English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BB
Junior

PostPosted: 30.09.2007 20:53    Post subject: Reply with quote

Føler bare at det hadde hjulpet om jeg fikk utløp for frustrasjonen min med dagens trener og lag. 90 min med lommetørkle vifting ville hjulpet for min del Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 20:54    Post subject: Reply with quote

Bra forslag BB! Very Happy
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 30.09.2007 20:55    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:

Er enig i situasjonsbeskrivelsen, men det å motivere spillerne må også være trenerteamets ansvar. Mulig det ikke er mulig å godsnakke spillerne til innsats i Rosenborg, men at mer pisk og frykt må til. Eggen kauka jo høyt. Rösler sendte spillerne sine på straffetrening midt på natta. Det er trolig det savnes en komponent av dette i trenerteamet.

Nå har jeg gjennom en hel sesong hørt Tørum flere ganger månedlig si etter en svak kamp at han ikke forstår hvordan vi kan opptre så elendig. Tydelig at han mangler gjennomslagskraft i spillergruppa dersom det er HAN som ikke klarer å motivere spillerne. Jeg tror ikke nødvendigvis det er kun Tørum sin feil. Jeg tror spillergruppa vår med alle de veteranene som befinner seg der er vrient å være sjef for etter Eggen sin tid. Eneste relle kandidat jeg tror virkelig kan få piska dem til innsats regelmessig er Trond Sollied...
Back to top
iKing
Junior

PostPosted: 30.09.2007 20:57    Post subject: Reply with quote

Kan noen be styret og ledelsen drite i visjonen om topp 30 i Europa snart? Held siden dette ble "vedtatt" har vi lett i hele verden etter eventyr-spillere som kan ta oss til dette nivået, og som ikke skal koster mer enn en middels Adecco-liga spiller. Poenget er at vi trenger spillere som kan forsterke laget, og vi trenger dem nå. Å bruke hele overgangsvinduet på å lete etter en "fantastisk" spiller som er så god at han alene kan løfte RBK til verdenstoppen er helt håpløst, og dette har også KTE skyld i.

Skal vi bli blant de beste i Europa må vi vel først være best i Norge. Til trenerens fordel må jeg si følgende: Så lenge Skutle og de andre som sitter på pengesekken tenker Europatopp hver gang det skal kjøpes spillere, er det ikke lett å være trener. Han får rett og slett ikke materialet han trenger til å gjøre jobbenn sin.

Vi trenger en trener som har sterke og klare meninger, som kan motivere spillerne og som har guts til å selv si fra til daglig ledelse om hva som skal kjøpes, og hvilke spillertyper det skal letes etter. Etter det jeg har observert var Tørum en god vikar når hovedtreneren måtte legge inn årene, men han har ikke maktet å lede laget på egen hånd gjennom en hel sesong. I hans periode som hovedtrener har vi ikke forsterket laget nevneverdig (tenker da på 2007), og vi har trolig aldri hatt en gjeng mindre motiverte spillere og et dårligere kollektivt spill.

Tørum: Ta på deg ansvaret og gå med rak rygg før du blir utsatt for en uke med spekulasjoner og medieoppstyr som uansett ender i at du er arbeidsledig om en uke. Lykke til videre på ny jaktmarker!

Last edited by iKing on 30.09.2007 21:00; edited 1 time in total
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Mulig det ikke er mulig å godsnakke spillerne til innsats i Rosenborg, men at mer pisk og frykt må til. Eggen kauka jo høyt. Rösler sendte spillerne sine på straffetrening midt på natta. Det er trolig det savnes en komponent av dette i trenerteamet.

Vi så jo hvordan det gikk da Tørum hevet stemmen. Kone gråt seg i søvn den natta. Samma om Tørum blir sparket nå eller i desember. Sesongen er ødelagt uansett. Det viktigste er at man omsider skaffer en skikkelig erstatter. Ikke noe mer kødd nå!

Last edited by Wilhelm S Myhr on 30.09.2007 21:00; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 20:59    Post subject: Reply with quote

Stakkars Kone Smile
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

Er Tørum trener enda? Surprised
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 21:07    Post subject: Reply with quote

Sitter bare og venter på beskjed om pressekonferanse. Var skråsikker på at det var rett ut nå.
Back to top
SirAleksander
Junior

PostPosted: 30.09.2007 21:08    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke vært mer enig i det som blir sagt her, og i kommentaren på førstesiden.

Skulle betalt bra for å få kjefte Basma og Dorsin ned i gresset. Makan opptreden har jeg aldri sett. Spillere som tjener flere millioner på det de elsker å drive med, også gidder de faen meg ikke å gjøre jobben så godt de kan heller?

Dorsin jogger tilbake når FFK kommer 2 mot 2 ved 1-0-scoringen. Hadde dusten Dorsin løpt, hadde han kunnet avverge!

Og Knut Tørum, du har søren meg ikke noe i RBK og gjøre! I alle fall ikke når du ikke klarer å motivere spillerne på en bedre måte. Takk for ingenting Tørum. Gå før du blir sparket i morgen tidlig!

Og RBK, tør å bryte ut av 4-3-3. Med Ivers og Kone på samme lag, kan man ikke spille med en av disse på kanten.

Bruk de i et 4-4-2-system. Det er ikke farlig å gjøre forandringer på ting, i alle fall når tingene jeg snakker om ikke fungerer med det gamle. Tør å si imot Eggen Sr. når det gjelder spilletype. Skal man spille 4-3-3 må man ha spillere som er bedre på sine plasser, og ikke bruke en midtspiss som kant, og man må ha en midtbane som presterer gang på gang!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg sjekker adressa vært 5 minutt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2007 21:10    Post subject: Reply with quote

Jeg orker ikke å utbrodere det mer akkurat nå, men jeg mener spillernes innsats ikke er noe hovedproblem i det hele tatt. Det er mer en bivirkning / et symptom.
Back to top
iKing
Junior

PostPosted: 30.09.2007 21:11    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om det er styremøte på brakka i kveld?
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 21:16    Post subject: Reply with quote

De fleste fotballspillere hadde vært oppgitte og leie når spillet aldri fungerer, og treneren ikke evner å gjøre noe med det.

1. Tørum må gå, og inn med en trener som i motsetning til bergenseren har en plan over hvordan laget skal spille, som evner å lære bort roller, og som har baller til å sette ut spillere som ikke presterer.
Kort sagt, en trener som klarer å sette ett lag og en spillestruktur.

2. Nye stoppere, et must. De vi har nå kan verken forsvare seg eller treffe medspiller med selv den enkleste pasning. Her starter rett og slett hele problemet med den offensive strukuteren, for ofte blir det en dårlig pasning eller en lang ball som blir løsningen.

3. Hvis vi skal fortsette med 4-3-3 må en ny sentral midtbane inn, en med pasningsfot og klokskap. Vi må ha en som kan slå direkte inn i bakrom og stikke i mellomrommet til indreløperne med en stødig fot, nå blir det altfor mange angrep som blir stoppet opp eller blir sinket av pasninger tilbake eller sidelengs.
Her ligger hele nøkkelen bak angrepsspillet som er fraværende. Den sentrale er alt for den offensive strukturen.

Punkt nr 2 og 3 gjør det utvilsomt mye vanskeligere for våre indreløpere da ballmist gjør at de må jobbe bakover absolutt hele kampen, og de får aldri rom til å gå i mellomrommet når det går for tregt.

Utvilsomt vil angriperne få flere gode baller å jobbe med, det er ikke hos de at problemet ligger.
Back to top
SirAleksander
Junior

PostPosted: 30.09.2007 21:20    Post subject: Reply with quote

Veldig godt sagt.

Kommentar:

Punkt 1: Ergo, en som er HOVEDTRENER. Ikke en forfremmet assistent.

Punkt 2: Bruk penga RBK. Når man har råd til å legge inn et bud på 27 mill på én spiller, er mulighetene mange!

Punkt 3: En spiller som går rett inn på laget, og som ikke må konkurrere med Ciljan om å få varme benken.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 22:03    Post subject: Reply with quote

Knut Tørum sitter i hvert fall til onsdag....
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=172754
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 22:07    Post subject: Reply with quote

Så får vi et greit resultat mot Schalke, Tørum blir plutselig fredet igjen og en ny smell i Tippeligaen kommer. Herlig sirkel.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 22:09    Post subject: Reply with quote

Hvis de ikke venter på at Rekdal skal få sparken da Rolling Eyes Neutral
hmm82
Junior

PostPosted: 30.09.2007 22:11    Post subject: Reply with quote

Tror eneste løsningen er en aksjon fra supporterne om det skal bli noen forandringer på brakka...
Back to top
SirAleksander
Junior

PostPosted: 30.09.2007 22:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvis de ikke venter på at Rekdal skal få sparken da

Ja, også ansetter man Arild Stavrum som assistent...
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 22:14    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Så får vi et greit resultat mot Schalke, Tørum blir plutselig fredet igjen og en ny smell i Tippeligaen kommer. Herlig sirkel.

Selv om jeg ikke vil ha ut Tørum for enhver pris, så synes jeg ikke dette er noe å basere seg på jeg heller. For det vil vel ikke komme som noen overraskelse på noen som følger Rosenborg at sannsynligheten for et godt resultat mot Schalke utrolig nok er større enn for et godt resultat borte mot Fredrikstad i Tippeligaen.

Skal vi skifte trener må vi gjøre det uavhengig av onsdagens resultat, og da er det vel like greit å gjøre det med en gang. Hvis ikke må Tørum få sitte i fred og ro og bare bli ferdig med årets sesong, og begynne å planlegge neste.
longns
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det har noe for seg at han skal sitte lenger på oppsigelse, det må jo være utrolig demotiverende.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.09.2007 22:24    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært RBK-trener hadde jeg hetsa spillere når vi hadde sett kampa på video dagen etter. Når man er profesjonell fotballspiller og ikke klarer å slå en pasning, ta i mot en ball eller jobbe hjemover, da fortjener man rett og slett HETS. I tillegg ville jeg gitt 1 ukelønn i bot for enkeltprestasjon som hadde ført til mål i mot.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 22:26    Post subject: Reply with quote

det Eggen sier om at Tørum i hvertfall sitter frem til Onsdag betyr slik jeg ser det at de jakter en ny trener og håper å ha ham på plass i løpet av kort tid, enten før eller rett etter kampen mot Schalke..

Tror ikke på noe annet.. KTE vet at sirkelen ikke kan fortsette, han er ikke dum.. tror jeg!

Last edited by jarln on 30.09.2007 22:27; edited 1 time in total
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 30.09.2007 22:27    Post subject: Reply with quote

Tørum sitter - i hvert fall til onsdag

Quote:
- Det kommer ikke til å skje noen endringer i det sportslige apparatet før onsdag. Noe mer sier jeg ikke, forteller Eggen.
Sier vel sitt...
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 30.09.2007 22:27    Post subject: Reply with quote

Knerten 10 Wrote : "Hadde jeg vært RBK-trener hadde jeg hetsa spillere når vi hadde sett kampa på video dagen etter. Når man er profesjonell fotballspiller og ikke klarer å slå en pasning, ta i mot en ball eller jobbe hjemover, da fortjener man rett og slett HETS. I tillegg ville jeg gitt 1 ukelønn i bot for enkeltprestasjon som hadde ført til mål i mot."
Det er kanskje en god grunn til at du bare er 14 år og ikke i jobb med voksne mennesker ?
Pedagogikk er IKKE en undervurdert lære ..............

Last edited by julegrisen on 30.09.2007 22:30; edited 2 times in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 95, 96, 97  Next
Page 55 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb