| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.10.2007 12:11 Post subject: |
|
|
| Du skrev at de må tape en eller spille to uavgjorte i tillegg. Det er jo feil. Det var derfor jeg skrev det jeg skrev. De trenger kun en uavgjort til for at vi skal passere dem. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.10.2007 13:47 Post subject: |
|
|
Det stemmer jeg tenkte riktig, men regnet feil - dersom vi vinner de tre siste så må selvfølgelig også LSK gjøre det, hvis ikke gå vi forbi. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.10.2007 13:50 Post subject: |
|
|
| For å være helt sikker: Dersom LSK vinner cupfinalen så trenger vi ikke å ta med dem i regnestykket i forhold til UEFA-cup neste år, ikke sant? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.10.2007 13:52 Post subject: |
|
|
| Da holder femte til Intertoto. Dermed trenger vi egentlig bare å passere Tromsø som ligger ett poeng foran oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 08.10.2007 14:11 Post subject: |
|
|
| Også må vi jo takke ja, noe ingen i Norge gjorde i 2007. Vet ikke hvordan RBK stiller seg til Intertoto. Fair play-veien er kortere, men da sjanser du på at du blir trekt ut. Akkurat som LSK gjorde. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.10.2007 14:15 Post subject: |
|
|
| Rosenborg takker garantert ja til Intertoto. De har stilt seg positive til det før. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.10.2007 15:29 Post subject: |
|
|
Dersom jeg husker riktig så takket Lillestrøm ja til Intertoto i fjor - dermed fikk ikke RBK plassen som de håpet på.
Eneste gangen noensinne (?) at et norsk lag har takket ja... lurer litt på om de hadde takket ja dersom RBK ikke hadde signalisert at de gjerne ønsket plassen? |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 08.10.2007 17:00 Post subject: |
|
|
Hvorfor kan man tenke seg at Lillestrøm skulle ta avgjørelser på bekostning av andres ønsker?  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.10.2007 18:31 Post subject: |
|
|
At Lillestrøm takket ja til Intertoto i fjorårets sesong, hadde nok mer å gjøre med at Uwe Rösler ønsker å matche de lagene han trener ute i Europa. Han, imotsetning til mange andre i tippeligaen, ser verdien av internasjonal matching.
Dog tror jeg også at det laget som blir nummer 4/5, uansett hvilket det til slutt måtte være, takker ja til intertotoplassen.
Dessuten er jeg ganske trygg på at Stabæk har takket ja, og deltatt i Intertotocupen en eller annen gang for en god del år siden. Den gang det omtrent var umulig å komme inn i UEFA-cupen via intertotoen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 08.10.2007 18:36 Post subject: |
|
|
| Bajen tok seg fra Intertoto og nesten helt inn til gruppespillet i UEFA-cupen. De var faktisk bare en omgang unna. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 08.10.2007 18:38 Post subject: |
|
|
| Aab tok seg fra intertoto til gruppespillet |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 08.10.2007 18:57 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Bajen tok seg fra Intertoto og nesten helt inn til gruppespillet i UEFA-cupen. De var faktisk bare en omgang unna. |
Bajen var da i UEFA-kvalik. Møtte ikke de FFK? Eller må man gjennom Intertoto for så igjennom UEFA kvalik  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.10.2007 19:00 Post subject: |
|
|
Kvalik ja, men hvilken runde kommer vel an på klubbens seedingpoints? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.10.2007 13:31 Post subject: |
|
|
Rosenborg kan teoretisk sett fortsatt ta bronse i serien, OG Stabæk kan snyte Brann for gullet på målstreken, men da skal veldig mange resultater slå til de siste tre rundene.
Men om det hadde skjedd, måtte det vel nærmest vært et drømmescenario? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.10.2007 20:25 Post subject: |
|
|
Har nå laget en spillervurdering som løper over hele sesongen fram til nå av de spillerne som har spilt mest. Håper på kommentarer. Kan være noen rare karakterer, da det er ganske vanskelig å vurdere spillerne opp mot hverandre.
Lars Hirschfeld 7
Har vært stabilt god denne sesongen, med unntak av noen få utskeielser. Har ikke ekstremkvalitetene, men har vært jevnt over god i løpet av 2007. Konklusjon: Bør være med videre!
Mikael Dorsin 6
En helt grei venstreback, og en av de få gode i Tippeligaen. Er alltid med fremover på banen, men har vært svakere generelt i år enn tidligere. Den beste i backrekka, men det sier dessverre mer om backrekka enn om Dorsin. Konklusjon: Greit å ha med videre, men ikke for en hver pris.
Miika Koppinen 3
Jada, han er målfarlig, har et bra toppnivå og han er duellsterk. Men likevel, en elendig markeringsspiller, alt for nonchalant i pasningsspillet og alt for treg. Gjør mye rart, og er ikke god nok for et lag som satser så høyt som Rosenborg. Konklusjon: God tur!
Christer Basma 3
Svak teknisk, gjør mye rart posisjoneringsmessig og er ingen duellspiller av rang. Har ikke hatt en god sesong. Det som trekker opp er hans vanvittige toppnivå, som vi så da han kledde av Shevchenko på Stamford Bridge. Det var vakkert, men vi ser alt for lite av det. Konklusjon: Greit å ha med som kontinuitetsbærer, men blir han et førstevalg er det et sykdomstegn for laget.
Roar Strand 6
Evighetsmaskinen Strand har vært solid som alltid i år. Går mye skadet, men gir alltid full innsats og har gode ferdigheter når han er frisk. Har vært meget god på backen også, tross noen svakheter i de defensive delene av spillet. Konklusjon: Greit å ha med som kontinuitetsbærer, men frykter at han kommer til å holde på litt for lenge. Neste år bør i så fall være hans siste.
Marek Sapara 7
Den slovakiske midtbanemagikeren har ikke vært like god i år som han var i fjor høst da han var en svært viktig bidragsyter til gullet. Men uansett, 13 assist og 5 mål er meget solid, selv om spillet hans ikke alltid har vært spesielt oppløftende. En god sesong av Sapara, selv om vi vet han kan mer. Konklusjon: Blir meget viktig neste år.
Alexander Tettey 7
Har virkelig blomstret i år, og har tatt mange steg i riktig retning for å bli en kvalitetsspiller for klubben. Har gjort sine saker meget bra, både som indreløper og som sentral midtbanespiller, så får det være opp til Tørum å velge hvor han ønsker å satse på Tettey. Er fast invetar på U21-landslaget, og har også vært i A-landslagstroppen. Konklusjon: Meget viktig neste år også, på vei til å bli en klassespiller.
Per Ciljan Skjelbred 5
En spiller med eminent teknikk og stor løpskapasitet. Har dog ikke kommet opp på det nivået alle vet han har inne, virker å være mindre kreativ og teknisk nå enn før det beryktede benbruddet. Har derimot i det siste vist mer prov på hva han kan, og har begynt å komme litt nærmere sitt toppnivå. Et supertalent og en hyggelig kar som blir viktig framover i årene som kommer. Konklusjon: Fantastisk talent som må være med videre.
Didier Konan 5
Har scoret 6 mål, og det er mye, men har fattige 1 assist. Har fantastiske ballegenskaper, og har blitt misbrukt på vingen, da han egentlig trives best på midtbanen. Mangler den gjennombruddskraften og den samhandlingsevnen som skal til for å slå til for fullt på vingen, men får han inn samhandlingsbiten kan han bli en klassespiller for klubben. Tørums oppgave bør være å finne den rette posisjonen for Konan og å få han litt mer innkjørt i samhandlingen. Konklusjon: Finner man en posisjon til han og lærer han litt samhandling, bør han være med videre.
Steffen Iversen 5
Har scoret 13 mål, og det er godkjent, men har aldri kommet seg i nærheten av det nivået han var på i fjor høst. Har virket lat, uengasjert og ute av form, og han har ikke virket "på hugget" i år. Har talentet og smartnessen, og på sitt beste er han fortsatt Tippeligaens beste spiss, men han har ikke vært på sitt beste i år, langt i fra. Konklusjon: Bør være med videre hvis man tørr å piske han i form og hvis han gidder å motivere seg for enda en sesong på det øverste nivået i Norge.
Abdou Razack Traorè 6
Har hatt en god sesong. Begynte sesongen bra, før han ble satt litt på benken, og nå har han spilt fast igjen i de siste kampene. Har vanvittig teknikk, bra rykk og fine innlegg. Har også spilt meget bra som back, og kan være en fullgod erstatter om Dorsin skulle pakke bagen og dra fra Trondheim. En god spiller med et utrolig potensial. Konklusjon: Må absolutt være med videre, kan bli en klassespiller for klubben.
Vidar Riseth 5
Har hatt en OK sesong. God duellspiller, men alt for dårlig teknisk og har en alt for dårlig pasningsfot til å spille sentral midtbane. Skal han være med videre, bør det være som midtstopper, og ikke som midtbane, da blir han sett på som et hinder for utviklinga til lagets unge talenter: Konklusjon: Greit å ha med, men ikke på midtbanen!
Yssouf Konè 6
Da han endelig fikk spille, etter ett og et halvt år i klubben, viste han hvilken klassespiller han egentlig er. Har levert varene når han har fått spilt, og hadde en fantastisk Mesterliga-kvalifisering. Større klubber snuser på den akrobatiske spissen, og jeg håper for Guds skyld KTE er i gang med kontraktsforhandlinger med denne mannen. Konklusjon: Bør absolutt være med videre, en klassespiller.
Daniel Braaten 2
Ødela mer enn han bidro med for laget. På 15 kamper som ving produserte han 2 mål og 0 assist. Driblet seg bort i stedet for å sentre til folk på overlap, fraværende spilleforståelse. Et meget klokt salg av Rosenborg, da Braaten overhodet ikke passer inn i vårt system (om han i det hele tatt passer inn i noe system er en annen sak). Konklusjon: Et meget smart salg, vår dårligste spiller i år sammen med Kvarme.
Bjørn Tore Kvarme 2
Sorry, Beto, du har holdt på for lenge. Har vært generelt svak i år, har hatt noen få gode kamper, men blir for treg og rett og slett for dårlig. Er ikke den han en gang var. Får pluss i boka for at han nå innser at nok er nok, og jeg liker selvinnsikten hans meget godt. Konklusjon: Takk for det du har gjort for oss, Kvarme, skulle ønske alle hadde din selvinnsikt.
Fredrik Stoor 4
Har ikke vært god, men heller ingen katastrofe. Han er god defensivt, men har en del å gå på offensivt for å si det mildt. Som sagt, har ikke hatt noen god sesong, men en OK sesong til å være debutsesongen. Skal han være med videre bør han forbedre seg en del. Konklusjon: Grei å ha, men hvis han ikke bedrer seg bør vi hente en ny høyreback.
Last edited by SunsetSalami on 15.10.2007 20:40; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 15.10.2007 20:31 Post subject: |
|
|
Enig i mye av det du skriver, men stusser litt på at du har gitt Stoor 3. Det samme har du gjort med katastrofen Beto. Synes det er stor forskjell på nivået deres i år. Nettopp med tanke på det du skriver. Stoor fortjener kanskje 3, men da må du gi Beto 2 eller 1. Har vært nervøs hver gang han har vært på banen. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.10.2007 20:37 Post subject: |
|
|
| Skrev 2 på Beto først, men ga han 3 kun på grunn av selvinnsikten hans og på grunn av kampen hvor han kledde av Ijeh, noe som var et herlig syn. Ellers enig i at Stoor er bedre enn Kvarme, Stoor skulle kanskje hatt 4, mens Beto muligens burde vært på 2. 1 vurderte jeg å gi Braaten, forresten, han var bare elendig i år. Justerer Stoor til 4 nå, Kvarme til 2. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 15.10.2007 22:11 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Har nå laget en spillervurdering som løper over hele sesongen fram til nå av de spillerne som har spilt mest. Håper på kommentarer. |
Modig gjort på en slikt engasjert forum: Personlig synes jeg det ser OK ut.
Ville vurdert Braathen litt høyere (3-4?), men forstår hva du mener: Som lagspiller vil han neppe bidra mye. Som et apropos kan jeg tenke meg det er en spiller som kan havne i RBK igjen, dersom Englands oppholdet blir kort.
Jeg synes poeng vurderingen av Stoor er grei, men jeg tror han har potensiale. Absolutt en mann for framtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 15.10.2007 22:30 Post subject: |
|
|
| Braaten hadde vel mer eller mindre en stabilt synkende prestasjonskurve fra det første året fram til i år. Det første året ville han vise seg fram, året etter var han nesten bare glimtvis solid og dette året var han nesten bare her for å sparke ball. Braaten er kanskje ikke den som lyser av vilje og lyst, men denne sesongen var definitivt den slappeste fra hans side, mener jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 15.10.2007 22:55 Post subject: |
|
|
| Interessant oversikt som jeg er stort sett enig i. Kanskje litt mindre til Lars som har vært helt på det jevne. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.10.2007 23:21 Post subject: |
|
|
Flott liste, knerten!
Stort sett enig med deg jeg osgå! Er noen poengsummer som er litt skjeve i forhold til hverandre etter mitt syn, men det blir bagateller. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.10.2007 00:04 Post subject: |
|
|
Jeg er forsåvidt ganske enig i de fleste vurderingene, men ville av prinsipp gitt Koppinen og Basma ett poeng. De to alene har gjort nok personlige feil til å frata oss gullet, sjøl om de er godt hjulpet av dårlig kollektivt forsvars- og angrepsspill. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 16.10.2007 00:59 Post subject: |
|
|
For det første så er jeg ganske enig med deg knerten_10 og din liste. Men når du nevnte en oppsummring av året, så tenkte jeg at det hadde vært litt interesant å lese litt igjennom de første sidene av denne tråden (you know pga. tittelen). Det angrer jeg ikke på, for det var faktisk litt morsomt å se hvilke av spådommene som slo til og hvilke av dem som var riv ruskende galt, haha.
Anbefales!  |
|
| Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 16.10.2007 02:55 Post subject: |
|
|
| Noen som vet noe om Storflor (som forøvrig ikke sto nevnt på lista ovenfor) og hva han har planlagt? Blir han værende, og når ender kontrakten han har nå? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.10.2007 09:31 Post subject: |
|
|
| Tipper han gjerne vil stå ut den lukrative kontrakten neste år, og så evt. finne seg en ny klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
|