English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - FFK
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonah
Junior

PostPosted: 24.04.2005 22:40    Post subject: Reply with quote

Utrolig svakt at vi ikke greier å putte en eneste ball. Sørlie var utrolig god, resten av FFK bedrøvelige. Men mest bedrøvelig er jo egentlig RBK som ikke greier å vinne mot en såpass dårlig motstander.
Dog, pluss i margen for godt spill opptil avslutningene.
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 24.04.2005 22:51    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva Terje Hauge ser som vi ikke ser... Confused
Senior

PostPosted: 24.04.2005 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg har bare en ting å si, RBK MÅ ØVE PÅ AVSLUTTNINGER OG SKUDD! DE SKAL I MÅL.. Føler at mye av avsluttningene blir litt halvhjerta, virker ikke som spillerne har tro på at ballen skal gå i mål. . Synes dette er en trend jeg har sett i hele vinter. Tror det er lett å gå i fellen, og tenke at dette er noe som sikkert årner seg etterhvert.. Dette må drilles enda mere, før det blir en enda styggere uvane..

Er også veldig enig med Perry i at alt spill frem til avsluttningene var bra i dag. Ok, kan sikkert trekke frem noe som var litt under pari, men i alt synes jeg det var bra helt til de skulle putte ballen i mål.

Med en grei uttelling i dag, burde RBK vunnet 6-1..

Etter å ha sett nesten alle de andre 3. runde kampene i dag, er det liten eller ingen tvil om at RBK er det beste laget i tippeligaen, hvis de greier å få ballen i mål.

BTW tror jeg Odd kan bli en av de hardeste konkurentene til RBK i år, hvis de greier å holde seg stabilt gode hele sesongen. De har imponert meg skikkelig hittil.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.04.2005 00:07    Post subject: Reply with quote

jeg er litt forundret over hvordan du kan ha sett nesten alle de andre kampene ????

Men, du sier:
Quote:
Er også veldig enig med Perry i at alt spill frem til avsluttningene var bra i dag.

Det er egentlig for enkelt for selv om en er fornøyd med at vi skaper masse situasjoner der vi kan true FFK så er det mer å sette fingeren på.

Bevegelsen og posisjoneringen forut for avslutningene er også for dårlige. Det er en av grunnene til at avslutningene er lette å lese og lette å avverge.

Vi skaper nesten bare kaosavslutninger og ingen såkallte 100%sjanser...
Senior

PostPosted: 25.04.2005 00:17    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
jeg er litt forundret over hvordan du kan ha sett nesten alle de andre kampene ????

Hehe, har sett kamper på nettet.. + Rbk kampen selvfølgelig.

Joda, det blir litt for enkelt å si som Perry gjør det.. Kan til en viss grad være enig i det. Men synes da Rosenborg skaper masse 100% sjanser i dag, der er jeg ikke enig med deg. Ok, så er det kanskje i noen situasjoner bevegelsen og posisjoneringen forut for avsluttningene er dårlige, men ikke hele tida.. Synes ikke vi skal gjøre det til et større problem enn det faktisk er. Avsluttningene er det største problemet akkurat nå..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
rbksvein
Junior

PostPosted: 25.04.2005 00:36    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:

DOMMEREN VAR EN SKANDALE I KVELD OG BURDE VÆRT BYTTET UT Crying or Very sad
rbksvein
Junior

PostPosted: 25.04.2005 00:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Sannsynlig lagoppstilling:

Espen Johnsen

Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas

Roar Strand - Jan Gunnar Solli - Ørjan Berg

Daniel Braaten - Frode Johnsen - Alexander Ødegaard

Alexander Ødegaard VAR DIREKTE RBK SVAKESTE OG BURDE BARE SPILLT BARE 1 OMG. Han burde vært og trent for seg selv i hele natt så svak var han og burde hatt med seg Frode Johnsen også..+ dommer Hauge som er Fifa dommer det skjønner æ itt mye av akkurat.....ufffffff
Merkelig at byttene kom så sent også burde vært føre for bakrom til Brattbakk i kveld og hatt Helstad på topp i steden for Johnsen som er helt utafor......
wonderbao
Junior

PostPosted: 25.04.2005 02:41    Post subject: Reply with quote

Jeg syns at forsvaret til rosenborg er altfor dårlig i det siste. Laget er veldig offensivt og skaper sjanser hele tiden uten å score mål, derfor har det blitt veldig mye fokus på det i det siste. Men hver gang motstanderlaget nærmer seg rosenborg sin 16-meter, så blir det farlig med en gang. Oftest blir det også mål slik at laget må jage en utligning. Virker som motstanderen kommer mye lettere til farlige skudd når de først er frampå. Selv om rosenborg presset på godt denne kampen, kunne FFk fort ha vunnet med 2-0.

