| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
cypern Proff
|
Posted: 10.01.2008 23:42 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Kan vi få slutt på maset om Lago snart? Fyren er jo ubrukelig... |
Helt enig
Han er temposvak, ikke spesielt god på hodet, plasseringssvak, virker generelt usikker og kommuniserer åpenbart dårlig ute på banen.
Jeg blir så utrolig frustert av at han har fått tillit igjen. Han må vekk. |
|
| Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 10.01.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Herregud for en dårlig prestasjon av Rosenborg. Det irriterer meg at Iversen er i så dårlig form i forhold til de andre etter hver eneste juleferie. John Pelu var middelmådig i kampen her også. Jeg velger å kalle det et bombkjøp allerede Fyren viser ikke tegn på å være en god fotballspiller.
Demidov viser et veldig fint driv med ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
|
|
Demidov ser ut som et meget godt kjøp. Stopper med bra duellstyrke og gode oppspill, samt han starter angrep.
Lago er horribel, kommer inn og lager havari i forsvaret. Skyld i 2-2 målet. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
|
|
Egentlig er jeg mer overrasket over at RBK spiller så bra i første omgang i dag, enn at det lugger i andre. Januarkamper pleier ikke akkurat å være vår styrke uansett.
Jeg synes dette virker lovende frem mot UEFA-cupen, jeg. Kall meg naiv. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.01.2008 23:44 Post subject: |
|
|
| Demidov er den eneste av de nye som gjør det bra, Jarstein virker ganske sløv og Pelu ser ut som en Adecco spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.01.2008 23:46 Post subject: |
|
|
Skremmes ikke av at vi sliter med å holde 2 omganger i årets andre fotballkamp. Men det er ikke helt bra det som presteres. Lago startet andreomgang bra. Falt gjennom mer og mer etterhvert. Men trur fremdeles på den karen. Ubrukelig er han ikke. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 10.01.2008 23:46 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | joko- wrote: | | Kan vi få slutt på maset om Lago snart? Fyren er jo ubrukelig... |
Hvordan var han ift Kvarme i dag? |
Kvarme var god. Tror det var litt av grunnen til at han ble byttet ut ved pause. Er ikke noe vits å ta sjanser med gamlingene.
Edit: Altså dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
meister Senior
|
Posted: 10.01.2008 23:49 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Straffen til Konan er vel en nøyaktig reprise til en straffe Christer George tok i en treningskamp for noen år siden? |
Du husker riktig. Var mot Nürnberg det! |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 10.01.2008 23:50 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | Det Pelu gjør dårlig, idag og tirsdag, er at han er for dårlig. Han er ikke med i spillet i det hele tatt. Skulle han få en passning, roter han ballen vekk med en gang.
Utifra de to kampene han har spillt, er han ikke middelmådig, men fantastisk dårlig.
|
Store Jesus i den milde himmel, se i nåde til oss. I løpet av en hel sesong ble Pelu kåret til Adeccoligaens beste, foran habile karer som Trond Olsen, Runar Berg, Tiago Martins, alle på HamKam, Magne Hoseth, Daniel Berg Hestad, Marel Baldvinsson osv osv. Men her inne blir han dømt som "ikke middelmådig, men fantastisk dårlig" etter noen minutters spill med helt nye lagkamerater, ny trener, nytt system.
FFS, get a grip. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 10.01.2008 23:50 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Demidov er den eneste av de nye som gjør det bra, Jarstein virker ganske sløv og Pelu ser ut som en Adecco spiller. |
I alle fall er han ingenting annet enn ren kantspiller. Kan ikke forstå helt hensikten til RBK her?
De ønsker å spille et system uten rene kanter, så kjøper de allikevel en spiller som er ren kant?
Han har aldri bevist noe spesielt som spiss i KIL. Det er kant han er. Frusterende å ikke få vite hva treneren ser han som.. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.01.2008 23:51 Post subject: |
|
|
| Åsmund wrote: | | Pelu virker ikke spesielt lovende, og jeg stiller allerede spørsmål ved å kjøpe en spiller som selv fremhever sin styrke som ving i 4-3-3 når man samme dag ansetter en 4-4-2-trener. Virker ikke imponerende det lille han har fåttvist hittil. |
Det Pelu viste frem i denne kampen var urovekkende svakt. Jeg frykter at dette kjøpet er noe Erik Hoftun har insistert på ettersom Pelu imponerte i Adecco-ligaen, der Hoftun hadde tilhold i fjor. Han spilte sikkert mot ham selv og syntes fyren var veldig rask og god teknisk. Kanskje gamle Hoftun bl lurt ned på rumpa også. Der har vi en blanding av Mini og Derek tenkte nok Hoftun da, men så spørs det hvor flink den godeste Hoftun er til å lese potensial og nivå på spillere... |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 10.01.2008 23:56 Post subject: |
|
|
| Jeg tror også at du - med noen minutters TV-titting som grunnlag - er er bedre dommer av talent enn Hoftun, Henriks og Eggen. Det tror jeg helt sikkert. For alle gode RBK-spillere har jo alltid vært suksess fra minutt nummer ett. Ikke sant? |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 10.01.2008 23:57 Post subject: |
|
|
Lago holder ikke nivået vi bør forvente, Pelu er elendig, men bør få flere muligheter, Traore falt igjennom, Sapara og Tettey god i første, svak i andre, Jarstein overbeviser ikke.
Godkjent til Nordvik, PCS, Strand og Iversen. Demidov var spennende og leverte gode langpasninger, men slet litt i plassering og dueller. Tempoet falt dramatisk i andre omgang og det var mange slitne ben blant våre. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.01.2008 23:59 Post subject: |
|
|
Jarstein: Har for det meste god kontroll ,men har en tabbe og greide ikke å ta noen av Straffene. Greit nok forventer mer når samarbeidet med forsvaret sitter bedre.
Strand: Veldig initivrike i første omgang kronet med flott brassespark som ga målgivende. Veldig usynlig andreomgang. Godkjent minus.
Kvarme: Trygg i det meste han foretar seg.
Demidov: Er positiv har flotte fremspill og noen flott driv framover. Litt nochelant defansivt til tider virker som et meget flott prospekt.
Nordvik: Viser spennede takter og flott fart og genrell god kontroll på ballen. Litt nonchelant i det defansive.
Lago: Virket resolutt med en gang han kom inn. Ble dårligere etterhvert. Virket treg og var ikke god på det andre målet.
Skjelbred: Som vanlig god innsats og viser initativ hele veien. I likhet med resten av laget svaker etter pausen. Savner fremdeles at han truer målet til motstanderen med skudd. Godkjent.
Tettey: Mye det samme som Skjelbred.
Traore: Mye innsats ,men ikke alltid like konstruktiv.
Sapara: I første hadde han mange forløsende passninger og flott spill forsvinner i andre.
Kone: Scorer to mål og det er igrunn beholdningen.
Iversen: Svak, vinner noen dueller ,men sliter med å true Las Palmas forsvaret.
Pelu: Elendig.
Konan: Virket frisk fikk litt lite tid til å sette sitt preg på kampen. Frekk Straffe.
En brukbar førsteomgang med mye fint spill men savner litt aggrisivtet og komme til det aller største målsjansene. Andre omgang er begredlig og ikke noe Rosenborg kan være bekjent av. Skuffende dårlige straffer av Iversen og Sapara. Hva synes dere?
Last edited by Keenoir on 11.01.2008 00:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
|
|
| Roar1961 wrote: | Lago holder ikke nivået vi bør forvente, Pelu er elendig, men bør få flere muligheter, Traore falt igjennom, Sapara og Tettey god i første, svak i andre, Jarstein overbeviser ikke.
Godkjent til Nordvik, PCS, Strand og Iversen. Demidov var spennende og leverte gode langpasninger, men slet litt i plassering og dueller. Tempoet falt dramatisk i andre omgang og det var mange slitne ben blant våre. |
Traore falt da ikke gjennom men ble byttet ut til fordel for Konan? Uansett var han god i første så skjønner ikke helt hvordan du begrunner den uttalelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
|
|
1 omgang: God
2 omgang: Svak
Normalt 10 januar. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.01.2008 00:04 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: |
Jeg tror også at du - med noen minutters TV-titting som grunnlag - er er bedre dommer av talent enn Hoftun, Henriks og Eggen. Det tror jeg helt sikkert. For alle gode RBK-spillere har jo alltid vært suksess fra minutt nummer ett. Ikke sant? |
Neida, det har de ikke. Men det som gjør meg litt redd er de klubbene vi konkurrerte med om å signere Pelu. Ettersom han var såpass synlig i Adeccoligaen i fjor skulle man tro at hele Tippeligaen lå langflate etter ham, noe som ikke var tilfelle. Derfor frykter jeg at dette er Hoftun's signeringsønske, og at Hoftun ikke er noen bra scout.
Man trenger ikke å være en bra scout bare fordi man kan fotball. Bjørn Hansen er et levende bevis på det.
Last edited by Brady on 11.01.2008 00:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 11.01.2008 00:04 Post subject: |
|
|
Keschaa's kampbørs
Jarstein: 4
Litt het Jarstein skyld i første målet, ellers litt smårufsete.
Roar Strand: 3
Merker at det er lenge siden Strand spilte en obligatorisk kamp, kløner litt med ballen. Nydelig brassespark på 2-1 målet.
Kvarme: 6
Solid i alt han foretar seg, byttet ut i pausen som følge av rotasjonsopplegget.
Demidov: 5
Begynner kampen litt smårufsete med noen overilte pasniner, men tar seg meget bra opp utover i kampen.
Nordvik: 5
Gjør mye bra, og der han ser at han feilberegner lager han enkle frispark. Trekker seg aldri i taklingene!
Per Ciljan Skjelbred: 6 BB
Har drivet bare han har på RBK, stormer fram i angrep og løper veldig mye. Blir et offer for dårlig bevegelse i andre omgang.
Aleksander Tettey: 5
Fin første omgang der han stabiliserer midtbanen på en bra måte. Faller igjennom i andre omgang.
Marek Sapara: 5
Fin assist på første målet til Konè, og er meget livlig i første omgang. Gjør feil i andre omgang og bærer preg av dårlig kondis.
Abdou Traore: 4
Sleit på backplassen, men ble bedre etter at han ble flytte til indreløperplassen. Blir litt puslete i duellspillet.
Yssouf Konè: 5
Går fra det geniale til det horrible. Virker veldig ubestemt i fintene sine, og ballkontrollen er ikke allverden. Pluss for posisjoneringen sin på målene. Gjorde jobben!
Steffen Iversen: 4
Slet litt med touchen og steget i første omgang, men var ellers god i lufta.
Som resten av laget faller nivået betraktelig i andre omgang.
Innbytter:
John Pelu: 1
Fikk 35 minutter i dag og utrettet absolutt null og niks. Alt for mye i offside, søler vekk ballen når han skal sette fart og ellers veldig tafatt i alt han foretok seg.
Alejandro Lago: 2
Har ikke spilt en kamp på leeenge. Sliter voldsomt med posisjoneringen, og var ikke god. Værsågod Cypern
Didier Konan var et friskt pust når han kom inn, og hadde et meget frekt straffespark. _________________ at ease
Last edited by keschaa on 11.01.2008 00:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 11.01.2008 00:07 Post subject: |
|
|
| Tommærn wrote: | | Traore falt da ikke gjennom men ble byttet ut til fordel for Konan? Uansett var han god i første så skjønner ikke helt hvordan du begrunner den uttalelsen. |
Hadde store problemer i starten når han startet som venstre back, Henriks korrigerte dette utmerket med Nordvik. Traore var bedre deretter, men var helt borte i andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 11.01.2008 00:08 Post subject: |
|
|
| Haavard wrote: | Herregud for en dårlig prestasjon av Rosenborg. Det irriterer meg at Iversen er i så dårlig form i forhold til de andre etter hver eneste juleferie. John Pelu var middelmådig i kampen her også. Jeg velger å kalle det et bombkjøp allerede Fyren viser ikke tegn på å være en god fotballspiller.
Demidov viser et veldig fint driv med ballen. |
Hehe, er det mulig.... Iversen så dårlig form i forhold til de andre? Pelu bomkjøp? Vi er kommet til 10 Januar og årets spiller i adecco har fått 45min og vise seg fram på og en Ivers som spillte 90min løp minst like my som de andre offensive spillerne. Petter Myhre og Morten Langli mente Iversen var i bedre form på denne tiden av året en på lenge. Spar mæ for sånne latterlige kommentarer helt i starten av årets sesong av sytepaver som bare ser det negative....... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.01.2008 00:11 Post subject: |
|
|
Enig med Roar1961 i at Traore var svakere enn normalt. Angående Nordvik; enig i at han stort sett var god, men i flere situasjoner i 2.omg ble han lurt og/eller laget frispark når han ble utfordret. Demidov var også stort sett god, men et par feilplasseringer trekker ned for han også. Likevel er han definitivt en mann vi bør satse på som stopper i år, bla fordi han er i stand til å sette i gang spillet bakfra.
Hovedproblemet i 2.omg var den samme som så ofte før; gutsen og bevegelsene forsvinner, og da ble vi etterhvert veldig dårlige. Det betyr ikke all verden, men likevel skuffende. |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 11.01.2008 00:14 Post subject: |
|
|
| keschaa wrote: | Keschaa's kampbørs
Jarstein: 4
Litt het Jarstein skyld i første målet, ellers litt smårufsete.
Roar Strand: 3
Merker at det er lenge siden Strand spilte en obligatorisk kamp, kløner litt med ballen. Nydelig brassespark på 2-1 målet.
Kvarme: 6
Solid i alt han foretar seg, byttet ut i pausen som følge av rotasjonsopplegget.
Demidov: 5
Begynner kampen litt smårufsete med noen overilte pasniner, men tar seg meget bra opp utover i kampen.
Nordvik: 5
Gjør mye bra, og der han ser at han feilberegner lager han enkle frispark. Trekker seg aldri i taklingene!
Per Ciljan Skjelbred: 6 BB
Har drivet bare han har på RBK, stormer fram i angrep og løper veldig mye. Blir et offer for dårlig bevegelse i andre omgang.
Aleksander Tettey: 5
Fin første omgang der han stabiliserer midtbanen på en bra måte. Faller igjennom i andre omgang.
Marek Sapara: 5
Fin assist på første målet til Konè, og er meget livlig i første omgang. Gjør feil i andre omgang og bærer preg av dårlig kondis.
Abdou Traore: 4
Sleit på backplassen, men ble bedre etter at han ble flytte til indreløperplassen. Blir litt puslete i duellspillet.
Yssouf Konè: 5
Går fra det geniale til det horrible. Virker veldig ubestemt i fintene sine, og ballkontrollen er ikke allverden. Pluss for posisjoneringen sin på målene. Gjorde jobben!
Steffen Iversen: 4
Slet litt med touchen og steget i første omgang, men var ellers god i lufta.
Som resten av laget faller nivået betraktelig i andre omgang.
Innbytter:
John Pelu: 1
Fikk 35 minutter i dag og utrettet absolutt null og niks. Alt for mye i offside, søler vekk ballen når han skal sette fart og ellers veldig tafatt i alt han foretok seg.
Didier Konan var et friskt pust når han kom inn, og hadde et meget frekt straffespark. |
Hvor er Lago?... |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
|
|
Det jeg først og fremst fikk ut av dette var følgende:
- Demidov fremstår som et godt kjøp. Selvfølgelig for tidlig å si noe sikkert, men jeg ser ikke bort i fra at han kan spille tippeliga for RBK i år og komme godt fra det. Positivt.
- Konan er frisk når han kommer inn. Så fort: a) Kone sliter med touchen, b) Seffen med formen eller c) Sapara med røykhosten, ja da håper jeg Henriksen gjør plass for Barbaren. (Altså bør det bli godt med spilletid på Konan i år).
- Pelu. Tar ikke muligheten når han får den. Det er dog alt for tidlig å legge han på hylla.
- Forsvaret. Nordvik lager for mange frispark, Lago holder ikke, Strand er Strand - på godt og vondt (bra offensivt, uortodoks defensivt). Savnet av et par rutinerte forsvarsspillere av høy kvalitet er stort. Får vi ikke inn disse kan vi glemme topp tre.
Også til dere som hisser dere opp: tell til ti og spar dommedagsprofetiene til serien. Det er en treningskamp vi snakker om. Folk er slitne, laget rulleres på ishockeyvis, kampen betyr svært lite, osv. osv. Pass blodtrykket! _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
|
|
| henning wrote: | | Angående Nordvik; enig i at han stort sett var god, men i flere situasjoner i 2.omg ble han lurt og/eller laget frispark når han ble utfordret. |
Jeg ser den der med Nordvik, men mener at det må være bedre og lage enkle frispark der han ser han ikke klarer det isteden for at spilleren får fritt leide inn i 16 metern. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.01.2008 00:16 Post subject: |
|
|
| I overført betydning vill jeg si at vi har slått Ranheim i første kamp og tapt mot Bryne i kamp nummer to. |
|
| Back to top |
|
 |
|