English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kampdag
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  

Hvilken ukedag ønsker du at RBK skal spille (hjemme)kampene sine?
Lørdag
50%
 50%  [ 67 ]
Søndag
48%
 48%  [ 65 ]
Mandag
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 133

Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 28.07.2007 00:56    Post subject: Reply with quote

18 på søndag er ganske innarbeidet, men TV2 har jo flyttet kamper både til lørdag og mandag nå. Lørdag er bra for bortesupportere ja, men det er vel tross alt hjemmefansen som står for den store tilstrømningen uansett stadion.

Skulle RBK spille flere lørdagskamper klokka sju tror jeg de tre-fire tusen som kommer fra Fosen, Innherred, og nabokommunene til Trondheim og eventuelt enda lenger steds ifra ikke vil møte opp så ofte.

Jeg tror også det er verre å trekke familiene på lørdag kveld, ikke bare pga hytteturer, men at lørdagskvelden er litt hellig i mange hjem.

Jeg skjønner godt at enkelte gjerne vil ha kampen som forspiel på lørdag og at det er bedre for bortesupportere pga reise, men dette utgjør bare en liten prosentandel av alle som går på Lerkendal. Derfor mener jeg man kan opprettholde dagens ordning med hovedsakelig søndagskamper. Kanskje kunne til og med kampene flyttes en time fram - til klokka 17, slik at det ikke blir så sen kveld (og dermed kunne man startet TV-kampen klokka 19 også.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
stjørdaling
Senior

PostPosted: 28.07.2007 01:20    Post subject: Reply with quote

Selv er jeg veldig glad i søndagskamper. For meg selv glir det rett inn i timeplanen. Søndagskampene gir meg ekstra energi i forkant av en lang skoleuke og det er i tillegg morsomt å ha mange å diskutere kampen med dagen etterpå. Tror ikke det er bare jeg som blir mer positiv dagen etter en RBK seier. Jeg føler at folk begynner å trekke på smilebåndene, på en ellers grå mandag. Jeg tror søndagskamper kan være positivt for hele arbeids/studentnorge.

Med forbehold om at laget ditt vinner selvsagt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Trondheim
Veteran

PostPosted: 28.07.2007 01:29    Post subject: Reply with quote

Alle kampene på søndag.
En kamp kan gå på mandag!.
Dropp lørdags kampen!
Men tidspunktet kan være det samme.
I morra start LSK - Odd 16:45
Tromsø - Rosenborg 18:55
Begge på tv2 sport
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran

PostPosted: 28.07.2007 09:45    Post subject: Reply with quote

Spillerne vil ha lørdagskamper, da de får bedre tid til familien. De får også muligheten til å ta seg en fest etter kampen. Det er kanskje en like stor grunn.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.07.2007 12:10    Post subject: Reply with quote

Tja, som det har vært de siste par sesongene har jo endel tatt den kvelden før, så det kunne jo bli en forbedring.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.07.2007 12:12    Post subject: Reply with quote

stjørdaling wrote:
Selv er jeg veldig glad i søndagskamper. For meg selv glir det rett inn i timeplanen. Søndagskampene gir meg ekstra energi i forkant av en lang skoleuke og det er i tillegg morsomt å ha mange å diskutere kampen med dagen etterpå. Tror ikke det er bare jeg som blir mer positiv dagen etter en RBK seier. Jeg føler at folk begynner å trekke på smilebåndene, på en ellers grå mandag. Jeg tror søndagskamper kan være positivt for hele arbeids/studentnorge.

Med forbehold om at laget ditt vinner selvsagt.

Gjelder dette hovedsakelig hjemmekamper, kan jeg forstå det. Men siden jeg foretrekker bortekamper framfor Lerkendal (dont ask why, you wont like it) så er lørdagskamper deff å foretrekke for meg. Spes hva angår energi for mandagen Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.08.2007 23:40    Post subject: Reply with quote

RBK sier de helst ville ha spilt søndager i august og september, og viser til lavere publikumstall samt mindre TV-penger.

Men jeg har stor forståelse for TV2/NFF som ikke kan/kunne vente til uka før med avklaring; både Astana og Tampere kunne ha lagt inn klare føringer på at bortekampene skulle ha blittt spilt tirsdager. Da måtte seriekampen(e) ha blitt flyttet på kort varsel. Det er upraktisk også for RBK (og ikke minst alle oss).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2007 00:26    Post subject: Reply with quote

Tror RBK er inne på noe konkret der. Mange som bruker Lerkendal som søndagstur eller avsluttning på helga...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2007 10:46    Post subject: Reply with quote

De norske spillernes fagforbund NISO gjennomførte i høst en undersøkelse blant 236 spillere i eliteserien i fotball. Hele 84,75 prosent av dem foretrekker lørdag som den primære kampdagen. Bare 2,97 prosent av spillerne vil fortsatt ha søndag.

Roger Solheim understreker at NFF i medieavtalen med TV 2 forplikter seg til å gjennomføre hovedrunden på søndager. Denne avtalten gjelder ut sesongen 2008.

Les mer: NFF endrer ikke kampdag
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.11.2007 11:22    Post subject: Reply with quote

Fader heller, TL hører hjemme på søndagene. Hvis man går over til lørdag må kampene hvertfall kjøres tidligere på dagen. Uaktuelt å sitte på Lerkendal til kl blir 10 på en lørdag for meg hvertfall.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.11.2007 11:26    Post subject: Reply with quote

Hva annet er det å gjøre? Flott vorspiel.

Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.11.2007 11:37    Post subject: Reply with quote

Ikke alle som er 24/7 i Trondheim om sommeren...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.11.2007 11:52    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg bor i Oslo, og da er jo Lørdag mye enklere. Lørdag er uansett en enklere dag for alle reisende fans.

Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.11.2007 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg foretrekker søndager hvertfall, spesielt på høsten. Er så jevlig kjekt å ta Lerkendal på tur heim fra ho mor...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.11.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker kamper generelt jeg da. Lerkendal er jo kun hjemmekampene.

Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 24.11.2007 15:19    Post subject: Reply with quote

Har aldri skjønnt hvorfor fotballrunden ikke spilles lørdager. Det er mest praktisk med tanke på reisende, og hjemmesupportere lider ikke spesiellt av det de heller. Om de må vente to timer ekstra på lørdagspilsen dør de vel ikke.

Merker forskjell på å komme hjem utvilt søndagsettermiddag enn rett før skolestart mandag morgen.

Dessuten er jo søndag Guds hviledag. Et kristent land som Norge bør respektere dette.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 24.11.2007 16:14    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Nei, jeg bor i Oslo, og da er jo Lørdag mye enklere. Lørdag er uansett en enklere dag for alle reisende fans.

Helt enig. Med kampdag lørdag, er det mye lettere å komme seg på bortekamper. Trenger ikke tenke på at du skal på jobb dagen etter. Kan feire både før og etter kampen med noen små brune.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Snorkel
Veteran

PostPosted: 24.11.2007 16:20    Post subject: Reply with quote

Selv om ikke dette gjelder de fleste her på RBKweb, så er fotballkampene en familieaktivitet og er i allefall ment og være det. Trur nok tribunefylla vill være mer tilstede ved og ha lørdagskamper, er ikke sikker på at dette vill gjøre stemningen vesentlig bedre heller..

Det er faktisk en god del som har problemer med og skille mellom 2 og 10 halvlitere før kamp. Desverre...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.11.2007 16:29    Post subject: Reply with quote

De folkene som har problemer med det, har sikkert like store problemer Søndag som Lørdag.
Ellers er det vel fuldt mulig at man som familie kan dra på kamp. Her i Danmark er der ikke nogle problemer med kamper om Lørdagen, og her bliver der jo også serveret øl på stadion(en af hovedindtægtene for klubbene, var det gennemsnitlig én pølse på Lerkendal eller hvordan?)

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
v_olden
Veteran

PostPosted: 24.11.2007 17:35    Post subject: Reply with quote

Om folk tar seg noen øl før kamp så blir stemningen og synginga på kjernenfeltet bedre. Dette ble kraftig erfart etter en ukes fotballtur i høst i England og Wales.
Første kampen var Chelsea-RBK. Lite drikking på oss men RBK sørget for god stemning likevel. Lite synging.
Andre kamp: Cardiff - Watford. Bra stemning og folk var faktisk ganske påvirket der de satt på langtribunen.
Tredje kamp: Wales - Japan (VM i rugby): Millenium Stadium i Cardiff. Vi drakk øl på tribunen i en VELDIG stor hall. Ca 50.000 tilskuere, så det så litt tomt ut.
Fjerde kamp: Leeds - Swansea. Vi var på puben på stadion som kun har adgang for sesongkortholdere(aner ikke hvorfor vi slapp inn...). Konsumet av alkohol ble jo en del, og vi fikk inntrykk av at det spiller absolutt ingen rolle om det er hverdag eller helg. Stemninga på Elland Road er meget bra, for de som måtte lure.
Femte kamp: Bolton - Tottenham. Også her serveres det øl på stadion, men det er ikke lov å ta med på tribunen. Bolton er en sjelløs klubb med penger, forresten. Anbefales ikke.

Konklusjon: Øl og fotball gir stemning!

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 24.11.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Om folk tar seg noen øl før kamp så blir stemningen og synginga på kjernenfeltet bedre.

Ingen selvfølge i det. 16.mai, hvor mange har tatt seg en pinne før kamp, er tradisjonelt dårlig hva gjelder synging.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 01.12.2007 11:25    Post subject: Reply with quote

Supporterne vil ha lørdager
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.12.2007 12:10    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
v_olden wrote:
Om folk tar seg noen øl før kamp så blir stemningen og synginga på kjernenfeltet bedre.

Ingen selvfølge i det. 16.mai, hvor mange har tatt seg en pinne før kamp, er tradisjonelt dårlig hva gjelder synging.

Ikke sammenlignbart. 16. mai er en flatfylldag uten like for landets klovner.

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.12.2007 15:05    Post subject: Reply with quote

For 10 av de 14 Tippeliga-lagene har lørdagskampene medført høyere snitt enn snittet for resten av kampene totalt. For ni av de 14 er lørdagens tilskuersnitt også høyere enn sesongsnittet totalt.

Les mer: Høyere snitt lørdag
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 03.12.2007 17:21    Post subject: Reply with quote

Nuff said. Lørdagsrunder bør bli en realitet snart. Denne søndagsavtalen strekker seg ut 2008, så forhåpentligvis vil runden flyttes til lørdager i 2009.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb