View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jonah Junior

|
Posted: 24.04.2005 22:40 Post subject: |
|
|
Utrolig svakt at vi ikke greier å putte en eneste ball. Sørlie var utrolig god, resten av FFK bedrøvelige. Men mest bedrøvelig er jo egentlig RBK som ikke greier å vinne mot en såpass dårlig motstander.
Dog, pluss i margen for godt spill opptil avslutningene. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 24.04.2005 22:51 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hva Terje Hauge ser som vi ikke ser...  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 24.04.2005 23:44 Post subject: |
|
|
Jeg har bare en ting å si, RBK MÅ ØVE PÅ AVSLUTTNINGER OG SKUDD! DE SKAL I MÅL.. Føler at mye av avsluttningene blir litt halvhjerta, virker ikke som spillerne har tro på at ballen skal gå i mål. . Synes dette er en trend jeg har sett i hele vinter. Tror det er lett å gå i fellen, og tenke at dette er noe som sikkert årner seg etterhvert.. Dette må drilles enda mere, før det blir en enda styggere uvane..
Er også veldig enig med Perry i at alt spill frem til avsluttningene var bra i dag. Ok, kan sikkert trekke frem noe som var litt under pari, men i alt synes jeg det var bra helt til de skulle putte ballen i mål.
Med en grei uttelling i dag, burde RBK vunnet 6-1..
Etter å ha sett nesten alle de andre 3. runde kampene i dag, er det liten eller ingen tvil om at RBK er det beste laget i tippeligaen, hvis de greier å få ballen i mål.
BTW tror jeg Odd kan bli en av de hardeste konkurentene til RBK i år, hvis de greier å holde seg stabilt gode hele sesongen. De har imponert meg skikkelig hittil. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 25.04.2005 00:07 Post subject: |
|
|
jeg er litt forundret over hvordan du kan ha sett nesten alle de andre kampene ????
Men, du sier: Quote: | Er også veldig enig med Perry i at alt spill frem til avsluttningene var bra i dag. |
Det er egentlig for enkelt for selv om en er fornøyd med at vi skaper masse situasjoner der vi kan true FFK så er det mer å sette fingeren på.
Bevegelsen og posisjoneringen forut for avslutningene er også for dårlige. Det er en av grunnene til at avslutningene er lette å lese og lette å avverge.
Vi skaper nesten bare kaosavslutninger og ingen såkallte 100%sjanser... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 25.04.2005 00:17 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | jeg er litt forundret over hvordan du kan ha sett nesten alle de andre kampene ???? |
Hehe, har sett kamper på nettet.. + Rbk kampen selvfølgelig.
Joda, det blir litt for enkelt å si som Perry gjør det.. Kan til en viss grad være enig i det. Men synes da Rosenborg skaper masse 100% sjanser i dag, der er jeg ikke enig med deg. Ok, så er det kanskje i noen situasjoner bevegelsen og posisjoneringen forut for avsluttningene er dårlige, men ikke hele tida.. Synes ikke vi skal gjøre det til et større problem enn det faktisk er. Avsluttningene er det største problemet akkurat nå.. |
|
Back to top |
|
 |
rbksvein Junior

Joined: 10 Jun 2003 Posts: 34 Location: hjemme ikke langt fra Lerkendal
|
Posted: 25.04.2005 00:36 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Skjønner ikke hva Terje Hauge ser som vi ikke ser...  |
DOMMEREN VAR EN SKANDALE I KVELD OG BURDE VÆRT BYTTET UT  _________________ Mvh ; rbksvein. |
|
Back to top |
|
 |
rbksvein Junior

Joined: 10 Jun 2003 Posts: 34 Location: hjemme ikke langt fra Lerkendal
|
Posted: 25.04.2005 00:48 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Sannsynlig lagoppstilling:
Espen Johnsen
Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Roar Strand - Jan Gunnar Solli - Ørjan Berg
Daniel Braaten - Frode Johnsen - Alexander Ødegaard |
Alexander Ødegaard VAR DIREKTE RBK SVAKESTE OG BURDE BARE SPILLT BARE 1 OMG. Han burde vært og trent for seg selv i hele natt så svak var han og burde hatt med seg Frode Johnsen også..+ dommer Hauge som er Fifa dommer det skjønner æ itt mye av akkurat.....ufffffff
Merkelig at byttene kom så sent også burde vært føre for bakrom til Brattbakk i kveld og hatt Helstad på topp i steden for Johnsen som er helt utafor...... _________________ Mvh ; rbksvein. |
|
Back to top |
|
 |
wonderbao Junior
|
Posted: 25.04.2005 02:41 Post subject: |
|
|
Jeg syns at forsvaret til rosenborg er altfor dårlig i det siste. Laget er veldig offensivt og skaper sjanser hele tiden uten å score mål, derfor har det blitt veldig mye fokus på det i det siste. Men hver gang motstanderlaget nærmer seg rosenborg sin 16-meter, så blir det farlig med en gang. Oftest blir det også mål slik at laget må jage en utligning. Virker som motstanderen kommer mye lettere til farlige skudd når de først er frampå. Selv om rosenborg presset på godt denne kampen, kunne FFk fort ha vunnet med 2-0.
Håper inderlig at RBK prøver ut med omvendt V og Helstad på topp, og at laget finner noen gode erstattere for Basma, Riseth og Hoftun snart. Her hjemme overlever vi kanskje, men ute i europa holder ikke forsvaret det minste grann. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 25.04.2005 08:48 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Skjønner ikke hva Terje Hauge ser som vi ikke ser...  |
Jeg har hørt det sagt at Hauge er en smule anti RBK og at han har det med å dømme RBK strengere enn motstander. Aner ikke om det stemmer, dog...
Fra der jeg satt så det ikke ut til å noenting å dømme for, og man kan nok spekulere i om det var en viss grad av skuespill med i situasjonen.
På den annen side, om Hauge hater RBK ville han vel ikke annulert Fredrikstads første nettkjenning, om han kunne sluppet unna med det.
Det som imidlertid er klart, er at selv om vi ruler banen og spiller meget bra ellers, så skorter det merkbart på kvaliteten på avslutningene. Da hjelper det lite om Daniel Braaten kan stå på hendene... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 25.04.2005 09:11 Post subject: |
|
|
Spillemessig bra, synes jeg. Roar Strand er jo bare helt utrolig. Se og lær sier jeg bare til unggutta på laget!
Braaten var god de første 45, men han velger jo feil løsning så alt for ofte! Det er flott med artisteri, men fotball er et lagspill, og til syvende og sist handler det om å putte ballen i mål, ikke dra av en ekstra spiller bare for moro skyld. Og så virker det som om noen slår av lyset inni hodet hans av og til - når han i utgangspunktet kan ta ballen går han heller hardt etter motspilleren (som kanskje har tatt ham litt hardt i forrige duell) - det samme gjaldt for øvrig Ødegaard ved et par anledninger i går - kanskje har det noe med lite rutine å gjøre....? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.04.2005 09:42 Post subject: |
|
|
RBK spiller en god kamp offensivt,og det er rett og slett utrolig at det ikke blir mål. Synes hele midtbanen samt Braaten og Ødegaard gjør en god kamp.
Defensivt er det imidlertid rimelig sløvt til tider. Som noen skrev over, det er farlig hver gang Fredrikstad kommer i angrep. Hoftun og Riseth spilte som to 15-åringer i midten, og Fredrikstad hadde flere kanonsjanser. Har litt lyst til å slenge dritt om Vidar Riseth: Han har RBKs dårligste pasningsfot, han er mer opptatt av å drive med bryting enn fotball noe som dommerene nå har blitt oppmerksom på, og han virker helt uspiselig på banen, nesten like ille som Hulsker!
Annuleringa var forøvrig uforståelig, og føyde seg inn i rekken av elendige prestasjoner fra dommeren. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 25.04.2005 12:10 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Annuleringa var forøvrig uforståelig, og føyde seg inn i rekken av elendige prestasjoner fra dommeren. |
Hoås (var det vel) og Riseth har en krig. Hoås tviholder i dommerens synsfelt. Hauge blåste i det frisparket gikk og så ikke da at disse to var langt unna der ballen datt ned. Billig, men litt som straffesparket Aalesund fikk på Lerkendal. Dommeren blåser korrekt på en forseelse, men velger å gjøre det uten å se spillets gang. Men ellers var det utrolig mye rart. Ikke minst at det legges til bare 3 min når FFK somler hvertfall hele 2.omg.
Uansett, det største problemet er at et av lagene i går ikke klarer å score.
Det var vel bare RBK i hele runden som gikk av banen uten mål. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2005 12:12 Post subject: |
|
|
[webred] på kjernen.no kom meg i forkjøpet: Sorry
Å synge "blø for drakta" etter en kamp som den i går kveld blir helt feil! Heldigvis var det bare et mindretall megangssupportere som skjemte seg ut. Flertallet, inkludert undertegnede, applauderte spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 25.04.2005 15:12 Post subject: |
|
|
Ødegaard leverte bra.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 25.04.2005 15:33 Post subject: |
|
|
Hva Ørjan Berg gjorde ute på banen i 87 minutter kan jeg ikke forstå..
Annet enn noen passninger gjorde han alt feil...
helt utrolig å se at han ikke ble byttet ut tidligere... _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
|