View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 21.11.2007 23:46 Post subject: Forsterknings-kampen 2008 |
|
|
Sesongen 2008 ser ut til å bli et rotterace mellom Brann, Vålerenga, Lillestrøm, RBK, Stabæk og Viking.
Hvem er best på overgangsmarkedet 2008? Hvem handler smartest?
Si din mening om RBK og rivalenes kamp om de beste spillerne! _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 21.11.2007 23:48 Post subject: |
|
|
Etter signeringa av Demidov så mener jeg at RBK har åpnet best.
Anser han som en bedre sign enn Lars Iver Strand (VIF) og Austbø (Stabæk) _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.11.2007 01:45 Post subject: |
|
|
Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å se for meg at LSK skal gjøre det særlig skarpt på markedet. Mindre eksponert og etter min mening mindre attraktiv fotball en (mange av) de andre. De har heller ikke prestert særlig bedre i år enn foregående år med unntak av cupgull, til tross for at de har en meget god keeper, Riise har etablert seg for fullt, og prestisje-kjøpet Brenne spiller fast. Spillestilen er såpass forskjellig fra vår at jeg har vanskelig for å se at en spiller skal vurdere de to som likeverdige sånn sett. Enten ønsker man seg til LSK, eller til RBK i mitt hode.
Stabæk trur jeg vil slite med å hente offensive spillere så lenge de her det hellige firkløveret sitt. Er også usikker på om de når opp til de andre økonomisk. Men defensivt bør de kunne være med å krangle på sportslige kriterier ihvertfall.
Brann har flere gode spillere i stort sett alle posisjoner, så det er vanskelig å etablere seg (jfr. Corrales), men de har jo kroner og ambisjoner nok i alle fall.
VIF satser høyt sportslig og økonomisk. Men det er kanskje et tankekors for ønskede spillere at alt er så usikkert. Hele organisasjonen og store deler av laget skal bygges om. Stor risiko i forhold til de andre i mine øyne.
Dersom jeg var spiller selv, ville nok RBK og Viking vært de mest interessante klubbene. Begge trenger forsterkninger, og det er "bedre plass" enn i Brann. Dette er også klubber som er stabile i toppen (med unntak av Vikings fjorårssesong) og spiller langt mer attraktiv fotball enn f. eks. LSK.
Uansett føler jeg vi har vunnet det første ordentlige "slaget" om en spiller med Demidov. Jarstein blir neste korsvei, og kanskje enda mer interessant i forhold til hvor vi står. Her konkurrerer vi med en klubb som fortsatt har gull friskt i minne, økonomiske muskler, høy satsing og ambisjoner. Med forbehold om at Lars forsvinner ser jeg på Jarstein som et større tap overgangsmessig enn for klubben, om det var forståelig. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.11.2007 02:01 Post subject: |
|
|
Etter min mening har RAJ blitt et prestisje-kjøp, og det liker jeg ikke. Jeg forstår som sagt ikke hva vi skal med en spiller som er såpass dyr når vi kan skaffe oss en spiller av like god kvalitet andre steder men som vil være billigere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.11.2007 02:10 Post subject: |
|
|
Vil tro at han er nordmann og ledig på markedet har mye med saken å gjøre. KTE og RBK har ihvertfall tidligere gitt uttrykk for at de ønsker å hente nordmenn om mulig, og det er ikke bedre alternativer som er aktuelle og bedre enn Jarstein sånn jeg ser det. Men som nevnt før, dersom Lars ønsker å bli, skjønner jeg mindre.. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 22.11.2007 02:12 Post subject: |
|
|
Nå vett vi jo ikke statusen på Lars J, men om han slutter er Jarstein mannen vår. VIF ville blitt særdeles forsterket med det kjøpet.
Men over til en annen sak:
Det er jo ikke bekreftet, men Viking ser jo ut til å få sin første forsterkning i Martin Fillo..
Spennende kjøp fra Siddisene. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.11.2007 02:36 Post subject: |
|
|
Lukter ikke Viking også kraftig på en ung tsjekker? U21-landslagsspiller om jeg ikke husker feil.. Blitt noen avklaring på det? Har aldri sett ham i aksjon, men en Tsjekkisk (U21)landslagsspiller er fort rimelig god. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.11.2007 02:44 Post subject: |
|
|
Det er Martin Fillo som Hunk nevnte det.  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.11.2007 02:46 Post subject: |
|
|
Ah! Beklager! Leste litt fort her, og trodde det var en ung nordmann!  _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 22.11.2007 14:02 Post subject: |
|
|
Vi jakter på få, men klart forsterkende navn. Det er snakk om en offensiv midtbane/hengende spiss (Martin Fillo), kant (Joakim Austnes) og klart forsterkende høyreback (Ruud, Lustig). Søren Berg, en god spiller, skal erstattes og mangelen på klare vingtyper har lenge gitt oss få taktiske alternativer. Hadde ikke Ødegaard hatt en gjenfødelse denne sesongen så hadde det sett mørkt ut for vingspillet vårt. Samtidig er det for få målscorere, og vi håper at Fillo kan bidra med mål, samtidig som Austnes og Ødegaard er målfarlige. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 22.11.2007 17:23 Post subject: |
|
|
ja så Viking er konkret ute etter Espen Ruud?
Confirm HeiVincent? _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 22.11.2007 19:34 Post subject: |
|
|
Ja. Ruud var nesten klar før årets nå tilbakelagte sesong, men valgte i siste sekund å forlenge med Odd. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.11.2007 18:49 Post subject: |
|
|
Espen Ruud er vel snart klar også, Viking blir gode.  |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 04.12.2007 00:36 Post subject: |
|
|
http://www.fxt.no/tippeli...474965.ece
Der var Ruud klar for Viking. Tror det er en bra signering..
En annen ting som er å merke seg er at Ruud undertegner en femårskontrakt. Ledelsen burde på studiebesøk i stavanger  _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.12.2007 00:40 Post subject: |
|
|
Før vi kan kalle Ruud for Viking-spiller, må vel kanskje klubbene bli enige først.  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 04.12.2007 01:26 Post subject: |
|
|
True, men anser det som formaliteter.. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 04.12.2007 02:20 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke på Ruud som en forsterkning, han er for ustabil og gjør for mye rart. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.12.2007 03:10 Post subject: |
|
|
Nekter å gi slipp på Odd-Ruud
Virker ikke som om Odd Grenland er villig til å la Ruud gå.
Synd for Viking og HeiaVincent.
Den 5 års kontrakta var sjokkerende for meg, Demidov skrev f.eks bare for 3 år. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 18.12.2007 22:10 Post subject: |
|
|
Ja, Viking ser ut til å gjøre en skikkelig god investering der. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
BB Junior
|
Posted: 18.12.2007 23:37 Post subject: |
|
|
Virker som en bra spiller Viking har sikret seg her. |
|
Back to top |