Håper inderlig at RBK prøver ut med omvendt V og Helstad på topp, og at laget finner noen gode erstattere for Basma, Riseth og Hoftun snart. Her hjemme overlever vi kanskje, men ute i europa holder ikke forsvaret det minste grann.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 25.04.2005 08:48    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:

Jeg har hørt det sagt at Hauge er en smule anti RBK og at han har det med å dømme RBK strengere enn motstander. Aner ikke om det stemmer, dog...

Fra der jeg satt så det ikke ut til å noenting å dømme for, og man kan nok spekulere i om det var en viss grad av skuespill med i situasjonen.
På den annen side, om Hauge hater RBK ville han vel ikke annulert Fredrikstads første nettkjenning, om han kunne sluppet unna med det.

Det som imidlertid er klart, er at selv om vi ruler banen og spiller meget bra ellers, så skorter det merkbart på kvaliteten på avslutningene. Da hjelper det lite om Daniel Braaten kan stå på hendene...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
jenssenc
Senior

PostPosted: 25.04.2005 09:11    Post subject: Reply with quote

Spillemessig bra, synes jeg. Roar Strand er jo bare helt utrolig. Se og lær sier jeg bare til unggutta på laget!

Braaten var god de første 45, men han velger jo feil løsning så alt for ofte! Det er flott med artisteri, men fotball er et lagspill, og til syvende og sist handler det om å putte ballen i mål, ikke dra av en ekstra spiller bare for moro skyld. Og så virker det som om noen slår av lyset inni hodet hans av og til - når han i utgangspunktet kan ta ballen går han heller hardt etter motspilleren (som kanskje har tatt ham litt hardt i forrige duell) - det samme gjaldt for øvrig Ødegaard ved et par anledninger i går - kanskje har det noe med lite rutine å gjøre....?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.04.2005 09:42    Post subject: Reply with quote

RBK spiller en god kamp offensivt,og det er rett og slett utrolig at det ikke blir mål. Synes hele midtbanen samt Braaten og Ødegaard gjør en god kamp.

Defensivt er det imidlertid rimelig sløvt til tider. Som noen skrev over, det er farlig hver gang Fredrikstad kommer i angrep. Hoftun og Riseth spilte som to 15-åringer i midten, og Fredrikstad hadde flere kanonsjanser. Har litt lyst til å slenge dritt om Vidar Riseth: Han har RBKs dårligste pasningsfot, han er mer opptatt av å drive med bryting enn fotball noe som dommerene nå har blitt oppmerksom på, og han virker helt uspiselig på banen, nesten like ille som Hulsker!
Annuleringa var forøvrig uforståelig, og føyde seg inn i rekken av elendige prestasjoner fra dommeren.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 25.04.2005 12:10    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Annuleringa var forøvrig uforståelig, og føyde seg inn i rekken av elendige prestasjoner fra dommeren.

Hoås (var det vel) og Riseth har en krig. Hoås tviholder i dommerens synsfelt. Hauge blåste i det frisparket gikk og så ikke da at disse to var langt unna der ballen datt ned. Billig, men litt som straffesparket Aalesund fikk på Lerkendal. Dommeren blåser korrekt på en forseelse, men velger å gjøre det uten å se spillets gang. Men ellers var det utrolig mye rart. Ikke minst at det legges til bare 3 min når FFK somler hvertfall hele 2.omg.
Uansett, det største problemet er at et av lagene i går ikke klarer å score.
Det var vel bare RBK i hele runden som gikk av banen uten mål.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.04.2005 12:12    Post subject: Reply with quote

[webred] på kjernen.no kom meg i forkjøpet: Sorry

Å synge "blø for drakta" etter en kamp som den i går kveld blir helt feil! Heldigvis var det bare et mindretall megangssupportere som skjemte seg ut. Flertallet, inkludert undertegnede, applauderte spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 25.04.2005 15:12    Post subject: Reply with quote

Ødegaard leverte bra..
Veteran

PostPosted: 25.04.2005 15:33    Post subject: Reply with quote

Hva Ørjan Berg gjorde ute på banen i 87 minutter kan jeg ikke forstå..
Annet enn noen passninger gjorde han alt feil...

helt utrolig å se at han ikke ble byttet ut tidligere...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb