English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mitz
Junior

PostPosted: 28.12.2007 15:07    Post subject: Reply with quote

Tipper budet er rundt en 10 mill, men at det ble lagt inn en fet videresalgsklausul som fristet odd.
Back to top
View user's profile Send private message
fluffy
Junior

PostPosted: 28.12.2007 16:22    Post subject: Reply with quote

Dette må være den MEST ulogiske overgangen gjennom historien! Det har kommet INGEN indikasjoner på at Lars drar. Og uansett; Vi snakker her opp mot 18 millioner for en spiller som har fått TREÅRSKONTRAKT. Allerede om 1,5 år begynner farsen med at Rune ikke vil signere ny kontrakt. Dette virker som en "kjøp for å vise at vi duger til noe"-kjøp av ledelsen. Jarstein sier han vil ta opp konkurransen med Lars. Ergo kan mye tyde på at begge skal være her. Jeg mener at avtalen uansett ikke kan forsvares, selv om Lars drar. Prisen er helt hinsides for TRE ÅR der man vet hva som skjer etter 1,5 år. I dagens marked vil spillere ha betalt for å signere kontrakter, slik som kanskje verste avtalen ever iform av Huseklepp som får 6 mill i sign on fee samt over 3 millioner i årlig lønn over tre år.
Om Lars skulle dratt, er jeg mer for å hente Arason gratis! Men nå har nå dette skjedd da. For denne summen kunne man altså hentet Prødl (når man også tar i betraktning videresalgsavtaler). Alternativet ville vært å kjøpe Martin Fillo (tjekkiske u21-kapteinen, syyyykt god!!) og sittet igjen med over 10 millioner. Han kostet rett under 10 millioner, og VIKING har gjort et kjøp uten sidestykke!
Back to top
obscurr
Junior

PostPosted: 28.12.2007 16:26    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig her. Kan ikke fatte at en så dyr mann kun blir bundet til 3 år.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 16:27    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel ikke utenkelig at Lars er av den typen som faktisk snakker litt med sjefene sine og kan finne på å nevne det at han nok ikke vil forlenge noen kontrakt. Det vet vi lite om og bør ikke vite noe om heller, slik jeg ser det.

Jarstein er uten tvil det største keepertalentet vi har hatt her til lands på en stund og fremstår for meg som en trygg og god keeper, med matchvinneregenskaper, som har alt det som trengs for å bli best. Er enig i at prisen er i det stiveste laget og at kontrakten er vel kort (signerer man bare treårskontrakter for tiden?), men OM han skulle bli videresolgt, så vil det bli til utlandet og for en mye større sum enn det vi har fått for noen keeper tidligere.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.12.2007 16:32    Post subject: Reply with quote

Jeg regner ikke med at vi har betalt 18 mil. Det er nok noget nærmere det 2mas foreslår:

2mas wrote:
Sjøl tipper jeg at RBK har gått med på å gjøre om 11 millioners-budet fra fordelt over flere kamper til et umiddelbart innskudd i Grenland sparebank.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
fluffy
Junior

PostPosted: 28.12.2007 16:37    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Er enig i at prisen er i det stiveste laget og at kontrakten er vel kort (signerer man bare treårskontrakter for tiden?), men OM han skulle bli videresolgt, så vil det bli til utlandet og for en mye større sum enn det vi har fått for noen keeper tidligere.

Når Jarstein om 1,5-2 år ikke vil signere kontrakt og setter seg på bakbena som nå, så får vi nok ikke 18 millioner for han nei!! Men;
Han er åpenbart god! Men Lars har vært sinnsykt stabil, lite tyder på at han drar, men at han får "Arason-skjebne". Det vil si. Han ventet lenge med å forlenge, ble henvist til benk, for så å dra. Lars er i mine øyne den desidert beste keeperen og mest stabile her til lands! Sammen med Arason/Jarstein/Opdal hakket under. Så hvorfor da ledelsen heller ikke pumper noen ekstra la oss si 4-5 mill ekstra til han for å signere, skjønner ikke jeg. Hadde vært mye billigere også.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 28.12.2007 16:42    Post subject: Reply with quote

Er også veldig fornøyd med Lars ja, men ettersom sesongen gikk i år (eller heter det i fjor nå?) synes jeg kanskje han virket litt mer ustabil. Nå dukket han opp i flere kamper og hadde noen matchredninger fra øverste hylle, men helheten var mer jevn - enn jevnt god. Og så tror jeg ikke han er god nok på å styre forsvaret, men det kan dere som går fast på Lerkendal vurdere bedre enn meg.
attach
Forumsjef

PostPosted: 29.12.2007 02:45    Post subject: Reply with quote

fluffy wrote:
Dette må være den MEST ulogiske overgangen gjennom historien! Det har kommet INGEN indikasjoner på at Lars drar. Og uansett; Vi snakker her opp mot 18 millioner for en spiller som har fått TREÅRSKONTRAKT.

Det har kommet indikasjoner på at Lars drar. Det sies at han vil hjem til Canada. At vi ikke har hørt det blitt sagt offentlig av Lars selv eller folket på Brakka, er vårt problem. De vet nok hvordan ståa er, så jeg er ikke bekymret for at vi nå ender opp i en kinkig situasjon. Dessuten har han uansett ikke skrevet under før Jarstein kom inn i bildet. Det får være hans problem.

Hvordan har du fått for deg at vi betaler 18 millioner? Det stemmer da ikke. Halvparten er nærmere sannheten.

Jeg er enig i at en treårskontrakt er for lite, men som vanlig er det to parter i slike saker. Tre år og Jarstein er bedre enn et absolutt krav om fire år eller mer og ingen Jarstein.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.12.2007 10:38    Post subject: Reply with quote

Hva RBK gir for landslagskeeperen har klubbene blitt enige om å holde hemmelig, men etter det Varden har grunn til å tro, skal totalsummen være nær 12 millioner kroner, der drøyt 8 millioner betales umiddelbart.

Les mer: ...og så var salget over
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 29.12.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Får vell ønske tidenes dyreste keeper velkommen.. håper du blir verdt penga! Wink
fluffy
Junior

PostPosted: 29.12.2007 23:56    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg er enig i at en treårskontrakt er for lite, men som vanlig er det to parter i slike saker. Tre år og Jarstein er bedre enn et absolutt krav om fire år eller mer og ingen Jarstein.

Det der er "nonsens". De bør kreve minst 4 helst 5 år for et slikt beløp. Uansett beløp. Mulig det er snakk om 12 + heftig videresalgsavtale. I alle tilfelle. Man kunne lagt ekstra mill for å få Lars til å bli. Mye billigere og BEDRE løsning. Men som noen sier, Rune har høyt maksnivå, men ikke på langt nær samme stabilitet som Lars. Uansett. Å rokke ved det faktum at avtalen aldri skulle vært gjennomgått sett i lys av det høye beløpet i kombinasjon med lav kontrakt og at man kan forutse hva som vil skje om 1,5 år, tilsier bare at folk ikke kan sette økonomi opp mot nytten man får.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 30.12.2007 00:06    Post subject: Reply with quote

Vedder en tier på at han kommer til å bli skallet under oppholdet i Trondheim.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.12.2007 03:26    Post subject: Reply with quote

fluffy wrote:
Det der er "nonsens".

Det er nonsense å si at Jarstein ikke kunne strukket seg lengere enn tre år ved et svært kraftig bud, men det er vel ikke nonsense å påstå at Jarstein hadde en finger med i spillet på kontraktslengden med et mer moderat lønnstilbud?

Spørsmålet er hvor langt vi skal strekke ut ræva vår.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 03:40    Post subject: Reply with quote

Men vi blir nok desperate om noen år..
Eller skal Lunna da endelig få tillit?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troilonge
Veteran

PostPosted: 30.12.2007 03:42    Post subject: Reply with quote

Jarstein greier vel å prate på seg noen karantener iløpet av sesongen.
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 31.12.2007 02:19    Post subject: Reply with quote

Hva var det jeg sa? (synge)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
netrom
Senior

PostPosted: 31.12.2007 04:01    Post subject: Reply with quote

Velkommen Jarstein!

Er nå greit at det er mye penger men synes det er flott at vi har greit å skaffe oss en landslagsspiller som har masse potensiale.

Regner med at Lars er enig med ledelsen og selv om jeg er en stor Lars fan synes jeg dette er noe av det beste vi har gjort på overgangsmarkede.

NÃ¥, flere forsvarspillere...
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 11:08    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:

Ganske sikkert, og dessuten vil han garantert figurere i overskriftene med x antall mongouttalelser.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 12:25    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:

Av og til skulle jeg ønske det var mulig å prate på seg karantener i dette forumet.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 31.12.2007 12:26    Post subject: Reply with quote

Vi har tydeligvis kjøpt oss en allsidig spiller: http://www.dagbladet.no/s...22550.html
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 14:08    Post subject: Reply with quote

Supert! Da blir det ikke et mareritt hver gang det skal spilles tilbake til keeper, ala Espen Johnsen og Jørn Jamtfall. Hvirker mer og mer som en komplett keeper på meg, eneste jeg er usikker på er hvordan han er i feltet. Noen som vet noe om det? Er han god nok der?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2007 14:34    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk er at han blant det bedre i feltet blant tippeliga keeperene, sliter litt med stabiliteten ,men det er forhåpentligvis kommer med litt mer rutine.
Back to top
SamBell
Junior

PostPosted: 31.12.2007 15:20    Post subject: Reply with quote

Hva er rutine?
Strand har noen-og-sytti kamper i CL.
Er han en rutingert CL-spiller?

Jarstein har, etter det jeg finner, 66 TL-kamper for Odd.
NÃ¥r kan vi regne ham som rutinert?

Og før en begynner med alderen.
Han er et år yngre enn Austbø og to år yngre enn Opdal.
Med andre ord på samme alder som keeprene på lag det bør være naturlig å sammenligne seg med.
Om en måler i oppførsel det siste året kommer vi imidlertid litt anderledes ut, så får vi se hva "brakkelivet" har å si for Jarsteins modning.

Brannmann Sam
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bolgebah
Veteran

PostPosted: 31.12.2007 15:52    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke være tvil om at Jarstein pr. nå er på et langt høyere nivå enn Opdal var for to år siden. At Opdal er førstekeeper på landslaget er fortjent, men det gjenstår å se om Jarstein fortsatt kommer til å uvikle seg, eller om han stagnerer.

Er det forresten noe i det med matchvekta til Opdal? Om han ikke allerede er overvektig, har han i alle fall anlegg for å bli det.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2007 16:05    Post subject: Reply with quote

Rutine er ikke nødvendigvis antall kamper. Jeg vil kalle en spiller rutinert når han sjeldent gjør dårlige valg eller tabber samt kan alle triksene i boka. Dette kommer som regel med erfaring hvor mye erfaring som trengs varierer fra spiller til spiller en type som Espen Johnsen gjør fremdeles mange merkelige valg og er ofte ukonsentrert som igjen at gjør litt for mange tabber. Opdal derimot har dårligere forutsetninger enn Jarstein når det kommer til rekkevidde etc. ,men tar igjen mye på å være rutinert i spillet sitt og gjør svært sjelden feilvalg og tabber.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 103, 104, 105  Next
Page 22 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb