English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Torbjørn Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:20    Post subject: Reply with quote

Ytre press er nok heller ikke å kimse av. Neppe noen som frekventerer forumet her som aner rekkevidden av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 17.12.2007 17:20    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
kanskje kan vi på forumet her også spørre oss selv om vi kan ha bidratt til dette?

Tror du overvurderer betydningen av dette forumet en smule...
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:23    Post subject: Reply with quote

jo.. i forhold til at det skal ha hatt stor betydning så gjør jeg nok det, men jeg tror at dette har mange ulike årsaker som har bygd seg opp over tid... og da kan faktisk ulike ytringer på forumet ha virket inn... som veldig mye annet rundt og i klubben.... men som sagt: jeg VET ikke...
Back to top
karakas
Senior

PostPosted: 17.12.2007 17:23    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
ikke styrets feil denne gangen - organisasjonsmessig.

Nå er de jo 2 stk som deler på jobben, i tillegg kommer hoftun i januar, noe må man vel forvente av en sportsdirektør - eller 3....

Hvem er det som godkjenner organisasjonskartet og ansettelsene da? "It starts at the top".
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:27    Post subject: Reply with quote

Det dreier seg ikke bare om supporterne, men en hel landsdel - og et helt lands journalister som har fokus på den jobben du gjør, og som forventer at du skal ordne opp som snarest i en klubb som pr definisjon skal være best i Norden. De færreste er vel laget sånn at slike ytre faktorer ristes lett av.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:27    Post subject: Reply with quote

Det er da mange ledere på ulike plan som må tål langt mer press enn det tilsynelatende har vært på Eggen fra sommeren av. Med all respekt for den psykiske helsen, men dette kom vel litt kjapt, og viser at han kanskje ikke er rett mann på rett plass.
Når vi føyer til at han har vist seg ute av stand til å hente spillere, da har han egentlig ikke så mange plusser å hente i min bok.
Med Eggen som sportsdirektør vil vi aldri i verden få hentet inn noen topp utenlandske spillere, det måtte i såfall være på grunn av at noen andre hadde tatt seg av forhandlingene.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:30    Post subject: Reply with quote

karakas wrote:
Hvem er det som godkjenner organisasjonskartet og ansettelsene da? "It starts at the top".

Stemmer det, flaskehalsen sitter på toppen av flaska.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:32    Post subject: Reply with quote

Tror vi trygt kan konkludere med at det har vært en ny blunder ved ansettelse av personale ja.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:32    Post subject: Reply with quote

Aldri så galt at det ikke er godt for noe; satser på at trioen Bratseth, Skutle og Hoftun får fullt fokus på både spillere og trenere mens jr. er borte.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:37    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Det er da mange ledere på ulike plan som må tål langt mer press enn det tilsynelatende har vært på Eggen fra sommeren av.

Press, ja. Mediepress, nei. Det er ikke mange stillinger i Norge som har en slik konstant strøm av henvendelser og direkte forespørsler fra media som trener- og sportsdirektørstillingene i Rosenborg. Det er vel i grunn bare regjeringsmedlemmer som opplever det samme.
DiggeFJ
Senior

PostPosted: 17.12.2007 17:38    Post subject: Reply with quote

Hva med toppledere i næringslivet og ikke minst topppolitikere i dette landet!! Har vanskelig for å tro at Eggen jr har det så mye verre enn de arbeidsmessig.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:43    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
jo.. i forhold til at det skal ha hatt stor betydning så gjør jeg nok det, men jeg tror at dette har mange ulike årsaker som har bygd seg opp over tid... og da kan faktisk ulike ytringer på forumet ha virket inn... som veldig mye annet rundt og i klubben.... men som sagt: jeg VET ikke...

Unnskyldninger, unnskyldninger...kan ingen stå til rette for det de gjør?

Youtube, SkyrScout:
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:43    Post subject: Reply with quote

Tro faktisk ikke hverken toppledere eller topppolitikere har det noe verre mediemessig... uansett er slike ting ganske så umulig å sammenligne...
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:45    Post subject: Reply with quote

Torbjørn, dette skal man selvsagt tåle når man trår inn i en slik rolle, hvis man da i utgangspunktet er rett mann for oppgaven.
Det finnes mange jobber med langt større press..Og det kan ikke automatisk skyldes på norsk presse, som i realiteten er ganske harmløs når man tenker på større klubber og ligaer.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:47    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sagt at man ikke skal tåle det. Men jeg tror likevel mange undervurderer hvor stort trykket kan bli i slik periode med spiller- og trenerjakt vi har hatt i høst.
bommel
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:49    Post subject: Reply with quote

Trykket kommer vel heller av at han har totalt mislykkes på begge områder.
Hvis han hadde hanket inn to-tre gode kjøp, pluss en trener, så hadde ikke vi diskutert dette i dag.
Noe som bare sementerer inntrykket av at han er feil mann på feil plass.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:51    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er da hvorfor man satte en fyr, som man visste at ikke tåler stort press, i en sånn jobb?

Youtube, SkyrScout:
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:54    Post subject: Reply with quote

Var Høgmo også en fyr som ikke tålte presset, og derfor aldri burde ha vært ansatt? Og hva med Bratseth? .... tror den analysen blir for enkel jeg...
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:55    Post subject: Reply with quote

Nja.. KTE har vel hatt visse problemer på det området før også. Men for all del, styret kan ikke se inn i fremtiden.
Back to top
lerkendalstadion
Junior

PostPosted: 17.12.2007 17:56    Post subject: Reply with quote

"It starts at the top"

"Stemmer det, flaskehalsen sitter på toppen av flaska."

Hvem er det som sitter på toppen? Det er ikke styret! Det er medlemmene i Rosenborg Ballklub! Medlemmenes årsmøte velger valgkomité, som innstiller på styremedlemmer som Årsmøtet til slutt velger! Styret ansetter så personer i nøkkelposisjonene, herunder Eggen jr.

Når skal noen tørre å starte den offentlige debatten om RBK har kompetente eiere? Det burde vært Adressa v/ Kroksæter, Evensen, Ulseth, men det våger/ønsker de dessverre ikke....
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 17:58    Post subject: Reply with quote

Tilbake til organisasjonen.... jeg tror ikke det handler om personer som er tilsatt som tåler for lite eller er for svake... dette handler om en klubb og en organisasjon som ikke klarer å ordne arbeidsforhold for folk som unngår at de blir syke!
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 18:19    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Jeg begynner å bli alvorlig bekymret for klubben, noe er alvorlig galt når person etter person sliter seg så til de grader ut i jobben. I tillegg virker det som de fleste spillerne helst vil til en annen klubb.

Noe er galt, og det er skremmende hvor lenge det har vært sånn. Det er to forskjellige ting å jobbe i motgang og i medgang. Bratseth hadde gleden av å lede sportslig suksess i en årrekke, men når motgangen kom tok det ikke så lang tid å slite ham ut. Jeg tror ikke ledere i RBK på generellt grunnlag har lettere for å bukke under enn andre ledere. Sykemeldinger og utbrenthet er nok ganske vanlig når bedrifter sliter i motgang og folk blir satt under stort press. Forskjellen er kanskje at RBK er veldig synlig i media, så sykemeldinger der kommer lettere frem i lyset enn i en "vanlig" bedrift.

Klubben har havnet i en ond sirkel, og det blir vanskeligere og vanskeligere å bryte ut av den. Dårlige resultater, negativ omtale i media, stadige trenerskifter, utbrente ledere, spillere som vil vekk, alle disse tingene henger sammen og forsterker hverandre. Det ser ut til at strategien hele tiden har vært å finne den rette treneren, så vil resultatene og alt det andre komme som en naturlig følge av det. Det er lett å forstå den strategien når man tenker tilbake på at det var treneren (NAE) som ga klubben den suksessen som er blitt så tung en bør. Likefullt, det har gått en rekke år siden Nils Arne Eggen takket for seg uten at denne strategien har lykkes.

Jeg mener klubben må finne en ny strategi for å bryte ut av denne onde sirkelen. Strategien må sikre at klubben fungerer både i (sportslig) medgang og motgang, og at man ikke til enhver tid er avhengig av å ha en trener som er langt bedre enn noen annen i landet. Strategien som følges nå er en "bære eller briste" løsning, jeg er mer for å bøye seg litt en periode. Finner man ikke den perfekte treneren må man klare seg med en som er "god nok". Finner man ikke den perfekte midtstopperen må man klare seg med en som er "god nok", osv. I mellomtiden fortsetter man å jobbe med alt som kan forbedres i klubben, og over tid bygger man en større og større klubb selv om de sportslige resultatene kan variere. La ikke det perfekte bli det godes fiende.

Det er vanskelig å lede en fotballklubb sportslig, det er ingen eksakt vitenskap. Nettopp derfor må man ta innover seg at det vil gå opp og ned, det vil bli gjort feil, alt vil ikke gå som planlagt. Rosenborg og de som jobber i sentrale stillinger der gjør til stadighet det grep å legge enormt press på seg selv, de skaffer seg maksimal fallhøyde. Det må mer realisme inn i planer og kommunikasjon. Ikke snakk om gull når man ikke leder tabellen soleklart, ikke pust mer luft inn i ballongen til stadighet. Selvtillit er bare bra når man faktisk har det. Ett og annet forsøk har det vært de siste årene på å overbevise media om at klubben kan leve med å ikke vinne serien hvert år, men de faller stadig tilbake til gamle synder. Jeg regner med RBK har en bedriftspsykolog, jeg regner med de har kommunikasjonsrådgivere, men resultatet ser ikke bra ut.

Uansett hvordan en snur og vender på disse tingene, så er det et ledelsesproblem. Jeg bare spekulerer i hvorfor RBK sliter, uten å vite noe om hva som foregår internt og hva som er den egentlig grunnen, men ledelsen burde vite hva som foregår og ta grep. Det har gått såpass lang tid at en ikke lenger kan si at de er tatt på senga. Det kan være at de alle er under såpass press at de ikke klarer å se utover sin personlige situasjon. Det kan være noen av de aktivt forsterker problemet gjennom sin personlighet og lederstil.

Jeg tror en nyttig øvelse for klubben ville vært å satt seg ned og tenkt nøye igjennom hva de ville gjort om klubben ikke hadde vunnet noe de siste 30 åra, om den aldri hadde deltatt i Champions League. Ville de tenkt på den samme måten i trenersaken? Ville de jobbet likedan mot spillere? Ville de kommunisert likedan i media? Ville de sparket trener x,y og z? Ville de lagt like mye vekt på at folk skal være "RBKere"? På ett eller annet vis må de ta Nils Arne Eggen ut av ligninga, for den går ikke lenger opp nå som han er borte. Nils Arne Eggen var unik, det betyr ikke at alle RBKere er unike.
Back to top
Fortunate
Junior

PostPosted: 17.12.2007 18:55    Post subject: Reply with quote

Et bra innlegg Vemundo. Tommel'n opp!

En annen ting med denne sykmeldingen er at han er den tredje på rad i denne stillingen som går på en "smell". Jeg tror at noe av dette kommer av åpenheten RBK er blitt så kjent for. Det mediepresset som man blir utsatt for, blant annet i denne stillingen + alt annet av henvendelser, må være enormt. Det var sikkert enklere å håndtere dette når medgangen var der, man henter også ofte ut litt ekstra energi da. Når motgangen kommer og alt som skrives om det du jobber med er negativt, da blir det tøft.

Personlig tror jeg det er helt riktig å få inn flere rundt bare den ene sportsdirektøren. Trioen Bratseth/Eggen/Hoftun tror jeg kan løse ting på en mye bedre måte. Så får vi bare håpe at det kommer en trener med autoritet som kan få skikk laget, slik at det ikke kommer noen flere sykmeldinger. Wink
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 17.12.2007 19:23    Post subject: Reply with quote

Det spørs om Knut Torbjørn har noen fremtid som sportsdirektør i Rosenborg. Hovedtrenerjobben i Rosenborg er heller ingen stilling for en som er tander psykisk. Sånne ting går som regel ikke helt over. Husker han hadde problemer som spiller. Dette går jo fint i Moss og Fredrikstad, der forventningene ikke er allverden, men Rosenborg er noe helt annet. Det er veldig synd at det ble sånn, men det har ant meg en stund. Han har jo fått ufortjent mye kritikk også da. Når det gjelder spillerkjøp har det vært alt for dårlig, det er vi vel alle enige om. Men at Trond Sollied glapp kan han da ikke få skylda for. At Knut Tørum fikk sparken, kunne vel skjedd om KTE ikke hadde vært her. At Tørum er borte skal vi kanskje være glad for. Her må kritikken gå til dem som ansetter hovedtrener. Når det gjelder Kjernen, har dere ingen andre til å stille opp i media? Forbannet kjedelig at en talsmann for kjernen ytrer seg om saker som han egentlig ikke har peiling på i det hele tatt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 17.12.2007 19:36    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg ser du glimrer med en voldsom innsikt, som en motvekt her. Confused

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 64, 65, 66  Next
Page 31 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb