| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SoZo Rutinert
|
Posted: 21.11.2007 09:25 Post subject: |
|
|
Krevde ni millioner av RBK
| Quote: | Fredrikstad-spilleren John Anders Bjørkøy krevde femårskontrakt og en årslønn på 1,8 millioner kroner.
- At en spiller har hatt «klippekort» i en klubb, betyr ikke det nødvendigvis at han vil få det samme et annet sted. Lønna må derfor også være i samsvar med hva andre i klubben har, sier Eggen som langt på vei innrømmer at Bjørkøy er en spiller med stort utviklingspotensial, men som til neste år først og fremst var tenkt i en rolle hvor han ville være en utfordrer til førsteelleveren. I motsetning til nettopp «klippekort»-statusen han har i Plankebyen |
Meget fornøyd med at Eggen ikke bet på det der.
http://fotball.adressa.no...e94963.ece |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 21.11.2007 11:07 Post subject: |
|
|
Overskriftene er tabloide, hadde ikke vært så sensasjonelt om det sto "krevde 1,8 mill i året". I utgangspunktet er jeg positiv til lange kontrakter, og ser gjerne at RBK bruker 10 millioner som totalramme i lønnsforhandlinger over 5 år, men ikke for stallfyll...
Latterlig av Bjørkøy å kreve så mye! |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 21.11.2007 12:11 Post subject: |
|
|
| Enormt flott at vi ikke gikk med på dette. Uansett får jeg ikke dette stil å stemme med de 8 millionene i overgangssum. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 21.11.2007 12:50 Post subject: |
|
|
Spillere vet at lønnsnivået i Rosenborg er mye høyere enn i resten av Norge, og derfor prøver de å få mest mulig ut av en eventuell kontrakt. Og spillere som alt er i klubben vil aldri gå med på å gå ned i lønn ved inngåelse av ny kontrakt.
Så hvis sportslig suksess uteblir på lang sikt, så vil millionene sakte men sikkert forsvinne.
Spillere som kan heve laget kan få betalt oppimot de beste spillerne i klubben, men spillere som stort sett ville spilt på andrelaget, som Bjørkøy, må man aldri finne på å gi så mye i grunnlønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 21.11.2007 12:54 Post subject: |
|
|
| Hvis vi har 8 millioner å svi av på en spiller som er tiltenkt en rolle som "utfordrer" til førstelaget, da kan det ikke bety annet enn at vi har store muskler i overgangsmarkedet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.11.2007 13:15 Post subject: |
|
|
| Ja, penger til å kjøpe spillere for, det har RBK. Men på lønn skal det ikke brukes penger...... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.11.2007 15:42 Post subject: |
|
|
Yes, endnu en middelmådig spiller som ikke vil til os. Når ikke den sportslige i det mindste kan den sportlige ledelse godt se at "så dér" spillere, ikke skal have en guldkantet kontrakt.
Nu skla de bare lære at vi slet ikke skal tilbyde dem en kontrakt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.11.2007 16:29 Post subject: |
|
|
selv om jeg anser meg selv som et over gjennomsnittet sportsinteressert menneske så hadde jeg faktisk aldri hørt om denne bjørkøy før han var RBK-aktuell. og jeg tror faktisk at det er en grunn til det.
er bare så glad for at vi har spart disse pengene |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 21.11.2007 16:49 Post subject: |
|
|
| Hvis du ikke har hørt om Bjørkøy før han ble RBK-aktuell så er du ikke en som er over gjennomsnittlig interessert i fotball. Han er kaptein på FFK og hadde en god vår-sesong før han i høst har gjort det sånn så som så... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.11.2007 16:49 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | selv om jeg anser meg selv som et over gjennomsnittet sportsinteressert menneske |
Da er du nok et under gjennomsnittet sportsinteressert da..
For Bjørkøy er Fredrikstad-kaptein, og har det siste året vært i Hareides bruttotropp til landlaget.
Så det litt rart du ikke har hørt om ham, selv om du bor i Tromsø. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 02.02.2008 14:25 Post subject: |
|
|
Da får han bare bli i Fredrikstad. Bjørkøy og agenten hans har tydeligvis ikke helt nøktern syn på hva en spiller av Bjørkøy's kvaliteter er verdt... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 02.02.2008 14:30 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | selv om jeg anser meg selv som et over gjennomsnittet sportsinteressert menneske så hadde jeg faktisk aldri hørt om denne bjørkøy før han var RBK-aktuell. og jeg tror faktisk at det er en grunn til det.
er bare så glad for at vi har spart disse pengene |
Ja da har du virkelig ikke fulgt med... |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 02.02.2008 18:31 Post subject: |
|
|
Skulle nesten tro det var styret i Tromsø som tok seg av lønnsforhandlingene til Bjørkøy, jfr. Reginiussenavslaget...  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
|