| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.11.2007 16:52 Post subject: |
|
|
Som regel på 3. - 5. plass, alt ettersom hvordan han blir rangert ift Beckenbauer og Cruyf...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.11.2007 16:56 Post subject: |
|
|
Ja, han er helt klart der oppe Spørsmålet er om Zidane også må få menge seg med de store nå. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.11.2007 17:49 Post subject: |
|
|
| I følge meg bør Zidane få lov til å bli nevnt blant de aller største. De fantastiske ferdighetene hans er jo kjent, han hadde alle mulige tekniske ferdigheter på topp (tviler på at noen spiller noen gang kommer til å få like bra ballføleslse og mottak / medtak som Zizou hadde), han er muligens den mest tobeinte spilleren som noen gang har spilt, og han var en utrolig lagspiller, tenkte aldri på seg selv. Noe som også er fascinerende er at han ikke var noe spesielt opptatt av fotball. Han bare trente og var en profesjonell idrettsutøver, han rørte ikke en ball på flere måneder etter at han la opp. Og så filmet han, i likhet med G. Best, ALDRI. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 15.11.2007 17:52 Post subject: |
|
|
Det har da han alltid gjort!  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.11.2007 01:21 Post subject: |
|
|
Lurer på hvordan en spiller som George Best hadde gjort seg i dag. Om andre spillere hadde "tatt innpå" med tanke på profesjonalitet, ferdigheter og treningsopplegg, eller om han hadde fått de samme bonusene som dagens spillere i tillegg til sitt gudegitte talent. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.11.2007 01:44 Post subject: |
|
|
| Zidane var fantastisk over lang tid, synd han var en del av det dopbefengte Juventus på nittitallet. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 16.11.2007 02:56 Post subject: |
|
|
jeg får stadig høre av min kompis som studerer i Frankrike at selv franskmenn erkjenner dopingen til Zidane.. Alle der nede sier visstnok at det ikke er tilfeldig at Zidane knapt klarte å spille en times tid under tiden i Marseille eller hvor han enn var, mens han i Juve greit spilte 90 minutter.. Skjedde fort..
Når det er sagt bryr det meg egentlig gansk lite, som fotballspiller er han veldig nærme å være tidenes beste, selv om han kanske fikk litt hjelp med kondisen.. |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 16.11.2007 03:05 Post subject: |
|
|
Zidane var fantastisk på nesten alle mulige måter, men syns alle de røde kortene han samlet i karrieren(var det 13?) ødelegger en god del. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
| Back to top |
|
 |
Clash Senior

|
Posted: 16.11.2007 10:20 Post subject: |
|
|
Zidane kommer for meg bare nærmere og nærmere Maradona som tidenes beste fotballspiller. Og all dop og røde kort gjør meg ingenting.
Pelé var viss god han også, men føler jeg har for dårlig grunnlag til å uttale meg om han. _________________ Insert funny quote here |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.11.2007 07:39 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Lurer på hvordan en spiller som George Best hadde gjort seg i dag. Om andre spillere hadde "tatt innpå" med tanke på profesjonalitet, ferdigheter og treningsopplegg, eller om han hadde fått de samme bonusene som dagens spillere i tillegg til sitt gudegitte talent. |
Nå skal det vel sies at George Best de første årene var en ydmyk og forsiktig ung mann som var dedikert til fotballen og trente hardt for å nå målene sine. Det var vel ikke før i begynnelsen av 20-årene og berømmelsen tok skikkelig tak at han begyte å skli ut.
Akkurat der tror jeg han ville fått det lettere idag, ettersom han var den aller første fotballspilleren som ble en 'popstjerne'. Han ble kalt den femte beatle og fikk mange nye og dårlige partyvenner, samt et enormt mediapress. At Matt Busby ga seg som manager i Manchester United hjalp vel heller ikke, da det ble fritt frem for å leve partylivet etterpå.
Etter dødfallet til George Best ble det lagd flere dokumentarfilmer som lett kan lastes ned, og hvor man får et enda bedre inntrykk av hvor god han egentlig var enn den videoen Attach linket til. At han ikke la seg ned grunnet noen spark tror jeg hørte tiden og den engelske fotballkulturen til. Man spilte jo også uten reserver på den tiden, og det var kamper der spillere ble regelrett sparket ned, men reiste seg igjen uten å klage i det hele tatt.
De eneste som etter min mening har vært i samme klasse som Best er Maradona og Cruijff. Zidane og Platini var også gode, men en helt annen type spillere. Zidane hadde utrolig teknikk, men ingen hurtighet slik at han kunne drible seg gjennom forsvar i høy hastighet. Det kunne både Best, Cruijff og Maradona. De to sistnevnte hadde i tillegg en voldsomt god fotballforståelse og overblikk som gjør at jeg rangerer de noe over Best.
Aller høyest vil jeg rangere Cruijff fordi han var så flink til å gjøre medspillerne sine gode i tillegg til de ekstreme individuelle kvalitetene. Fra tidlig alder var han fullstendig sjef og dirigerte medspillerne til å dekke rom, starte i rom og plassere seg perfekt på banen i forhold til motspillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.11.2007 12:01 Post subject: |
|
|
Zidane er oppskryt, kanskje tidens mest sådanne! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.11.2007 12:43 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | At han ikke la seg ned grunnet noen spark tror jeg hørte tiden og den engelske fotballkulturen til. Man spilte jo også uten reserver på den tiden, og det var kamper der spillere ble regelrett sparket ned, men reiste seg igjen uten å klage i det hele tatt. |
Ja, Best hadde nok av diving-muligheter i den videoen, men det var jo på grensa til å være homo å kaste seg på den tida. |
|
| Back to top |
|
 |
Mitz Junior
|
Posted: 17.11.2007 12:56 Post subject: |
|
|
| Best var utrolig god, men enda mer utrolig er forsvarsspillet, som var en katastrofe i forhold til det vi ser i dag. Zidane presterte på dne tiden nivået på fotballen var høyere. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.11.2007 16:09 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Zidane hadde utrolig teknikk, men ingen hurtighet slik at han kunne drible seg gjennom forsvar i høy hastighet. |
Ser stadig at det er driblerne som blir favorisert, de som kan løpe gjennom forsvar på 5 sekunder. Selv synes jeg det var vakrere å se balansen, førsteberøringen, vendingene og evnen til å komme seg ut av trange situasjoner når det gjelder Zidane. Han mistet regelrett aldri ballen. I tillegg tenkte han aldri på seg selv, gjorde aldri egoistiske valg, men bare det som kom laget til gode. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.11.2007 18:20 Post subject: |
|
|
| Er viktig dette også, Knerten, men Maradona og Cruijff mistet også veldig sjelden ballen i trengte situasjoner, og begge var minst like bra til å se sine medspillere og sentre ballen. Grunnen til at jeg holder Cruijff som den aller beste er at han i tillegg opererte som en manager ute på banen, ved at han dirigerte sine medspillere og var veldig opptatt av den taktiske biten av spillet. Riktig posisjonering og å gjøre seg tilgjengelig i rom. Maradona inspirerte nok også sine medspillere, men var ikke like pedagogisk og klar på akkurat dette. Zidane kommer for meg litt lengre ned på lista over verdens beste gjennom tidene. Han var kjempegod, men sammenlignet med disse to (Maradona og Cruijff) har han for mange mangler. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.11.2007 18:23 Post subject: |
|
|
Ser at han manglet noe, spesielt hurtighet, men er det noe han er tidenes beste på, er det sin tobeinthet. Gjorde alt like bra med begge føtter omtrent. Og det jeg blir så fascinert av er, er at han ikke trengte fart for å passere spillere. Noen ganger fintet han ikke en gang, bare jogget forbi. Grunnen til at jeg holder sånn med Zizou, er jo at han er den eneste jeg har sett i aksjon, så objektiv er jeg ikke, for å si det mildt For meg er Zizou tidenes spiller rett og slett fordi han er den beste jeg har sett. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.11.2007 18:24 Post subject: |
|
|
Fotballen er i konstant utvikling og alle ferdighetskrav blir stadig høyere. Zidane er den beste fotballspilleren verden har sett gjennom tidene. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.11.2007 18:25 Post subject: |
|
|
| Enig, hvis du ser sånn på det så er han klart den beste noensinne. Og det at han klarte å dominere i så stor grad uten å ha hurtighet gjør han til den største for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.11.2007 18:50 Post subject: |
|
|
Mye interessant og riktig etter min mening, Brady. Men
hvordan rangsjerer du Edson Arantes do Nascimento "Pelè"
iforhold til Hendrik Johannes Cruijff, Zinédine Yazid Zidane
og Diego Armando Maradona? |
|
| Back to top |
|
 |
Clash Senior

|
Posted: 17.11.2007 19:00 Post subject: |
|
|
I rest my case _________________ Insert funny quote here |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 17.11.2007 19:03 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Men hvordan rangsjerer du Edson Arantes do Nascimento "Pelè" iforhold til Hendrik Johannes Cruijff, Zinédine Yazid Zidane
og Diego Armando Maradona? |
Jeg har vel kun sett én hel kamp med Pele, og det var et opptak av VM-finalen fra 1970. Ut fra det jeg har sett der og andre klipp syns jeg ikke Pele er helt der oppe. Men det skal vel også sies at det ikke fins så mange klipp fra den tiden han var på høyden, og det er derfor vanskelig å sammenligne. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.11.2007 19:09 Post subject: |
|
|
| Interessant lesning her nå. Hvor vil du rangere Garrincha, da, Brady? |
|
| Back to top |