| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 13.12.2007 02:03 Post subject: |
|
|
| Du vet, det er farlig med utenlandske trenere. Og da er det i grunn kun Hareide og Sollied som holder mål av alternativene. |
|
| Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 13.12.2007 02:03 Post subject: |
|
|
Bra sagt Vemundo.  |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 13.12.2007 02:04 Post subject: |
|
|
| Det er jaggu farlig med norske trenere også. Vil ikke si at kvaliteten på utenlandske trenere i tippeligaen er dårligere enn kvaliteten på de norske trenerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.12.2007 02:31 Post subject: |
|
|
Sporten på TVNorge bekreftet "kek" sitt utsagn:
| kek wrote: | | Det er ikke utelukket at han kan komme til sommeren. Det kommer an på hva vi får til på trenersiden. Er det ingen løsning på plass til sommeren kan det hende Rbk prøver seg igjen, eller hvis treneren mot formodning får sparken rundt de tider. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2007 10:34 Post subject: |
|
|
Men hvis ikke Rosenborg-ledelsen finner den permanente løsningen nå, er dialogen med han de ønsker aller mest, Gent-trener Trond Sollied, fortsatt der.
– Så du avkrefter ikke at du kan ha ei framtid i Rosenborg?
– Nei, er du gal. Jeg har ikke stengt noen port. Men av familiære årsaker kan jeg ikke dra nå, sier han til Dagsavisen.
– Alt handler om timing, fortsetter Trond Sollied. Og akkurat nå er ikke timingen den beste:
* Han har nettopp investert i en ny og nyoppusset leilighet i Gent.
* Han har en liten gutt som igjen må bytte skole.
* Han har fortsatt kontrakt med Gent.
* Dessuten er det skattemessige forhold som må avklares.
Les mer: Sollied stenger ikke døra for Rosenborg
Trond Sollied har lenge hatt advokatene sine i gang for å se på de økonomiske aspektene ved å flytte til Trondheim i 2008. Mandag fikk han svar; positivt.
Han ville ikke tape penger på å flytte.
- Det var på mandag. Og med det i boks tok jeg samme kveld det opp med kona, jeg konfronterte henne med Rosenborg og Trondheim, og vi hadde et familieråd. Samme kveld ringte Nils Skutle og sa at han ville dra innom Belgia på vei til kampen i Tyskland mot Schalke 04.
Men kona Christel var ikke spesielt interessert i å reise til Trondheim. Sønnen Bengt går på «lekeskole» i Belgia og skal trolig begynne på skolen til høsten.
SÃ¥ Skutle fikk et negativt svar.
- Jeg vil ikke legge skylden på kona. Vi hadde et familieråd, og på grunn av min familiesituasjon kunne jeg ikke si annet enn nei, forklarer Sollied.
Les mer: «Jeg setter ikke hus og hjem på spill for en jobb» |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 13.12.2007 11:30 Post subject: |
|
|
Man kan aldri vite med pressen, de vinkler alt den veien de vil. SÃ¥ med alle mulige forbehold:
Sollied kan holde seg for god til å antyde at han kan komme til RBK til sommeren. Hvis han er interessert, skriv en kontrakt nå som gjelder fra sommeren 2008.
Eller hold kjeft. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.12.2007 12:32 Post subject: |
|
|
| Hvis han ikke kan komme nå pågrunn av familiesituasjonen er det lite sannsynlig at det kommer til å endre seg til sommeren. Håper at en går for en annen og varig løsning og finner en som er motivert og klar for å gjøre en god jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2007 14:00 Post subject: |
|
|
Sollied er en god fotballtrener. Dessuten er han selvstendig og standhaftig nok til å tåle jobben som RBK-trener, selv med Eggen senior i kulissene. Han ville ha hatt autoritet fra første dag, og autoritet er viktigere enn en tittel. Det er forståelig at RBK har strukket seg etter ham.
Men: De har strukket seg for langt. RBK-ledelsen burde for lengst ha gitt Sollied beskjed om melde seg når han vil og kan, og tatt det derfra. I stedet har RBK-ledelsen hengt på Sollied som en gjeng groupies. Det har selvfølgelig gått utover både RBK og dem som har hatt hovedtrenerjobben i mellomtiden. Men ikke for det: Alle som har tiltrådt trenerjobben i RBK har hatt bursdager nok til å vite hva de har gått til!
Les mer: Forelska i læregutten |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.12.2007 14:11 Post subject: |
|
|
(Siden 2mas viser til en artikkel av Bengt Eriksen, må jeg bare si det jeg har følt en stund)
- Tror faktisk at Begnt Eriksen kunne vært en meget bra og interessant sportsdirektør for RBK... _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.12.2007 14:28 Post subject: |
|
|
...men Bengt Eriksen er jo fotballtrener. Hva har han av kunnskap han kan bidra med i en sportsdirektørrolle?
Erfaringen hans som spiller var fra VIF's verste pølsepapirperiode, og som trener var han i Skeid, ikke en klubb jeg ser vi kan ha noe å lære av. Da lurer jeg på hva han kan bidra med som sportsdirektør? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2007 14:32 Post subject: |
|
|
| Jeg mener også at han ikke er ideell som sportsdirektør. Som adm. dir. kan økonomen derimot være interessant. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.12.2007 15:01 Post subject: |
|
|
KTE er vel også trener?
Det kan nesten virke som RBK har tenkt å prøve seg på sollied til sommeren igjen. Blir ikke overrasket om Henriksen blir trener fram til sommeren. Synes det er positivt at man bruker tid slik at det kommer en gd trener. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.12.2007 15:55 Post subject: |
|
|
Brady og 2mas,
kun en magefølelse (men den er ofte god).
Høgmo var også "bare" fotballtrener, men viste seg, ikke overraskende for meg, også å være en klartenkt visjonær.
Jeg har inntrykk av at Eriksen er såpass oppegående og klartenkt at han ville passet meget godt i en rolle i administrasjonen i RBK (f.eks SD). Det at han er fotballtrener ( i tillegg) ser jeg bare på som et pluss. Dog er det flere andre egenskaper han virker å ha som, for meg, virker interessante:
(punktene under kan jeg ikke gå god for, mye er basert på inntrykk)
- han virker å være en uredd type som ikke er redd for å ta nødvendige avgjørelser (har autoritet).
- han virker å være intelligent og klartenkt, samtidig som han har gode samtaleferdigheter.
- behersker media.
- godt utdannet innenfor økonomi og vil antakeligvis, bl.a derfor, kunne være en ressurs i forhandlinger.
- følger godt med på fotball og virker å ha klare tanker om hva som må til for å heve nivået i Norge.
- kommer fra et miljø utenfor RBK. Da "alle andre" i administrasjonen er "gamle" RBK`ere, ville det vært sunt med en person med "annerledes" bakgrunn.
- virker å være en positiv person med godt humør.
Kjapt oppsummert. Alt er sikkert ikke riktig
Ps. Denne diskusjonen passer etterhvert kanskje bedre inn i Eggen jr el Hoftun tråden?
EDIT _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 13.12.2007 16:07 Post subject: |
|
|
Ja, men hvis hr. Sollied med fru bestemmer seg for å ikke komme til Trondheim, sitter vi igjen med skjegget i postkassa.
Drit i Sollied nå. Skaff en skikkelig trener, som kan få laget opp på beina igjen. Autoritet trengs for å få de bortskjemte spillerne i form. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.12.2007 16:19 Post subject: |
|
|
Må nok vente med sollied til sønnen har unnagjort skolen da.. vet ikke om det er like mye obligatorisk skole i Belgia som Norge, men det blir vel noe rundt 2017 kanksje..
Eller til Sollied blir singel:) |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 13.12.2007 17:12 Post subject: |
|
|
| RBKfan100% wrote: | | Eller til Sollied blir singel:) |
Gud det er fristende å komme med en morsom kommentar rundt den der, men da er jeg redd jeg blir saksøkt for minst 30 mill :p |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.12.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Har en kommentar jeg også men er redd samme saksøkingen. Kanskje vi tenker på det samme..  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.12.2007 18:53 Post subject: |
|
|
Kom igjen da  |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 13.12.2007 19:09 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | (Siden 2mas viser til en artikkel av Bengt Eriksen, må jeg bare si det jeg har følt en stund)
- Tror faktisk at Begnt Eriksen kunne vært en meget bra og interessant sportsdirektør for RBK... |
Litt usikker på stillinga, men Eriksen er en fyr jeg hører på, når han snakker.
Kommer med mye fornuftig. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 13.12.2007 19:28 Post subject: |
|
|
| Er lei ekspertene på tv2. Bengt mener jeg ikke bør komme til RBK. Han er ikke sterk nok mener jeg. Det er lettere å sitte på tv å kommentere, der er ikke presset så stort som det vil være i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.12.2007 16:32 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/s...22085.html
Bosnisk landslagstrener ja. Kan han ikke bare si at han ikke under enhver omstendighet ikke vil til Rosenborg? Dette blir bare altfor dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 23.12.2007 17:00 Post subject: |
|
|
| Som landslagstrener er det jo langt lettere å pendle og dermed fortsette å bo i Belgia. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.12.2007 17:54 Post subject: |
|
|
| Uansett, dette begynner å bli for usmakelig nå. Rosenborg bør egentlig kutte alle bånd til den fyren. Ser ut til at alt annet av tilbud er mere atraktiv for han enn Rosenborg. Så nå bør ledelsen bare innfinne seg i at Sollied aldri kommer til å bli trener i Rosenborg. Han har avslått om å komme til Rosenborg 2-3 ganger nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.12.2007 18:41 Post subject: |
|
|
Det handler om "timing" vet du.  |
|
| Back to top |