| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.10.2007 23:48 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Den fortjener nok å bli nevnt like etter de aller største - fordi CL-seirene på 90-tallet kom som en del av en lang seiersrekke, mens denne seieren kommer helt ut fra det blå. |
Det er nettopp det faktum at ingen ventet denne at den kanskje fortjener å rankes høyere enn andre...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
|
|
spanias storavis El Pais om kampen, oversatt via babelfish:
The Rosenborg, very superior with very little
It is not explained how the Rosenborg, sixth in the league Norwegian and in the middle of one of the worse crises of its history, could put in hardships to an equipment that will fight by the Spanish league and that in theory would have to be between the best ochos of Europe.
The difference of quality, almost infinite between both equipment, is necessary to demonstrate it in the game land, and today the Valencia did not demonstrate anything, is more, the Rosenborg gave a review him in attack during the first part. The numbers speak by single himself: to the rest, the premises had removed 6 serves of corner by no from the Valencia. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
|
| Sapara undervurderes her, ja, ser jeg. Skjelbred var helt utrolig. Uten tvil verdensklasse på prestasjonen! |
|
| Back to top |
|
 |
Mitz Junior
|
Posted: 24.10.2007 23:49 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | En fryd å lage spillervurdering denne gangen
Lars Hirschfeld 7
Tar det som kommer, en meget viktig redning.
Roar Strand 8
Fantastisk kamp av Roar. Rutinert, god på de tekniske tingene, og spiller en utrolig bra kamp. Full kontroll på sin ving.
Bjørn-Tore Kvarme 8
Bør revurdere å legge opp hvis han fortsetter sånn. For en kamp, sier jeg bare. Soleklart årsbeste av Beto.
Vidar Riseth 8
Hadde sammen med Bjørn-Tore en utrolig god kamp, og tok alt som kom. Vanvittig duellsterk, ofret alt.
Mikael Dorsin 9
Viser verdensklasse i dag, både offensivt og defensivt. Har ett toppnivå som det lukter internasjonalt snitt over lang vei. Utrolig forarbeid til Konès mål.
Alexander Tettey 8
Fantastisk kontroll bakover, flink framover. Dekket de riktige rommene, var smart både med og uten ball. Framtidens midtbanegeneral.
Marek Sapara 6
Viser klasse ved enkelte tilfeller, men ikke helt i den formen vi vet han kan være i.
Per Ciljan Skjelbred 10
Historisk kamp av Litj-Per. Viser at han overhodet ikke har glemt ferdighetene han hadde før benbruddet. Teknikk og dribleferdigheter av høy, internasjonal standard. Beste prestasjonen jeg kan huske å ha sett av en RBK-spiller de siste åra.
Abdou Traorè 7
Gjorde en god kamp, flink til å holde på ballen, gjorde derimot ikke det HELT, helt store ut av seg. Forsøkte å filme seg til straffe og fikk et fortjent gult kort.
Yssouf Konè 7
Viser klasse på målet, og ellers en god kamp av ivorianeren.
Steffen Iversen 5
Spilte en helt grei kamp, uten å imponere og uten å skuffe nevneverdig. |
God vurdering, men syns du er litt vel slem med Sapara. Kisen oste av ro og sikkerhet, samtidig som han jobbet helhjertet selv om han kanskje ikke var like fremadstormende som f.eks. Ciljan |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 24.10.2007 23:50 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: |
Per Ciljan Skjelbred 10
Historisk kamp av Litj-Per. Viser at han overhodet ikke har glemt ferdighetene han hadde før benbruddet. Teknikk og dribleferdigheter av høy, internasjonal standard. Beste prestasjonen jeg kan huske å ha sett av en RBK-spiller de siste åra.
|
Fullstendig enig! Det er godt å se hva som faktisk bor i han. Alle gjorde en god kamp idag, og la oss håpe at man vokser på denne seieren, og at vi begynner å prestere igjen. Det hadde vært noe.
Man har hvertfall trua på noe sånt etter en slik prestasjon! _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:50 Post subject: |
|
|
| Enig med deg attach. Roen med ball som sapara har undervurderes kraftig. Få touch, treffer alltid mann, og tør å dra av en mann. En perfekt spillopplegger. Klart undervurdert av enkelte. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.10.2007 23:51 Post subject: |
|
|
| Har et norsk lag noen gang vist en pasningssikkerhet som dette her før? Det var ihvertfall i ypperste, god, gammel Rosenborg-klasse. |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
|
|
| Jeg var i London mot Arsenal i CL og måtte høre "Are you Tottenham in disguise?" Det var ille på 5-1. I dag var det noen som sang "Are you Ålesund in disguise?" Det varma på 2-0. Riktignok ikke mange, men likevel. Tørum må bli! |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
|
|
Stort sett enig i karaktersettingen, bortsett fra Traore og Iversen. Iversen jobbet særdeles bra, spesielt med tanke på at han har vært skadet. Han løp og presset forsvarsspillerne/midtbanen til Valencia stort sett hele tida, og det kollektive presset mot Valencias bakre ledd gjorde kampen lett (faktisk) for Rosenborg. Mye av det samme gjelder for Traore. Jeg ville satt 7 på begge.
P.S: I min sveiseblindhet trodde jeg du satte karakteren på Traore lavere, men da er vi visst enige om en av de to karakterene likevel 
Last edited by doris on 24.10.2007 23:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:52 Post subject: |
|
|
| Pasningssikkerheten var enorm, spilte seg ut av absolutt alt, og jeg er enig med riseth at den kontinentale stilen kler rosenborg bedre enn tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.10.2007 23:52 Post subject: |
|
|
Lenge siden jeg har sett et så pasningssikkert Rosenborglag som i dag, ja - og det fra start til slutt. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 24.10.2007 23:55 Post subject: |
|
|
| Bra vurderinger, knerten_10! Jeg mener også at Sapara og kanskje til og med Iversen fortjener en karakter høyere. Sapara gjorde mye rett og var trygg og god, og selv om Iversen ikke hadde mange direkte involveringer, var han veldig god til å dra av folk og skape rom for andre rundt seg - og å gjenvinne og holde på ballen, som i situasjonen før Traore filmet seg til kort. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 25.10.2007 00:04 Post subject: |
|
|
Adressa:
"Hvis en skal gi seg på topp, er vel kanskje anledningen nå, spøkte Knut Tørum etter 2-0-triumfen over Valencia.
Da hadde han akkurat sett Yssouf Koné og Vidar Riseth senke det spanske topplaget, og med Chelseas seier over Schalke 04 er RBK i sin mesterligagruppe."
Det var da enda bra. Hadde vært kjedelig om de plutselig ikke var i sin mesterligagruppe. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.10.2007 00:16 Post subject: |
|
|
| Noen som vil vedde om Kroksæter skriver noe i mårra? Hvis han mot formodning skulle gjøre det, forklarer han vel seieren med Eggens inntreden, Sollieds besøk, Glen Hysèn eller noen andre mirakler... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.10.2007 00:18 Post subject: |
|
|
| Jeg tror ikke, som Joko har vært inne på tidligere, at Nils Arne Eggen's spiontur og påfølgende råd skal undervurderes. På TV3 etter kampen tegnet og forklarte han med stor iver. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.10.2007 00:20 Post subject: |
|
|
| Kan godt hende Eggen har gitt noen velmente råd, men å gi han æren for seieren blir bare tull (sier ikke at noen av dere har gjort det). Denne seieren tilhører gutta og Tørum! (ikke KTE) |
|
| Back to top |
|
 |
sic Junior
|
Posted: 25.10.2007 00:23 Post subject: |
|
|
Jeg har de siste årene som regel hatt tro på Rosenborg i CL, selv om det har stått storlag på motsatt banehalvdel. I dag derimot hadde jeg NULL tro på forhånd, og forventet stygge sifre: En klubb i tilnærmet krise, masse bråk i ledelsen osv. Vurderte å sitte hjemme å se i veggen istedet for å dra på Lerkendal.
Foran kampstart var det også en trykket stemning på tribunen, og da gitaren til Flakn klikka var det som et omen om at kvelden kom til å gå til helvette.
Også får vi dette.
Jeg er rørt.
Og Mesta bedriftsfotball imponerte vel ingen... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.10.2007 00:24 Post subject: |
|
|
| Og vi som satt på tribunen. Vi var så støttende at det er ikke sant. Det var spesielt herlig da hele stadion sang ole, ole, ole (aksenten funker ikke)! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.10.2007 00:24 Post subject: |
|
|
Er målløs på en kveld som dette. Ett ord.
Stolt! |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 25.10.2007 00:27 Post subject: |
|
|
Sky sports player ratings:
Lars Hirschfeld 7
Roar Strand 7
Michael Dorsin 8
Bjorn Kvarme 7
Vidar Riseth 8
Per Ciljan Skjelbred 7
Steffen Iversen 7
Yssouf Kone 8
Abdoulrazak Traore 7
Marek Sapara 8
Alexander Tettey 8
http://www.skysports.com/...72,00.html |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.10.2007 00:28 Post subject: |
|
|
Hjemme fra puben naa.
Engelsk tastatur hos bror tydeligvis, men bare with me.
Gratulerer folkens! GRATULERER!
I kveld spiller ALLE som guder! Vi uskadeliggj;r en av Europas beste lag! Herregud, det har g[tt opp for meg i kveld hva vi er i stand til. Utrolig nok har TLs mest ustabile lag og Norges kanskje mest utskjelte midtforsvar framst[tt s[pass at de kler av de beste i Europa. Faen s[ deilig! I kvled legger jeg bort alle debatter om forsvaret, treneren og st;tteapparat.
Skjelbred er en juvel. Vi sitter p[ en toppspiller i europeisk sammenheng dersom noen skulle v'rt i tvil. Tilogmed Dorsin framst[r som en spiller i verdensklasse i kveld. Jeg klarer ikke annet enn [ glede meg. Adrenalinkick til tusen! Jobb i morra, men hvem bryr seg.! :yeblikket skal feires! Alvoret tar vi senere. Dette er helt sinnsykt!
Vi er Norges desidert beste lag i dag. Dette er en prestasjon som ikke Brann en gang ,som Norges beste, klarer [ touche borti. Ta med dere det vi har prestert p[ veien n[. Dette er kanskje det beste vi noen gang har prestert utifra forutsetninger. Herregud s[ stolt jeg er av [ v're RBKer i kveld!
Jeg elsker dere alle!
Hilsen en rimelig b;rst og meget lykkelig Zorac.
EDIT: Sky sports tar feil. Ciljan lekte med spillerene p[ en av verdens beste klubblag i kvleld! Han fortjener i hvertfall bortimot det terningen, eller hva de bruker som max kan vise. Per, du er alt du noen gang er skrytt opp til og mer til!! _________________ Influencerâ„¢
Last edited by Zorac on 25.10.2007 00:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 25.10.2007 00:30 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Noen som vil vedde om Kroksæter skriver noe i mårra? Hvis han mot formodning skulle gjøre det, forklarer han vel seieren med Eggens inntreden, Sollieds besøk, Glen Hysèn eller noen andre mirakler... |
Neppe. Han er vel i ferd med å snu kappa, tenker jeg.
Like før det kommer "stakkars Tørum" og "elendig personalpolitikk i RBK" osv. Rekner med han begynner å gå lei av spark Tørum-kampanjen sin.
Som kjent er mannen fullstendig uten ryggrad, fotballkunnskap og prinsipper. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 25.10.2007 00:35 Post subject: |
|
|
Hehe... Elsker å høre intervjuer med SKjelbred. Han er gjennomført proff, men klarer ikke å legge av seg ordet ''jævlig''. Det er så folkelig  |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 25.10.2007 00:36 Post subject: |
|
|
| Skjelbred virker som en meget trivelig kar. Ingen stjernenykker å spore. Håper han blir i rosenborg lenge, lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 25.10.2007 00:40 Post subject: |
|
|
| Kleven wrote: | Er målløs på en kveld som dette. Ett ord.
Stolt! |
Flott innsats av gutta i kveld. Det var ikke venta!
Men, hvorfor i helvette kan ikke de forbanna spillerne vise samme innsats i hjemlig serie?? |
|
| Back to top |
|
 |
|