View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.11.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Ja!! Eggen til landslaget!!
Noen som starter støttegruppe på Fuckface? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.11.2007 23:47 Post subject: |
|
|
HAHA, ufattelig. Håper han slår til hvis han får tilbudet, det hadde vært helt fantastisk for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 20.11.2007 23:53 Post subject: |
|
|
100 % uenig, det hadde ikke vært bra for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.11.2007 23:53 Post subject: |
|
|
Tror faktisk KTE ville takket nei. Tror han legger sin ære i oppgaven han har nå, har for mye og bevise og mange å overbevise. Tror ikke han stikker etter et halvår i "drømmeklubben" nå. Han har i hvertfall vært klar på at påstandene om at han sikler på trenerjobben i RBK provoserer ham osv. Virker på meg som at han ønsker å fullføre det han har starta på nå. Men tiden vil vise. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.11.2007 19:30 Post subject: |
|
|
Gratulerer med Demidov KTE! Dette var en godt utført jobb!! |
|
Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 21.11.2007 20:03 Post subject: |
|
|
Sa det på Vadim-tråden også. Klapp på skuldra i dag for både fornuftig holdning i bjørkøysaken, samt signeringa av Vadim! _________________ Svein Sjovold |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.11.2007 20:10 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg skulle akkurat skrive et innlegg med nettopp klapp på skuldra til Eggen for de to tingene selv, før jeg så innlegget ditt, ssjovold. I tillegg vil jeg gi han et klapp fordi han satte igang kontraktforhandlingene med Kone på et mye tidligere tidspunkt enn det Bratseth ville gjort. Med Bratseth kunne vi fort ha mistet han på bosman. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 21.11.2007 20:21 Post subject: |
|
|
Ingen klapp på skuldra fra denne kanten. Såpass må vi kunne forlange av sportsdirektøren. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.11.2007 20:28 Post subject: |
|
|
Det har du selvsagt rett i, men nå har ikke forventningene vært de store, da... |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 21.11.2007 21:12 Post subject: |
|
|
KTE var tydelig stolt og fornøyd under intervjuet på rbktv..Tror mannen er lettet...DEILIG....godt å få en flott signering..dette likte jeg |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.11.2007 23:46 Post subject: |
|
|
NÅ venter større og viktigere oppgaver for Eggen jr.
Han får et lite klapp på skuldra fra meg, med det er nå han skal vise seg sportdirektørjobben i Rosenborg verdig.
Spennende tider som kommer nå KTE! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 27.11.2007 17:31 Post subject: |
|
|
Synes KTE har gjort en flott jobb så langt, det var nettopp det vi trengte, en sportsdirektør som ikke sitt på ræva og "tvinner tommeltotter" |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.12.2007 20:37 Post subject: |
|
|
Iziba Jaja wrote: | Jeg har trua på Eggen jr så jeg holder meg unna så får dere pessimistar stå for klagingen....... |
Hva har Jr fått til som sportdirektør? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 08.12.2007 22:00 Post subject: |
|
|
Har jeg nevnt at han har fått til noe som sportsdirektør?? Jeg sa jeg har trua på Eggen jr så får vi se om noen måneder om han har det som skal til. Det kommer noen spennende måneder fram mot 2008 sesongen så da får vi se hva han står for. Synes også det er merkelig hvor langt det er mellom noen supportere og ekspertene i media som alle er enige om at Eggen jr er en av norges mest spennende trenere. Noen går såpass langt som og mene han kan være et godt alternativ som norsk landslagstrener, men mange av de såkalte "ekspertene" på dette forumet vet vel best....... |
|
Back to top |
|
 |
Ramos4 Junior
|
Posted: 08.12.2007 22:31 Post subject: |
|
|
jeg sitter og leser litt på vgd her, så ser jeg en tråd av en som hevder å ha sikre kilder på at KTE skal ta over i en såkalt manager rolle, noen som kan avkrefte eller bekrefte dette? _________________ Jeg er oppblåst på livstid,
er bortskjemt og oppvokst på hvitvin.
Ikke hat meg, betal meg og mat meg.
Jeg kanke no for det, det har brått blitt en livsstil
(L) |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.12.2007 22:32 Post subject: |
|
|
Iziba Jaja wrote: | Har jeg nevnt at han har fått til noe som sportsdirektør?? Jeg sa jeg har trua på Eggen jr så får vi se om noen måneder om han har det som skal til. Det kommer noen spennende måneder fram mot 2008 sesongen så da får vi se hva han står for. Synes også det er merkelig hvor langt det er mellom noen supportere og ekspertene i media som alle er enige om at Eggen jr er en av norges mest spennende trenere. Noen går såpass langt som og mene han kan være et godt alternativ som norsk landslagstrener, men mange av de såkalte "ekspertene" på dette forumet vet vel best....... |
Godt skrevet Iziba jaja.. Støtter deg 200% i dette! |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.12.2007 22:41 Post subject: |
|
|
Ramos4 wrote: | jeg sitter og leser litt på vgd her, så ser jeg en tråd av en som hevder å ha sikre kilder på at KTE skal ta over i en såkalt manager rolle, noen som kan avkrefte eller bekrefte dette? |
TV2 sa at det var en sannsynlighet at dette var RBK's plan B. Tviler på at de dikter opp dette, så noen må de jo ha det fra, antageligvis RBK selv.
Eggen jr - manager
Hoftun/Bratset - Direktøroppgaver, derav hente spillere, forhandlinger osv.
Trond Henriksen - Trener1
En ukjent - Trener2
En dude fra VIF - Ny i det medisinske apparatet
sollied - samtalepartner med kona, samt mann mer kjent for å dra ut tidsfrister |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 08.12.2007 22:44 Post subject: |
|
|
Jeg skrev en lang begrunnelse for hvorfor jeg ikke synes KTE er en passende mann for Rbk i en annen tråd her, gir hovedepunktene her.
Jeg krever at en Rbk-trener/ manager er en sterkt persnonlighet som motiverer gruppa og spleiser dem sammen, samtidig som han kan utvikle enkeltspillere. Han skal også være faglig sterk slik at han kan sette et godt spillemønster. Dette bør ikke være milevidt unna Rkbs tidligere spillestiler, men den bør være tilpasset dagens gruppe og fotballen slik den er i dag, gjerne med nyskapning mot framtida. En Rbk-trener bør ha rutine og ha oppådd resultater med et fotballag.
Jeg seder ballen tilbake til tilhengerne av KTE her: hva er det den godeste Knut Torbjørn har som lever opp til disse kravene? For kravene er vel ikke urimelige? Og hvem er disse ekspertene som mener han er så spennede? Jeg er lei av at vi igjen og igjen setter inn halvgode løsninger, vi må ha nyskapning og det i dag! |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 08.12.2007 23:17 Post subject: |
|
|
Grunnen til at media sier han er en spennende trener er fordi han er er Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.12.2007 23:27 Post subject: |
|
|
Iziba Jaja wrote: | Noen går såpass langt som og mene han kan være et godt alternativ som norsk landslagstrener, men mange av de såkalte "ekspertene" på dette forumet vet vel best....... |
Hvem har sagt det? Stavrum?
Forøvrig helt enig med vingback. Kravene er ikke urimelige. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.12.2007 23:52 Post subject: |
|
|
Som tilhenger av Eggen jr:
KTE har fra han la opp som fotballspiller på 90tallet, tatt det som er av trenerutdanning i Norge. Altså, han har det utdanningsmessig.(punktum)
KTE har hatt treneransvaret for en Norsk klubb med navn Fredrikstad som han tok over i 2001 da de lå dypt plantet i 2.divisjon. En klubb full av gammel stolthet, en klubb som igjennom det forrige århundre var i førersetet innen norsk fotball (les: 9 seriemesterskap, 11 cupmesterskap). En hel landsdel som manglet et fotballag i øverste divisjon i Norge (selv om Moss hadde vært der nylig) . KTE fikk omstrukturert laget, bygget opp stoltheten, fikk tusenvis av østlendinger på stadion selv i 2.divisjon, rykket opp til 1.divisjon og med 10 000 på stadion rykket klubben direkte opp året etter. I tippeligaen var og er nivået ganske mye tøffere. Men han imponerte igjen med å klare å kjempe om fast plass noe han klarte utmerket. Jeg kjenner en god del folk fra FFK, og de holder på sitt om at uten KTE ville aldri FFK vært der de er idag. Fredrikstad hyller KTE og syns det er ødeleggende at en kar som Morgan Andersen kom inn i klubben.
KTE har fått gløden tilbake i østlandsklubben og vil alltid bli husket i klubbens historie.
Da Morgan Andersen kom inn i klubben, startet nedturen for KTE. Han skulle inn og styre og stelle og skviset ut eggen jr, noe FFK-tilhengere ikke likte spesielt godt.
Undertegnede er svært imponert og en stor tilhenger av hva KTE har gjort og skapt i et slikt miljø. Jeg er også klar i min tale om at KTE som sportsdirektør den gang han ble ansatt hadde mye og tilføre også på den biten, MEN at han er og forblir en bedre TRENER enn sportsdirektør.
Da demper jeg ballen jeg bli tilsparket, kliner til med strak vrist og setter den i krysset bak en utmanøvret keeper:), og stiller følgende spm:
* En trener som har den bakgrunnen som KTE og som har gjort det han har gjort spesielt i FFK, ville ikke han anses som en av de beste vi har i landet?
* Det snakkes så ofte om at en av gutta som har gått eggenskolen skal ut og få erfaring med en mindre klubb i eks 1.divisjon.. Har ikke Eggen nok av den type erfaring?
* Etter KTE ble ansatt i RBK, Hva har han personlig gjort som tilsier at han ikke vil klubbens beste?
* Det har gått rykter i at KTE ville inn i jobben som sportsdirektør kun for å skvise ut Tørum.. Var ikke hele RBK med på å ta avgjørelsen?
Nå skal sant sies at det også av KTE og co vil bli satt krav til resultater (selvfølgelig) og at jeg helst ser at det er Trond Sollied som sitter som RBK-trener neste sesong. Men som situasjonen tilseier vil jeg gjerne høre et alternativ til trener som er både realistisk og som gjør at vi som fotballag skal holde på posisjonen som landets beste klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.12.2007 00:16 Post subject: |
|
|
Å føre FFK opp fra 2. div og til TL er ikke gode nok resultater for å lede RBK. Et usselt cupgull hjelper heller ikke. Ferdig med den diskusjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 09.12.2007 00:35 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Iziba Jaja wrote: | Noen går såpass langt som og mene han kan være et godt alternativ som norsk landslagstrener, men mange av de såkalte "ekspertene" på dette forumet vet vel best....... |
Hvem har sagt det? Stavrum?
Forøvrig helt enig med vingback. Kravene er ikke urimelige. |
Om du følger med litt i media vet du godt at Eggen jr er rangert som en av norges beste trenere av ekspertene. Her er det forøvrig Drillo som nevner Eggen etter tapet mot Tyrkia... http://www1.nrk.no/nett-t...ipp/309378 |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 09.12.2007 00:36 Post subject: |
|
|
Kjello vil gjerne slutte diskusjonen, men jeg vil gjerne komme med en liten anmerkning. Å føre en relativt bemidlet klubb fra 2. til 1. er ikke den største bragden, heller ikke å føre en klubb fra 1. til tippeligaen. Sistnevnte har også Perry klart, er han da en av Norges beste?
En Roseborgtrener/ manager bør ha noe mer å komme med enn dette her, han må ha reell rutine, helst med litt internasjonal rutine. Aller viktigtst er å ha rutine og gode resultater med å lede en stor organisasjon som Rbk er, det har han ikke, og jeg tror ikke han har de rette egenskapene heller. At Tørum gikk av har i ettertid vis seg å være en rett avgjørelse, men ingen kom ut av det som en hvit sau. Legg til flåsete kommentarer, lyst til å menge seg med ting han ikke har noe med, lovnader som ikke følges opp osv osv.
Jeg har ikke tiltro til KTE som lagbygger og hans taktiske egenskaper. Med han bak roret tror jeg ikke Rbk er på riktig vei, vi må framover, ikke prøve å strebe tilbake til hva vi var med gammelt tankegods.
Vi kan sikkert diskutere dette fram og tilbake i en evighet. Jeg synes han mangler de rette egenskapene, og det han har vist er ikke imponerende. ikke imponerende nok til å lede Rbk framover ihvertfall.
PS. Tok et Arni-sprang og knep ballen. Jubel fra tribunene. |
|
Back to top |
|
 |
|