| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 19.09.2007 15:34 Post subject: |
|
|
Den er med all respekt helt på bærtur. Når nedturen startet kan en diskutere i det vide og brede, men at hverken Tørum eller Eggen jr. hadde noe tilknytting til RBK på det tidspunkt kan jeg garantere.
Alt er vel heller ikke rosenrødt i Bergen, men de har vel klart å legge slikt til side når de spiller kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.09.2007 15:41 Post subject: |
|
|
| Manus wrote: | | Den store tabben var å ansette KTE, allerede har han klart å lage lurveleven i klubben. Hold kjeft om ting, slik som Rune faktisk klarer din idiot. |
Er det nå egentlig så mye bedre å si til pressen den ene dagen: "Treneren har full tillit", for så å gi han sparken dagen etter, slik Bratseth gjorde da By Rise var trener? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.09.2007 15:47 Post subject: |
|
|
Egentlig ikke stå stor forskjell i denne situajsonen. Det er ikke mange ukene siden klubben gikk ut og garanterte at Tørum var trener ved sesongstart '08. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 19.09.2007 15:51 Post subject: |
|
|
Vi trenger kontinuitet nå, og Tørum bør få fornyet tillit.
Problemene er:
a) Sportslig ledelse/styret vil ikke betale for å nå sine mål, i form av kontraktsfornyelser og innkjøp
b) Spillerne gidder ikke å yte full innsats i "uviktige" kamper
Til syvende og sist er det de på banen som må yte. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 19.09.2007 15:54 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Er det nå egentlig så mye bedre å si til pressen den ene dagen: "Treneren har full tillit", for så å gi han sparken dagen etter, slik Bratseth gjorde da By Rise var trener? |
Etter min mening er det dumt av en klubb å bevisst undergrave trenerens posisjon. Jeg tror ikke en trener som sitter på lånt tid har gode arbeidsforhold mhp. f.eks. respekt fra spillerne og andre i klubben. Når man signaliserer ut til verden at "vi er et lag som har en trener som ikke er god nok" setter man treneren og spillernes selvtillit på en alvorlig prøve, samtidig som det kan være en fordel for motstanderlag. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 19.09.2007 16:03 Post subject: |
|
|
bluenova,
ad punkt a:
nå er det jo bestemt at man skal satse på kvalitetspillere + egne talenter, og det er en beslutning jeg finner høyst akseptabel ...
og når det gjelder lønn, så har jo rbk sine begrensninger sammenlignet med utlandet, samtidig som det for tiden er flere andre norske klubber som også kan matche lønnsnivået til rbk (pga investorstøtte) ...
så jeg tror ikke det bare er viljen det står på ... |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 19.09.2007 16:15 Post subject: |
|
|
Til Valient vil jeg si at jeg er enig at konkurransen er mye tøffere nå enn før mht å få tak i spillere.
Men mitt hoved poeng her er at Tørum må vurderes utifra forutsetningene. Disse er ikke dårlige, men kunne absolutt vært bedre.
Bl.a. bør man være forsiktig med å utbasunere "topp 30 i Europa" hvis man ikke har evne/vilje til å følge det opp på overgangsmarkedet. At man ikke greide å skaffe forsterkninger denne sommeren er intet mindre enn oppsiktsvekkende, gitt forutsetningene.
Og sett i lys av resultatet igår (den noe heldige Chelsea kampen), kan man lure på hva disse spillerne driver på med til vanlig... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.09.2007 16:36 Post subject: |
|
|
Enig der bluenova. Tørum trener både det RBK som imponerer i Europa og det som skuffer stort i hjemmlig liga. Laget som spilte i går er norges beste, imo. Da er det for enkelt å bare skylde på tørum for dårlige resultater i TL. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 19.09.2007 17:28 Post subject: |
|
|
det er vel få som legger all skyld på tørum, men det er likevel han som står ansvarlig for å få det beste ut av mannskapet i enhver kamp.
og det som har manglet i år er både samspill og innsats ... selv om det tidvis har blitt spilt brilliant fotball, og selv om det er mange grunner til at det har gått som det har gått.
min påstand er derfor at rbk er bedre tjent med en annen hovedtrener noen år, gjerne med tørum som assistent - men jeg kutter ikke hodet av tørum dersom han innfrir kravet om eurospill neste år, da ser jeg faktisk gjerne at han fortsetter som hovedtrener ... |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 19.09.2007 17:32 Post subject: |
|
|
| ps! og de fleste blir jo bedre av litt motstand og motgang, ala rbk's spill og resultat i går ... |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.09.2007 18:25 Post subject: |
|
|
Fint å se at spillerne slår ring om Tørum iallefall. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 19.09.2007 18:50 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Det skulle tatt seg ut om noen av spillerne hadde kritisert Tørum.... |
Har skjedd før. De var med på å avsette Ola. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2007 18:53 Post subject: |
|
|
| Dette er et sterkt signal til ledelsen ,men hvis spillerene ønsker tørum neste år er det på tide å vise innsats på banen i alle kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Alltid me rosenborg!! Junior

|
Posted: 19.09.2007 19:56 Post subject: |
|
|
Er ikke Helt enig i at Knut Tørum ikke kunne klart bedre, med tanke på forsvarsrekka. For det første kunne han satt Iversen som indreløper og Riseth som stopper i stedet for Basma. For d andre e Nordvik nøtt t å vær bedre enn Basma og Kvarme! Han må få sjansen fra start snart!!
RBK<3 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.09.2007 00:25 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Brady wrote: | | Det skulle tatt seg ut om noen av spillerne hadde kritisert Tørum.... |
Har skjedd før. De var med på å avsette Ola. |
De kritiserte ikke Ola til media før avsettelsen var et faktum og RBK-ledelsen skjøv spillerne foran seg. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 20.09.2007 01:16 Post subject: |
|
|
Synes Tørum blir for lett fritatt for deffensiv organisering, ja det har vært endel personlige feil bak der. Grunnen til de personlige feilene er en blanding av udugelige midtstoppere og dårlig organisering. Alle så hvordan Kuka og Basma regjerte i går, dette er pga at de slapp det aggresive høye presset som norske lag står for. Jeg kan love dere at hverdagen i TL vil slå ned på oss og at folk igjen vil ha Tørum sitt hode på et fat.
Fyren har minimalt med trener erfaring og det passer ikke inn med våre litt "hårete" ambisjoner. Jeg håper Tørum får sparken eller trekker seg før sesongen er over.
Jeg kan forstå at folk er i rusen av Chelsea kampen enda, men tenk på at vi er 13 poeng bak Brann og mest sannsynlig ikke får spille i Europa neste år. Dette er selvfølgelig helt uakseptabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.09.2007 02:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror Tørum kan bli en bra trener, i en klubb som han regjerer,og ikke gamle spillere, som sier : Jeg skal spille. Jeg mener at Roar Strand spillte back mot Chelsea, p.g.a at han er Roar Strand, når han sier at han er klar, så er det ensbetydende med at "jeg skal spille, uansett hva du, trener mener.. " For Steffen Iversen fikk beskjed om å komme i bedre form etter skade, og Roar Strand går rett inn på laget..
Jeg mener at Strand, Riseth og Basma har mere makt innen for RBK, enn hva Tørum har, slik var det ikke under Eggen sr. Og jeg tror nok at KTE er nok sjef til å sette disse gutta på plass... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 02:13 Post subject: |
|
|
| Ser ikke for meg at Strand er en slik type person. Basma, Riseth og Iversen derimot kan jeg se kan være det. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.09.2007 08:47 Post subject: |
|
|
Nok en Aftenposten-sak om Tørum i dag:
Jakten på Den Rette
| Aftenposten wrote: | | dersom RBK velger å avløse ham med Knut Torbjørn Eggen i dag eller i morgen - slik ryktene blant de velinformerte sier. |
Forøvrig utrolig hvor mye Aftenposten skriver om RBK, de skriver mer om RBK enn VIF (for ikke å snakke om Lyn og Stabæk). |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 20.09.2007 09:34 Post subject: |
|
|
| Hvorfor klarer ikke Tørum å få spillerne til å jobbe like hardt mot Start og Strømsgodset som mot Chelsea? Er han da god nok? |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.09.2007 09:46 Post subject: |
|
|
| Det er ikke bare treneren sitt ansvar. Spillerne bør klare å "fyre" seg opp selv til kamp. Utspillet til Sapara i dag blir i mine øyne bare dumt. De kan med fordel vise noe her hjemme på bjerget før de krever forbedring mot kremen i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 20.09.2007 09:48 Post subject: |
|
|
| Utspillet til Sapara i dag? Link? |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.09.2007 09:50 Post subject: |
|
|
| Sapara-tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 20.09.2007 09:55 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Det er ikke bare treneren sitt ansvar. Spillerne bør klare å "fyre" seg opp selv til kamp. . |
jo for såvidt, men når det skjer gang på gang, så er det treneren sitt ansvar. Der sitter sultne folk på benken som aldri blir brukt i de periodene. Det blir aldri gjort noen grep. De fikk jo sjanse på sjanse |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.09.2007 10:14 Post subject: |
|
|
| Hvis Tørum må gå - som virker veldig sannsynlig - så må de ha en kanon utenfra til å ta over. Hvis det blir Hoftun så blir jeg skuffa, hvis det blir KT Eggen så blir jeg forbanna. |
|
| Back to top |
|
 |
|