English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 15.09.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

ok FÃ…r vell ikke skuffe:
De som står nærmest holmen som peker mot spiret, viss spir peker mot himmelen, og spiret peker mot en holme stor hvor lysholmer ølet engang ble bror Wink
Ølet er ? )Hint: Ikke Hansa (Yeakk) Credits fra Einherjar får du viss du tør Wink

Som sagt: ølet er hva for noe ? :
joakleis
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske at Olympiakos var så store favoritter mot oss for to år siden. Olympiakos viste jo også at de ikke hadde gjort seg fortjent til noe favorittstempel.

For all del, det var en sterk prestasjon å vinne mot Olympiakos i Athen når vi slet som vi gjorde i Tippeligaen. Men Olympiakos var ikke i nærheten av å være så store favoritter som Chelsea er på tirsdag.
Det var ikke umulig for RBK å vinne i Athen. Det ER umulig for RBK å vinne i London.
Valiant
Senior

PostPosted: 15.09.2007 22:55    Post subject: Reply with quote

(v_olden)

årst er en habil spiss man ikke skal undervurdere - det samme gjelder for de fleste av spissene til rbks motstandere i år.

det er derfor det er så viktig at laget fungerer som en helhet, både framover og bakover, slik som det gjorde i glanstidene under eggen.

for det er nok ikke så mange forsvarere som ville vunnet samtlige mann mot man dueller mot eksempelvis årst, over 90 minutter, men et godt samspilt lag ville derimot forhindret at det ble så mange avgjørende mann mot mann dueller som det har blitt for rbks forsvarere i år ...

men dette er da dog bare min mening, og andre har selvsagt lov til å mene noe annet ...
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 22:56    Post subject: Reply with quote

Det var vel umulig for RBK å vinne på San Siro i 1996 også...
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 15.09.2007 22:56    Post subject: Reply with quote

men ka fan jokleis, e du en forbainna peis eller ?
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

For din egen del Einherjar: Logg deg av nå, og logg på igjen når du har blitt edru.
dags
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 23:53    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Synes å merke at i hele år at Tørum har ønsket seg nye og gode spillere i forsvaret, men har måttet ta til takke med en gjeng som er forbi toppen forlengst. Og en i utgangspunktet meget god mann som Koppinen lar seg påvirke av de andres slurv. Han får i hvertfall ikke en ny jobb med spillet han har levert i år.... Derfor er det synd at vi ennå ikke har klart å lete opp noen gode spillere som kunne tenke seg å spille i Trondheim.

Åja, er det derfor han har spilt så rævva?
uglevett
Veteran

PostPosted: 16.09.2007 03:59    Post subject: Reply with quote

Og poenget ditt er? Dette forumet er en jævla oppsamling av dåsemikler uten evne av å diskutere på et edruelig nivå på samme vis som alle andre diskusjonsforum om fotball her i Norge.

Jeg gir herved opp å diskutere mer fotball pr. forum, ettersom regelen virker å være "svart/hvit"" uansettt hva man foretar seg. Jeg var naiv som trodde at RKBforum var noe bedre enn andre steder...
senador
Legende

PostPosted: 16.09.2007 04:22    Post subject: Reply with quote

Akkurat som spillere spiller i ulike divisjoner pga ulikt ferdighetsnivå har vi trenere som trener i ulike divisjoner pga samme sak. Tørum har trent Moss og holder et 1.div nivå etter min mening. Vi kan sammeligne det med å hente en 1.div spiller. Det er ingen forsterkning, men stallfyll. Vi må ha en trener som klarer å løfte spillerne på et høyere nivå. Da kan vi ikke ha trenere, som kun har erfaring fra nesten amatørfotball. Styret i RBK kjører klubben i dass.

Dessuten kan vi gruve oss til Chelsea kampen. Det blir ikke artig å se favorittlaget bli latterligjort og pisset på. Men det blir ingen følger som vanlig.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 16.09.2007 04:31    Post subject: Reply with quote

Forsvaret til RBK er meget dårlig. Uansett må vi huske på at det er midtbanen og angrepet skal også være med på de defensive notene. Når vingene ikke er med defensivt, så blir det veldig lett store rom bak der. Dessuten vill jeg si at Skjelbreid og Sapara er alt for dårlig defensivt til å spille på midten spør du meg. Tenker man duellstyrke så har begge 1(FM: 1-20) Poegnet er at angrepet og midtbanen er heller ikke gode nok i den defensive jobbingen slik at det blir unødvendig mye arbeid for et forsvar som er dårlig. Da blir ikke resultatet bra.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 16.09.2007 04:59    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
For din egen del Einherjar: Logg deg av nå, og logg på igjen når du har blitt edru.

Det er lov å mene hva man vill i ett demokrati, inklusivt dine forvrengte fantasier tr0ndern Wink No hard feelings
dags
Veteran

PostPosted: 16.09.2007 13:33    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Og poenget ditt er? Dette forumet er en jævla oppsamling av dåsemikler uten evne av å diskutere på et edruelig nivå på samme vis som alle andre diskusjonsforum om fotball her i Norge.

Jeg gir herved opp å diskutere mer fotball pr. forum, ettersom regelen virker å være "svart/hvit"" uansettt hva man foretar seg. Jeg var naiv som trodde at RKBforum var noe bedre enn andre steder...

Du tåler ikke at jeg uenig med deg? Du kommer med en påstånd om at Koppinen blir "smittet" av Basma til å gjøre personlige feil? Da må du vel tåle at folk er uenig med deg. Det får da være måte på å være nærtagende.

Hvis du vil ha saklige motargumenter for hvorfor heller ikke Koppinen (i likhet med Basma) holder mål, er det bare å lese de utallige innleggene i "Koppinen-tråden" og "Midtstopper-tråden."

Last edited by dags on 16.09.2007 13:37; edited 1 time in total
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 16.09.2007 13:36    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Forsvaret til RBK er meget dårlig. Uansett må vi huske på at det er midtbanen og angrepet skal også være med på de defensive notene. Når vingene ikke er med defensivt, så blir det veldig lett store rom bak der. Dessuten vill jeg si at Skjelbreid og Sapara er alt for dårlig defensivt til å spille på midten spør du meg. Tenker man duellstyrke så har begge 1(FM: 1-20) Poegnet er at angrepet og midtbanen er heller ikke gode nok i den defensive jobbingen slik at det blir unødvendig mye arbeid for et forsvar som er dårlig. Da blir ikke resultatet bra.

Nå er vi tilbake til å skylde på det kollektive forsvarsspillet igjen, som for all del ikke er imponerende, men som nevnt tidligere og bevist igjen i går; brorparten av baklengsmålene kommer som en følge av grove personlige feil, da særlig av midtstopperne.
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 16.09.2007 14:36    Post subject: Reply with quote

Forsvaret er svakt, både kollektivt og individuelt, noe som trolig henger sammen.

At Nordvik ikke får sjansen fra start blir mer og mer uforståelig. Allerede etter et imponerende innsats mot Wigan(riktignok treningskamp) sommeren 2005 burde han vel ha begynt å bli matchet på tippeliganivå. Han viste også lovende takter i Royal League i vinter, og i løpet av det korte innhoppet i går vant han stort sett alle dueller han var involvert i. Er det et eneste godt argument for å holde ham utenfor laget?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.09.2007 15:41    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen, men virker ikke som noen festforestilling for å si det slik. Kan ikke noen ta en prat med Tørum og få han till å innse hva han driver med når han bruker de to klovnene der i midtforsvaret?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 16.09.2007 15:57    Post subject: Reply with quote

Det spørs om det blir samme laget mot Chelsea som RBK startet med mot Start...
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.09.2007 16:08    Post subject: Reply with quote

Hvis samme laget starter mot Chelsea er det et hån mot resten av troppen. Det å ikke prestere uke etter uke uten at det får konsekvenser ødlegger autoriteten til Tørum.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 16.09.2007 17:33    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å la meg påvirke av tapet, forventa det faktisk pga. forsvaret.
Og kommer ikke til å bli skuffa på tirsdag, uansett resultat. Men håper at det ikke blir reprise av forrige London-tur.
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 16.09.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

jeg ville bare legge til at jeg synes frode olsen klarte seg veldig bra i denne kampen ...
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 17.09.2007 02:35    Post subject: Reply with quote

Totto_Dahlum wrote:

At Nordvik ikke får sjansen fra start blir mer og mer uforståelig. (..) Han viste også lovende takter i Royal League i vinter,

han sugde i royal league, og det er nok der mye av forklaringen ligger.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.09.2007 09:58    Post subject: Reply with quote

Sugde i Royal League? Så du i det hele tatt en, eneste kamp? Og skjønner du noe som helst?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 10:54    Post subject: Reply with quote

Kan vi møtes på halvveien og bli enige om at han ikke var spesielt god i Royal League?

PS: Da ser jeg vekk fra alder og andre ting, kun det sportslige.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 11:16    Post subject: Reply with quote

Enig med joko-. Ikke spesielt god. (I de kampene jeg så i hvert fall) Til gjengjeld har vel laget aldri spilt så dårlig fotball som de gjorde i RL, så å briljere ville uansett vært umulig.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 17.09.2007 11:27    Post subject: Reply with quote

Nordvik viste vel både gode og dårlige sider ved seg selv i Royal League. Men han var ikke noe dårligere enn de andre i forsvarsfireren vår, og det er her jeg mener at han bør brukes fordi han har et potensiale de andre ikke har. Her tenker jeg både aldersmessig, hurtighet, taklingsstyrke, hodespill og offensive fremrykk.

Når feilene allikevel blir gjort, er det dumt å la de som kan få en hurtig nivåhevning slite benken.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 17.09.2007 13:39    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Kan vi møtes på halvveien og bli enige om at han ikke var spesielt god i Royal League?

PS: Da ser jeg vekk fra alder og andre ting, kun det sportslige.

Greit, men nå er det gått et år, i tillegg til at RBK var elendige i Royal League, og jeg mener Nordvik stod fram som en av RBKs beste spillere i den turneringa (ikke så mange å velge mellom akkurat), og at han viste POTENSIALE. Han spilte ikke spesielt bra hele tiden, nei, men han viste potensiale på offensive kvaliteter som ingen andre av RBKs stoppere er i nærheten av.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb