English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Chelsea - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mitz
Junior

PostPosted: 17.09.2007 20:32    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Grattis med første inlegg Mitz! Må dog si meg ganske uenig i inlegget ditt. Det som gjør oss så dårlig defensivt mener jeg er at vi hverken har individuelle eller kollektive egenskaper i spesiellt midtforsvaret. Hadde vi bare hatt en av dem, kunne det ha dekket over noe av mangelen av det andre.

Mulig jeg er på jordet men de fleste målene vi får i mot kommer av en tabbe av en eller annen bak, og ikke pga. dårlig organisering. Jeg har ikke sett noen statistikk, men rosenborg har vel ikke så alt for mange sjanser i mot? Men det som kommer scores som regel på pga. manglende individuelle ferdigheter i avgjørende øyeblikk.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 20:45    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Jeg mener absolutt ikke at den defensive organiseringen er bra, men det har vel ikke gått en eneste kamp denne sesongen uten minst et baklengsmål pga personlige feil. Da særlig i midtforsvaret.
2mas
Sjef

PostPosted: 17.09.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

Laget ifølge Adressa:

Hirschfeld - Strand, Basma, Koppinen, Dorsin - Skjelbred, Sapara, Riseth, Tettey, Traoré - Koné.

Les mer: Iversen vrakes trolig mot Chelsea

Altså blir Per plassert på vingen, hvor han absolutt ikke trivdes mot Brann....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

Fatter det ikke... ut med Basma, Riseth ned i forsvar, Tettey sentralt, Skjelbred indreløper, Konan på høyre kant.... hvor vanskelig kan det være???
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 21:05    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt så baktungt. Hvem skal løpe i bakrom når overgangene byr seg?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.09.2007 21:06    Post subject: Reply with quote

Basma og Koppinen igjen ja. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 17.09.2007 21:08    Post subject: Reply with quote

ler av den dårlige prestasjonen de 2 gjør og gråter over resultatet
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 21:08    Post subject: Reply with quote

Alt under 5-0 tap, er en seier for RBK, for med Strand som rundingbøye, og med Basma og Koppinen i midtforsvaret..
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 17.09.2007 21:17    Post subject: Reply with quote

her skal det kun satses på kontringer. Tror kanskje jeg ville brukt Iversen likevel på kanten da han er viktig på dødballer begge veier. Samtidig er det gledelig at Per får sjansen til å spille på seg ytterligere erfaring i en sånn kremkamp. Tror dog Iversen er temmelig hissig over å starte på benken i London Surprised .

Gledelig å ha Roar tilbake igjen, selv om han ikke trives veldig godt mot fintesterke vinger. At gutta i midtforsvaret får sjansen på nytt på tross av hundrevis av elendige kamper i år, forteller vel egentlig mer om hva slags konkurrenter man har på den posisjonen i dagens tropp.

Deilig å gå til en kamp hvor alt anna enn tap er som en bonus. Håper vi får en fin start uten baklengs, ligger kompakt og får til en og annen farlig kontring. Har null forventninger og håper ikke vi driter oss totalt ut.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2007 21:18    Post subject: Reply with quote

Skjønner det rett og slett ikke, i en kamp hvor Steffens luftstyrke på dødball blir dødsviktig så vrakes ham? Vi skal ikke likegodt vrake Sapara også da å la noen andre ta dødballene? Tørum har en rekke ganger i år vist seg for lett for jobben som hovedtrener for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brandy
Proff

PostPosted: 17.09.2007 21:22    Post subject: Reply with quote

En liten kikk på lagoppstillinga viser at Chelsea, tross noen skader, har verdens beste midtbane. Bra at Per spiller!
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hva vi skal satse på ?! Ikke blir det luftstyrke (vrakinga av Iversen ), og ikke blir det kontringer (vi har jo ingen til å løpe i bakrom ). Kan noen vennligst forklare meg hva Tørum egentlig har planlagt?
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 17.09.2007 21:46    Post subject: Reply with quote

Tørum håper sikkert på at Ciljan skal bli en ny Taeik...
puckno
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 21:49    Post subject: Reply with quote

Synes lagoppstillinga virker fornuftig - vi må ha folk som springer livet av seg på midten, så får vi en kontring eller to. Riseth i midtforsvaret ??? Aldri mer !!!
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 21:58    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...e90101.ece - Dødballer og overganger blir avgjørende hvis vi skal ha en sjanse mot Chelsea, sier videoanalytiker Svein Maalen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.09.2007 22:03    Post subject: Reply with quote

Hvordan skal man få til overganger mot Chelski når man er så sinnsykt upresis i pasningsspillet mot dårlige lag?

Det eneste jeg ser på som en snev av mulighet må være Sapara på frispark. 1-0 til Chelsea etter 2-3minutter.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 22:04    Post subject: Reply with quote

Så rart ut det der, gitt. Jaja, Iversen får vel sørget for at Tørum får sparken i løpet av uka da...

Roar må vel ut etter ti minutter, så da kan man jo håpe på at de flytter Basma ut og Riseth ned og setter inn Iversen, i stedet for at de setter inn Stoor til en garantert ydmykelse.
Back to top
Lillhammring
Senior

PostPosted: 17.09.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

Husk på at det er Rosenborg vi skal støtte før kampen nå!! Syns vi skla la Tørum få styre på den måten han vil, når han sitter ved roret, og laget er ikke så hel-gæli med den troppen vi har per i dag!
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 22:19    Post subject: Reply with quote

Stusser litt over laget må jeg innrømme. Skulle gjerne hatt Konan inn for lille Per, som har mye større fart og gjennombruddskraft og ikke minst en måljeger.

At Iversen benkes etter Start kampen er greit. Han var rett og slett elendig
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 22:20    Post subject: Reply with quote

Må være lov til å kritisere et laguttak uten at det skal bli stilt spørsmålstegn ved ens støtte til laget da.

Edit: Altså, til Lillhammring
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 17.09.2007 22:23    Post subject: Reply with quote

Synest ikkje dette laguttaket er så ille. Så klart, skulle gjerne sett Lago og Riseth i midtforsvaret og Tettey som sentral midtbane, men det finst grenser for kvor mykje in kan håpa på.

Derimot er eg positivt overraska over at daffe Iversen er vraka, og at Skjelbred får starta.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 22:29    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld. Er helt enig i at Iversen har vært rævva lenge og fortjener å bli vraket. Det er bare noe med han og store kamper. Han har en evne til å heve seg. Pluss at da vår sannsynligvis eneste sjanse til å score mål blir på dødballer syns jeg det blir rart å ta ut vår beste hodespiller.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 17.09.2007 22:32    Post subject: Reply with quote

Eg vil tru at Koné er vår beste hovudspelar. Dessutan kan ein ikkje ta ut laget basert på kven som er viktige å ha på dødballar. Det viktigaste er trass alt banespelet.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Føler det blir enten eller i denne kampen. Enten følger vi opp formen i det siste (eller mye av sesongen rettere sagt) og går på stygge tall. Eller så tror jeg faktisk vi slipper hederlig unna, type 2-1. Chelsea er jo et lag som i utgangspunktet skjelden vinner store seire, men med en Sjeva med lyst til å imponere, og et vidåpent forsvar, kan det fort bli en del i sekken. Har null forventninger til denne kampen. Bedre det, for så å heller bli positivt overraska. Strengt tatt er det vel ingen i fotballnorge som tror på noe annet en et solid tap.

EDIT: Enig der, Sølve. Tror ikke vi skal satse på overflod av cornere "riktig vei" heller..
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

Sølve wrote:
Eg vil tru at Koné er vår beste hovudspelar. Dessutan kan ein ikkje ta ut laget basert på kven som er viktige å ha på dødballar. Det viktigaste er trass alt banespelet.

Steffen Iversen ER vår beste og mest komplette hodespiller, selv om Koné har bedre spenst.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next
Page 8 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb