med skade. Det jeg reagerer på er at du bruker et uttrykk som ''falt gjennom''. Det er som å si at han ikke klarer å prestere på nivået det ble spillt i. Når det er sagt så vil jeg også si at jeg syns ikke han sleit noe mer en noen andre ville gjort mot meget unge lovende spanske vinger. Nordvik klarte seg dog bra siden han er sterk og rask. Men i det oppbyggende spillet ser jeg heller Traore på Backen. |
Helt grei mening, Tommærn. Jeg er ikke enig med deg, men jeg er sikker på at Traore kommer tilbake. Han er ung og ustabil ennå, men regner med han løfter seg videre opp i år. |
|
| Back to top |
|
 |
|