| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bonnien Proff
|
Posted: 19.10.2007 18:53 Post subject: Hva faen er det som skjer? |
|
|
De siste dagers hendelser har konstatert det jeg har fryktet lenge: Det sportslige apperatet på Brakka er helt lammet. Skal vi bare sitte og se på at de lar klubben gi fra seg posisjonen i Norge. Det begynte allerede i fjor sommer: Vi slipper Thorstein Helstad (helt feil) og Frode Johnsen (han fortjente et opphold i utlandet). Trekket med å rendyrke Steffen var genialt utover høsten, men vi mistet bredden på spissplass. Etterhvert at Jan-Gunnar Solli, Daniel Braaten, Miika Koppinen og idag, Mikael Dorsin takket for seg. Hva har vi fått? Sapara (genial) og Stoor (har faktisk troen på han som midtstopper). Men der mangler 3-5 mann her i tillegg til det som nå har forsvunnet. Afrikanerne har ikke imponert meg i Tippeligaen, synes egentlig de ikke er gode nok. Når skal RBK lære dette?
Jeg regner med at Knut Torbjørn Eggen og co har en plan med dette. En meget god plan. Vi trenger 1 midtstoppere pluss en venstreback og en kantspiller. Jeg gir Kone tillit under tvil en sesong til. Og når jeg snakker om nye spillere, mener jeg klassespillere.
Det er merkelig at RBK alltid skal strande på lønn (hva vi får vite er selvsagt en ting), men andre klubber henter inn mange gode spillere og viser en helt annen handlingskraft enn det Rosenborg klarer. Dette blir en meget viktig og avgjørende vinter. Vi må få på plass klassespillere og det blir nok også en ny trener. Betal hva det koster og hent Trond Sollied hjem på en 5-årskontrakt.
Det er på tide å slutte å snakke og jabbe, det trengs handling...og det fort. Kan ikke sitte og se på at vårt kjære RBK bare gir fra seg tronen og virker likegyldig til det. Det er mange sterke personligheter på Brakka for tiden. På tide å bruke kunnskap og kontaktnett med å starte jobben med å gjenreise klubben til det nivået som vi hører hjemme på...
Søket etter nye spillere bør gi resultater snart...og Trond Sollied! |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 19.10.2007 18:57 Post subject: |
|
|
Mente selvsagt at vi trenger 2 nye stoppere, kanksje tre dersom Lago på reise. Synd, for han har fått altfor få sjanser her i klubben. Tenker med grøss på Sebastian Eguren i Hammarby, har sett en del kamper derfra og han har vært meget god....
Andreas Nordvik ser jeg først og fremst på som back...men overraske meg gjerne og bli en ny Erik Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 19.10.2007 19:35 Post subject: |
|
|
Personlig finner jeg det mye mer skremmende at klubben i det lengste har prøvd å fornye kontrakter med nesten alle de forsvarspillerne som har gjort at forsvaret suger og som garantert ikke hadde blitt noe bedre til neste år.
Jeg mener at basma helt klart ikke burde fått ny kontrakt og er ikke det minste lei meg for at Dorsin og Koppinen forsvinner. Det som plager meg er at jeg ikke er like overbevisst om at klubben klarer å hente de spillerne vi trenger for å bli en klar ener i Norge/Skandinavia samt hevde seg i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2007 20:10 Post subject: |
|
|
Du fortviler over at Solli og Koppinen forsvinner, men mener at afrikanerne ikke er gode nok? Slutta å lese innlegget ditt etter de påstandene jeg.
EDIT: Var til Bonnien hvis noen var i tvil om det.
Last edited by Henri on 19.10.2007 20:13; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 19.10.2007 20:12 Post subject: |
|
|
Dette er en ikke post
0-1 |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 19.10.2007 20:51 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Du fortviler over at Solli og Koppinen forsvinner, men mener at afrikanerne ikke er gode nok? Slutta å lese innlegget ditt etter de påstandene jeg. |
Amen til det. Det er flott med forskjellige meninger, Bonnie. Men innlegget ditt er så fotballmessig fatalt at det dessverre lukter brunt av det. Hold deg til fotballen når du vurderer spillere på RBK  |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 19.10.2007 21:02 Post subject: |
|
|
Det jeg er bekymret for, er at nå må RBK handle ennå flere spillere. Kanskje 4 -5 stk! Og RBK har langt ifra så mye penger at de kan bruke 8-10 mill på 4-5 spillere..
Jeg tror kjøpene i neste overgangsvindu blir dårlige fordi rbk har ikke råd til å kjøpe 4-5 spille i 10 millionerklassen. Det blir nok spillere til 4-5 mill, og det er alt for dårlig! De kommer til å kjøpe middelmådige spillere. Og det er ikke det vi trenger. Vi trenger 2 - 3 klassestoppere og kanskje en ordentlig målscorer.. Disse spillerne koster ikke 4-5 mill!  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.10.2007 22:05 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Du fortviler over at Solli og Koppinen forsvinner, men mener at afrikanerne ikke er gode nok? Slutta å lese innlegget ditt etter de påstandene jeg. |
Tenkte på akkurat det samme, men lot være å poste, da jeg regnet med tråden ble flytta/sletta allikevel.
Solli fikk mer tillitt i Rosenborg enn noe "bomkjøp" jeg kan huske. Dersom de andre spillerene som er klassifisert som bomkjøp fikk like mye tid og tillit, ville de fått Solli til å se ut som ei speiderjente i RBK-drakt.
Etter det jeg hører av rapporter fra landskampen sliter Helstad, og Solli suger nyrestein i 4-3-3.
Det med afrikanerene våre tyder på meget tynn fotballforståelse. Konan har fortsatt en del å gå på, men har et potensiale som sannsynligvis er langt høyere enn de fleste andre vi har i stallen. Konè har vært vår beste spiss i år, og Traorè, som fortsatt "bare" er at talent, hav vært en av våre beste og mest stabile spillere i år, uavhengig om han har spilt ving eller back.
Skjønner frustrasjonen din, men her driter du deg faktisk såpass ut at hele innlegget blir meningsløst.
EDIT2:
| Bonnien wrote: | | Jeg gir Kone tillit under tvil en sesong til. Og når jeg snakker om nye spillere, mener jeg klassespillere. |
Her må jeg også inrømme at jeg skjønner lite av hva du snakker om. Tok en kjapp regnerunde, og Konè har skåret 12 mål på de 15 kampene han har spilt i høst. I flere av disse kampene har han ikke spilt hele kampen heller. I tillegg har han skaffet straffespark og hatt noen målgivende. Med andre ord, tar man med alle kampene, er nok Konè tippeligaens mest effektive spiss. Så du vil la Konè spille en sesong til under tvil, mens du samtidig etterlyser klassespillere..
EDIT: Som henning, denne var til Bonnien. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.10.2007 01:15 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | Det jeg er bekymret for, er at nå må RBK handle ennå flere spillere. Kanskje 4 -5 stk! Og RBK har langt ifra så mye penger at de kan bruke 8-10 mill på 4-5 spillere..
Jeg tror kjøpene i neste overgangsvindu blir dårlige fordi rbk har ikke råd til å kjøpe 4-5 spille i 10 millionerklassen. Det blir nok spillere til 4-5 mill, og det er alt for dårlig! De kommer til å kjøpe middelmådige spillere. Og det er ikke det vi trenger. Vi trenger 2 - 3 klassestoppere og kanskje en ordentlig målscorer.. Disse spillerne koster ikke 4-5 mill!  |
Det typiske vil være et 2 klassekjøp til 10-15 millioner, et greit kjøp av eldre spiller til drøyt 5 millioner, og ikke minst: en bra teft og nese for hvilke 2-3 unge talenter i andre klubber (eksempelvis en Bjørdal i glimt, en Reginussen mens han spilte i Alta, eller tilsvarende) |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 20.10.2007 12:31 Post subject: |
|
|
Jeg støtter heller ikke opp om de konkrete spillervurderinger som kom fram i trådens startinnlegg.
Men kjernen i innlegget som jeg oppfatter det, er at nå får vi en SVÆRT tynn stall, og må gjøre MANGE innkjøp for å kompensere. Noe skriveren tviler på at Rosenborg klarer.
Og det er ikke å kimse av: Med RBK manglende gjennomslag i forhandlinger er jeg meget bekymret, man klarer ikke engang å holde på B-spillere man har. Hvordan skal vi da skaffe de A-spillerne vi håper på?
Tilsynelatende er nå den beste farbare vei å sørge for at afrikanske spillere blir regnet som EU borgere på et eller annet vis. Slik at vi får komplettert de gode vi allerede har... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.10.2007 13:12 Post subject: |
|
|
| Vi klarer det, men vi ville tydeligvis ikke strekke oss så langt, og det er bra. Vi "klarte" heller ikke å by nok på Wæhler, men vi bydde jo over 27 millioner for Prödl. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 21.10.2007 21:54 Post subject: |
|
|
Da er sesongen i praksis over 6-9 plass virker mest sannsynlig.
FY F#¤%
Jeg vet ikke hva de på brakka har til planer, men tror du de hører bjellene ringe?
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 21.10.2007 21:59 Post subject: |
|
|
De tenker nok noe sånt som at "vi kom oss jo tross alt til Champions League på en veldig overraskende måte, så stallen vår er det ikke noe i veien med, de har bare hatt en dårlig dag." _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.10.2007 15:50 Post subject: |
|
|
Kone og Konan tilförer ikke RBK noe ekstra. De er ikke dårlige, men de forsterker ikke laget nevneverdig.
Traore er et stort talent.
Jeg forstår jo også at spillergruppa stötter Törum. De gamle ringrevene av spillerene synes det er greit å få spille neste kamp uten konsekvenser. PÅ treningene får de kjöre som de vill i eget tempo uten krav som stilles fra en markant leder.
Det er også masse detaljer på treningsfeltet som jeg mener er grunnleggende galt. Jeg får ikke plass til å neven alt. Et ekesmpel er når neste samtlige spillere er dårlige til å slå innlegg, hvorfor er det Trond Henriksen som slår innlegg på trening da????? Dette er bare en liten ting, men det finnes tusen andre episoder der det slurves på treningsfeltet
Hvilken verdiskapning driver Rune Bratseth på med nå? Foreteller dritthistorier til Sörloth og co? Samtidig som han mottar flere millioner i året?
Hva er vitsen å forsette med Törum når vi blir bare värre og värre på bortebane?? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.10.2007 01:16 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Kone og Konan tilförer ikke RBK noe ekstra. De er ikke dårlige, men de forsterker ikke laget nevneverdig. |
Selvfølgelig min subjektive mening, men jeg Konè synes jeg forsterker laget mye.
Etter min mening er Konè tippeligaens mest komplette spiss, men jeg føler han fortsatt har mye å gå på. Fysisk sterk, relativt rask til å være så høy, spenst og hodestyrke av øverste klasse, to gode skuddbein, evnen til å skåre på det umulige, god clinical finisher, samt noe Brattbakk-dukkopp-evner. Brukbar teknikk også, selv om han har litt for lett for å miste ballen.
Uansett gjør han det viktigste en spiss skal gjøre - han tilfører laget mål.
Ijeh er vel kanskje eneste spilleren jeg kommer på nå som er like fleksibel. Han har dog ikke spensten i samme grad. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2007 14:08 Post subject: |
|
|
Da sesongen i realiteten er over, henviser jeg videre diskusjon til Rosenborg 2008.  |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 05.11.2007 11:04 Post subject: |
|
|
Mine "Ã¥rets" i 2007:
Årets angriper: Yssouf Koné
Ã…rets midtbanespiller: Marek Sapara
Ã…rets forsvarer: Lars Hirschfeld
Ã…rets come back: Per Ciljan Skjelbred
Ã…rets spiller: Marek Sapara
Koné slapp til sent i sesongen, men viste at han burde ha fått tillit før. 9 mål i serien, og nestbeste RBK-er på VG-børsen på 13 kamper, samt hele 7 mål i CL + kvalik så langt, gjør at han blir min årets angriper. Iversen toppscorer i serien med 13 mål, men nådde aldri opp til formen han hadde i fjor høst.
Marek Sapara vår klart beste spiller i år etter min mening. Stod for 7 mål i årets serie, og hadde hele 14 "assists" ifølge VG. Beste RBK-er på VG-børsen med en god 2. plass. Internasjonal klasse!
Jeg regner med keeperen blant "forsvarerne". I et år med mye trøbbel i bakre ledd er det Hirschfeld som har fremstått som vår bestemann bakover.
Per Ciljan Skjelbred hadde en skuffende sesong i fjor, og jeg var redd for at hans utvikling hadde stagnert etter det beryktede beinbruddet. I sommer og høst har han vist at han fortsatt er et av våre største talenter, og attpåtil en fra våre egne rekker. En mann for fremtiden! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.11.2007 12:05 Post subject: |
|
|
| Nero wrote: | | Ã…rets come back: Per Ciljan Skjelbred |
Han er da fortsatt her???  |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 05.11.2007 12:17 Post subject: |
|
|
| "Come back" som i å komme tilbake i slag fra en dårlig fjorårssesong. Kunne kalt det "opptur". (Alt for å ha en trønder på lista.) |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.11.2007 12:21 Post subject: |
|
|
Ingen orddeling  |
|
| Back to top |