English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Anders Bjørkøy
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
v_olden
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 16:43    Post subject: Reply with quote

Bjørkøy kommer.

Til sommeren, når Sapara/Ciljan/Tettey blir solgt.

Så lyder min spådom.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 20.11.2007 17:10    Post subject: Reply with quote

Har tenkt tanken sjøl også. Kan jo hende RBK i slutten av mars blir enda mer desperate om overgangsvinduet nærmer seg slutten uten at de nødvendige forsterkningene er på plass.

For øvrig:

- John Anders har ingen problemer med å fortsette i FFK. Han er kaptein og har utviklet seg til å bli en del av det vi kan kalle bruttolandslagstroppen. Bjørkøy har mye å takke Fredrikstad for og kommer ikke til å hoppe av til en hvilken som helst klubb. Økonomi og sportslige utfordringer må i så fall ha den rette blandingen, sier Stig Lillejord.

Les mer: Bjørkøy blir i Fredrikstad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robinla
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 17:15    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si meg nevneverdig deprimert over at denne overgangen ikke gikk igjennom. Hadde vært helt ok om RBK hadde signert han, men jeg ser ikke på Bjørkøy som en spiller som tilfører laget noe særlig nytt. Demidov vil jeg derimot gjerne se i RBK-drakta, men det er off topic.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 17:17    Post subject: Reply with quote

Ser det som positivt at RBK ikke hopper på jappekarusellen i norsk fotball. I de tre siste kontraktsakene (Koppinen, Dorsin og Bjørkøy) har de vist at de ikke lar seg presse opp på Iversennivå for hvem som helst. R etterfulgt av B og K bør være en attraktiv bokstavkombinasjon for norske spillere med ambisjoner om noe mer enn et køppgull og en hverdag full av kick and run. Hvis frykten for bare å tjene 1,3 mill overskygger troen på at man kan spille seg inn på laget og utrette noe, kan folk bare holde seg unna. I RBK sjekker vi nemlig om nye spillere har hår på ballene under den medisinske testen. Wink

Dessuten har vi norges beste midtbane i Tettey / Skjelbred - Traore / Sapara. Strand kan fungere som backup for indreløperne neste sesong. Konan er backup for Sapara. Riseth kan spille defensiv midtbane hvis vi får ordnet med litt flere midtstoppere. Sleng på en ungt talent som ikke trenger å koste 8 mill eller ha et lite hus i årslønn, så er vi godt stilt til neste år.

Tips til KTE for resten av overgangsvinduet: spar oss for middelmådige midtbanespillere, uinteresserte vinger og overflødige keepere. Og for guds skyld: gi oss en trener, 2 midtstoppere og en venstreback.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 17:24    Post subject: Reply with quote

Synes det er bemerkelsesverdig at ikke Rosenborg får tak i spillere pga lønn. Da vil det i fremtiden bare komme annenrangsspillere og vil blir en middelhavsfarer. Er det det vi vil??
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 20.11.2007 17:28    Post subject: Reply with quote

Veldig enig WegHard, bortsett fra at keeperen kan gjerne komme hvis det viser seg at han vi har nå har hjemlengsel. I tillegg så bør vi vel forsterke midtbanen først som sist. Jeg tror desverre ikke at vi kommer til å klare og holde på Skjelbred, Tetty og Sapara, en av de forsvinner nok i løpet av 2008. Noe annet vil være en veldig posistiv overraskelse
Back to top
karakas
Senior

PostPosted: 20.11.2007 17:44    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Synes det er bemerkelsesverdig at ikke Rosenborg får tak i spillere pga lønn. Da vil det i fremtiden bare komme annenrangsspillere og vil blir en middelhavsfarer. Er det det vi vil??

RBK har vist at de ønsker å betale gode penger for gode spillere, Bjørkøy er ikke en spiller som vil gå rett inn og fosterke laget pdd, og da ser jeg ingen grunn til å gi han samme lønnsbetingelser som de beste i klubben.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 18:02    Post subject: Reply with quote

All ære til klubben for å ha is i magen, men jeg må innrømme at jeg ønsker en overskrift eller to i avisene om ny trener/nye spillere snart...! Ikke bare notiser om forhandlinger som går i dass...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 18:36    Post subject: Reply with quote

Det ender vel opp med Demidov og Lædre Bjørdal. Og Eggen jr har drete seg ut enda engang i et overgangsvindu.

Nå ser det jo ut til at Sollied ikke kommer også. Ser vi et lag i fritt fall som IFK gjorde det? Og at det blir en tur innom Adecco før lederne på brakka skjønner alvoret for fullt??

Noe må skje nå!! Både på trener siden og spiller siden. Vi må ha en ny trener og 5 nye spillere som skal forsterke laget!!!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.11.2007 18:48    Post subject: Reply with quote

Gi nå KTE et år eller tre. Vanskelig å komme inn i RBKs system.

Tullinger... Confused

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 18:54    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Ikke bare notiser om forhandlinger som går i dass...

Det er et utrolig uheldig signal vi sender ut, jeg bryr meg ikke om vi ikke får Bjørkøy. Men vi blir ikke mere attraktive av alle disse rørete forhandlingene som ikke kommer noen vei. Men tviler på at folkene på brakka tenker noe særlig over dette...
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 19:00    Post subject: Reply with quote

Eggen jr ha tid til å komme inn i rollen? hehe helt på jordet.

En sportsdirektør skal klare å gå rett inn i rollen. Klarer han ikke det er han ikke god nok.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.11.2007 19:16    Post subject: Reply with quote

Tror du overså en god dose ironi her, stano!

Er forøvrig veldig enig i det WegHard gjør. Det er sannsynligvis håpløst økonomisk å være med på karusellen i år. Jeg vil tro klubbene er langt mer nøkterne neste år, noe som gir oss bedre rom. For all del, vi skal ikke sitte på gjerdet i år heller, men å være med å by på de samme spillerene som Brann og VIF med X antall titalls millioner øremerket til spillerkjøp i tidlig julegave fra onkel Steinrik fører til unaturlig høye priser, og unødvendig dyre spillerkjøp. Vi MÅ ha på plass noen etablerte kvalitetsspillere i løpet av viduet, men disse kan gjerne komme utenfra. Det norske markedet er i dag på sitt mest hysteriske noen gang, og jeg får tanker tilbake til "dotcom"-bobla sent på 90-tallet. Neste år vil jeg tro flere av klubbene har mislykkes i forhold til sportslig og økonomisk satsing, og prisene er tilbake på et litt mer realistisk nivå. Bare så forbanna synd at det er akkurat i dette vinduet vi skriker etter forsterkninger.

Eneste fordelen jeg kan se med å by på Bjørkøy nå er at vi er aleine om beinet så langt jeg veit. Dersom VIF og/eller Brann hadde vært med på budrunden, vil jeg tro prisen hadde passert tosifret antall millioner og lønn som ikke ligner grisen før Bjørkøy trædde på seg ny drakt.
Recon
Legende

PostPosted: 20.11.2007 19:28    Post subject: Reply with quote

Stano da... Very Happy

Masse raringer her som vil "gi ham tid". Spør du meg har fyren allerede vist at han ikke takler en slik jobb. Greit nok det, vi rykker alle et hakk for høyt på karrierestigen før vi finner vår plass. På tide å finne din plass nå, junior.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 20:03    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
I og med at RBK må få flere midtbanespillere inn (pr tidspunkt har vi tre, kanskje fire som holder mål), betyr dette at RBK har tilbud ute til flere enn Demidov?

Strand, Tettey, Sapara, Skjelbred, Traore, Konan. Hvem er det som ikke holder mål?

Kunne også tatt med Riseth.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 20:05    Post subject: Reply with quote

Synes dette er fair jobba av Jei-ar (Jr.) Wink :Så langt strekker vi oss og ikke en millimeter lengre. Hadde Bjørkøy vært bedre så hadde vi åpna pungen på vidt gap. Dette sier mye mer om Bjørkøys ambisjonsnivå: Blåse en god mulighet til å gå til norges største klubb og muligens være med ut i CL. Og oppå det hele så kaller han seg trønder?
quarterback
Rutinert

PostPosted: 20.11.2007 20:25    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Dette sier mye mer om Bjørkøys ambisjonsnivå: Blåse en god mulighet til å gå til norges største klubb og muligens være med ut i CL. Og oppå det hele så kaller han seg trønder?

Tenk litt rasjonelt da. Fotballspillere lever like mye av sin egen lønn som du og jeg. Hvis du fikk tilbud om å gå til en mer respektert bedrift for en grunnlønn som var omtrent halvparten av det du allerede hadde, med en bonusrelatert del som er en jævlig usikker komponent (...for Bjørkøy som måtte kjempet seg til fast plass), er det vel ikke heller unaturlig at både du og jeg og Bjørkøy hadde valgt det trygge gamle.

Jeg skjøner Bjørkøy jævlig godt. Ville aldri vurdert RBKs grunnlønn hvor det ble spekulert i at var halvparten av FFKs. Det er helt riktig å gi insentiver ved å lønne etter bonuser, men da må også grunnlønnen kompensere store deler av tidligere lønn og heller ikke gi så høy bonus. I Bjørkøy sitt tilfellet var alternativkostnaden ved å velge RBK altfor høy.

Men alt i alt var det vel en vinn-vinn situasjon for begge parter.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.11.2007 21:24    Post subject: Reply with quote

Det var nok 8 millioner med rein, skjær kvalitet som gikk tapt her ja, TomH.

Kvernbit wrote:
Noen reaksjoner fra ffksupporter.net på nyheten om at Bjørkøy blir i Fredrikstad:

Quote:
Hm, merker at jeg ble litt skuffa nå. Jeg hadde i grunnen håpet at Bjørkøy skulle bli solgt.

Quote:
Litt skuffa....men det første som nå bør gjøres er å ta fra ham kapteinsbindet...

Quote:
FAEN!

Håper det kommer noen andre på banen.

Quote:
HÃ¥pet virkelig at dette gikk i boks.
FFK hadde fått millioner for en som ikke holder nivå. Istedet blir han i klubben, og antakelig blir han grinete, eftersom han neppe er kaptein til året. Det fører til enda dårligere prestasjoner, noe som fører til tribuneplass, noe som fører til svekket markedsverdig, noe som fører til... ja...

Menmen, skjønner godt fra RBK sin side at dette ikke ble noe av. Hadde bare så inderlig håpet at dette kunne skaffet FFK noen kroner i kassa.

Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 21:35    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Synes dette er fair jobba av Jei-ar (Jr.) Wink :Så langt strekker vi oss og ikke en millimeter lengre. Hadde Bjørkøy vært bedre så hadde vi åpna pungen på vidt gap. Dette sier mye mer om Bjørkøys ambisjonsnivå: Blåse en god mulighet til å gå til norges største klubb og muligens være med ut i CL. Og oppå det hele så kaller han seg trønder?

jeg hadde gjerne amputert en arm for å spille på RBK og jeg er ikke engang fullblods trønder
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 20.11.2007 23:10    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Dette er et resultat av at RBK ikke mener Bjørkøy er god nok allikevell. Jeg applauderer avgjørelsen.

Jeg gir stående ovasjoner og applauderer avgjørelsen til KTE!
Dere kan vel tenke hvor lettet jeg er nå. Smile
Jeg tror Recon-teorien slo til og det er jeg glad for. Godt at den sportslige ledelsen og KTE forsto at JAB er en middelmådighet, og at de dermed var enig med meg og min konklusjon. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende

PostPosted: 20.11.2007 23:56    Post subject: Reply with quote

Dette er egentlig helt greit. Bjørkøy er ikke verd prisen. Men det er ikke tilfeldig at det er nesten 1år siden vi har fått en spiller. Det er bekyringsfullt. 5nye til Gran Canaria spøker!!
Back to top
asf
Senior

PostPosted: 21.11.2007 00:58    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Jeg skjøner Bjørkøy jævlig godt. Ville aldri vurdert RBKs grunnlønn hvor det ble spekulert i at var halvparten av FFKs. Det er helt riktig å gi insentiver ved å lønne etter bonuser, men da må også grunnlønnen kompensere store deler av tidligere lønn og heller ikke gi så høy bonus. I Bjørkøy sitt tilfellet var alternativkostnaden ved å velge RBK altfor høy.

Ettersom du benytter ordet alternativkostnad antar jeg at du går et av de første årene på et studium i bachelor i økonomi? Du har noen år igjen gutt... Ting er aldri så enkle som det de er i modellene man får presentert på førsteåret. Og det er de faenmeg ikke på 5. året heller. Men da har man i det minste lært det at modellene - de er ikke korrekte Very Happy

Når du først tok sammenlingingen med et vanlig arbeidsliv. Er det åpenbart at du ville takket nei til en lavere lønn hvis du kom inn i et større selskap med store karrieremuligheter og dermed mulighet for større lønn? Du må ikke glemme nåverdien av denne vet du Wink F.eks. er det mange økonomer som velger å begynne innenfor revisjon til tross for at de hverken har planer om å revisorer eller det gir best lønn. Men det gir mange kontakter og mulighet for bedre jobb seinere. For det å kunne spille i en større klubb og kanskje CL: Hvem vet hva det ville gjort med karrieren til bjørkøy?

I tillegg kommer selvagt ikke-økonomiske argumenter som selvrealisering her med betydning mulighet for å kjempe om seriegull og CL-spill. Sjangsene burde være større for dette i Rosenborg enn i FFK. Paralell kan her trekkes til miljøgebyrer i mikroøkonomi, man må justere for ikke-økonomiske faktorer fordi man kommer ikke utenom dem.

Også har du vel kanskje lært om markedskrysset og tilbud og etterspørsel? Nå har jo Rosenborg Lille-Per, Tettey, Sapara, Roar, Traore, Konan, Riseth og kanskje kommer Demidov som kan spille på midtbanen. Da faller trolig etterspørselen en del etter en midtbanespiller (kurven skifter nedover/til venstre). Og dermed blir resultatet at Rosenborg ikke er interisert i å tilby mer. For hvorfor skulle de det da pengene kan brukes der de virkelig trengs? I forsvaret, muligens en ving hvis vi skal spille 4-3-3/en spiss hvis skal spille 4-3-1-2 og en keeper hvis det er slik at Lars lengter hjem.

Når det er sagt: At bjørkøy ikke kommer er helt OK for meg. I alle fall til den prisen. Men kunne ikke la muligheten til å skrive denne posten gå fra meg Razz

EDIT: Og beklager ovenfor alle dere som ikke studerer økonomi Wink

- Amund
Back to top
Matt
Proff

PostPosted: 21.11.2007 01:12    Post subject: Reply with quote

synes posten din var artig.

studerer ikke selv økonomi men har tattt et par grunnleggende økonomi fag så synes det var litt morsomt at jeg ihverfall forstod hva du snakket om.
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 21.11.2007 06:07    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Jeg gir stående ovasjoner og applauderer avgjørelsen til KTE!
Dere kan vel tenke hvor lettet jeg er nå. Smile
Jeg tror Recon-teorien slo til og det er jeg glad for. Godt at den sportslige ledelsen og KTE forsto at JAB er en middelmådighet, og at de dermed var enig med meg og min konklusjon. Tommel'n opp!

Det var KTE som ønsket å få denne "middelmådigheten" hit in the first place. Altså er det ikke han som fortjener ros.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 21.11.2007 09:25    Post subject: Reply with quote

Krevde 1.8 mill i lønn

Tosk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb