| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 13.12.2007 13:41 Post subject: |
|
|
Så hva vil skje når RBK møter lag med slagkraft BÅDE i det defensive og det offensive spillet? Både Viking, Stabæk, Brann og LSK forsterker seg selv på alle områder av banen i år. Offensiv fotball er vel og bra, men RBK er ikke på et nivå hvor de er umulige å nedkjempe og stoppe - og ikke vil de bli det de neste årene med mindre noe drastisk skjer på innkjøpsfronten. Klubbfotball er i tillegg veldig annerledes enn internasjonal fotball - og 70-tallet var veldig annerledes enn nåtiden. Å identifisere hvor offensivt spill best kan stoppes er enkelt når et lag spiller hver uke - og vanskelig å gjennomføre hvis man er dårlig på det defensive. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 13.12.2007 13:46 Post subject: |
|
|
Jeg tror vi alle er enig om at gamlehjemmet bak må byttes ut og at det må en liten revolusjon til defensivt hos rosenborg. Men jeg mener fremdeles at RBK skal spille offensiv og attraktiv fotball og dermed putte flere baller i de respektive motstanderes mål. Og for å nå dette målet er det offensiv terping og samhandling som skal stå i fokus.
Og til det kjedsommelige: ja, forsvaret må jobbes med, byttes ut og drilles. Dette skal skje på feltet og jeg innrømmer at det da må være fokus på dette området, men dette fokuset skal byttes igjen når det nærmer seg kamp, da skal Kone, Ivers, Sapi og Konan samkjøres til en stor målorgie som skaffer rosenborg poeng, og forsvaret lite og gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 13.12.2007 13:57 Post subject: |
|
|
Nils Johann semb jobber i dag med talenter i Tønsberg. Driver som trener på toppidrettslinjen på Re V.G.S. sammen andre.
Resultatet av hans lære er veldig bra. 16-18 år gamle gutter har vist enorm stor framgeng.
Men jeg tror ikke han er den rette personen for RBK. Her trengs det en trener som har høy tempratur og kort lunte, men samtidig er fotballfaglig helt i Europatoppen.
Vi vil nok ikke se en figur som gamle Eggen igjen, men en avart av han finnes helt sikkert. "Keiko" er vel en slik type, men i mine øyne sliter han i motgang.
Åge var vel også nok så lik, men er vel uaktuell. Mons har temramentet, men mangler fotballfaglig kunnskap og sliter også i motgang.
Jeg tror vi må utenlands. Her er det et spørsmål om hvor mange kroner styret er villig til å bruke for å få en klassetrener og som kan trekke til seg klassespillere.
Jeg har en formening om hvem det skulle være, men tror nok ikke at styret er villig til å punge ut med nok kroner. Desverre............. _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 13.12.2007 14:01 Post subject: |
|
|
| toavo wrote: | | Jeg har en formening om hvem det skulle være, |
Fortell, fortell. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.12.2007 14:09 Post subject: |
|
|
| Mye snakk om hva som bør forsterkninger. I de siste kampene har man sett at RBK er best når de er offensive og ikke legger seg bakpå. De gangene de har lagt seg bakpå(mye av denne sesongen) har det gått dårlig. Selvsagt skal\må forsvaret forsterkes , men jeg mener at den nye treneren bør være offensiv og ha fokus på angrepsspill. Angrep er det beste forsvar, RBK er et godt bevis på det synes jeg. RBK skal være et lag som spiller offensiv\attraktiv fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 13.12.2007 14:14 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig i at det må settes fokus på det defansive. Men i RBK skal tanken være å vinne fotballkamper ved å score flere enn motstanderen. Ikke å vinne ved å slippe inn færre. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.12.2007 14:39 Post subject: |
|
|
Jan Jønsson har sag nei til Helsingborg siden han vil være med på satsingen i Stabæk. Samme grunn gjør han vel neppe interessert i å komme til Trondheim med det første er jeg redd. Synd, jeg kunne tenkt meg han.
http://www.budstikka.no/s...154353.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 13.12.2007 14:42 Post subject: |
|
|
Tanker og meninger om forskjellige navn som har sirkulert.
Kandidater som bør være aktuelle:
- Trond Sollied: Klart førstevalg, naturlig autoritet, kjenner rosenborg og har ambisjoner. (Vi vet jo leksa her)
- Trond Henriksen: Har temperamentet og lojaliteten. Klarer å tenne spillerne, men er kanskje ikke skolert nok?
- Erik Hamrén: Utifra det har kommet fra i dag og i forumet her tidligere høres han ut som et greit alternativ. Kommer utenfra med nye impulser, setter krav og kan være den autoriteten vi har savnet.
- Roar Stokke: Viser stor fotballfaglig kompetanse ifra TV3-studio, kanskje tynt med erfaring, men en konstellasjon som inneholder Stokke som et alternativ er ikke ueffent i mine ører.
- Rune Skarsfjord: RBKer som har viste gode tendenser i Haugesund, tror han kunne klart seg godt i tospann med en annen trener.
- Morten Olsen: erfaring og offensiv, attraktiv fotball. Naturlig autoritet.
- Kjetil Rekdal: Viser at han har engasjement og fighteregenskaper. Er fotballklok, men oppfatter han som noe uferdig som trener. Samt at han er fra Molde. Men en kombinasjon Rekdal/Stokke f.eks. ville jeg tro kunne utrette store til på lerkendal.
Kandidater som ikke bør være aktuelle:
- Nils Johan Semb: Fotballfaglig på høyde, men tviler på temperamentet og fighteregentskapene. Heller ikke store meritter tross lang fartstid i fotball.
- Stig Inge Bjørnebye: Lite å vise til, tviler på at han er autoriter nok, lukter ny Ola By.
- Tom Prahl: Mislyktes på alle punkter i Viking, på tross av sterk merittliste. Har liten tro på at han er sulten og tent på den oppgaven rosenborg har foran seg.
- Knut Torbjørn Eggen: Har fotballfaglig kompetanse, men må forholde seg til en oppgave. En sportsdirektør er en sportsdirektør. Punktum. Hold deg unna laguttak og sportslige avgjørelser.
- Vidar Davidsen: Sidestilles i storgrad med Semb. ingen tvil om at kunnskapen er stor, men savner temperament og engasjement.
- Nils Arne Eggen: Et superoverraskende comeback tror jeg ville vært enormt skuffende for alle rundt klubben. Mistenkter at Nils Arne ikke lenger har samme livskraften på feltet og ville falt igjennom med tanke på resultater. Så tendenser til dette i 2002 også. Nei, hold deg i spania og nyt legendestatusen.
- Roy Hodgeson stadig tilbakevendene navn som har lite å vise til de siste årene. Virker ikke som han heller har nødvendig autoritet og power til å styre skuta.
- Åge Hareide: Har kompetanse og autoritet men har vel fått sin sjangse her oppe. Ikke imponert på landslaget.
- Otto Ulseth: Har lite eller ingenting å vise til, gjør seg upopulær med hard kritikk av rbk. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.12.2007 16:59 Post subject: |
|
|
| Sippe-Reka og kommentator-Stokke? Nei, nei. Reka har temperament, men han er da blottet for evnen til å få et lag til å score mål. Klarer meg også veldig fint uten å se det sure trynet hans på tv gjevnlig, der han skjeller ut den ene og andre, bortsett fra sitt eget lag og seg selv, for å ha skylda for dårlige resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.12.2007 17:43 Post subject: |
|
|
| men faen ass? roar stokke?? at du omtaler han som uten trener-erfaring avslører egentlig hvor bortreist du er. mannen holdt jo på å lede nardo til tippeligaen på 90-tallet. men bortsett fra det er fyren stokk(e) dum (han joakim, vingen te valencie må jo vær et kjæmpetalent!). da tror jeg faktisk at jeg selv sitter på mer fotballkunnskap enn hva han gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 14.12.2007 02:58 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | Tanker og meninger om forskjellige navn som har sirkulert.
Kandidater som bør være aktuelle:
- Roar Stokke: Viser stor fotballfaglig kompetanse ifra TV3-studio, kanskje tynt med erfaring, men en konstellasjon som inneholder Stokke som et alternativ er ikke ueffent i mine ører.
- Rune Skarsfjord: RBKer som har viste gode tendenser i Haugesund, tror han kunne klart seg godt i tospann med en annen trener.
- Kjetil Rekdal: Viser at han har engasjement og fighteregenskaper. Er fotballklok, men oppfatter han som noe uferdig som trener. Samt at han er fra Molde. Men en kombinasjon Rekdal/Stokke f.eks. ville jeg tro kunne utrette store til på lerkendal. |
Ingen av de 3 du nevner håper jeg blir vår nye hovedtrener,
uansett kombinasjon. Rune Skarsfjord kan være noe for framtida
men ikke per dags dato.
Ellers er jeg imponert over dine første innlegg på RBKweb, velkommen til forumet. Fortsett med det gode arbeide.  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 14.12.2007 10:56 Post subject: |
|
|
Hvorfor gidder adressa å gi Ulseth spalteplass i det hele tatt? _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 14.12.2007 11:50 Post subject: |
|
|
Ønsker å påpeke at med unntak av Sollied, er det ingen av de jeg nevnte, jeg personlig har veldig lyst til å se på Lerkendal, men det var ment som en vurdering av de navna som har blitt spekulert i. Værsågod å være uenig med meg
Om Roar Stokke har kommet med noen sleivkommentarer, ser jeg ikke på det som allverdens krise. Mannen er D-kursutdannet og sitter på masse kompentanse. Det er en vurdering som er gjort uavhengig av mine personlige følelser om ham som alternativ. Det samme gjelder i voldsom grad Rekdal. Rekdal ligger plassert, sammen Hulsker, Magnhild, Andresen og Berre, helt i toppen av de spillerne jeg ikke takler. Men om han ville gjort en god jobb er en annen sak.
Tror vi må stikke fingeren i jorda å innrømme at det ikke er så mange alternativ som både er aktuelle og som supporterne liker. Om RBK hadde kjøpt Martin Andresen og Bernt Hulsker, begge hadde innfridd og storspilt for de svarte og hvite, hadde nok pipa fått en annen lyd. Gud forby at det skjer.
Tror grunnen til at Erik Hamrén blir mottatt med forsiktig optimisme er fordi vi får et alternativ de aller fleste ikke kjenner til. Altså ikke har voldsomme meninger om. Kanskje er det lurt av styre å ansette en med blanke ark? Eller kanskje supporternes mening ikke burde veie så tungt?
Vanskelige avgjørelser dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 14.12.2007 11:59 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | men faen ass? roar stokke?? at du omtaler han som uten trener-erfaring avslører egentlig hvor bortreist du er. mannen holdt jo på å lede nardo til tippeligaen på 90-tallet. men bortsett fra det er fyren stokk(e) dum (han joakim, vingen te valencie må jo vær et kjæmpetalent!). da tror jeg faktisk at jeg selv sitter på mer fotballkunnskap enn hva han gjør. |
"Holdt på å lede Nardo til tippeliga" Ja, da er jeg bortreist som påstår han har lite med erfaring som trener for et topplag.
Resten av innlegget ditt velger jeg å overse. Ble bare teit. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 14.12.2007 12:49 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | | Roar Stokke |
Finner vi ikke en trener som har trent noen bedre lag enn Ranheim, kan vi like gjerne fortsette med Rambo som hovedtrener. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 14.12.2007 14:55 Post subject: |
|
|
| Enig Haugen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.12.2007 15:03 Post subject: |
|
|
| Stokke ja.. heh:P Han er jo kun opptatt av å sette kontraster til livet i Tydal. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.12.2007 23:10 Post subject: |
|
|
| Tror Rune Skarsfjord kommer til å bli en stor trener. Det er dog hakket for tidlig for RBK, men kun spørsmål om tid før han tar over et tippeligalag og gjør det bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.12.2007 14:22 Post subject: |
|
|
Oj... da er det ikke mange relistiske gode nok alternativer igjen altså. Ikk kom rekende med navn som Rekdal, Semb, Berg, Stokke, Davidsen osv. Det blir for dumt... jeg kan ikke se andre gode nok realistiske alternativer enn Erik Hamrèn jeg nå...
Andre gode nok alternativer som Ola By Rise og Morten Olsen ser jeg ikke som helt realistiske... |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.12.2007 14:45 Post subject: |
|
|
| Otto Ulseth foreslår Nils Johan Semb. Er mannen frisk? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 15.12.2007 14:52 Post subject: |
|
|
Otto tullseth vil ikke rosenborgs beste! Styr unna meningene hans..
Tipper han foreslår navn som igjen vil ha med ham selv som assistent:)
Ã… det kan mr otto bare driiite i! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.12.2007 15:14 Post subject: |
|
|
Pffft...
 _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
|
| Back to top |
|
 |
|