View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.11.2007 19:58 Post subject: |
|
|
Skal vi hente middelmådige spillere, som er ufornøyde med lite spilletid, til å sitte på benken?
Last edited by attach on 11.11.2007 19:58; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 11.11.2007 19:58 Post subject: |
|
|
hm... hvis de er misfornøyde i Bergen, er de vel heller ikke særlig lysten på å komme hit som cover til Traore. Finnes det virkelig ingen aktuelle kjøp som kan gå rett inn i førsteelleveren? Liker ikke at Traore er eneste aktuelle alternativ... det er for sårbart. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 11.11.2007 20:03 Post subject: |
|
|
Nordvik.... |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 11.11.2007 20:05 Post subject: |
|
|
Neei.... han er jo et alternativ, men ikke noe å satse på dersom Traore flopper i den rollen og treneren(hvem det nå blir?) ønsker å bruke han høyere opp på banen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.11.2007 20:08 Post subject: |
|
|
Da får vi isåfall kjøpe en ny venstreback da det skjer. Per idag er ikke behovet det store. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.11.2007 21:08 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Jeg mener RBKs shoppingliste bør se slik ut:
Tore Reginiussen - en totalramme på 10 millioner kr eller
Johan Lærde Bjørdal - for rundt 5-6 millioner kr.
En Klassestopper - en totalramme på 20-25 millioner kr.
En back som kan spille både på høyre og venstresiden -
en totalramme på rundt 8 millioner kr.
Fredrik Strømstad - en totalramme på rundt 12-15 millioner kr.
Itillegg hvis vi tar oss råd til det:
Vadim Demidov - en totalramme på rundt 5 millioner kr.
Vi må også kjøpe en ving hvis vi skal gå tilbake til 4-3-3!
Noen meninger? |
Tore Reginiussen, Vadim Demidov, John Anders Bjørkøy er sikra! Da stryker jeg herved de 2 førstnevnte, Johan Lærde Bjørdal og Fredrik Strømstad fra lista. Fredrik Strømstad fordi det nå er opplagt at vi ikke henter enda en midtbanespiller og Johan Lærde Bjørdal fordi Rosenborg etter min mening kun trengte å hente et talent og det har vi nå fått med Tore Reginiussen!
Oppdatert shoppingliste:
En ving - Vi bør også kjøpe en ving hvis vi skal gå tilbake til 4-3-3, maks 10 millioner kr!
Tenk om Tarik Elyounoussi-ryktene virkelig stemmer.
Last edited by Ballahl on 11.11.2007 21:10; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 11.11.2007 21:09 Post subject: |
|
|
Hvorfor er du så sikker på at TR er sikra? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.11.2007 21:15 Post subject: |
|
|
Siden Vadim Demidov trolig aldri ville ha gått til RBK, hvis vi ikke også hadde sikra oss Tore Reginiussen.
Jeg håper btw at RBK ikke henter verken Erik Huseklepp (Brann) eller Lars Iver Strand (Tromsø) som vingalternativer (Kilde Rbkweb). |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 11.11.2007 21:21 Post subject: |
|
|
Håper RBK kjenner sin besøkelsestid og legger 10-12 mill på bordet for denne mannen, som erstatter for Micke!
Noen som så målet hans mot Galatasaray? ... |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 11.11.2007 21:24 Post subject: |
|
|
[quote="Ballahl"] Ballahl wrote: | Jeg mener RBKs shoppingliste bør se slik ut:
[
Oppdatert shoppingliste:
En ving - Vi bør også kjøpe en ving hvis vi skal gå tilbake til 4-3-3, maks 10 millioner kr!
Tenk om Tarik Elyounoussi-ryktene virkelig stemmer. |
Veldig enig med deg, så lenge vi kan si at demidov, Reginussen og Bjørkøy er sikra (noe vi vel egentlig ikke kan?). Det aller viktigste er i det bakre leddet nå, en klassestopper og en klasseback. Men er redd vi da må passere 30 mill for de to spillerne. Hvem det skal være er et annet spørsmål? |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 11.11.2007 21:25 Post subject: |
|
|
Husker jeg hadde sansen for han når han spillte for lillestrøm. Bra med fart og en fin innleggsfot. Men er han realistisk? Kom ikke han nettopp til Helsingborg? |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 11.11.2007 21:30 Post subject: |
|
|
Toom wrote: | Håper RBK kjenner sin besøkelsestid og legger 10-12 mill på bordet for denne mannen, som erstatter for Micke!
Veldig smart å bruke så mye penger på en spiller som er såpass gammel som 29 år.. Det betyr mest sannsynlig at han går kontrakten ut og vi ikke tjener en krone på noe salg, altså -12 mill + lønnsutgifter på ca 2mill i året.
Spør du meg er ikke denne karen verdt 16-18 millioner i kjøpssum og lønnsutgifter.. Vi har rett og slett ikke råd til å holde på som tidligere og kjøpe spillere dyrt for at de så ikke en gang legger igjen kjøpssummen i kassa når de forsvinner.. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 11.11.2007 21:34 Post subject: |
|
|
Håper Prodl har lagt merke til de nydelige prestasjonene våre i Champions League, og tenker positive tanker om RBK nå! Det er vel kanskje ikke usannsynlig? Han var veldig nærme sist, og har kanskje ombestemt seg.
Muligens har større klubber også blitt enda mer interessert i ham, og da vil det vel være vanskelig...
(ja, vet at Prodl ikke skrives slik)
Last edited by DenRodeBaron on 11.11.2007 21:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 11.11.2007 21:37 Post subject: |
|
|
jarln wrote: | Toom wrote: | Håper RBK kjenner sin besøkelsestid og legger 10-12 mill på bordet for denne mannen, som erstatter for Micke!
Veldig smart å bruke så mye penger på en spiller som er såpass gammel som 29 år.. Det betyr mest sannsynlig at han går kontrakten ut og vi ikke tjener en krone på noe salg, altså -12 mill + lønnsutgifter på ca 2mill i året.
Spør du meg er ikke denne karen verdt 16-18 millioner i kjøpssum og lønnsutgifter.. Vi har rett og slett ikke råd til å holde på som tidligere og kjøpe spillere dyrt for at de så ikke en gang legger igjen kjøpssummen i kassa når de forsvinner.. |
Siden når har vi hatt råd til slike summer over et 3-årsperspektiv for en spiller som ikke er VELDIG viktig for klubben?? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.11.2007 21:37 Post subject: |
|
|
Hovedgrunnen til at Prödl valgte å ikke komme sist, var vel fordi han var bekymret for at den "omvendte" norske sesongen ville spolere EM-sjansene hans, og dermed har vel ikke det faktum at vi meget sannsynlig deltar i e-cup etter jul også så veldig mye å si. Men det er lov å håpe, jeg personlig tror ikke RBK kommer til å gjøre et nytt forsøk, men ingenting hadde gledet meg mer enn om de hadde gjort det og Prödl sa ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 11.11.2007 21:40 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Hovedgrunnen til at han valgte å ikke komme sist, var vel fordi han var bekymret for at den "omvendte" norske sesongen ville spolere EM-sjansene hans, og dermed har vel ikke det faktum at vi meget sannsynlig deltar i e-cup etter jul også så veldig mye å si.. |
Åja, trodde det var pga RBKs dårlige prestasjoner i år, men det kan vel være litt av begge deler... Men jeg har full forståelse for at han har lyst til å komme med på EM-laget på hjemmebane. |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 12.11.2007 14:50 Post subject: |
|
|
Fortsatt har jeg troen på at dette blir bra, men ingen spillere er faktisk i boks ennå? Foreløpig har alle sagt nei...
Håper inderlig ikke å bli skuffet. Hvis inntrykket setter seg at ingen vil hit, sliter vi. Håper Demidov signer imorra! Og Reginussen snart.
Hvis det drøyer på tida, blir det en traurig RBK jul
 |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 12.11.2007 15:10 Post subject: |
|
|
Må være optimistisk...husk RBK har vært ei uke i Spania og det er vel lettere å jobbe når man er i Norge enn Spania kan jeg tenke meg...Håper at brikkene faller på plass denne uken...et par signeringer før helgen eller i løpet av helgen tror jeg på... |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.11.2007 15:36 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til panikk med tanke på spillere.
Ser man på lagoppstillingen mot Valencia så er det opptil flere av disse spillerne som blir med til neste år...
ABCDEF - At Besidde Contanter Det Er Finessen |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 12.11.2007 17:35 Post subject: |
|
|
Det er viktig å få noen positive signaler, dvs bekreftelser på spillere som kommer. Jeg frykter at flere av de som nå ikke kommer (Bjørkøy, LI Strand, Strømstad) var blant de som KTE fabulerte om.
Men dersom det er slik at norske spillere ikke vil til RBK, gi bæng og sats på EU spillere av god nok kvalitet. Man kan ikke gå over støvleskaftet i tilbud til disse allerede overbetalte gutta! |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 12.11.2007 17:45 Post subject: |
|
|
For øvrig er det slike inntrykk jeg ikke skal feste seg:
http://www.fxt.no/tippeli...438210.ece
Sammenhold dette med sporstforsiden til VG:
- "Bjørkøy forhandlinger strandet, ble ikke enig med RBK"
- "Sier nei til RBK" (Strømstad) ETT napp i første omgang hadde vært nok, INGEN blir lagt merke til. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.11.2007 17:49 Post subject: |
|
|
Er det ingen andre her på forumet som synes at dette overgangsvinduet virker rotete og tilfeldig?
- Ikke vet vi hva slags system vi skal spille.
- Ikke vet vi hva slags type spillere vi skal satse på (433/442).
Antakelig kjøpes det inn spillere som passer litt i det ene systemet og litt i det andre. Altså må vi regne med noen reale bomkjøp som ikke passer inn i det systemet den nye treneren vil spille.
- Ikke vet vi hvor mye penger vi skal bruke, siden ny trener sikkert gjerne vil hente "egne" spillere.
- KT Eggen virker "panisk" på å tilfredsstille tilhengerne, men klarer å knote til alle overganger han involverer seg i. Eggen virker ikke å ha sin styrke i å selge RBK til spillere rundt omkring i Norge/Europa. Tipper Bratseth må involvere seg for at vi i det hele tatt skal skaffe nye spillere. Kanskje vi må hente Pæddien (PO Ludvigsen). Han var solid i denne type arbeid. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 12.11.2007 18:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.11.2007 17:57 Post subject: |
|
|
Med unntak av Bjørkøy, så er det iallfall hovedsaklig unge spillere med store utviklingsmuligheter vi forsøker å sikre oss, om man skal tro ryktene og avisskriveriene.
Tall-systemer er jeg ikke så opptatt av. Forskjellen mellom 4-3-3 og 4-4-2 er ikke så stor som mange vil ha det til, og det kan være en fordel å ha en spillerstall som gjør at vi fort kan flytte litt på spillerne underveis i en kamp om vi spillemessig er inne i en blindgate.
Den røde tråden her er jo at vi bygger et lag for fremtiden... |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.11.2007 18:10 Post subject: |
|
|
Synes forskjellen på 4-4-2 og 4-3-3 er ganske stor.
I 4-4-2 har vi ingen rene vinger og vi har to spisser FORAN mål.
I 4-3-3 må vi ha to utprega vinger og en targetman som spiss.
Jeg synes i likhet med TomH at vi må finne ut hvilken formasjon vi skal spille i fremover, da det er forskjellige behover til de forskjellige formasjonene. |
|
Back to top |
|
 |
|