English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Schalke
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sølve
Rutinert

PostPosted: 04.10.2007 00:19    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
Dorsin syns jeg var forferdelig. Det var han som oppheva offsiden på 0-1 om ingen la merke til det.

Kanskje han i motsetning til Basma og Koppinen hadde hørt på det trenar Tørum sa før kampen om ikkje å forsøka å setja angriparane i offside i slike situasjonar?

Nei, Dorsin var solid i dag, det meiner eg bestemt. Best i forsvarsrekka defensivt og viljug offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:22    Post subject: Reply with quote

I dag var det dårlig gitt... Men lyspunktet er i mine øyne Traore, om Dorsin drar, så er ikke venstrebacken noe problem....
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2007 00:23    Post subject: Reply with quote

Dorsin hadde et par meget viktige defensive inngripner i dag, men målet mener jeg han må ta på sin kappe. Nekter å tro at det er han som gjorde rett, og de tre andre som gjorde feil. Koppinen nevner også at han ikke fikk beskjed av Dorsin om at løpet kom (forbi Dorsin).
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 00:27    Post subject: Reply with quote

Forsvaret burde vel strengt tatt kanskje falt av, ikke rykka ut, men når stopperne rykker ut, skal backene gjøre det også. Det må være stopperne som styrer linja.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:36    Post subject: Reply with quote

Dagens trøst: Det ser styggere ut for lag som Besiktas, Werder Bremen og Lyon, som alle står med 0 poeng etter to kamper- i grupper som virker enklere enn vår.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 01:14    Post subject: Reply with quote

NM i fattig trøst... Forferdelig kamp i dag. 1 skudd på mål i løpet av hele kampen. Elendig.

Stopperne... Ja, uff.

Strand går foran med god innsats, men viser flere ganger at det defensive arbeidet ikke er hans force. Selger seg i flere situasjoner og etterlater enorme rom. Syns også de burde ha tatt ut Tettey i stedet for Skjelbred. Tettey var virkelig ikke venn med ballen i dag.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 04.10.2007 08:08    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Harald wrote:
Gud, så trøt jeg er af at se på trynet til Basma, og han har vi signert for et år til...
Både forventer og krøver en(helst to) "feitinger" til midtforsvaret før næste sæson
Jeg forstår heller ikke hvorfor Skjelbred blev byttet ut. Tag ut Riseth i stedet og sæt Tettey ind centralt og Skjelbred som indreløber.
Riseth bidrog jo stort set ikke med andet end frispark i mot. Den eneste grund jeg kan se til at Riseth ikke blev byttet ut er at han er brukbar på dødball. Hvis det var grunden er det noe af det mest tragiske.
Jeg synes ikke vi skaber nok med chancer, for Schalke var ikke specielt imponerende og vi var trods alt på hjemmebane.

Tettey var blek idag. Riseth redda oss flere ganger og uten rutinen hans hadde vi blitt gjennomløpt og overkjørt flere ganger.

Helt enig. Riseth var kanskje vår beste spiller. En som "gir" litt i duellene. Tettey var svak i går. Misser også på 4 av 5 oppspill.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 04.10.2007 08:19    Post subject: Reply with quote

IKKE ETT ENESTE SKUDD PÃ… MÃ…L!!

Dette var en svak forestilling av Rosenborg. Vi så at det var et lag uten selvtilitt. De trodde ikke de kunne vinne. Innsatsen er laber, pasningspillet er horribelt, men kanskje mest skremmende av alt så produserer vi nesten ikke sjanser i det hele tatt. Når vi igjennom 90 minutter ikke klarer å ha ett enseste skudd på mål så sier det seg selv.

Schalke leverte også bare en middels prestasjon i går. Derfor så skuffende at vi ikke benytter muligheten. Vi legger oss bakpå til de grader på hjemmebane. Lar dem styre kampen. Vi skulle gjort som i gamle dager gått ut å pressa dem høyt.

Vi har kanskje ett eneste innleg fra kant som treffer en Rosenborgspiller.

Riseth som jeg sa tidligere er den spilleren som står fram og viser litt av internasjonal klasse. De andre borsett fra Strand og tildels Iversen for hans jobbing var rett og slett tafatte.

Uansett at vi visste at vi ikke ville avansere fra gruppa så var dette alt alt for dårlig levert på hjemmebane.

At Basma etter kampen kan si at dette var ok, skjønner jeg ikke i det hele tatt.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 08:29    Post subject: Reply with quote

Synes alt var "tafatt" igår, RBK kan så mye bedre..
Det følte ut som om alle spillerne var bare på 80% av sin kapasitet... Alt var liksom så "tafatt", men jeg synes 4-5-1 formasjonen skal ha hovedansvaret for resultatet. Det er lenge siden jeg har sett RBK så defensivet, man kan ikke spille slik på hjemmebane.
På Lerkendal er det VI som skal styre å bestemme. VI skal kjøre over motstandern fra første spark, vi må prøve å overrasket dem.

Hvor er "angrep er beste forsvar"-tankegangen?

Dagens beste: Dorsin
Dagens dårligste: Tettey (lenge siden jeg har sett ham så dårlig, kanskje også han burte fått et spark i ræva?!)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondh
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 08:32    Post subject: Reply with quote

Noen har en gang sagt. Når frykten for å tape blir større enn lysten til å vinne så blir det som regel tap.
Det passer utrolig godt for rbk i går.
Synes Konan var bra etter han kom inn. Han ville hvertfall. Iversen synes jeg det blir feil å vurdere, ja han kunne scoret en men ellers ble han sørgelig alene. Og det Kone gjorde beviste at Tørum hadde rett der. Kone skapte jo overgangen som satte spikeren i kista...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 08:45    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Dagens beste: Dorsin

Et pluss til Iversen også, lenge siden jeg har sett ham løpe så mye.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 09:22    Post subject: Reply with quote

er det seriøst å mene at Dorsin var god? han var jo faen meg komplett ubrukelig og bidro utrolig lite fremover på banen, Roar derimot!!

Var ikke mye å rope hurra over fra tribuneplass i hvertfall.. Sapara gjorde en del pent, og Strand viste klasse fremover ved et par tre anledninger, Skjelbred slo et bra legg... ellers var det rimelig stor talentløshet over hele kampen...
Back to top
rolfi
Junior

PostPosted: 04.10.2007 09:26    Post subject: Reply with quote

Syns RBK gjorde en god kamp jeg. For før kampen så stod det jo RBK -Schalke 04 , mens etter kampen så stod det jo kun RBK- Schalke 0-2

Very Happy
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 09:47    Post subject: Reply with quote

Den var tørr.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 11:36    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Og det Kone gjorde beviste at Tørum hadde rett der. Kone skapte jo overgangen som satte spikeren i kista...

Her snakker vi logikk på et særdeles høyt nivå gitt... Confused

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.10.2007 11:40    Post subject: Reply with quote

Kalle: - Rosenborg var for feige
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 11:49    Post subject: Reply with quote

Kone: Slakter RBK-offensiven
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 11:53    Post subject: Reply with quote

Det er blitt sagt mye og mangt om vår 451-formasjon og defensive inngang til kampen. Men det er også sagt minst like mye om det elendige forsvaret, som ikke blir bedre om vi går ut mer offensivt. Vi skal selvfølgelig være det førende laget på Lerkendal, og vi skal spille offensiv fotball. Men det forsvaret har bevist gang på gang at det ikke duger, og med lite støtte fra midtbanen blir det ikke stort bedre. Kanskje vi pr dags dato ikke er bedre enn at vi faktisk må spille på det safe, for å unngå store blemmer? Bare lufter det.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.10.2007 12:08    Post subject: Reply with quote

Tørum var inne på noe av det samme:

- Hadde vi vært dyktigere til å være kompakte i høyt press, kunne vi ha vært mer offensive. I øyeblikket er vi ikke det. Forsvarsstrategien vår syns jeg var allright.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 12:21    Post subject: Reply with quote

Skremmende at jeg og Tørum tenker nogenlunde likt Razz

Men tror nok ikke tilstandene i etterkant av kampen hadde vært noe bedre om vi prøvde å spille offensivt, og ble kontra i senk av et meget meget kontringssterkt Schalke. Hvor utfallet hadde vært uvisst med tanke på antall baklengs. Og når løpsviljen er såpass slett som den var igår, så ville nok ikke det gjort saken stort bedre. Vi hadde kanskje produsert noen skudd på mål, men det hadde vel ikke blitt fokusert særlig på om resultatet hadde vært styggere...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 12:35    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
trondh wrote:
Og det Kone gjorde beviste at Tørum hadde rett der. Kone skapte jo overgangen som satte spikeren i kista...

Her snakker vi logikk på et særdeles høyt nivå gitt... Confused

Vet ikke helt hva du mener er ulogisk, men det ble kanskje litt kort pga. at jeg hadde litt travelt. Det jeg mente var at Kones prestasjoner i går forsvarte Tørums valg av Iversen, selv om heller ikke han briljerte.
Og selvsagt er hovedansvaret på 0-2 forsvaret, men Kone skal heller ikke berømmes for mottaket på det som starter kontringa. Bedre?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 12:38    Post subject: Reply with quote

Hehe, det var mest at den originale posten tilsa at Tørum gjorde rett i å vrake ham fordi han slo en feilpasning som førte til baklengs.

Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 12:59    Post subject: Reply with quote

Spisser skal ha lov til å miste ballen på motstanderns banehalvdel!
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 13:32    Post subject: Reply with quote

Det blir vel omtrent like generelt som å si at en forsvarer har lov til å misse på et straffespark eller en annen 100% målsjanse.
Selvsagt kan en spiss miste ballen, eller for den saks skyld en annen spiller. Men i den situasjonen er det pga et elendig mottak av Kone, på et tidspunkt der resten av laget endelig har bestemt seg for å komme etter offensivt. Og igjen, forsvaret bærer hovedansvaret for målet, men det er jo lov å påpeke ting andre kan gjøre for å dekke over RBKs weakest link.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 14:23    Post subject: Reply with quote

Det der blir bare tull Trondh, Iversen var ikke god nok i går til å forsvare vrakingen av Kone, han blir som frode johnsen i europa, vinner knapt en hodeduell og blir for treg i bevegelsene.
Dessuten er det en viss forskjell på å misse på et straffespark, og misse på et mottak på motstanderens 16-meter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb