English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bratseth se her..
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Bør RBK headhunte Sollied?
Ja
69%
 69%  [ 18 ]
nei
30%
 30%  [ 8 ]
Total Votes : 26

Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 28.04.2005 09:50    Post subject: Bratseth se her.. Reply with quote

Sollied forlenger ikke!

På tide å kaste seg på og tilby alt vi har...
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 28.04.2005 09:55    Post subject: Reply with quote

Nei.
vi trenger ikke flere korttidstrenere.

De fleste skjønner vel at vi ville blitt en mellomstasjon fram til første og beste tilbud fra utlandet.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2005 11:32    Post subject: Reply with quote

Jeg ønsker en trener som VIL trene Rosenborg.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 28.04.2005 11:59    Post subject: Reply with quote

Hvis Sollied ikke vil trene Rosenborg så kommer han ikke. Enkelt og greit. Men hvis han er usikker på ledelsen i Rosenborg fortelle han hvordan det ligger an og de bør få ham til å ønske seg hit. Gi ham totalt frie tøyler.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 28.04.2005 12:06    Post subject: Reply with quote

Sirkuset er ihvertfall i gang nå:

Sollied kan bli RBK-trener til sommeren
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
RBKw
Rutinert

PostPosted: 28.04.2005 12:18    Post subject: Reply with quote

Synes Per Joar skal få lov til å være trener, så lenge han klarer oppgaven bra, ser jeg ingen grunn til å bytte trener. Rosenborg må slippe sånt trenerbytte-styr nå igjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 28.04.2005 12:38    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Synes Per Joar skal få lov til å være trener, så lenge han klarer oppgaven bra, ser jeg ingen grunn til å bytte trener. Rosenborg må slippe sånt trenerbytte-styr nå igjen.

hmmm 4 poeng så langt, null mål på 16 sjanser mot fredrikstad, norges beste stall, norges beste økonomi (fotball), null forsterkninger på forsesongen..

joda, perry gjør det bra Rolling Eyes

Trond sollied fordi:

- Erfaring
- Kunnskap
- Gofot-arv med innflytelse fra europa
- Vilje til å gjøreinnkjøp om nødvendig
osv osv
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2005 12:44    Post subject: Reply with quote

Spillet mot FFK var rett og slett knallbra.

For meg blir det helt idiotisk å vurdere en trener etter så kort tid. Perry & co må herske minst frem til sommeren før jeg synes det går an å si noe om hva han egentlig står for.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.04.2005 12:45    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn, jeg er ikke i tvil om at Sollied er den faglig beste trenern vi kan få, jeg er egentlig bare ikke interessert i flere korttidsløsninger, og i denne sammenhengen mener jeg vi ville vært det for Sollied.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 28.04.2005 15:06    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med at Sollied vet at hvis han skal bli Rosenborg trener så må han være her en stund. Det vet både han og Bratseth
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 29.04.2005 12:27    Post subject: Reply with quote

RBKsandvika: Jeg sa at så lenge han klarer det, mente hvis han klarer å få til ting med RBK, er det ingen grunn til å bytte. Sesongen har akkurat startet, man kan ikke bedømme en trener etter så få kamper.
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 29.04.2005 18:12    Post subject: Reply with quote

nå har vi jo formfremmet perry til hovedtrener å da mener jeg vi bør vise oss verdige å gi han den tilliten han fortjener, han har jo tross alt erfaring på høyeste nivå. så gi han litt tid på å bevise at han er rett mann for jobben. noe som jeg mener han ikke har motbevist hittil. RBK
wonderbao
Junior

PostPosted: 30.04.2005 02:18    Post subject: Reply with quote

Hvis det ikke går riktig galt ala bare tap og uavgjort til sommer, syns jeg perry bør få sjansen ut sesongen. Hvis gullet ikke havner i trheim, og rosenborg ikke blir topp 3, bør man selvfølgelig se etter andre muligheter der ute. Sollied ville passet perfekt, synd han takket nei da Ola gikk.
Back to top
Svennie
Senior

PostPosted: 30.04.2005 13:26    Post subject: Reply with quote

Synes vi burde satse på å få Sollied som trenger hvis han er interressert. Han er en av de beste trenerne vi kunne fått. Så kan heller Perry være med i trenerteamet som hjelpetrener isteden.
2mas
Sjef

PostPosted: 30.04.2005 14:57    Post subject: Reply with quote

RBK vil uansett bare være en mellomstasjon for ambisiøse Sollied, som ønsker å trene en av storklubbene ute i Europa. Om han kommer, vil han bare være her et par sesonger. RBK trenger stabilitet etter fire trenere på fire år, og derfor tror jeg ikke han er rett mann.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 30.04.2005 15:50    Post subject: Reply with quote

må si meg enig med deg thomas, sollied ønsker nok egentli ikke rosenborg, det blir nok kanskje en 1sesong eller kanskje ikke det en gang.. blir vel som med hareide, forsvinner fort som faen.... nå har det vært nok trenerskifter, og det skaper usikkerhet.... og som noen skrev, om rosenborg bare blir blant topp3 så må vi se etter andre muligheter.... vi kan ikke forvente at Rosenborg skal vinne serien til evig tid.. det er nok litt for ambisiøst... perry er den rette mann!!! når de på brakka har ansatt han så bør han være det!!! RBK
Harald
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2005 17:41    Post subject: Reply with quote

Sollied havde sin chance til at træne Rosenborg da Ola blev sparket, og som flere andre pointerer så bliver Rosenborg kun en mellem station for Sollied. Så hvis Perry ikke gør det godt nok og bliver sparket til sommer, så ser jeg hellere en træner som prioriterer Rosenborg, end en som bare betragter Rosenborg som en mulighed for at komme videre.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.05.2005 07:36    Post subject: Reply with quote

kanskje nå alle har sett at selv om Perry har flaks en gang med jojooppsettet sitt (det eneste som er fast er jo at FJ er på banen..) så trenger vi en som kan LEDE laget og KJØPE forsterkninger..

Jeg har sagt det før og sier det igjen, HVA ER VITSEN MED GODE SPISSER/KANTER NÅR INGEN HAR SPISSKOMPETANSEN TIL Å SPILLE DEM FRI?!?!?!?!

(lange lomper fra basma/stensaas/dorsin/hoftun/eller hvem faen som spiller bak der.. teller ikke..)

RBK
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 09.05.2005 08:29    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
kanskje nå alle har sett at selv om Perry har flaks en gang med jojooppsettet sitt (det eneste som er fast er jo at FJ er på banen..) så trenger vi en som kan LEDE laget og KJØPE forsterkninger..

Nå er det jo faktisk ikke Perry som kjøper spillere til RBK, da, og han har nok neppe det siste ordet heller. Nei, presten må lette på ræva lenge nok til at det blir tilganger på sikkelige summer å handle for. Innse det Bratseth, topp-spillere koster mer en 5-10 millioner i dag, i hvert fall når dere ikke har guts nok til å gjøre som de andre lagene i Tippeligaen, og satse på at et ukjent navn kan være en rett ut sagt en gullgruve. Se bare på hva Brann fant i Olofinjana, Lyn i Mikel, Odd i Occean OG Tochyi, Helsingborg i Alvaro Santos, Örgryte i Alfonso Alves (for det var vel der han var først), Kalmar i Dede Anderson, og ikke minst; Hva FC Midtjylland fant i Mohammed Zidan! Så vidt jeg veit ble alle disse hentet inn for bortimot lommerusk å regne, men da må man TØRRE å ta sjansen..!

Han og Skutle er nok ikke lenger de rette til å lede RBK, i hevrt fall ikke så lenge de ikke viser noen evne over hode til å tenke fornyelse, men tviholder på alle de gamle postulatene, koste hva det koste vil..

Rosenborg har såpass mye på bok at man bare for en gangs skyld i det minste godt kunne brukt i hvert fall 20-25 millioner på en spiller, og vi hadde sannsyneligvis ikke tatt skade av å legge ut enda mer for et engangstilfelle heller. Nå er ikke jeg noen tilhenger av stort pengeforbruk, i hvert fall ikke nå, med de nye reglene fra EU om antall egenoppfostrede spillere, men jeg sier bare at mulighten er der, og at den kanskje kan være verdt å tenke over en gang til. Grundig.

Hører dere, Skutle og Bratseth?
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 09.05.2005 08:40    Post subject: Reply with quote

Og hva skulle en kjøpt da ?

En superspiss ?
Rene vingspillere ?
En superforsvarer ?
En offensiv midtbanespiller ?
En defensiv midtbanespiller ?

Blir ikke lett å velge.

Eller en trener kanskje ?

Tror den beste investeringen RBK kan gjøre nå er å sikre en meget habil trener for neste sesong og gi han ett romslig budsjett til å sette sitt preg på laget.

Brede Hangeland hadde vi alltids hatt bruk for da og med Vikings meget varierende form så tror jeg Hodgson hadde foretrukket 15 mill til nye spillere framfor Brede som defensiv midtbane.
Legende

PostPosted: 09.05.2005 09:15    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Brede Hangeland hadde vi alltids hatt bruk for da og med Vikings meget varierende form så tror jeg Hodgson hadde foretrukket 15 mill til nye spillere framfor Brede som defensiv midtbane.

Tror du tar feil der, desverre. Hodgson har jo sagt at Hangeland er den spilleren i Viking-stallen som er uerstattelig. Men det er klart, ALLE spillere har sin pris..

Last edited by Bakklandia on 09.05.2005 11:50; edited 1 time in total
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 09.05.2005 09:26    Post subject: Reply with quote

Det vi faktisk trenger (noe som viste seg i går) er bare en midtstopper som iallefall er sterkere enn Thomas Giertsen og som faktisk tør i gå i duell. Litt løpskraft / fysisk styrke på defensiv midt hadde heller ikke vært å forakte. Uansett, kun defensive forsterkninger vi behøver.

En bedre trener enn Per Joar Hansen kan jo ikke akkurat koste all verden... Rolling Eyes

Jeg føler Knut Torbjørn Eggen er den rette.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2005 09:34    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er det stupid å begynne å snakke om trenerbytte. Ingen trener i verden kan garantere seriegull. Og la oss si at vi blåste 15 mill på å hente Sollied - og vi ikke vant - ja, da hadde vi vært kjørt helt opp i et hjørne.
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 09.05.2005 09:48    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Etter min mening er det stupid å begynne å snakke om trenerbytte. Ingen trener i verden kan garantere seriegull. Og la oss si at vi blåste 15 mill på å hente Sollied - og vi ikke vant - ja, da hadde vi vært kjørt helt opp i et hjørne.

Eh... Kontrakten hans går ut til sommern. Han er gratis (hvis du ikke regner med at sign-on-feen er 15 mill da). Uansett tror jeg vi trenger en som er villig til å være litt lenger. Det er ingen tvil om at Per Joar Hansen var en midlertidig løsning og at Sollied har større ambisjoner enn å trene lag til å spille på stadion som Aspmyra.

Altså, med de spillerne vi har hadde kanskje til og med Teitur prestert bedre (resultatvis vel og merke). Spillet har vært ganske godt, men vi tar jo faen ikke poeng (pluss laget er ustabilt).
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.05.2005 19:58    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Og hva skulle en kjøpt da ?

En superspiss ?
Rene vingspillere ?
En superforsvarer ?
En offensiv midtbanespiller ?
En defensiv midtbanespiller ?

Blir ikke lett å velge.

Ã… joda Smile

kjempelett, jeg vil ha en afrikansk teknisk ballfordeler midt i 20årene, fortrinnsvis på 185-90 og sterk i kroppen med en god skuddfot, blås gjerne 30 mill.. det vi trenger er et ledd MELLOm forsvaret og angrepet.. når skadene gir seg er vi greit forskanset i angrep og forsvar.
skulle jeg velge en til ville jeg si en 17-18-19 åring av strandkaliber men med bedre teknikk så kan vi gi bort winsnes til orkla Fk, indrehus idrettslag, vif eller et annet drittlag Smile

edit: og bytt ut frode med en høy stolpe vi kan flytte rundt..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb