English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Odds BK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2007 20:10    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Riseth var skadet, veldig idiotisk av meg å påpeke dette. Riseth gjorde heller ingen store tabber annet enn å være middelmådig i 15-20 min. Forøvrig veldig "mange" og vanskelige dueller han var innvolvert i etter dette....

Jeg synes bare det er morsom at du siger at andre skal stoppe med at undskylde for Nordvik(For lite kamptrening, mangel på rutine eller dårlig matchup kunne lige så godt være skyld i målet), når du selv sidder og undskylder for Riseths dårlige præstation.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:11    Post subject: Reply with quote

Riseth var skadet, det noe helt annet enn å unnskylde Nordvik for at han fikk den sterkeste mannen å markere Harald. Å det tror jeg innerst inne at selv du forstår.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2007 20:14    Post subject: Reply with quote

Du, hør nu forhelvede hvad Riseth selv siger, grunden til at han blev byttet ut var at han fik et knæ ind i siden, som gjorde at han fik en kraftig smell. Han var altså ikke skadet før kampen. Altså undskylder det ikke hans præstation.

Desuden er det slet ikke noget andet, hvis Riseth havde lavet den tabben ved målet gør det ingen forskel på om det er pga. skade elelr noget andet. En tabbe er en tabbe.

Medlem nr. 2477
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:16    Post subject: Reply with quote

det var da ingen unnskyldning joko, mer et spørsmål om prioriteringa når corneren til Odd ble tatt. for det er rart.
longns
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:23    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Du, hør nu forhelvede hvad Riseth selv siger, grunden til at han blev byttet ut var at han fik et knæ ind i siden, som gjorde at han fik en kraftig smell. Han var altså ikke skadet før kampen. Altså undskylder det ikke hans præstation.

Har vel aldri sagt at han var skadet før kampen, men han ble skadet under kampen og spilte rundt 10 minutter med denne skaden. Det er ca 50 % av tiden han var utpå der Harald.

Quote:

Desuden er det slet ikke noget andet, hvis Riseth havde lavet den tabben ved målet gør det ingen forskel på om det er pga. skade elelr noget andet. En tabbe er en tabbe.

Selvfølgelig er det en stor forskjell om du gjør en tabbe fordi du er skadet, enn om du gjør en tabbe fordi du ikke klarer bedre. SELVFØLGELIG er det en stor forskjell. Men nå gjorde ikke Riseth noen tabber som førte til noe som helst, han var bare ganske dårlig i 15-20 minutter.

Jeg avskriver ikke Nordvik som spiller, men det blir vanskelig å få tillit når du gjør tabber de gangene du får spille. Å at motspilleren er så "sterk" er faen meg ingen god unnskyldning.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:27    Post subject: Reply with quote

Herlig med tre poeng! Føles som en helt ny opplevelse. Og vi er med å kjemper om en fjerdeplass. Endelig får vi mange løp og bevegelser foran mål samtidig.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2007 20:27    Post subject: Reply with quote

I hvilket af mine eksempler på grunde finder du at Nordvik ikke klarer bedre? Jævnført med mine eksempler synes jeg ikke der er så stor forskel, måske ved undtagelse af urutinert. For selvfølgelig er der stor forskel hvis det bare var fordi Nordvik ikke klarer bedre, men det har jeg aldrig sammenlignet med Riseth eksemplet.

Klarer du ikke at se hvor dumt det bliver at sige at andre skal stoppe med at undskylde for en spiller når du har gjort det præcis det samme 5 min tidligere, så er der ikke noget at diskutere. Da får man det samme udbytte som at banke hovedet ind i en væg.

Medlem nr. 2477
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:32    Post subject: Reply with quote

Koné sendte Odd nærmere Adeccoligaen.

Quote:
Didier Konan Ya fikk ballen til høyre og la flatt inn foran mål. På bakerste stolpe kom Emmanuel Koné som sittende satt ballen enkelt i mål.

Emmanuel? Har han klart å skrive et eneste navn riktig i denne artikkelen? Abdu Traoré? Hirchfeld? Ya/Yah?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:32    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
I hvilket af mine eksempler på grunde finder du at Nordvik ikke klarer bedre? Jævnført med mine eksempler synes jeg ikke der er så stor forskel, måske ved undtagelse af urutinert. For selvfølgelig er der stor forskel hvis det bare var fordi Nordvik ikke klarer bedre, men det har jeg aldrig sammenlignet med Riseth eksemplet.

Fordi han ikke var i nærheten av å vinne den duellen? Nordvik har spilt masse for Haugesund i år og fysikken bør være i orden, når du er skadet er fysikken ikke orden.

Man må tåle at jeg stiller kritiske spørsmål når det faen ikke har vært mas om noe annet enn Nordvik på dette forumet. Så gjør han en tabbe og folk unnskylder det med at motstanderen var for "sterk" ? Det er jo helt tåpelig.

Quote:

Klarer du ikke at se hvor dumt det bliver at sige at andre skal stoppe med at undskylde for en spiller når du har gjort det præcis det samme 5 min tidligere, så er der ikke noget at diskutere. Da får man det samme udbytte som at banke hovedet ind i en væg.

At du er skadet er en god unnskyldning, at Nordvik sin mann var for "sterk" er en dårlig. Ser du forskjellen?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2007 20:36    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Emmanuel?

Haha, hvordan klarte de å skrive det? Her er han forresten.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2007 20:39    Post subject: Reply with quote

Ja, det var svakt av Nordvik i den situasjonen, men han klarte seg bra ellers. Han trenger mer spilletid før jeg skal klare å bedømme han skikkelig ihvertfall. Tørum har jo sagt at han bare må få ut det han gjør på trening i kamp. Da må han få spille først.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.10.2007 20:42    Post subject: Reply with quote

Odd var en vits, men vi skal ta med oss mye bra offensivt spill. Vi burde strengt tatt putta flere (host-Storflor-host), men det får så være. Alt i alt var dette en positiv kveld.
Forsvarsspillet var som vanlig usikkert, spesielt Basma var (som vanlig) dårlig - den fyren er aldri i nærheten av mannen sin. Synd å se at Nordvik tar en Basma på corneren. Greit nok at han muligens ikke bør ha Pospech, men som midtstopper må du regne med en del dueller mot den type spisser og da må du være flinkere til å gå i kroppen enn det Nordvik var der.
Riseth var svak, Tettey var god - håper Tørum tør satse på Tettey sentralt fremover, men jeg tviler på det.
Traore bør danke ut Dorsin nå, selv om et par skjønnhetsfeil i 2.omg trekker ned for han også.
Synes Skjelbred var vår beste mann, Sapara hevet seg også veldig utover i 2.omg.
Skuffende at Koppinen får kapteinsbindet...
Back to top
longns
Veteran

Korrekt Attach, å jeg har heller ikke avskrivd Nordvik som spiller. Men det blir vanskelig å få mer tillitt etter sånne episoder, det jeg reagerte på var at folk prøvde å unnskylde han fordi noen andre burde market Pospech fordi han er så sterk. En midtstopper for Rosenborg skal kunne markere alle type spillere.

Last edited by longns on 07.10.2007 20:42; edited 1 time in total
Back to top
3rl3nd
Rutinert

En god kamp offensivt i dag. Etter at Riseth gikk ut... Det hjalp også på at Storflor kom inn. Skjelbred har ingenting å gjøre i en kantrolle, men som offensiv midtbanespiller er det et klart internasjonalt snitt over det han foretar seg. Når Storflor kommer inn får vi et bredere angrepspill, noe som viser at vi trenger minst en klassisk ving i angrepsrekka. det blir for for trangt med feks Konan og PCS som vinger. Storflor viser at han er rusten når han setter tre store sjanser utenfor, men han tok løpene som gjør at han får sjansen...

Defensivt var det som man etter hvert har blitt vant til, midtstoppere som ofte mister konsentrasjonen og er treige og klønete. Både Strand og Traore var gode offensivt.

Likte det jeg så offensivt i dag, men realisten i meg sier at det tross alt var ett av de dårligste lagene i ligaen vi spilte mot... Men, jeg skriver meg på listen for at Riseth har spilt sin siste som sentral. En tredje midtstopper er ikke veien å gå for et lag som skal spille offensiv og positiv angrepsfotball.

Og hva f**n er greia med å gi kapteinsbindet til Kuka?

-E
keschaa
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:51    Post subject: Reply with quote

Quote:
mælte den bort (*host*Kuka*host*). Flere ganger brøt han

Quote:
tatt putta flere (host-Storflor-host), men det får så være

Influensaen går på forumet skjønner jeg. hehe Cool
Recon
Legende

PostPosted: 07.10.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

Neida, tok ikke Tørum lang tid å skjønne at Skjelbred er best som trequartista, ikke indreløper/benksliter....

Ja, litt sarkastisk.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 20:59    Post subject: Reply with quote

Skjelbred hevet seg utrolig etter 1 omgangen, hvor han var direkte svak i en rolle som jeg ikke forstår at han blir plassert i kamp etter kamp.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 21:08    Post subject: Reply with quote

Gledelig å se Nordvik være trygg og ta kloke valg i de få minuttene han fikk i dag. Håper han bygger på dette og får mer tillit framover.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Bra kamp, etter 1-0. Før 1-0 så synes jeg det var heller lite bevegelse foran ballfører, utenom et par ganske bra angrep. Odd hadde et par stikkere i bakrom som kunne ført til noe. Etter målet så spiller vi jo ut Odd etter alle kunstens regler. Kunne vunnet 10-1 her uten at man kunne sagt noe på det. Storflor alene brant vel 4 store sjanser. Var jo nesten, for å bruke et hockeyuttrykk(passer jo fint når dommern er hockeydommer), powerplay foran 16m til Odd hele 2.omgang.

Må trekke frem dagens mann, PCS. Han var helt fantastisk etter at Riseth gikk ut. Også Sapara, Traore og Tettey var over snittet gode. Vi har hvertfall funnet en venstreback som duger!

Bare jeg som synes det tok for lang tid før Nordvik fikk sjansen? Seieren var jo aldri truet, og han kunne godt fått mer enn de knappe 15 minuttene.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 21:16    Post subject: Reply with quote

Tettey begynner jo å finne nettmaskene, 3 mål på 8 kamper er vell ok for en midtbanespiller.
trondhb
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

Ang. tilskuertallet; Ifølge speaker var det over 21.000 på stadion i dag... Har vært litt i tvil om beregningen tidligere men dette var jo helt latterlig. Aldri i verden om det var mer enn maks 16-17.000, lenge siden det var så lite folk. Må være antallet solgte billetter de teller og ikke faktisk antall personer som har møtt opp.

Forøvrig OK kamp mot en meget svak motstander. Kunne jo lett blitt minst 6-1 med en litt mer målfarlig kantspiller enn Storflor i 2.omgang. Rimelig bortkastet å spandere en drøy million i lønnsutgifter på den mannen spør du meg, har hadde prestasjonsrettet lønn vært på sin plass. Basma hadde sikkert scoret på en av de kanonsjansene.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 21:22    Post subject: Reply with quote

De sier jo antall Betalende tilskuere ikke antall oppmøtte.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2007 21:28    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Kunne jo lett blitt minst 6-1 med en litt mer målfarlig kantspiller enn Storflor i 2.omgang.

Tja, nå har det vel en sammenheng med at han mangler skikkelig kamptrening. Jeg synes Storflor var god idag. Han gjorde mye bra for laget med sine bevegelser. Han var på rett plass til rett tid en tre-fire ganger, men dessverre bommet han. Positivt. Tommel'n opp!

HÃ¥per han starter neste gang.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Enig med Attach her. Storflor har de rette bevegelsene inne og bør få flere sjanser.
puckno
Veteran

PostPosted: 07.10.2007 21:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med de som sier at Nordvik må ses i noen kamper fra start før vi kan gjøre oss opp noe inntrykk. Det er tross alt veldig mye enklere å komme inn frisk og uthvilt når alle andre har sprunget i 70 minutter. Det eneste å ta med seg slik sett er derfor tabben, samt at vi i det øvrige ikke vet mer per nå. Selv er jeg skeptisk til en spiller på stopperplass som ikke engang foretrekkes i midtforsvaret til Haugesund, men det kan jo tenkes utviklingen har vært strålende siden returen til RBK....

Men herlig med seier da!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb