English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strategi for spillerkjøp
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.11.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Usikkerheten rundt hovedtreneren spiller nok inn, men jeg syns RBK tilsynelatende igjen er veldig passive på spillermarkedet.

Jeg er ogsaa litt bekymret. Synes ikke noedvendigvis RBK er passive, men heller litt tafatte. Forskjellige navn kommer oppe eg. Reginiussen, Bjoerkoey osv men det hele virker litt halvhjertet og man gir liksom opp ved foerste hinder.

Dessuten virker det som om man har kommet i den uvanen aa satse alt paa ett kort. Foerst var det Prodl, naa er det Sollied.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 01.11.2007 15:11    Post subject: Reply with quote

Kanskje Bratseth kjører "Hold kjæftn din 101" for KTE?

Yeah right, tror det ikke selv en gang...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2007 16:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er egentlig ikke så urolig længere, går alt bra(Sollied/international træner + forstærkninger af kvalitet) er alt honky dory. Går alt til helvete(Henriksen/KTE + ingen eller for dårlige forstærkninger) er der et årsmøte i februar.
Selv om alt går bra, sker der forhåbentligvis noget på årsmøtet alligevel

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
firkl0ver
Junior

PostPosted: 01.11.2007 16:13    Post subject: Reply with quote

jeg vil ikke si at rosenborg er så offensive på kjøpefronten, når man til sammenligning kan se på klubber som brann, vif, tromsø osv, som allerede er i full gang med flere prosesser.
Back to top
goggen
Junior

PostPosted: 01.11.2007 16:58    Post subject: Reply with quote

Rbk er helt på hæla i fornyelse av spillerstallen. Jeg bare spør, hvilken annet TL-lag sitter med 12 kontrakter ved sesongslutt. Det kan vel aldri ha hendt før hverken hos RBK eller andre. Det er mildt sagt sjokkerende at de har satt seg i denne situasjonen. Ledelsen kan si hva de vil, her er det jobbet alt for dårlig. f.eks Mika og Mikke, disse sakene skulle vært avklart for lenge siden og erstattere hentet allerede i sommer. RBk trenger 4-6 nye spillere ved årsskifte og det er for mye på en gang, kontinuiteten blir skadelidende. Spilleravgangene gir jo ikke penger i kassa heller, skal de erstattes med kvalitet har ikke RBK råd (30-50 mill), dermed blir erstatningene for dårlige. I tillegg vil ansettelsen av ny trener(TS) koste mye. Pr. idag er det økonomiske forspranget til RBK totalt oppspist og tildels forbigått. 11 år i CL har ikke gitt et sportslig forsprang, dette er helt motsatt av hva CL-lagene i de andre ligaene har oppnådd. Avventer med spenning troppen som drar til Canari i januar, den tror jeg vil mangle endel.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 01.11.2007 17:08    Post subject: Reply with quote

Enig med Harald, ingen grunn til å bli stressa enda.

Har ikke spilt siste seriekamp engang. Handlekraften kan muligens bli noe påvirket av hvordan det går videre i CL-kampene og hvorvidt vi ligger an til spill i Europa neste år eller ikke.
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 01.11.2007 18:06    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si at jeg er kjempeurolig akkurat. La oss vente med det til over nyttår.

Har vel vært en god tradisjon at kjøpene er rimelig overraskende (Sapara og Konan f.eks.)

Men dere får bare hyle dere hese for min del.
bluenova
Proff

PostPosted: 01.11.2007 18:11    Post subject: Reply with quote

Problemet er at det ikke bare er oss som er urolige.

Potensielle spillere føler nok på akkurat det samme: Hva skjer i RBK. Blir Sollied trener? Er noen spennende spillere interessert i å komme?

Får håpe at alt dette faller på plass, men med det siste overgangsvinduet i friskt minne, er jeg ikke sikker.

Min påstand er at dersom de hadde skaffet forsterkninger i forsvaret i sommer, ville vi greid å komme blant de tre beste.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.11.2007 18:59    Post subject: Reply with quote

Minst, jeg tror faktisk vi kunne ha vunnet..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2007 10:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Personlig kan jeg ikke forstå hvorfor RBK hele tida er så passive. Det må da kunne være greit å ha nye spillere i boks allerede når overgangsvinduet åpner 15. november?

Det er jeg enig i. I tillegg er det, etter min mening, svært viktig å skaffe spillerne før årsskiftet, for da kan man spare forholdsvis mye med tanke på at skatteprosenten kun blir 15%.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.11.2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Sånt ødelegger for Tippeligaen: - Selger ikke til norske klubber

I alle andre land går spillere mellom klubbene, men holdninga i Norge er ødeleggende. Tror flere og flere spillere kommer til å spekulere i Bosman-overganger fordi de føler seg urettferdig behandlet av klubbene sine.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2007 14:58    Post subject: Reply with quote

Igår kveld var alle superoptimistiske med tanke på nye spillere, men idag har en del mistet trua igjen. Det snur fort, må jeg si. Alt som har skjedd er at Rosenborg ikke har villet tilby Bjørkøy ei urimelig bra lønn ved første korsvei.

EDIT: Det hører hjemme i denne tråden, når jeg tenker meg om.

Last edited by attach on 12.11.2007 15:10; edited 1 time in total
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 12.11.2007 15:02    Post subject: Reply with quote

Problemet Attach er historikken fra tidligere ovegangsvinduer: Tilsynelatende gyldne anledninger har blitt skuslet bort før...

Men du har rett mht fakta, og jeg håper det flasker seg!
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 12.11.2007 15:02    Post subject: Reply with quote

En ting jeg lurer på når jeg leser alle innleggene her:
Er det KT som bestemmer hvilke spiller vi skal ha? Trodde det var treneren som skulle si hvilke spilller han ønsket seg og at KTE skulle å få hentet disse spillerne eller er dette feil..Hvordan kan KTE vite hvilke spilllere neste trener ønsker seg?

Synes det er på tide å avklare trenerspørsmålet snart...håper på Sollied..håper ikke han bruker RBK eller venter til å se om Norge kvalifiserer seg eller ikke...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 00:48    Post subject: Reply with quote

Du har et meget godt poeng, min venn. Men jeg antar at du vet (det svært skuffende) svaret selv.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2007 01:09    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet har begge noe de skulle sagt, men det er KTE som har siste ord.

Dette har dog ikke blitt fulgt hittil. Tørum leverte sin liste over ønskede spillere til KTE og hans team, men den ble neglisjert i Prödl-jakta. Tørum ga selv et klart og ettertrykkelig "ja" på spørsmål om han hadde mere realistiske spillere enn Prödl på lista si.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 03:52    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig kan ikke se hva en sportsdirektør skulle ha sagt om hvilke spillere en klubb vil ha. Hadde jeg vært treneren så hadde jeg laget en liste over spillernavn, spesifikk hvilke egenskaper den nye spilleren jeg vil ha trenger.
Så hadde det vært opptil sportsdirektøren og speiderteamet å finne de aktuelle spillerne. Deretter hadde "vi" i samarbeid plukket ut de mest aktuelle spillerne. Tilslutt ville det vært opptil sportsdirektøren å forhandle frem en gunstig avtale.

Sportsdirektøren har altså etter min mening ansvaret for at:
Treneren ikke går amok i spillermarkedet
At spillerne vi er ute etter kommer til klubben for rimelig pris.
Og for å overbevise klubbledelsen at de spillerne treneren vil ha, kommer for en god nok grunn.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 04:06    Post subject: Reply with quote

Har egentlig aldri forstått hvorfor det skal være sånn at sportsdirektøren bestemmer hva for spillere som blir kjøpt. Ser liksom ikke grunnen til det....
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 07:48    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Jeg personlig kan ikke se hva en sportsdirektør skulle ha sagt om hvilke spillere en klubb vil ha. Hadde jeg vært treneren så hadde jeg laget en liste over spillernavn, spesifikk hvilke egenskaper den nye spilleren jeg vil ha trenger.
Så hadde det vært opptil sportsdirektøren og speiderteamet å finne de aktuelle spillerne. Deretter hadde "vi" i samarbeid plukket ut de mest aktuelle spillerne. Tilslutt ville det vært opptil sportsdirektøren å forhandle frem en gunstig avtale.

Sportsdirektøren har altså etter min mening ansvaret for at:
Treneren ikke går amok i spillermarkedet
At spillerne vi er ute etter kommer til klubben for rimelig pris.
Og for å overbevise klubbledelsen at de spillerne treneren vil ha, kommer for en god nok grunn.

greit at sportsdirektøren skal kontrollere at treneren ikke går amok på markedet..men treneren må jo si hvilke spillere eller kvalitete han ønsker og i hvilke posisjoner...det ble sagt i en annen tråd her at trener og sportsdirektør ikke var enige i et kjøp av en spiller og at denne spilleren ble kjøpt inn...for så å raskt bli leid ut og så solgt i neste vindu..jeg mener treneren bestemmer hva han vil ha i sitt eget lag..
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 12:34    Post subject: Reply with quote

Men da er det sannelig viktig at man først har ansatt en trener, som i tillegg sitter på en kontrakt bygd på tillitt over flere år
senador
Legende

PostPosted: 13.11.2007 13:03    Post subject: Reply with quote

Dette går bra Eggen:

Først snapper Vålerenga opp Lars Iver Strand. Vi klarer ikke å komme til enighet med bjørkøy på lønn. Hva skjer med Demidov? Nei fra en 17åring fra Moss. Huseklepp tar i mot monstertilbudet fra Brann. Tromsø lover at Reginiussen blir i Trosmø hvertfall ut 2008.

Godt jobba, Eggen:)

Her blir det mye utlendinger fremover. Det er vell den enste mulighet. Det blir noen få norsk talenter fra trøndelag pluss en del utlendinger som forhåpentligvis er gode. Men vi har tapt kampen om de norske spillere hvertfall.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 13.11.2007 13:18    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Her blir det mye utlendinger fremover. Det er vell den enste mulighet. Det blir noen få norsk talenter fra trøndelag pluss en del utlendinger som forhåpentligvis er gode. Men vi har tapt kampen om de norske spillere hvertfall.

...og tusen takk for det. Hverken Lars Iver Strand; Bjørkøy eller Demidov er spillere jeg ikke synes er gode nok. Måske Demidov hvis prisen er fornuftig, med tanke på at han har udviklingspotentiale. Samme med Reginiussen, som nok er den mest spændende af alle navnene. Huseklepp er god som ving, men jeg emst tilbøjelig til at bevare diamanten pt.
Jeg vil hellere have gode udenlandske spillere end jeg vil betale overpris for norske middelmådigheder.

EDIT: Tilføjet Huseklepp

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 13.11.2007 13:37; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vingback
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 13:30    Post subject: Reply with quote

Ingen krise ennå, ingen grunn til å være lei seg for å slippe å få disse spillerne til klubben. Demidov har potensiale, så jeg ser positivt på ham. Bjørkøy er jeg skreptisk til, om vi trenger ham kommer an på formasjon til nesteår. Blir det diamant så tja, blir det 433 så nei. Synes det ikke er er optimalt at KTE prøver å kjøpe spillere som "passer alle formasjoner" som det refereres til i en tråd her, vil ikke ha noe hagleskyting her. Let fram gode stopperalternativer nå og vent med offensive spillere til en trener med valgt formasjon er på plass. markedet bør sonderes her og, kanskje taa en prat med noen interessante, men ikke her før forhåpenligvis Sollied er på plass.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.11.2007 13:42    Post subject: Reply with quote

Det som er kritikkverdig er at Eggen løper rundt og er interessert i en haug med spillere uten at vi har en trener klar. Det bør og skal være opp til treneren hvilke spillertyper han vil ha til klubben, og dette kan medføre at aktuelle trenere ikke vil til RBK pga at det ser ut til at det er opp til sportdirektøren hvilke spillere som skal inn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bluenova
Proff

PostPosted: 13.11.2007 14:00    Post subject: Reply with quote

Det er "early days" ennå. Selv har jeg ivret stort for å få minst en "høydare" på plass fort, men det kan fortsatt gå bra.

Det jeg håper, er at ikke alt går i dass i dette overgangsvinduet også. At vi ender opp med noen juniorer som blir hauset opp av KTE og resten av ledelsen...

Foreløpig trøster vi oss med at "han trengte vi ikke" og "han er ikke god nok" osv, men dette er vel ikke bare sant? Det *må* være mulig å få inn *noen* av våre targets??
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 116, 117, 118  Next
Page 19 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb