| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
quarterback Rutinert
|
Posted: 05.11.2007 23:15 Post subject: |
|
|
Hæstad er priset av Start til over 10 millioner.
Når folk her på forumet lanserer Hæstad som et godt benkealternativ til Tettey, bør man revurdere argumentene sine.
Jeg sitter med en sterk følelse av at folk her ikke er inneforstått med hvor mye 10 millioner er, og spesielt for en benkesliter som jeg ser for meg Hæstad blir. Du kan få mye bra for 10 millioner, men Hæstad er ikke den mannen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 05.11.2007 23:25 Post subject: |
|
|
Hæstad er ikke verd 10 millioner, kanskje 5 millioner.
Eneste klubben som kan finne på å kjøpe Hæstad til 10 mill er Brann. Da tenker jeg på 12/15 millioner på Martin Andresen, 12 for Petter Vaagan Moen, 7-8 for Solli og høye lønninger (sign on fees) til spillere som Bakke osv.
Med dagens inflasjon innen spillerpriser, er Hæstad verd 10 millioner om klubben er Brann. I et realistisk spillermarked vil Hæstad koste en klubb fire-fem millioner. Greit nok, han har mange landskamper nå og har spilt en del år på toppnivå og har et mislykka opphold i Wigan bak seg. Poenget mitt er at spillertypen Hæstad blir for primitiv for Rosenborg og vil fortone seg som en Daniel Braaten på sett og vis, en spiller som ødelegger for kollektivet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 05.11.2007 23:30 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Hjelde wrote: | | jeg har da ikke sammenlignet GUD med noen Ire. Kunne aldri ha falt meg inn! |
du sammenlignet han med roy keane, han har 66 kamper for Irland |
:) ... nå må du gi deg. Det har jeg aldri gjort! Roy Keane er verste sort. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 06.11.2007 00:14 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | Hæstad er ikke verd 10 millioner, kanskje 5 millioner.
Eneste klubben som kan finne på å kjøpe Hæstad til 10 mill er Brann. Da tenker jeg på 12/15 millioner på Martin Andresen, 12 for Petter Vaagan Moen, 7-8 for Solli og høye lønninger (sign on fees) til spillere som Bakke osv.
Med dagens inflasjon innen spillerpriser, er Hæstad verd 10 millioner om klubben er Brann |
Hvorfor skal Start selge Hæstad til RBK når de får 10 millioner hos Brann, som du selv sier? |
|
| Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 06.11.2007 00:15 Post subject: |
|
|
| Er det noen her som vet hva som skjer på topp (spissplassene) hvis konè drar? Iversen har jo vist dårlig form i år.. Synes det kan bli litt voldsomt om Aas skal få ansvaret for puttinga av mål sammen med en slapp Ivers på topp. Hva skjer i såfall ved skader? Jamtfall er vel ikke noen typisk spiss han heller? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.11.2007 00:24 Post subject: |
|
|
Tror det står mellom Lillestrøm og Vålerenga for Hæstad. _________________ No al calcio moderno
Last edited by Jonas on 06.11.2007 00:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.11.2007 00:25 Post subject: |
|
|
| Ivers har da egentlig vært kontunierlig skadet eller syk denne sesongen. Og i de øyeblikkene han har vært på vei i kampform så har han sannlig blitt skadet eller syk igjen. Syns Ivers har gjort en grei sesong med tanke på det jeg... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.11.2007 00:31 Post subject: |
|
|
firkl0ver, Vi har nok kontroll. For det første så får vi ca. 20-25 millioner ved et Konè-salg. Og Stig Torbjørnsen har nok flust av offensive alternativer for å erstatte Konè (Det er verre med stopperplassen) i Afrika.
Dessuten bor det mange mål i Sapara og Konan hvis de spiller på topp sammen med Steffen Iversen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.11.2007 00:45 Post subject: |
|
|
Jeg mener RBKs shoppingliste bør se slik ut:
Tore Reginiussen - en totalramme på 10 millioner kr eller
Johan Lærde Bjørdal - for rundt 5-6 millioner kr.
En Klassestopper - en totalramme på 20-25 millioner kr.
En back som kan spille både på høyre og venstresiden -
en totalramme på rundt 8 millioner kr.
Fredrik Strømstad - en totalramme på rundt 12-15 millioner kr.
Itillegg hvis vi tar oss råd til det:
Vadim Demidov - en totalramme på rundt 5 millioner kr.
Vi må også kjøpe en ving hvis vi skal gå tilbake til 4-3-3!
Noen meninger? |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 06.11.2007 00:57 Post subject: |
|
|
Reginiussen er jeg for i første rekke. Pluss denne midtstopperen. Burde shoppes til vintern nå.
Stoor-Nordvik-Riseth-Traore er vel det eneste RBK har nå. Pluss Mathisen på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 06.11.2007 01:30 Post subject: |
|
|
jeg er forsåvidt enig i deg i mye det du sier, men det blir altfor dyrt.
Tipper vi kommer til å bruke maks 30 mill i overgangsvinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 06.11.2007 01:57 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Jeg mener RBKs shoppingliste bør se slik ut:
Noen meninger? |
60-70 mill??? er du på styr? Det blir altfor høy økonomisk risiko. Brann, VIF og LSK har investorer som finansielt er i en tilstand hvor de kan svi av slike summer, men for RBK er det gambling slik situasjonen er nå. Det snakkes om store summer her. For ikke snakke om hvilke lønninger vil de kreve? Kom ned på jorda, det vil ikke skje. Garantert! Ikke før man får andre finansielle kilder. I det beste kan vi håpe på halve pakka di.
Strømstad trenger vi ikke slik situasjonen er i dag. Han er god, men de vi har er bedre. En midtstopper, back og en gjennombruddshissig ving som alle har fart og teknikk. En eller to av de nevnte er nordmenn, deretter sper vi på med billige talenter og egne talenter. Drar Kone må en ny spiss hentes. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 06.11.2007 02:13 Post subject: |
|
|
Både Strømstad og Hæstad bør være interessante spillere for Rosenborg. I dagens marked hvor nærmest samtlige tippeligalag har gullambisjoner er det sjelden at norske landslagsspillere selges til en annen tippeligaklubb. Hvem av de som er mest aktuell kommer vel litt an på hvordan vi ønsker å spille. Satser vi på Tettey som sentral midtbane bør Hæstad være et alternativ som indreløper, han er mer bevegelig og aggressiv enn Strømstad, som jeg tror blir litt for lik Sapara/Skjelbred som indreløper. Men er vi på utkikk etter en sentral midtbanespiller så bør Strømstad være høyaktuell. Han har spilt sentral midtbane i Starts 4-3-3 og kjenner denne rollen. Han er nok hakket bedre enn Tettey som pasningssentral, men dekker ikke like stort rom defensivt.
Ellers tror jeg forventningene må skrus ned et par hakk; jeg blir overrasket hvis det kommer en "feiting" i dette overgangsvinduet. Uten CL, og ikke en gang sikre utsikter til UEFA-cup er det tvilsomt om vi klarer å fange de skikkelig store fiskene. Reginiussen, Strømstad, Hæstad osv er sannsynligvis de mest profilerte spillerene vi kan håpe på. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.11.2007 03:07 Post subject: |
|
|
Forstår absolutt kritikken mot meg, angående pris, men de prisene jeg har satt opp er max-pris, inkludert "alt".
Altså må spilleren ha spilt et vist antall kamper osv. , det var derfor jeg skrev "en totalramme på bla bla bla". Dette må vi (RBK) betale om endel år, ikke alt nå med det samme.
Dessuten kan prisen enda senkes endel, hvis vi går med på en "videresalg-prosent" opp mot 25-30!
Etter min mening er alle disse kjøpene helt nødvendige.
| Roar1961 wrote: | | Drar Kone må en ny spiss hentes. |
| Ballahl wrote: | | firkl0ver, Vi har nok kontroll. For det første så får vi ca. 20-25 millioner ved et Konè-salg. Og Stig Torbjørnsen har nok flust av offensive alternativer for å erstatte Konè (Det er verre med stopperplassen) i Afrika. |
Konè erstatter seg selv, minst! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.11.2007 04:27 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Jeg mener RBKs shoppingliste bør se slik ut:
Noen meninger? |
1. Hvorfor eller? Hvorfor ikke begge?
2. Lite trolig at vi kan friste en slik stopper til Trondheim. Spesielt når man ikke har CL å friste med. Lyder liksom ikke helt det samme med Intertoto.
3. enig
4. For det første ville jeg ventet med å hente midtbane og angrepsspillere til man vet hvilken trener man får. For det andre så kan jeg ikke se hva vi skal med en skadeplaget Strømstad.
5. Demidov bør hentes.
En 40 mill kan det nok bli nødvendig å bruke i vinter ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 06.11.2007 08:41 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: |
Ellers tror jeg forventningene må skrus ned et par hakk; jeg blir overrasket hvis det kommer en "feiting" i dette overgangsvinduet. Uten CL, og ikke en gang sikre utsikter til UEFA-cup er det tvilsomt om vi klarer å fange de skikkelig store fiskene. Reginiussen, Strømstad, Hæstad osv er sannsynligvis de mest profilerte spillerene vi kan håpe på. |
Må huske at Sapara kom i en sesong da vi hadde blitt 7 forrige sesong, og det så heller ikke svært lyst da han kom.. Likevel ble han svært fristet av det å kunne spille CL. Selv om det altså var langt fra garanti.. Men han fiksa jo biffen!!! |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 06.11.2007 09:41 Post subject: |
|
|
Hent Hæstad og Strømstad. Antar at med en superhøst av Per Ciljan så kan han fort forsvinne i januar.
For det andre så må vi ta Hæstad foran VIF. De kan få en meget bra midtbane med Grindheim, Andresen og Hæstad |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.11.2007 12:57 Post subject: |
|
|
Forstår ikke hvorfor alle ønsker Hæstad eller Strømstad. Vi har allerede 4 spillere som er bedre en dem begge i denne lagdelen. En får jo annta vi har et budsjett og forholde oss til og da er det viktigere å bruke pengene der det er kritisk med forsterkninger som vil si i forsvar.
Hvis vi først skal handle en midtbanespiller ønsker jeg mye heller Bjørkøy og det av tre grunner, 1: han er fra Trøndelag, 2: han er mye mer målfarlig og 3: han er mye mer fleksibel som gjør at han kan brukes som høyreback samt alle posisjoner på midtbanen.
Det vi trenger er avhengig av hvilket system vi velger ,men uavhengig av system trenger vi to midtstopper som begge helst bør være god nok til å være i førsteellveren. Av disse midtstopperene bør en være spillende og den andre være duellspiller.
Det andre vi trenger er minimum en sideback og helst en som kan bekle begge sidene viss Strand fortsetter trenger vi venstreback. I utgangspunktet ser jeg på Stoor og Traoere som gode nok ,men det trenger konkurranse.
Det offansive forsterkningene avhenger av spillesystem hvis vi fortsetter med dagens system trenger vi en spiller som kan konkurrere på midtbanen og en nye spiss som gjerne kan være en bakromspiller slik at vi kan i større grad variere angrepene våre.
Hvis 4-3-3 velges trenger vi muligens et alternativ til anker, men viktigest blir å få typiske 4-3-3 vinger. |
|
| Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 06.11.2007 13:23 Post subject: |
|
|
Enig med Keenoir.
Andresen planlegger supermidtbane
Jeg føler plutselig en total mangel på misunnelse. Nei, gi meg heller Ciljan, Tettey, Sapara, Traore, Konan. Og kjære Gud, la oss få beholde dem en stund til (og mens Du er i farta, sørg for at Konan kommer seg opp om morran) |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.11.2007 13:33 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: | | Hvorfor skal Start selge Hæstad til RBK når de får 10 millioner hos Brann, som du selv sier? |
Sier ikke at Start skal selge han for 5 millioner til RBK, men at jeg ville maksimum gitt 5 millioner for ham om jeg var sports. dir. Ville bare fremme poenget om at han ikke er verd 5 millioner ferdighetsmessig, men pga inflasjon osv er han verd over 10 for desperate tippeligaklubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.11.2007 16:02 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | 1. Hvorfor eller? Hvorfor ikke begge?
2. Lite trolig at vi kan friste en slik stopper til Trondheim. Spesielt når man ikke har CL å friste med. Lyder liksom ikke helt det samme med Intertoto.
3. enig
4. For det første ville jeg ventet med å hente midtbane og angrepsspillere til man vet hvilken trener man får. For det andre så kan jeg ikke se hva vi skal med en skadeplaget Strømstad.
5. Demidov bør hentes.
En 40 mill kan det nok bli nødvendig å bruke i vinter ja. |
1. Vi har allerede Riseth, Basma og Nordvik itillegg til det så har vi mange gode juniorere. Derfor trenger vi kun en midtstoppertalent (helst Johan Lærde Bjørdal, Tore Reginiussen blir nok for dyr) itillegg til denne Klassestopperen jeg mener vi Må ha.
2. Les, RBKfan100%s sitt siste innlegg.
3. Godt vi er enige.
4. Nå har jeg argumentert såpass mye for Strømstad at jeg nesten ikke gidder å gjøre det mer...
5. Førte prioriteringene MÅ sikres, før vi eventuelt henter Demidov. |
|
| Back to top |
|
 |
Mitz Junior
|
Posted: 06.11.2007 16:12 Post subject: |
|
|
Jeg mener at det kan bli nødvendig med en ny midtbanespiller hvis vi skal fortsette i diamantformasjonen som vi spiller i nå. Det er fordi Traore sansynligvis blir venstreback når dorsin drar, og da blir det tynt på midten. Jeg dror Hæstad hadde gjort seg godt i den posisjonen Traore har nå.
Alternativet er en ny venstre-back noe som også er en god løsning |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.11.2007 16:31 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Forstår ikke hvorfor alle ønsker Hæstad eller Strømstad. Vi har allerede 4 spillere som er bedre en dem begge i denne lagdelen. En får jo annta vi har et budsjett og forholde oss til og da er det viktigere å bruke pengene der det er kritisk med forsterkninger som vil si i forsvar. |
Helt enig, forsvar må være første prioriteringen. Men jeg kan ikke se at vi har 4 midtbanespillere som er bedre enn Strømstad.
"Vår" midtbane ser slik ut nå:
Skjelbred - Tettey - Traore
----- Marek Sapara -----
Hvis Traore blir plassert ned på venstrebacken, så har vi plass til Fredrik Strømstad i midtbanen:
Skjelbred - Tettey - Strømstad
----- Marek Sapara -----
Dessuten er Strømstad en meget habil sentral midtbanespiller også.
| Keenoir wrote: | | Hvis vi først skal handle en midtbanespiller ønsker jeg mye heller Bjørkøy og det av tre grunner, 1: han er fra Trøndelag, 2: han er mye mer målfarlig og 3: han er mye mer fleksibel som gjør at han kan brukes som høyreback samt alle posisjoner på midtbanen. |
1. Det hjelper ikke at han er fra Trøndelag, for vi driver ikke veldedighet. Dessuten er han en middelmådighet.
2. Spesielt målfarlig er han heller ikke, han har stortsett tatt alle straffene til Fredrikstad.
3. Han er mer fleksibel enn Strømstad, men det er ikke slik at det alltid er noe positivt. Jeg kan nevne i fleng, flere høyrebacker som er bedre enn Bjørkøy. Strømstad kan også brukes i alle posisjonene i midtbanen. Dessuten er han en bedre og yngre spiller enn Bjørkøy.
Det vi trenger er avhengig av hvilket system vi velger ,men uavhengig av system trenger vi to midtstopper som begge helst bør være god nok til å være i førsteellveren. Av disse midtstopperene bør en være spillende og den andre være duellspiller.
| Keenoir wrote: | | Det andre vi trenger er minimum en sideback og helst en som kan bekle begge sidene viss Strand fortsetter trenger vi venstreback. |
Opps, vi er vist enige!
| Keenoir wrote: | | Det offansive forsterkningene avhenger av spillesystem hvis vi fortsetter med dagens system trenger vi en spiller som kan konkurrere på midtbanen |
Det er derfor jeg vil ha kvalitet med Fredrik Strømstad enn middelmådighet med John Anders Bjørkøy.
| Keenoir wrote: | | ..... og en nye spiss som gjerne kan være en bakromspiller slik at vi kan i større grad variere angrepene våre. |
Vi har Jo Sondre Aas, gi et av Norges største spisstalent tillit som spissreserve.
| Keenoir wrote: | | Hvis 4-3-3 velges trenger vi muligens et alternativ til anker, |
Fredrik Strømstad!
| Keenoir wrote: | | .... men viktigest blir å få typiske 4-3-3 vinger. |
Enig, men jeg håper vi gir Thomas Nikolaisen Valø og Michael Kleppe Jamtfall tillit, litt oftere. Itillegg har vi jo Øyvind Storflor og Abdou Razack Traore. Men vi kan trenge en ving (av kvalitet) til, så får vi heller leie ut Thomas Valø eller Michael Jamtfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 06.11.2007 16:32 Post subject: |
|
|
| Jeeg kan ikke se hva vi skal med Hæstad, men jeg kan se at en spiller à Hæstad. med det mener jeg en midtbaneterier som jager rundt på midtbanen og ikke sklitakler hver gang det kommer en spiller mot ham. Tettey er det nærmeste vi har idag, men tviler på at han er i klubben til evig tid. Hadde Hæstad vært noen (skal vi si 10) hoder høyere og litt villigere til å holde seg på beina i en duel så vil jeg tro at han hadde vært en kjempe def midtbane, men nå er han for liten og skøpelig. Jeg kan se mye av det samme problemet i Strømstad med tanke på høyden. Hva skal vi med to spillere som knapt har pasert 1.60 |
|
| Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 06.11.2007 16:33 Post subject: |
|
|
| Hvis Traore blir venstreback, så vil jeg heller ha Strømstad enn Hæstad i den rollen Traore spiller i nå! |
|
| Back to top |
|
 |
|