English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
«Superspiss»
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Trenger RBK en ny, effektiv spiss?
Ja!
83%
 83%  [ 31 ]
Nei, spissene våre er effektive nok!
16%
 16%  [ 6 ]
Total Votes : 37

Author Message
Imingen
Junior

PostPosted: 19.11.2002 19:08    Post subject: Reply with quote

Brattbakk, Johnsen og de unge spillerne i A Stallen. Når de ikke fikk Mattias Jonson får de avle opp egne spillere. Bare se på Sibaya? Han er altfor egoistisk. Huff,Huff.
Men Martin Wiig er et godt kjøp, kanskje?????
Back to top
View user's profile Send private message
aegis
Junior

PostPosted: 19.11.2002 19:30    Post subject: Superspiss Reply with quote

Sibaya, Ego??? Hvor har du det fra. Sikert at du ikke er litt forutinntatt. Sibaya har sine store kvaliteter i pasningspill og kjemping, ikke i dribleferdigheter. Han har spilt bra i et par av sine innhopp. Martin Wiig er vel ikke akkurat en superspiss!! Selv om han har et potensiale til å bli en ok spiss, han er derimot ikke god nok til å løfte Rosenborg laget. Man må hente kvalitet for å løfte Rosenborg. De har prøvd nok med å satse på eventuell kommende kvalitet og det ikke alltid slått til (eks Morten Knutsen og Christer George). En nye spiller fra Sør-Afrika kan som noen har nevnt på forumet være lurt, en med kvalitet riktig nok. En slik spiller kan kanskje gi Sibaya tryghet sosialt og dermed kan de løfte hverandre og etter hvert laget til høyere prestasjoner.
Back to top
aegis
Junior

PostPosted: 19.11.2002 19:55    Post subject: Superspiss Reply with quote

for å være litt kverulantisk så handler mitt ovenstående innlegg mest om import av en ny spiss som makker til Sibaya ikke om Sibaya som person. Hvis dette ble misforstått så vil jeg vær klar og si KJØP EN NY SPISS som gjerne kan være Sør-Afrikansk, bare han ikke er en treig og kjedelig nordmann som ikke kan noe annet en å falle i beina på folk (Karadas) eller bomme på mål (Frode Johnsen).
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2002 20:10    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg oppdaget det! Har dermed fjernet "klagen" min... ;)

Hvis vi skal hente en sør-afrikansk spiss, så er det ingen tvil om hva mitt valg er: Sibusiso Zuma. Han har imponert for FC København, har erfaring fra VM-sluttspill også videre. Zuma er sikkert ikke så veldig billig, men for 20-25 mill er det kanskje mulig å få'n...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
aegis
Junior

PostPosted: 19.11.2002 20:18    Post subject: Reply with quote

Laughing et perfekt valg, men han kan være for ettertraktet. Men han skal visst nok være kompis med Sibaya, han er dessuten god. Det vet alle som fulgte med i VM. Tror Zuma er en spiller for RBk. Spørs om Hareide tør å prøve. Kanskje Sibaya kan ordne noe!!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2002 20:30    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg husker, så forlenget Zuma kontrakten med FCK for et års tid siden, dermed er det uaktuelt å hente ham som Bosman-spiller. I alle fall så lenge at Hareide ikke vil vente til sommeren 2004...

Forhåpentligvis kan vennskapet med MacBeth Sibaya hjelpe. Khetho sa følgende før Brøndby-kampen:

- Jeg kjenner Zuma fra forskjellige aldersbestemte lag hjemme i Sør-Afrika. Dessuten har vi spilt sammen på landslaget, og vi har møttes i feriene. Han har fortalt meg litt om hvordan det er at være her oppe mot nord, og det setter jeg stor pris på. [mer]

For øvrig hadde jeg en Zuma-overgang som aprilsnarr på rbkweb.com i vår: Bratseth: - Zuma klar for RBK

...kanskje spøken blir til alvor? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ludakris
Senior

PostPosted: 20.11.2002 14:34    Post subject: Sibusiso Zuma Reply with quote

Har lett litt på nettet, og funnet div. interessant om Zuma. Tror fort han kan koste 30 mill, men RBK betalte jo noe sånt for John Carew...

PÃ¥ soccerage sine sider, blir Zuma omtalt som en av 10 kommende VM-stjerner, bl a sammen med Ronaldinho, Roque Santa Cruz og Pablo Aimar....

Bafana Bafana players
10 Rising World Cup Stars
Back to top
aegis
Junior

PostPosted: 20.11.2002 15:10    Post subject: Reply with quote

hvis det stemmer at han er 26 år, så er det dessuten en perfekt alder. Han er ikke for uerfaren, men samtidig ikke for gammel.
30 millioner har RBK råd til. De tjente jo 80 mill brutto på CL bare i år. Spørsmålet er bare hvilke tanker Hareide har om spillerkjøp og hvordan den egentlige? sjefen Bratseth forholder seg til en eventuell dyr invistering. HÅper i alle fall de ikke hører på de andre idiotene i norsk fotball som maser om at Rosenborg ødelegger de andre klubbene ved å kjøpe seg til suksess.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.12.2002 21:52    Post subject: Reply with quote

Hareide venter med "Superspissen"

http://www.rbkweb.com/art...300,76903,
Back to top
hermetikkboksen
Junior

PostPosted: 11.02.2003 00:38    Post subject: feil! Reply with quote

Syns det er feil av Åge å vente med å kjøpe inn ny spiss. Dessuten syns jeg en annen enn Rush burde komme. Roseborg bør skaffe seg en lyn-hurtig og ballsikker spiss. Ikke en som "bare" header mål. Det er klart Rush er god til mye annet men mener han bør veies for lett nå og at han har sett sine beste dager i RBK trøya.
Back to top
Eirik
Junior

PostPosted: 23.02.2003 15:25    Post subject: Superspiss... Reply with quote

Jeg synes det er på en måte bra at Åge Hareide venter til høsten med å kjøpe en "superspiss". Jeg synes at Rosenborg burde kjøpe en av disse: "litje Ivers" "Alieu" (Carew) Madsen, Zuma, eller D'Allesandro fra River Plate i Argentina. Er noen enige?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.05.2005 10:05    Post subject: Reply with quote

Selv om det er tidlig i sesongen, er vel det vi har sett så langt av spissene godt nok grunn til å dra frem denne tråden igjen, syns jeg.
Riktignok har vi jo også "nye spillere"-tråden, men denne er jo litt mer spesifikk, og hvis vi finner ut at vi heller vil bruke "nye spillere"-tråden kan vi jo bare la denne synke nedover igjen. Verre er det ikke.

Uansett; Startinnlegget virker å være relevant igjen, selv om det som sagt er tidlig i sesongen. Da tenker jeg først og fremst på at det ikke er så lenge igjen til Europacup-spill for RBKs del, og vi har jo sett de siste sesongene at spissene ikke holder det nivået. Derfor trenger vi kanskje fokus på dette temaet igjen, selv om RBK sikkert har god oversikt.

Det jeg tenkte på var dette med at RBK skal ha begynt å rette øynene mot Sør-Amerika. Her vet vi jo at det finns kvalitet. Carlos Teves, f. eks., er jo fremdeles på kontinentet, men han er et urealistisk mål, jeg er klar over det. Ellers ble det jo for en tid tilbake snakket mye om brasilianske Luis Fabiano, men han er nok heller ikke realistisk og kanskje er han allerede i Europa?

Men RBK har jo fokusert på Argentina, hjemlandet til kanskje verdens fremste talentklubb River Plate. Byrival og erkefiende Boca Juniors er jo heller ikke helt borte når det gjelder talenter. Her må det da finns spillere som er mer enn gode nok for første 11'ern til RBK. Jeg veit f. eks. at Boca har en svært talentfull spiss på U19-landslaget til Argentina, men jeg klarer ikke å hente opp navnet fra hardisken inne i hjernen akkurat her og nå.

Men uansett, hvilke superspisser er tilgjengelige på markedet og realistiske mål for Rosenborg? Noen som har noen forslag?
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 11.05.2005 17:05    Post subject: Reply with quote

Om vi får tak i en superspiss - hva skal vi da gjøre med han ?

Uansett så må han fores med de rette ballene, enten det er gjennombruddspasninger eller innlegg fra kant. Hittil har vi ikke greid hverken å fore Johnsen med kvalitetsinnlegg eller Helstad med gjennomløpningspasninger.

Jeg tror derfor en superspiss ikke hadde gjort så stor forskjell, om ikke han var av Henry`s kaliber og kunne hente ballen på midtbanen og løpe den i mål.

jeg drar det litt langt...men noe er jeg vel inne på ?
Rutinert

PostPosted: 11.05.2005 22:41    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:

Det jeg tenkte på var dette med at RBK skal ha begynt å rette øynene mot Sør-Amerika. Her vet vi jo at det finns kvalitet. Carlos Teves, f. eks., er jo fremdeles på kontinentet, men han er et urealistisk mål, jeg er klar over det. Ellers ble det jo for en tid tilbake snakket mye om brasilianske Luis Fabiano, men han er nok heller ikke realistisk og kanskje er han allerede i Europa?

Beklager, men han kom til Porto allerede i sommer, MEN har hørt at han sliter litt fordi det er så mange andre gode spisser der at han mister selvtilliten. Kanskje et lite låneoppgjør til RBK vil få den tidligere topscorern i brasil i form igjen?
Back to top
mania
Junior

PostPosted: 11.05.2005 23:59    Post subject: Reply with quote

Det er vel andre grunner til at Luis Fabiano sliter med selvtilliten... Saa vidt jeg vet er vel moren hans kidnappet hjemme i Sao Paulo - og hun er ennaa ikke funnet....
Back to top
JonasJHH
Senior

PostPosted: 12.05.2005 07:41    Post subject: Reply with quote

Hent Dennis Bergkamp
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.05.2005 10:31    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
VerneTroyer wrote:

Beklager, men han kom til Porto allerede i sommer, MEN har hørt at han sliter litt fordi det er så mange andre gode spisser der at han mister selvtilliten. Kanskje et lite låneoppgjør til RBK vil få den tidligere topscorern i brasil i form igjen?

Ja, jeg regna nok egentlig med det. Syns det hadde vært rart hvis han ikke var det, for å si det sånn. Det var en av grunnene til at jeg regnet han som urealistisk. Låneopphold skal man aldri kimse av, men akkurat dette låneoppholdet tviler jeg vel på at verken spiller eller eierklubb er særlig lysten på. Desverre..
mania
Junior

PostPosted: 12.05.2005 11:23    Post subject: Reply with quote

JonasJHH wrote:
Hent Dennis Bergkamp

Ja, han er høyaktuell. Det samme er Luis Figo, selv om spillerens lønnskrav kan sette en stopper for overgangen. Likevel sier Nils Skutle til Fosnafolket idag at "vi er villige til å strekke oss langt etter en slik spiller. En årslønn tett under 6 millioner Euro er kan være aktuelt." Så dette kan bli spennende.

Ellers kan Lundamo Tidene melde om at Lerkendal kan være neste stopp for Milan Baros, som ønsker seg vekk fra LFC. Til avisen sier Baros at "Rosenborg er tross alt en av de største klubbene i Europa, og det ville ha vært en ære å bære Byggern reklamen på kraven." Og selv om han er full av beundring for spillerne som allerede er der, legger han til at han er villig til å ta opp kampen med Frode Johnsen: "Frode er en spiller som, med sin nærteknikk og hurtighet, ville gått rett inn på de fleste lag i Champions League. Men er RBK interressert, er jeg villig til å prøve å spille meg inn på laget."

Til slutt var det et lengre intervju med Ronaldo i Klettpostens fotball-bilag 'Troillfoill' denne uken. Ronaldo, som akkurat har slått opp med dama, innrømmer ovenfor Klettpostens annerkjente journalist Hroar-Hjoar 'Zetor' Slettvik at en overgang til Rosenborg ikke er uaktuelt. Toppscoreren fra vm2002 har ifølge avisen vaert i Trondheim flere ganger for å se på forholdene, og har visstnok blitt imponert av både byen og klubben.

Det skorter ihverfall ikke på valgmulighetene hvis vi vil ha oss en ny spiss!

Tror Bergkamp er på plass innen en uke.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.05.2005 15:30    Post subject: Reply with quote

Kluivert forlater Newcastle, og er på jakt etter en ny arbeidsgiver. Hvorfor ikke prøve oss på han? Trenger jo ikke å betale annet enn en svimlende høy lønn, som ikke engang Newcastle har råd til å betale alene.

Nei, jeg er redd vi må legge lista en tanke lavere enn som så. Vi har dessverre ikke de ressursene for å lokke til oss utenlandske superstjerner. Så jeg tror heller vi må ansette speidere til å sondere det nordiske markedet. Vi kunne jo ha fostra opp blant andre Kim Källström om folket på Brakka hadde vært litt mer snartenkt og om man hadde fulgt litt med på talentene i våre naboland. De produserer bedre spillere enn oss.
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 12.05.2005 15:37    Post subject: Reply with quote

Luis Fabiano sliter også med selvtilliten pga. så mange andre gode spisser der som tidligere nevnt og hvis det kommer et lånetilbud fra et lag som er med i CL, sånn som Rosenborg.. Kan det hende at både klubb og spiller vil.. Hvi får sjå
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.05.2005 17:24    Post subject: Reply with quote

mania wrote:
Ellers kan Lundamo Tidene melde om at Lerkendal kan være neste stopp for Milan Baros, som ønsker seg vekk fra LFC. Til avisen sier Baros at "Rosenborg er tross alt en av de største klubbene i Europa, og det ville ha vært en ære å bære Byggern reklamen på kraven." Og selv om han er full av beundring for spillerne som allerede er der, legger han til at han er villig til å ta opp kampen med Frode Johnsen: "Frode er en spiller som, med sin nærteknikk og hurtighet, ville gått rett inn på de fleste lag i Champions League. Men er RBK interressert, er jeg villig til å prøve å spille meg inn på laget."

Hmm, sammentreff. Clowns Premier Info medler at Baros trolig er på vei bort fra Anfield..
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.05.2005 17:25    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
Luis Fabiano sliter også med selvtilliten pga. så mange andre gode spisser der som tidligere nevnt og hvis det kommer et lånetilbud fra et lag som er med i CL, sånn som Rosenborg.. Kan det hende at både klubb og spiller vil.. Hvi får sjå

Tror du det seriøst? Jaja, det er i hvert fall lov å håpe..
Makkverk
Veteran

PostPosted: 12.05.2005 18:12    Post subject: Reply with quote

mania wrote:
JonasJHH wrote:
Hent Dennis Bergkamp

Ja, han er høyaktuell. Det samme er Luis Figo, selv om spillerens lønnskrav kan sette en stopper for overgangen. Likevel sier Nils Skutle til Fosnafolket idag at "vi er villige til å strekke oss langt etter en slik spiller. En årslønn tett under 6 millioner Euro er kan være aktuelt." Så dette kan bli spennende.

Til slutt var det et lengre intervju med Ronaldo i Klettpostens fotball-bilag 'Troillfoill' denne uken. Ronaldo, som akkurat har slått opp med dama, innrømmer ovenfor Klettpostens annerkjente journalist Hroar-Hjoar 'Zetor' Slettvik at en overgang til Rosenborg ikke er uaktuelt. Toppscoreren fra vm2002 har ifølge avisen vaert i Trondheim flere ganger for å se på forholdene, og har visstnok blitt imponert av både byen og klubben.

Hæ?Er sånne spillere plutselig høyaktuell?? Ja, da skal det ikke skorte noe ihvertfall
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.05.2005 18:17    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:
mania wrote:
JonasJHH wrote:
Hent Dennis Bergkamp

Hæ?Er sånne spillere plutselig høyaktuell?? Ja, da skal det ikke skorte noe ihvertfall

Hehe, tror du kanskje bør lese gjennom innlegget en gang til, og legg spesielt merke til navn på journalister og tidsskrifter.. Wink Razz
Sondre
Senior

PostPosted: 12.05.2005 20:01    Post subject: Reply with quote

Vernetroyer: Tror makken spilte videre på den spøken som holdt på, og at det er du som bør lese igjennom en gang til.
Om makken var smart nok til å tro på det, og lurte meg til å tro at det var ironi, beklager jeg vernetroyer..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb