English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:49    Post subject: Reply with quote

For en patetisk taper gjeng Kjernen er, først han klovnen på TV3 i går og nå dette:

http://fotball.adressa.no...e91384.ece

"Tørum, Tørum, Tørum", runget det taktfast fra Kjernen"
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2007 23:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke imot midlertidige løsninger. Men jeg er sterkt imot at midlertidige løsninger blir faste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bommel
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg finner meg støtt og stadig i å riste på hodet over uttalelser fra kjernen-talsmenn.

Last edited by bommel on 04.10.2007 00:08; edited 1 time in total
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det mer er en skjult dult i ryggen på ledelsen jfr dagens artikkel på kjernen.com, enn det er støtteerklæring til Tørum. Evt at de, som eneste innen "rbk-familien" faktisk går ut å støtter han. Noe man ikke kan si om sportsdirektøren og andre i det hvite huset.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
For en patetisk taper gjeng Kjernen er, først han klovnen på TV3 i går og nå dette:

Kjernen framstår som en gjeng med sauer. Hvis de som leder sportslig avdeling blir avsatt som Kjernen ønsker, hvem er som skal finne og ansette den nye fortreffelige utenlandske treneren? Er det Svendsen? Styret? årsmøtet? Arve Tellefsen???
Mitz
Junior

PostPosted: 04.10.2007 00:03    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg Tørum er faglig sterk, men det virker for meg som om han har for liten autoritet til å gjøre viktige grep. Svakhetene våre har vært det samme gjennom hele sesongen, og det virker ikke som om det blir gjort noe for å forandre det.

Vel, lettvint å skylde på trenern, men det er hans jobb å få laget til å funke som lag, og det gjør det rett og slett ikke! mener han burde sitte ut sesongen, men jeg vil ha en ny trener til neste sesong, og IKKE en ny assistent.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2007 00:03    Post subject: Reply with quote

netrom wrote:
Synes det er en ganske drøy påstand å si at tingens tilstand i år kontra i fjor er resultat av trenerens system og at det ikke har noe med personlig feil å gjøre. I så fall har vi ikke sett de samme kampene.

Et viktig poeng her er at Tørum hadde Riseth og Iversen som "assistenttrenere" i fjor. I år har han ikke gjort det samme etter det jeg vet, og står med fullt treneransvar alene.
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 00:05    Post subject: Reply with quote

Er du helt blåst snegle? Så de med sportslige ansvaret kan ikke fjernes for da er det ingen til å finne ny trener?

Ser du selv hva du skriver, kis????

Pingvindrops har det korrekt her. Det er ikke så mye støtte til hvordan Tørum har håndtert jobben, som det er kritikk av de som sitter over ham og har det overordnede ansvaret, som har ansatt og fjernet 5 trenere på 5 år, og deretter evaluert seg selv og endt opp med å klappe seg selv på skuldra. De er et større problem enn Tørum.

Jeg vil også fjerne Tørum, fordi han er en elendig leder, men jeg er da faen ikke så fitte teit at jeg ikke vet at han er det minste problemet. Det er en innavla administrasjon og kameratgjengen der, og et veikt, feigt, avmektig styre som har kapitulert all makt til Skutle og hans inkompetenter som legger seg borti alt.

Dette har dog blitt formulert bedre i siste artikkel på kjernen, enn det har blitt av Bjørn som talsmann i tv-adressa og tv3.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:07    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Denne måtte bare quotes. Ja, for en patetisk gjeng Kjernen er. Tenk å møte opp på borte- og hjemmekamper, og støtte laget sitt trofast gjennom medgang og motgang. Har det slått deg at Tørums situasjon også er et håndfast resultat av dårlig lederskap i gjennom mange år i klubben? Kan det tenkes at Kjernen gir uttrykk for støtte til den sittende treneren for å vise sin misnøye med den øvrige ledelsen som sammen koker opp illojale løsninger bak trenerens rygg? Les dere litt opp, slik at dere ikke driter dere ut i like stor grad neste gang. www.kjernen.com. Og www.rbk.no til deg joko-. Der finner du mange likesinnede 22-åringer med med mental alder 13 år. Kjernen vil til roten av problemet, men noen her er for enkle til å skjønne det. Uten å nevne navn.

Og hvor er dere når det er kamp? Hvordan støtter dere klubben? Hvor var du da vi sang etter kampslutt i dag, joko-? Patetiske forumrotter uten virkelighetssans og evne til å sette hendelser i perspektiv hele gjengen.

Sorry, men etter en sånn drittkamp og så i tillegg komme inn til sånt barnehagenivå på diskusjonen, da blir jeg lettere irritert.

Last edited by Torbjørn on 04.10.2007 00:10; edited 1 time in total
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 04.10.2007 00:09    Post subject: Reply with quote

Esten Sæther slår stundom til med fornuftige kommentarar. No har han skjønt det, og er einig med Kjernen i at Tørum ikkje er den som bør skiftast ut.

Spesielt dette har han evig rett i:
Quote:
RBK-ledelsen svarer sannsynligvis med å skifte trener igjen. Det mener jeg pr. definisjon er et feilgrep. En ledelse som selv angrer minst tre av sine fire siste trenervalg i løpet av bare fire sesonger, er nødt til å løse problemet annerledes. Sparkes Knut Tørum mister RBK-ledelsen all sportslig troverdighet.

Last edited by Sølve on 04.10.2007 00:10; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2007 00:09    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle akkurat til at skrive et længre indlæg om Kjernen, men Recon og Torbjørn har fat i mange af de samme problemstillingene som jeg ville have trukket frem.
Hvis det stadig ikke er nogen som har læst det sidste indlægget på Kjernen, så gør det, ikke at der er så mye nyt, mange af de samme emner har vi jo diskuteret herinde længe. Men det at det er på forsiden af supporter klubben skaber nok mere opmærksomhed.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:10    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det finnes bedre taktikker for å få fjernet styret enn å hylle en person som har gitt oss en 7 plass i serien og som ødelegger litt mer samhandling for hver dag som går. Resultatet kan jo faktisk bli at styret ikke tør å gå i mot Kjernen og beholder Tørum for å redde sitt eget ansikt.

Skal man få fjernet noen i ledelsen så er det andre virkemidler som må til..
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 00:15    Post subject: Reply with quote

Haha, som du fabulerer her joko. Forsvaret her av Tørum er for kjernen et virkemiddel, ikke målet i seg selv, men det aner meg at det blir en noe høytflyvende debatt for dette selskapet.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:17    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Er du helt blåst snegle? Så de med sportslige ansvaret kan ikke fjernes for da er det ingen til å finne ny trener?

Ser du selv hva du skriver, kis????.

Seff har de med det sportslige ansvaret det meste av ansvaret for problemene. Men hvem mener du har nok kompetanse til å sparke ledelsen og gjøre de riktige valgene? Hvem gir du denne nesegruse tiltroen til å kunne ordne opp? Da gjenstår bare ett styre som langt ifra har nok kompetanse til å gjøre de.
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:17    Post subject: Reply with quote

Les førstesida på kjernen.com joko, om du ikke har gjort det. Da skjønner du helt sikkert hva det dreier seg om.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:18    Post subject: Reply with quote

Hva er vitsen med et virkemiddel uten noen form for virkning? Hva er poenget med å lage "skjulte" angrep mot ledelsen i Rosenborg? Istedenfor å hylle Tørum, så kan de si i KLARTEKST hva de mener om ledelsen i Rosenborg.

Disse patetiske "Tørum, Tørum, Tørum" ropa kommer de ingen vei med...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2007 00:19    Post subject: Reply with quote

Vil tro at Kjernen ikke ser på Tørum som noen Messias. Han er langt fra verdens beste trener for å si det sånn, men jeg synes det er flott at de tar på seg rollen å være motvekta til styret, som dytter treneren foran seg hver gang det butter i mot. Tørum gjør det han kan, og andre må vurdere ansettelsesprosesser på lik linje med at Tørum må vurdere sine valg.

For å sette det på spissen: at Ullseth er trener gjør oss fint lite, så lenge ikke styret ansetter ham som trener i Rosenborg.
longns
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:21    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Les førstesida på kjernen.com joko, om du ikke har gjort det. Da skjønner du helt sikkert hva det dreier seg om.

Har sett på det nå, å det er en veldig fornuftig tekst. Men i media forklarer de seg heller klønete og man får inntrykket av at Tørum er en slags gud.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 00:23    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Recon wrote:

Ser du selv hva du skriver, kis????.

Seff har de med det sportslige ansvaret det meste av ansvaret for problemene. Men hvem mener du har nok kompetanse til å sparke ledelsen og gjøre de riktige valgene? Hvem gir du denne nesegruse tiltroen til å kunne ordne opp? Da gjenstår bare ett styre som langt ifra har nok kompetanse til å gjøre de.

Det styret må jo skiftes ut. Men skal det skje må jo folk trekke tomlene ut av ræva, slutte å sitte og synse på dette helvetes forumet og komme seg på møtet. Ellers er dere jo totalt verdiløse og uvesentlige. Alt dette må gjøres, men jeg sier jo ikke alt må gjøres i morra.

Jeg vil ha Tørum bort like mye som dere, dog av andre grunner, men ikke i bytte med enhver tulling som nåværende maktjunta kan komme på å hyre inn.

Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 00:25    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hva er vitsen med et virkemiddel uten noen form for virkning? Hva er poenget med å lage "skjulte" angrep mot ledelsen i Rosenborg? Istedenfor å hylle Tørum, så kan de si i KLARTEKST hva de mener om ledelsen i Rosenborg.

Disse patetiske "Tørum, Tørum, Tørum" ropa kommer de ingen vei med...

På en tribune joko, må virkemidlene bli mer simplistiske enn de kan bli i skrevet form. Du får ikke en hel kortside til å henge med på å synge en lengre utgreiing om de dypere problemer i Rosenborg. Det er en grunn til at man ikke prøver seg på alle ørti versa av nasjonalsangen under landskamper heller, om du skjønner den overførte meningen her.

Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:30    Post subject: Reply with quote

Nei, men på samme måte man roper "Tørum, Tørum, Tørum" kan man rope "Skutle" + noen ord. Jeg synes budskapet til Kjernen er bra, men fremgangsmåten er heller klønete. Worst case scenario blir som jeg har påpekt, at Tørum blir sittende fordi ledelsen skal "redde" seg selv.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:32    Post subject: Reply with quote

Morsomt når folk som ønsker å bytte ut hele styret, den sportslige ledelsen, ja hele klubbledelsen, seriøst mener det er på tryne å bytte ut treneren etter en sesong med voldsom underprestering og en formkurve som stadig peker nedover. Confused

Last edited by Nåssåladden on 04.10.2007 00:33; edited 1 time in total
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 00:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ledelsen driter en lang bajs i hva kjernen mener. Kjernen og klackens eneste mulighet til påvirkning er at det vi prøver få frem plukkes opp av media. Som det kaaanskje kan virke som begynner skje i Dagbladet med Esten Whatshisname nå.

Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2007 00:34    Post subject: Reply with quote

Tror du misforstår poenget, snegle. Tørum i seg selv er èn diskusjon. Men å sparke han mens hele styret sitter og er fornøyd med å ansette Rambo som hovedtrener etterpå, er for dumt. Og det er det som har skjedd altfor mye. Styret prøver å redde eget skinn ved å stikke fram en trener til ulvene, uten å ta selvkritikk.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 00:35    Post subject: Reply with quote

Esten Sæther er by the way den største tabloide værhanen akersgata har sett og har null fotballfaglig kred.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 95, 96, 97  Next
Page 62 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb