English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 11:23    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke vi skal pisse på prestasjonen til KTE, som var å ta FFK fra 2 divisjon til Tippeligaen på 2 år. Fra 2 divisjon til 1 divisjon var kanskje ikke verdens vanskeligste utfordring, men fra 1 divisjon til Tippeligaen som nyopprykket er en stor prestasjon.

Innsatsen til KTE i Tippeligaen er jeg mer skeptisk til, jeg mener at Fredrikstad hadde ganske mange bra fotballspillere det siste året KTE var der. Å at det var veldig dårlig å havne i en nedrykkskamp med det laget.

Et annet minus med KTE er at alle lag han har trent har lekket som en sil, er det noe jeg er drittlei i Rosenborg, så er det akkurat dette.

En positiv ting med KTE er at han står for underholdene angrepsfotball og vet nøyaktig hvordan Rosenborg skal spille. Dessuten er han ikke fan av Fredrik Stoor, noe som er et pluss Smile

.... Men han virker å ha noen manglende sosiale ferdigheter, de siste ukenes utspill i media har vært rimelig merkelige.

Når alt kommer til alt så vil jeg IKKE ha KTE som trener, men for meg er han ikke satan selv. Jeg finner han mye mer fotballfagligsterk enn f.eks Knut Tørum...

Jeg håper virkelig at Trond Sollied eller en merittert utenlandsktrener blir ansatt. KTE kan fint fungere ut sesongen for å få en ny "go" å sikre oss 5 plass som etter all sannsynlighet gir intertoto.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 11:27    Post subject: Reply with quote

Jeg ser også på Knut Torbjørn Eggen som en sannsynlig bedre trener enn hva Tørum er, og det ville ikke gjort meg noe om han overtok ut sesongen.

Men det jeg da er redd for er det bluenova skriver, at vi neppe får ham bort igjen. Og på lengre sikt vil jeg absolutt ikke ha KTE som RBK-trener. Klubben fortjener bedre...
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 02.10.2007 11:28    Post subject: Reply with quote

Angående at Eggen overtar kortsiktig. Hvis Tørum kastes nå, og Eggen overtar med rimelig suksess, tror jeg det aldri kommer til å bli søkt etter noen ny trener i vinter.

Knut Torbjørn har neppe direkte ulyst til å overta som trener, og lykkes laget kortsiktig vil det være mange, både i klubben, blant media, og også hos supporterne som vil ønske at han fortsetter. Mange nok til at det gir han en grunn til å gjemme skamvettet langt ned i hjernekista.

Får editere denne en gang til, jeg skriver jo så forb .. tregt. Helt enig bluenova.

Last edited by Limax on 02.10.2007 11:32; edited 2 times in total
Back to top
Buran
Senior

PostPosted: 02.10.2007 11:29    Post subject: Reply with quote

bluenova wrote:
Problemet med å la KTE ta over nå, er at vi neppe får ham ut igjen...

Så får vi håpe at Tørum avslutter sesongen med stil, og at KTE hoster opp en forsterkning som erstatter på trener siden. Ellers kan vi like godt fortsette med Tørum.

Nettopp!

KTE overtar. RBK vinner et par tre kamper, spiller ok fotball, noe også laget kan komme til å gjøre under Tørum. KTE forsterker sin gudestatus på brakka og i adressa og vi får høre piss om at han er den perfekte viderfører av Eggen epoken og samtidig mannen som skal føre RBK tilbake til Europatoppen med sine visjoner. Og om et år sitter vi i samme suppa igjen når KTE har vist seg som den middelmådigheten han er som trener.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2007 11:35    Post subject: Reply with quote

Dere har et poeng der. Jeg skal innrømme det. Det er kanskje for dristig å la Eggen styre laget ut sesongen med tanke på hva som kan skje videre.

Men nettopp derfor er det så viktig at vi har orden på styre og stell i Rosenborg.

Last edited by attach on 02.10.2007 11:36; edited 1 time in total
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg har sans for KTE, men han burde hatt mer fartstid som hovedtrener hvis han skal ta over RBK. I motsatt fall får vi kanskje samme lærekurve som Tørum nå er inne i.

Ellers har Tørum mange gode kvaliteter som RBK skulle kunne utnytte, men han vil neppe fortsette som hjelpetrener hvis det skulle bli aktuelt. Eventuelt kan han gjøre alle tips til skamme, og gjøre det, for så å tre inn som hovedtrener igjen om 3 - 5 år?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2007 11:37    Post subject: Reply with quote

Mange snakker om at Tørum er et stort trenertalent og at han har så mye å gi Rosenborg utenom det å være hovedtrener. Hva mener dere egentlig? Jeg ser ikke helt det store med han bortsett fra at han er en fin fyr.
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 02.10.2007 11:49    Post subject: Reply with quote

Har hatt trua på Tørum, men det har kanskje gått mer på håp, enn på kunnskap om han. Rett og slett fordi vi i de siste åra har mislyktes med den ene treneren etter den andre.

Det mest konkret positive er den siste sesongen hans i Moss, der han tok det etter jeg vet, et middels mannskap opp i toppen av førstedivisjon. Det kan indikere et trenertalent, men innrømmer at det er skrale saker å gå ut ifra. For ellers vet jeg svært lite om de fotballfaglige kunnskapene hans, og evnen til å formidle dem. De ser jo ikke så bra ut slik ståa er nå da ...

Last edited by Limax on 02.10.2007 11:49; edited 1 time in total
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 11:49    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Mange snakker om at Tørum er et stort trenertalent og at han har så mye å gi Rosenborg utenom det å være hovedtrener. Hva mener dere egentlig? Jeg ser ikke helt det store med han bortsett fra at han er en fin fyr.

Det er en kjerne av sannhet i det du sier. MEN, Tørum ble hentet av Høgmo som jeg har stor respekt for. Høgmo drev også med mye annet i RBK, og trengte en han stolte fullt og fast på.

Dessuten er Tørum igang med læringen sin. Under medietrykk og motgang synes jeg han er flink til å holde seg oppreist og i arbeid.

Til slutt er jeg en motstander av å bytte uten å vite at du får noe bedre. Kontinuitet er viktig. Det er kun Hareide, Høgmo eller Sollied av norske trenere jeg ser som klart bedre pr. nu.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 02.10.2007 11:51    Post subject: Reply with quote

Tørum har FULL TILLIT hos meg.

Mannen gjorde et mirakel i fjor høst, han er fortsatt ubeseira i europacupen og han har krevd at sportslig ledelse skulle hente inn forsterkninger i forsvar.

Sportslig ledelse har ikke fulgt opp kravet...

Hadde vi hatt en større spillerstall kunne han benka umotiverte spillere og ville med det sannsynligvis kunne fått bedre resultater i Tippeligaen.

Nå ser det ut som vi får en fairplay-plass i Europa og da spiller det ikke veldig stor rolle om vi blir nr. 7 eller nr. 4 i serien. Vi bør selvfølgelig ikke gi opp de siste kampene, men dere skjønner poenget.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 11:54    Post subject: Reply with quote

Ikke legg noe særlig vekt på det som skjedde i høst, jeg nevner bare Aabrekk, Bjørnebye og Myhre. Tre udugelige treneren som fikk resultater kun fordi de var nye.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2007 11:56    Post subject: Reply with quote

Selvsagt kan ikke Tørum klandres for noe som helst. Han har gjort alt rett som hovedtrener for Rosenborg. Det er kun spillerne og sportslig ledelse sin feil at vi ligger så langt nede på tabellen. De gode resultatene i Europa, er Tørum sin fortjeneste. Spillet har også gått på skinner offensivt.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 12:07    Post subject: Reply with quote

Very Happy En bra beskrivelse!

Men helheten må evalueres, og Tørum er en del av det. Og sannsynligvis en som synger på siste verset.

Det er mye psykologi her, akkurat som i økonomi (boligmarkedet f.eks.). Det er kort vei fra å være messias til det motsatte.

Den viktigste grunnen til å beholde Tørum, er at det er liten vits i å bytte ham ut med en ny en av samme kvalitet. Som diskusjonen rundt spillere stort sett er enig om, bytt til noe bedre om dere skal bytte.

Hvem som eventuelt er bedre er det sikkert stor uenighet om, når man går utenom de opplagte navn (Hareide, Sollied,...)
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 02.10.2007 12:15    Post subject: Reply with quote

Folk må skille mellom, å føre en middelmådig 1.div klubb i toppen av 1.div og gjøre RBK til et mesterlag. Det er to helt forskjellige verdener og det stilles krav av en helt annen klasse. Vi kan ikke bruke det som grunnlag for at Tørum skal bli. Han har ikke erfaring til å ta denne oppgaven for fem flate øre. Skal vi beholde ham må vi bruke andre grunner, ikke fordi han førte Moss høyt oppe i 1.div.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 02.10.2007 12:53    Post subject: Reply with quote

Har du glemt at Tørum hjalp oss å ta gull i fjor?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 12:57    Post subject: Reply with quote

Det er nok mere det at Høgmo forsvant som ga oss gullet, enn at Tørum tok over.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 02.10.2007 13:09    Post subject: Reply with quote

La K.T.Eggen bli hovedtrener etter sesongen!
Back to top
NrKenny
Junior

PostPosted: 02.10.2007 13:19    Post subject: lei Reply with quote

Nå er jeg møkk lei av alle konspirasjonsteoriene dere kommer med. Knut Torbjørn har aldri sagt at han ønsker å bli trener i RBK, han ønsker derimot en langsiktig jobb som sportsdirektør. Om RBK får en annen trener blir det en annen enn KTE.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 02.10.2007 13:19    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Det er nok mere det at Høgmo forsvant som ga oss gullet, enn at Tørum tok over.

Så du tror at vi gikk ubeseiret gjennom høsten pga at Høgmo dro?

Du kan selvfølgelig si at et lag får en formboost ved å bytte trener, men den holder ikke i 12 kamper (eller hva det var.) Her skal Tørum ha skryt for å ha gjennomført et "mirakel".

Og til dere som skriker etter et trenerbytte. Det finnes ingen norske trenere som er gode nok (kanskje med unntak av Nils Arne og Sollied, men de er ikke aktuelle) til å gå rett inn og forsterke trenerposisjonen. Som alle sier om spillerene, skal vi hente inn en ny, så skal han forsterke laget!

Tørum har tillit!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 13:23    Post subject: Reply with quote

Myhre førte Vålerenga fra nedryksstrid til medalje og Bjørnebye reddet Start fra nedrykk til en plass midt på tabellen. Noen mirakler dette også....
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2007 13:24    Post subject: Re: lei Reply with quote

NrKenny wrote:
Nå er jeg møkk lei av alle konspirasjonsteoriene dere kommer med.

Det har da vært lite prat om det i det aller siste. Det enkelte sier, er at det er en risiko for at Eggen blir sittende lenger hvis han får jobben med å lede laget ut sesongen. Det er noe helt annet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.10.2007 13:27    Post subject: Reply with quote

Det er nok av folk som er overbevist om at han bare venter på å ta over hele driten, synes ikke man skal slippe ustraffet fra slike uttalelser hvis de ikke har rot i virkeligheten.
Back to top
Recon
Legende

Jeg foreslår at du forfølger saken da.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
attach
Forumsjef

Hvilken straff foreslår du?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 02.10.2007 13:30    Post subject: Reply with quote

Utestengelse fra forumet, ihvertfall i en periode.
Forsvant det ikke en kar fra forumet fordi han bare spredde usanne rykter? Det er irriterende å måtte forholde seg til, og lite solidarisk i forhold til klubben hvis det er bare løgn. For å si det enkelt er det en del som ikke skjønner at desto mer drøy påstander er, desto mer dekning må de ha for å komme med den.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 95, 96, 97  Next
Page 58 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb