| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 03.10.2007 23:12 Post subject: |
|
|
Jeg har med vilje holdt meg unna Tettey diskusjoner, men i disse to CL kampene har Tettey virket livredd. Det blir aldri noe konstruktivt ut av det når han har ballen, kun alibi fotball og bevegelser som gjør at han setter seg fast. Er bedre med en Riseth som kriger og står på der ute da...
Når det gjelder Skjelbred så har han også vært en skuffelse i disse CL kampene, tar han på såpe under skoene når han skal spille?
Kone viste hvorfor han ble benket til kampen, må være de dårligste 20 minuttene hans for Rosenborg.
Forsvarspillet sier seg selv, fullstendig kaos. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.10.2007 23:13 Post subject: |
|
|
| hmm82 wrote: | | Sånn kan det gå med tidenes feigeste fotball. 4-5-1 gjennom hele kampen og et forferdelig midtforsvar.... Begynner nesten og bli trist av og se Rosenborg spille. |
Tidenes feigeste på hjemmebane i Champions League? En sterk utfordrer til tittelen iallfall.
Under kampen begynte jeg å tenke på da RBK møtte Sogndal på Fosshaugane på slutten av Nils Arne Eggen's regjeringstid. RBK ledet, men Sogndal lå allikevel kompakt samlet bak midtstreken og ventet på at RBK skulle angripe. Eggen beordret spillerne til å ikke passere midtstreken, men sentre seg imellom. Det ble masse bråk av det hele, og Eggen beskyldte Sogndal for å spille feig fotball.
I kveld var RBK Sogndal.... feig........ og kjedelig |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 03.10.2007 23:17 Post subject: |
|
|
om denne kampen vil jeg bare si:
Roar Strand, for en mann,
Roar Strand, Roar Strand, Roar Strand,
hvilken mann, hvilken mann
Roar Strand
Eneste som fotball spille kan,
er Roar Strand,
hvilken mann, han Roar Strand!!
Eldstemann er Roar Strand, for en mann
Roar Strand, Roar Strand, Roar Strand
hvilken mann!!
Beste mann er Roar Strand.
for en mann !!
------
Resten av laget kan legge opp, i hvertfall de som anser seg selv som defensive spillere..
Og når den offensive samhandlinga er som i dag er jeg enig med Kjettil K.. ut med Tørum!
Last edited by jarln on 03.10.2007 23:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 03.10.2007 23:21 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: |
Tettey var blek idag. Riseth redda oss flere ganger og uten rutinen hans hadde vi blitt gjennomløpt og overkjørt flere ganger. |
Dig om det, jeg tvivler stærkt på det havde været tilfældet. Tettey havde langt fra sin bedste kamp, men han bidrog i det mindste til det lille spil vi havde frmeover. Riseth bidrog stort set kun med frispark i mot, og her snakker vi ikke om situationer hvor modstanderen er på vej i gennem, men heller at han har tabt ballen og ikke evner at erobre den tilbage.
Og hvis folk klager over Tettey slår mye til siden, er det ingenting i forhold til Riseth, han har to indstillinger til siden er lang lompe frem. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
|
|
Hver gang jeg hører Basmas platte unnskyldninger etter kampen, hater jeg fyren bittelitt mer. Jeg håper han trakasseres vekk fra klubben.
Konè var svak i dag. Ikke i støtet.
Forsvaret. Faen jeg hater hele gjengen intenst og skulle ikke grått om jeg hørte om en kjedekollisjon med tragisk utfall på Holtermannsvn i kveld.
Skal dette være RBK?
Kom deg vekk Tørum, og ta med deg Basma, Koppinen, Stoor, Dorsin og Kvarme. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Raem Senior
|
|
|
| Brady wrote: | | hmm82 wrote: | | Sånn kan det gå med tidenes feigeste fotball. 4-5-1 gjennom hele kampen og et forferdelig midtforsvar.... Begynner nesten og bli trist av og se Rosenborg spille. |
Tidenes feigeste på hjemmebane i Champions League? En sterk utfordrer til tittelen iallfall.
Under kampen begynte jeg å tenke på da RBK møtte Sogndal på Fosshaugane på slutten av Nils Arne Eggen's regjeringstid. RBK ledet, men Sogndal lå allikevel kompakt samlet bak midtstreken og ventet på at RBK skulle angripe. Eggen beordret spillerne til å ikke passere midtstreken, men sentre seg imellom. Det ble masse bråk av det hele, og Eggen beskyldte Sogndal for å spille feig fotball.
I kveld var RBK Sogndal.... feig........ og kjedelig |
Er ikke ofte jeg er enig med Brady, men som man sier på fagspråket:
QFT
Greit nok å ikke stupe hodeløst inn men det er vel lov å prøve å angripe også.... Tror aldri jeg har sett rbk sånn før... Ihvertfall ikke i en hel kamp... Trodde Cl skulle være et sted gutta kunne kose seg på... Alle forventer at de skal tape samtlige kamper... Da er det bare å slippe ned skuldra og rulle ball.. I tillegg får man sjansen til å bryne seg på spillere på et høyere nivå.... Trodde det i seg selv skulle være nok... _________________ Real people do real things...
Play your position
--Shyeim |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 03.10.2007 23:28 Post subject: |
|
|
Når jeg tenker over det.. Så bra som Roar er offensivt om dagen, hvorfor ikke spille med ham på vingen?
Bare en mann, han Roar Strand.. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 03.10.2007 23:33 Post subject: |
|
|
Mye som ikke henger sammen ikveld. Stillestående og nølende i begge ender. Spillerne virker jo av og til overasket når de får ballen. Ingen løp, ingen rom. Forutsigbart, og lange polere ut på kant var vell stort sett det som en eller annen gang fant veien. I følge statistikken på storskjermen etter kampen hadde RBK ballen over 50% men null skudd på mål. Vi har mistet evnen til å fremstå som et lag offensivt, blir alt for mye en spiller som fører og fører til det stopper. Inleggene er heller ikke mye å skryte av. Den som eventuellt skal være trener fremover har veldig mye og jobbe med for å si det mildt. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.10.2007 23:37 Post subject: |
|
|
Konè var skuffende i dag, må jeg inrømme. Men han hadde faktisk en målgivende, om Iversen bare hadde gjort jobben sin. I dag hadde vi to elendige spisser. Men det er det minste problemet vi har.
Det er umulig å ha ambisjoner i CL med det midtforsvaret. Ikkenok med at de er alfor dårliger til å følge spillere, markere osv, men i det siste har vi jaggu begynt å ødelegge vår egen offsidefelle over en lav sko også. Det går tåelig når vi gjør som på Stamford Bridge, hvor alle spilte forsvar.
Sapara holder ikke hele kamper (begynte å gjøre vanvittig mye rart mot slutten) selv om han var god i store deler av kampen i dag. Tettey var kanskje den mest skuffende i dag. Tar da ikke med forsvaret, fordi forsvarsfeil har blitt den gjennomgående trenden det siste året. Tettey spilte elendige pasninger, rota ofte ballen over linja når han skulle dra av en spiller, og bidro lite offensivt.
Det gledelige er at Traorè fortsetter å gjøre mye bra. Det kanskje mest gledelige er at han også gjør veldig mye bra defensivt. I første omgang, hvor vi lå med nærmest 6-3-1 på angrep imot, rydda Traorè opp flere ganger på venstresida, og irriterte livet av flankespilleren til Shalke. På den negative siden dro han på seg masse unødvendige frispark spesiellt offensivt. Men det må man vel regner med når det koker litt i en 18-årings hode med full tenning. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 03.10.2007 23:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 03.10.2007 23:41 Post subject: |
|
|
Hvor var aggresiviteten i midtbaneleddet slik vi så den mot Chelsea?
4 spillere spilte helt ok i dag, Strand,Sapara,Riseth og selvfølgelig Traore. Traore var som Zorac sier god defensivt. Han er vanskelig å passere mann mot mann, og gjør alltid en oppofrende jobb hjemover. Han er jo i tillegg til det en av få som klarer å behandle en ball med den mest selvfølgelige roen over seg.
Denne 451-formasjonen på hjemmebane i CL er noe av det mest skuffende jeg har sett. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.10.2007 23:43 Post subject: |
|
|
Skjelbred og Tettey var mildt sagt lite gode i dag. Skjelbred virker ikke å kunne tilvenne seg tempo nok til å få ballen fort nok under kontroll, og Tettey er vanvittig fantasiløs og har et trebein som ikke ligner grisen.
Ivers var svak, vant knapt en hodeduell, Riseth var et levende frispark, men ryddet opp nok ganger til at han skal få godkjent.
Sapara og Traore våre beste, de to stopperne skulle vært fysisk avstraffet. Det er så altfor enkelt å komme seg gjennom forsvaret, stopperne virker overhodet ikke interessert i å markere mann.. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.10.2007 23:43 Post subject: |
|
|
| pingvindrops wrote: |
Denne 451-formasjonen på hjemmebane i CL er noe av det mest skuffende jeg har sett. |
Det er ikke bare skuffende, der ser helt patetisk ut. Det kler oss så jævlig dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.10.2007 23:44 Post subject: |
|
|
| Og jeg må få sagt at innleggskvaliteten fra kant er under enhver kritikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 03.10.2007 23:47 Post subject: |
|
|
Sørgeleg kamp. Trist å sjå RBK så defensive på heimebane.
Forsvaret var vel omtrent som forventa, stopparane våre er og blir inkompetente. Skjelbred var OK, Dorsin var bra synest eg (gje han halve løna til Koppinen og la Koppinen gå), Strand det same, og Hirsch. Elles var det mest dårlege prestasjonar. Iversen burde ha scora to.
Ny trenar no? Neinei, ikkje noko poeng i det. La Tørum styra ut sesongen, men start jakta på ny, god trenar (Sollied, ja takk) nuh! |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.10.2007 23:55 Post subject: |
|
|
Ciljan var dårlig, han har ikke tatt noen steg i riktig retning siden bruddskaden.
Blir mye løping og innsats, og da gjerne i mellom motstanderene, men lite som skjer.
Godkjent til Hirsch, Strand, delvis Dorsin, Sapara, delvis Riseth, og Traore->vår beste. |
|
| Back to top |
|
 |
Mitz Junior
|
Posted: 03.10.2007 23:57 Post subject: |
|
|
aah, skuffelsen... Schalke var kun farlige ved de anledningene de spilte høyt i bakrom mot spissene! Skulle tro at Rosenborg skjønte det etter de to første gangene Schalke var alene med keeper, men neida; 2 mål kommer på akkurat like situasjoner! Skulle tro det spilles helt uten noe som helst skjønn baki der.
Generelt svak kamp av Rosenborg mot et skuffende Schalke lag |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 03.10.2007 23:58 Post subject: |
|
|
| Kan vera Ciljan ikkje var veldig bra, men eg likte i alle fall innlegget hans som Iversen burde scora på. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 04.10.2007 00:00 Post subject: |
|
|
| Ett innlegg veier ikke opp for 70 svake minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.10.2007 00:01 Post subject: |
|
|
Det innlegget var nok unntaket fra regelen, både han og Tettey viser gang på gang at de ikke har det beste tilslaget på ballen.
Irriterte meg også stadig over de mislykkede overlappspasningene hans, for harde og for lite vinklede til at man kommer til innlegg.
Last edited by bommel on 04.10.2007 00:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 04.10.2007 00:08 Post subject: |
|
|
| Gjennombruddsballen til strand på høyrekanten. Den han dro med utsida (Ciljan) var det klasse over da.få i norge som skjuler passningene sine like bra. Ellers var han ok. Dorsin syns jeg var forferdelig. Det var han som oppheva offsiden på 0-1 om ingen la merke til det. Han er treig, ukreativ og utrygg. Tettey skuffende, sapara grei. Traore og Strand var de beste i dag. Midtstopperne gidder jeg ikke tenke på....... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.10.2007 00:13 Post subject: |
|
|
Jeg vil gjerne få legge til, til Ciljans forsvar, at han aldri har vært, er, eller blir vingspiller. Ville nesten tro det hadde vært bedre om han og Sapara hadde bytta plass i dag, men det blir spekulasjoner. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 04.10.2007 00:15 Post subject: |
|
|
| Roar Strand må spille på midtbanen i CL. Eller på vingen. Eller overalt. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.10.2007 00:16 Post subject: |
|
|
Men da mister vi roen til sapara på midten, noe han hadde i dag, og de flotte vridningene av spillet han hadde mange ganger.
Tviler på at ciljan ville gjort det bedre defensivt enn ham i dag også.
Last edited by bommel on 04.10.2007 00:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 04.10.2007 00:16 Post subject: |
|
|
| Ufattelig skuffende av Rosenborg å legge seg så langt bakpå på hjemmebane. Feigt. Idiotisk. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 04.10.2007 00:18 Post subject: |
|
|
| Det er vel egentlig ikke et sjokk at Rosenborg taper mot et av de beste lagene i tyskland, men det er skuffende at det skjer på en dag der det tyske laget fremstår som en blek skygge av lilleputtlaget til Lade FK. |
|
| Back to top |
|
 |
|