English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:25    Post subject: Reply with quote

Dette Start laget var ikke godt så Tørum kan ikke være fornøyd med dette. Ser at han mener stallen ikke er god nok i intervju med TV2.

Vi slipper som vanlig inn mål pga dårlig forsvarsspill, men angrepsspillet er også under enhver kritikk med halvhjertede overlapper og dårlig samhandlig. Hvor er innsatsen en del spillere viser under CLkvalliken?

Det virker som det er en råtten stemning i laget og alt for få som blør for kollektivet.

Last edited by Nåssåladden on 15.09.2007 21:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
hmm82
Junior

PostPosted: 15.09.2007 21:26    Post subject: Reply with quote

Nei no må det faen meg skje noen forandringer her. Det er så latterlig dårlig kamp etter kamp. Få inn en trener som kan motivere og med taktiske kunnskaper, og Basma er jo et kapittel for seg selv....... Før ble spillerne bedre når de kom til Rosenborg. Nå blir de jo bare svakere og svakere.....
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:30    Post subject: Reply with quote

mortenlj77 wrote:
selv om RBK har spilt helt elendig i dag og i flere kamper i det siste tror jeg at i chelsea-kampen på tirsdag er det ingen som vil forvente noe som helst og det tror jeg vil føre til at RBK kan spille en god kamp og kanskje ta et poeng, eventuelt tre. så vidt jeg husker hadde vi akkurat tapt 1-4 i molde før vi møtte olympiakos i athen for to år siden og alle husker vel åssen det gikk. det vil overraske meg mye om vi skulle gå på en kjempesmell i london.

Me nå er ikke Chelsea Olympiakos heller... Faktisk sånn jeg ser det å er det ikke en felles nevner mellom Olympiakos og Chelsea. Du må og huske at Olympiakos ikke kom i nærheten av Avansement, mens Chelsea er vel nesten garantert det
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:30    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Dette Start laget var ikke godt så Tørum kan ikke være fornøyd med dette. Ser at han mener stallen ikke er god nok i intervju med TV2.

Vi slipper som vanlig inn mål pga dårlig forsvarsspill, men angrepsspillet er også under enhver kritikk med halvhjertede overlapper og dårlig samhandlig. Hvor er innsatsen en del spillere viser under CLkvalliken?

Det virker som det er en råtten stemning i laget og alt for få som blør for kollektivet.

Jeg tror du er inne på noe her. Det virker som om noen av spillerne ikke vil vinne kampen i dag, da flere bare dasser rundt og andre er helt ukonsentrerte. Om det er Tørums eller deres egen feil kan man bare lure på. Mange halvmotiverte spillere blir tilsammen et dårlig lag.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:32    Post subject: Reply with quote

mortenlj77 wrote:
.... det vil overraske meg mye om vi skulle gå på en kjempesmell i london.

haha, det var dagens..

ser for meg kampen i london: "Å Dider Drogba hopper over en krabbende Basma, runder en sovende Koppinen og skyter mot mål. Fredrik Stoor kontrollerer den inn. 1-0 til Chelsea. "
Jonas
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:34    Post subject: Reply with quote

Knut Tørum har ikke baller til å sette inn Andreas Nordvik mot Chelsea. Er du god nok er du gammel nok.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 15.09.2007 21:35    Post subject: Trønder poem Reply with quote

Som stormen står jeg rak,
som vinden er jeg stolt,
som trønder er jeg født,
som trønder er jeg stolt!

RBK, viser veg
RBK, et lys så fint

Som trønder, er jeg hjertens filolin!
micke
Proff

PostPosted: 15.09.2007 21:35    Post subject: Reply with quote

enig! Nordvik bør få sjansen mot Drogba... Han hadde god kontroll på Larsson i Royal League!
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:37    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvil om at en sterk og synlig trener kunne ha gjort seg i RBK akkurat nå, men det er noe med å la trenerne få ro også. Det er ikke noen svart/hvitt-løsning på dette, det er i hvertfall sikkert. Vi burde vel alle være klar over at årets sesong ville være en mellomsesong og at CL er en ren bonus pga god trekning, men der angrepet i beste fall kan unnskyldes med varierende kvalitet, så er det svært varierende forsvaret noe som ikke kan få lov til å være slik - når de som spiller der er så erfarne som de er.

Synes å merke at i hele år at Tørum har ønsket seg nye og gode spillere i forsvaret, men har måttet ta til takke med en gjeng som er forbi toppen forlengst. Og en i utgangspunktet meget god mann som Koppinen lar seg påvirke av de andres slurv. Han får i hvertfall ikke en ny jobb med spillet han har levert i år.... Derfor er det synd at vi ennå ikke har klart å lete opp noen gode spillere som kunne tenke seg å spille i Trondheim.
robinla
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:38    Post subject: Reply with quote

På de få minuttene Nordvik fikk i dag viste han bedre takter enn Stoor gjorde gjennom hele kampen. Gi han noen kamper fra start og flere innhopp nå mot slutten av sesongen. Tror han vil blomstre og vise seg verdig slik som i dag.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:40    Post subject: Reply with quote

Ingenting er værre enn tap mot dårlige lag pga spillere som ikke gidder å gjøre jobben. Hadde vi bare tapt kamper med full innsats...

Fortsetter dette i serien så kommer det etterhvert til å vises på tilskuertallet på Lerkendal. Hjelper lite med millioner i CL da. Blir som å pisse i buksa for å holde varmen...

Traore og Nordvik inn i back-rekka til Chelsea-kampen. Tommel'n opp!

Last edited by Nåssåladden on 15.09.2007 21:42; edited 1 time in total
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:40    Post subject: Reply with quote

Seriøst: Det er bedre å la Nordvik komme inn og gjøre noen avgjørende feil og dermed få erfaring, enn å la Basma fortsette å gjøre basisfeil som en mann med hans erfaring aldri burde la skje.
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:41    Post subject: Reply with quote

..som sagt virket det som om enkelte spillere i troppen kun tenkte på Chelsea til uka. Skulle ikke forundre meg om de samme spillerne plutselig spiller kjempebra borte i England..
micke
Proff

PostPosted: 15.09.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
..som sagt virket det som om enkelte spillere i troppen kun tenkte på Chelsea til uka. Skulle ikke forundre meg om de samme spillerne plutselig spiller kjempebra borte i England..

Ligger litt i lufta at spillerne tenker for mye på Chelsea kampen. Men det ligger kanskje i lufta at Tørum kanskje har gjort spillerne oppmerksomme på kampen og sagt at de ikke skal bruke alt for mange krefter mot Start? Eller er Tørum for dårlig til å få spillerne fullt fokusert til Start kampen?
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:45    Post subject: Reply with quote

Tørum har vel sagt at Startkampen var viktigere.
robinla
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:47    Post subject: Reply with quote

Kan ikke helt si jeg ser det store problemet i å ta en kamp av gangen. I en såppas kort sesong som Tippeligaen er bør både trenere og spillere klare å være tente og oppofrende i hver eneste kamp. Noen står derimot fram i hver eneste kamp de spiller; Vidar, Roar, Mikke stort sett og Per Ciljan bl.a. Derimot er det forståelig at spillere kan virke slappe og umotiverte i større ligaer som Premier League og La Liga med nesten 2 kamper i uken sesongen igjennom. Men så er ikke jeg betalt fotballspiller på fulltid heller...
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:49    Post subject: Reply with quote

micke wrote:
rawky wrote:

Ligger litt i lufta at spillerne tenker for mye på Chelsea kampen. Men det ligger kanskje i lufta at Tørum kanskje har gjort spillerne oppmerksomme på kampen og sagt at de ikke skal bruke alt for mange krefter mot Start? Eller er Tørum for dårlig til å få spillerne fullt fokusert til Start kampen?

Det blir jo bare spekulasjoner, uansett blir skylden Tørum sin. Det ligger jo litt i det du skriver, for å si det sånn. Jeg foretrekker å legge "hovedskylden" på spilleres innsats på dem selv, i og med at de alle vet hva det dreier seg om (om det går bra eller ikke). En trener skal motivere til den ekstra innsatsen i en kamp, men om spillerne selv ikke er motiverte nok fra før, så hjelper det ikke hva treneren sier eller gjør. Det har jeg selv opplevd, uten sammenligning forøvrig.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2007 21:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk ikke selv Eggen hadde greid å ta seriegull med det laget vi har nå. Man har ei angrepsrekke som ikke vet hva lagspiller betyr, og ei forsvarsrekke som holder toppen adecco nivå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robinla
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 21:56    Post subject: Reply with quote

Det er ikke mange kamper i år vi har tapt som vi virkelig har fortjent å tape. Selv om vi leverer under par i dag så er vi spillemessig overlegne og Start er effektive når vi gjør til dels horrible forsvarsfeil. Offensivt er vi heller ikke farlige nok, det blir litt forutsigbart vil jeg si. Samtlige hjemmekamper i år har vi fortjent 3 poeng i, men poengene har forsvunnet i feil bakover på banen. Til neste år må vi antageligvis erstatte minst 3 forsvarspillere (Roar og Kvarme legger opp, mens jeg antar at en av Koppinen, Dorsin eller Basma forsvinner) og det er helt klart i dette leddet laget sliter. At for mye skyld legges på Tørum mener jeg dermed er urettferdig.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

Et snedig poeng her er at sportslig avdeling med KTE og Bratseth i spissen kan ha forseglet Tørums framtid som RBK-trener gjennom å ikke klare å hente forsterkninger til forsvarsrekka. Med en tryggere forsvarsrekke så hadde vi garantert klart å tatt minst ti poeng mer da kampene vi har tapt og spillt uavgjort som oftest har vært jevnspillte og vi ofte har hatt det spillemessige overtaket.

Med de ti poengene (ca) så hadde vil ligget jevnt med Brann som forøvrig har blitt til de grader utspillt av feks Lyn. Så jeg skjønner at Tørum er pissed på sportsdirektørene. De burde ta sin del av ansvaret og kanskje særlig Bratseth.

Last edited by Nåssåladden on 15.09.2007 22:16; edited 3 times in total
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 15.09.2007 22:08    Post subject: Reply with quote

(robinla)

jeg er enig i at rbk jevnt over har spilt bedre enn poengfangsten tilsier, men jeg er derimot uenig i at dette ikke er treneres feil.

for det rbk mangler i år, er først og fremst samhandling og vinnervilje, både framover og bakover på banen - og det er trenerens ansvar !
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 22:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er TOTALT enig i at vi stort sett i alle kamper har hatt overtaket i år og burde ha vunnet, og jeg velger å legge skylden på et forholdsvis ferskt komponert lag som ikke har fått lov til å spille seg godt nok sammen. Hvem sin skyld det er, det kan fordeles på skader, trenere og holdninger.
Valiant
Senior

PostPosted: 15.09.2007 22:21    Post subject: Reply with quote

(snegle)

problemet i forsvaret ligger vel ikke bare hos forsvarerene, men også i den manglende samhandlingen i laget ...

for man kan ikke forvente at en forsvarsspiller skal vinne samtlige dueller over 90 minutter - især ikke når de fleste av spissene hos motstanderene også holder høy klasse ...
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Valiant wrote:

...for man kan ikke forvente at en forsvarsspiller skal vinne samtlige dueller over 90 minutter - især ikke når de fleste av spissene hos motstanderene også holder høy klasse ...

Regner med du snakker om Chelseakampen her?
Mot Start skal forsvaret vårt vinne samtlige dueller eller presse Startspillerne til å gjøre feil/avslutte dårlig. Mål imot kommer på personlige feil, slik som i dag.
Mot Chelsea kommer målene imot pga at Chelseaspillerne er langt bedre. Når Basma og Kuka gjør personlige feil i tillegg så blir dette stygt.

Jeg gruer meg, faktisk...

Men nå skal det kobles av med Rammstein-DVD "Völkerball". Anbefales.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 15.09.2007 22:43    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
mortenlj77 wrote:
selv om RBK har spilt helt elendig i dag og i flere kamper i det siste tror jeg at i chelsea-kampen på tirsdag er det ingen som vil forvente noe som helst og det tror jeg vil føre til at RBK kan spille en god kamp og kanskje ta et poeng, eventuelt tre. så vidt jeg husker hadde vi akkurat tapt 1-4 i molde før vi møtte olympiakos i athen for to år siden og alle husker vel åssen det gikk. det vil overraske meg mye om vi skulle gå på en kjempesmell i london.

Me nå er ikke Chelsea Olympiakos heller... Faktisk sånn jeg ser det å er det ikke en felles nevner mellom Olympiakos og Chelsea. Du må og huske at Olympiakos ikke kom i nærheten av Avansement, mens Chelsea er vel nesten garantert det

ja, er enig med deg i at chelsea er noen hakk bedre enn olympiakos. mente bare at som chelsea er det nå var olympiakos storfavoritter mot RBK for to år siden. og når man skal spille kamper der ingen forventer noe som helst kan det godt hende at spillerne klarer å bare gå ut på banen bare for å ha det gøy og at det kan føre til at de klarer et godt resultat.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb