| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
arnt Veteran

|
Posted: 11.03.2005 01:06 Post subject: Du verden... |
|
|
Rosenborg var virkelig imponerende i kveld. Det gjorde godt...
Men hvor ble det av vaare svenske venner hen?
 _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 11.03.2005 01:12 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Vil også rose Per Joar for at sætte SKejlbreid på banen, ganske modigt når vi kun er foran 1 - 0. Han mangler MEGET fysisk,
PS. Dommeren var elendig |
Mener du har feil med fysikken til PCS det lille jeg så av ham var han faktidk ganske bra fysisk..
Enig med det om dommeren... Han er jo tross alt dansk.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.03.2005 01:32 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Harald wrote: | Vil også rose Per Joar for at sætte SKejlbreid på banen, ganske modigt når vi kun er foran 1 - 0. Han mangler MEGET fysisk,
PS. Dommeren var elendig |
Mener du har feil med fysikken til PCS det lille jeg så av ham var han faktidk ganske bra fysisk..
Enig med det om dommeren... Han er jo tross alt dansk.. |
Æhh tror ikke man kan få et bedre indtryk af hans fysik end da han lige var blevet skiftet ind og kom i en nærkamp med en svensk spiller han drejede 3 gange rundt om sig selv og var ved at falde på r*ven.
Står nu stadig ved at han mangler kropstyrke og fysik, men han er jo trods alt også kun 17. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 11.03.2005 01:33 Post subject: |
|
|
Deilig deilig! Men vi trenger en målscorer i form...!
RBK har vel ikke dominert såpass på hjemmebane siden kampen mot Inter Milan i 2002....  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 11.03.2005 01:47 Post subject: |
|
|
Gledelig å se at så mange RBK'ere var gode på en gang nå... Dette vil vi se mer av Selv synes jeg Strand var den beste blant mange, men også Braaten, Solli, Stensaas og Kvarme bør fremheves spesielt synes jeg
(Tror jeg lar kommentaren min fra første omgang tidligere få stå ). Flott med en god kamp nå! Seriestart nærmer seg og RBK virker på gang!
Kampen taler egentlig for seg (kunne gjerne vært litt flere avslutninger mellom stengene til svenskene og dermed flere mål) og ser derfor ikek noe stort behov for å kommentere noe mer...
Bortsett fra at det ser ut som Braaten nok en gang ikke får alle frispark (og muligens straffer) som han fortjener... Bortsett fra akkurat det punktet synes jeg objektivt sett dommeren ikke var så gæern faktisk... |
|
| Back to top |
|
 |
gastromat Senior

|
Posted: 11.03.2005 01:51 Post subject: |
|
|
Bra kamp i dag syns jeg!! Godt å se en kamp dær ting går på skinner! Syntes alle på banen jobbet bra å ofret seg... Kvarme var sjefen i forsvaret å hadde kontroll på alt! Strand sprang å sprang Ikke minst Braaten som hadde en KJEMPE kamp. Ikke tvil, Rosenborg begynner å finne frem formen forran sesongen ! !  |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 11.03.2005 01:58 Post subject: |
|
|
Er godt fornøyd med kampen. Synes innsatsen var bedre mot Køben, men det offensive var knallbra i dag. Vel, avsluttningsmessig har vi 7-milssteg å gå, spesielt Frode Johnsen. Selv om han var assist på begge måla, er han alt for tam til å forsvare den posisjonen hele kampen. Burde vært bytta ut. Merker også at mange er fornøyd med spillet til Solli, selv om jeg ikke er helt enig. Han gjør forsåvidt en ok kamp, men har alt for mange feilpasninger. Han legger ballen bak spillere på løp, som da må vende opp og starte på nytt. Det dreper angrepene... Mulig jeg har for høye forventninger til den posisjonen? Det finnes jo bare en GUD! Tror likevel det er smart å la han få spille seg inn i den posisjonen. Det funker jo på landslaget...
Så til kampens desidert beste spiller; Daniel Braathen. Han er helt rå. Hadde det ikke vært for at han var lovløs i dag, hadde vi nok hatt et par mål til... Er spesielt fornøyd med at han er kvitt mye av det nonchelante spillet sitt, og fremstår dermed mer komplett. Rykket hans er iallefall i Europaklasse. Forstår ikke helt hvorfor han blir byttet ut to minutter på overtid? Meningsløst og kanskje et dårlig signal...? Koppinen skal jo uansett ikke i den posisjonen...
Alt i alt er 2-0 et knallresultat mot nr.1 i Sverige, og er ekstra fornøyd med at vi klarer å holde nullen. Det gir selvtillit i forsvar og det trenger vi. Er ikke helt enig med meg selv om det var vi som gjorde Malmø dårlig, eller om de faktisk var det. Whatever...
Til å være så tidlig på året er vi godt i rute til Tippeligaen. Nå må det bare trenes litt skudd, så vi får den andre stjerna på brystet!
Godt å bli Senior!  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.03.2005 02:12 Post subject: |
|
|
NÃ¥r alle har jublet ferdig over RBK`s prestasjon....
- så kan vi ha i mente at Malmø har tapt 3 av 4 bortekamper i RL, og hadde flaks som vann den ene.
3-10 er Malmøs målforskjell borte i RL !!!!
FCK som vi møter i neste kamp er nok adskillig bedre på bortebane og har enda ikke tapt i RL eller sluppet inn mål borte, men vunnet 2 og spillt en uavgjort. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 11.03.2005 02:20 Post subject: |
|
|
pelun skrev:
| Quote: | | Så til kampens desidert beste spiller; Daniel Braathen. Han er helt rå. |
Jeg forventer jo selvsagt ikke at alle er enige i min vurdering av at Strand var kampens beste spiller. Og før jeg forsvarer mitt syn, jeg synes også Braaten var meget god i dag. Men kan man komme utenom Strand i dag da? Han jobber SÅ mye både offensivt og defensivt, MED HELL, at man nesten må gni seg i øynene. Han virker å være i kjempeform allerede!
Braaten var veldig god, men han er fortsatt av og til litt treg til å starte på løp (noe som kan føre til at pasninger slått blindt ikke fører frem, dersom denne pasningen i det hele tatt var god). Dessuten tar han ikke i like mye defensivt... Dog er jeg klar over at man kanskje ikke skal forvente det av en offensiv spiller, men akkurat derfor blir man så imponert av Strand... Han klarer å være med både oppe og nede selv om kreftene har tatt slutt også... Nei, jeg synes nok Strand var best idag ja (og det uten at jeg ga han kreditt for å i tillegg ha scoret et pent mål).  |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.03.2005 02:59 Post subject: |
|
|
www.mff.se :
| Quote: |
2005-03-10
Svårt, svårt
Inte mycket att snacka om; Rosenborg var tveklösa herrar på täppan hemma på Lerkendal och dominerade stort från tidiga ledningsmålet till sena utökningen. MFF var inte helt under isen, hade sina möjligheter, men var aldrig i närheten av att kontrollera händelserna.
Tre matcher är kvar i Royal Leagues mellanrunda; allt kan ännu hända. Något skamligt skrällresultat var det knappast att förlora mot Nordens bästa lag. |
|
 |
Möllevången Junior
|
Posted: 11.03.2005 09:08 Post subject: |
|
|
Det är inte mycket att säga. Ni var överlägsna idag. Jag hoppas att MFF kan bjuda på bättre motstånd när matchen spelas på sydligare breddgrader.
Framförallt Braaten och Strand var duktiga i ert lag. I MFF var nyckelspelaren Afonso totalt ut slag, inte heller Rosenberg och Skoog kom upp i sin vanliga kapacitet. Svårt i och för sig för dom offensiva lirarna att briljera när Malmö knappt hade något bollinnehav.
Grattis och välkommna till Skåne på returmatch.
/Möllan
ps. Inte ens några Staropramen Dark på sportpuben kunde dämpa besvikelsen efter MFFs usla insats. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.03.2005 09:17 Post subject: |
|
|
Gjør klar en stor stärk en på Glorias. Vi kommer snart!
Pokkern som jeg gleder meg til å spise på Woki Pan igjen. Beste maten i verden!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.03.2005 10:04 Post subject: |
|
|
må si at dette var 100 skritt i riktig retning.selv en kronisk pessimist som meg er fornøyd.fungerte både defensivt og offensivt.utellingen er det eneste som ikke var bra
strand var banens beste-uten tvil.den mannen er umenneskelig
ellers må selvfølgelig braaten og hele forsvarsfireren trekkes frem |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 11.03.2005 10:21 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Jeg forventer jo selvsagt ikke at alle er enige i min vurdering av at Strand var kampens beste spiller. |
Selvsagt spilte Strand en strålende kamp. Han blomstrer jo på sine glansdager, og gjør seg virkelig fortjent til pensjonen sin. Men kapasiteten hans kjenner vi til. Han er jo supermann! Poenget her er at Braathen imponerte mest, og da er det lett å la seg farge til å utpeke han som den beste i går. I tillegg trekker vel Cocker Spaniel tilslaget til Roar noe ned, selv om han scora og Braathen ikke gjorde det... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2005 12:01 Post subject: |
|
|
- Motståndarna var bättre än väntat, konstaterade MFF-tränaren Tom Prahl.
Läs mera: Rosenborg var för bra |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.03.2005 12:23 Post subject: |
|
|
| Er neste kamp mot København?? når isåfall.. håper vi spiller like bra mot Hoseth & Co. De må komme seg ned på jorda |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 11.03.2005 13:38 Post subject: |
|
|
RBK-Malmø IF
Braathen + Strand = veldig god kamp
Storflor + solli + winsnes = skuffende med den ballbesittelsen vi hadde, storflor gikk konsekvent innover og bød aldri på overraskelser på venstrevingen. Solli vant riktignok noen baller hjemover, an tok til og med av en mann eller to iblant, problemet er at HVER ENESTE GANG han spiller ballen fra seg går det galt, enten går ballen til motstander eller laaaangt bak en mann i løp som må snu og hente.. Winsnes gjorde lite eller ingenting offensivt (med unntak av ballen før første scoring..) og virret mye defensivt)
Resten= Godkjent (lite pluss til AØ for å vise goalgetteregenskaper i sluttminuttet)
Alt i alt:
Når Ørjan tar over for FW + RBK fatter at de TRENGER en defensiv pasningsfordeler(ikke en som kan ta av to mann og så MISTE ballen..)
+ AØ fra start så blir dette VELDIG bra..
Tror ikke dette var en fryktelig mye BEDRE kamp enn mot FCK, men vi hadde dårligere motstand. Sollis svakheter ville vært FATALE i en kamp mot europeisk motstand.. prøv å sende en ball BAK vingen med offensive spanske vingbacker f.eks... |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 11.03.2005 16:57 Post subject: |
|
|
RBKSandvika skrev:
| Quote: | | Storflor + solli + winsnes = skuffende med den ballbesittelsen vi hadde... ...Solli vant riktignok noen baller hjemover, an tok til og med av en mann eller to iblant, problemet er at HVER ENESTE GANG han spiller ballen fra seg går det galt, enten går ballen til motstander eller laaaangt bak en mann i løp som må snu og hente... |
Unnskyld meg, så du på kampen??? Kjenner ikke igjen denne kritikken så godt fra gårsdagens kamp... Solli var meget god frem til han begynte å bli litt sliten rundt midten av andre omgang... Da først synes jeg det ble litt mer variablet... Men i denne kampen synes jeg Solli traff godt med mange valg... Han var langt fra skuffende i dag i mine øyne! Alle er ikke som Zidane (omtrent uten unødige balltap i store deler av en sesong, og har en voldsomt treffprosent i alt han foretar når han er i form). Dette her var slettes ikke ille. Og Solli har alle forutsetninger for å bli MEGET god i denne rollen tror jeg (og det er ikke bare basert på denne kampen).
Når det gjelder Malmö er jeg av den oppfatning at dette laget faktisk er bra (gi meg gjerne pepper for det), bare at RBK var MYE bedre... Håper på og regner nesten med samme overlegenhet (i spill og sjanser) mot FCK når de kommer på besøk... |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.03.2005 17:03 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: |
Når det gjelder Malmö er jeg av den oppfatning at dette laget faktisk er bra (gi meg gjerne pepper for det), bare at RBK var MYE bedre... Håper på og regner nesten med samme overlegenhet (i spill og sjanser) mot FCK når de kommer på besøk... |
Bra er de - men dårlige borte i RL - 3 tap i 4 kamper og 10 innsleppte mot FCK`s null tap og 3 innslepte...
FCK er mye bedre defensivt enn Malmø. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 11.03.2005 17:27 Post subject: |
|
|
Litjeggen skrev:
| Quote: | | FCK er mye bedre defensivt enn Malmø. |
Nå er det jo akkurat i forsvar Malmö har hatt færrest førstelagsspillere tilgjengelige i RL også...
Og ja, FCK har sålangt vist seg bedre defensivt i denne turneringen...
Dessuten mistenker jeg Malmö for å lide litt under Brannkomplekset... Blir nok langt hardere å møte Malmö på deres gressmatte, tilsvarende vil jeg tro at FCK viser seg langt mer overkommelige på Lerkendal...
Først etter at mellomspillet er avgjort kan vi vel gjøre opp litt mer status om det faktiske styrkeforholdet... Uansett mener jeg at det er feil å si at Malmö er et dårlig fotballag... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 12.03.2005 00:53 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: |
Unnskyld meg, så du på kampen??? Kjenner ikke igjen denne kritikken så godt fra gårsdagens kamp... Solli var meget god frem til han begynte å bli litt sliten rundt midten av andre omgang... Da først synes jeg det ble litt mer variablet... Men i denne kampen synes jeg Solli traff godt med mange valg... Han var langt fra skuffende i dag i mine øyne! Alle er ikke som Zidane (omtrent uten unødige balltap i store deler av en sesong, og har en voldsomt treffprosent i alt han foretar når han er i form). Dette her var slettes ikke ille. Og Solli har alle forutsetninger for å bli MEGET god i denne rollen tror jeg (og det er ikke bare basert på denne kampen).
Om jeg så kampen? Har du tatt en titt på tallene i 2mas sin undersøkelse?
I en kamp der RBK DOMINERTE, ja dominerte, hadde han 3(jeg så 4, men samma) umotiverte ballmiss, i tillegg til en god del dårlige offensive og defensive involveringer. Nå GREIT, solli kan bli en "god" sentral midtbanespiller, men med "gode" sentrale midtbanespillere kommer man ikke langt utenfor Norges grenser. Solli bør dyrkes som en erstatter for Strand om noen år, det er som indreløper han passer best. Jeg sa det i forrige innlegg, og gjentar : Dette blir IKKE godt nok mot sterkere motstand..Forøvrig er det ikke bare Zidane som ikke gjør 8-12 feil pr kamp.. Se en kamp med skammels, hvilken som helst, you pick!
Når det gjelder Malmøs generelle kompetanse; tja de er kanskje et godt lag, men hvis du leser innlegget mitt på nytt vil du se at det står "dårligere" enn mot FCK. i og med ( som Litjeggen nevnte) at kampen mot FCK var BORTE og mot Malmø var HJEMME er det naturlig selv med utgangspunkt i at FCK og Malmø er identisk gode lag (hvilket de ikke er, malmø er sterkere offensivt vanligvis og FCk sterkere defensivt..) ville hjemmeforedelen til FCK gi grunnlag for et slikt utsagn.
Uansett, nå har vi 4 poeng på to kamper, seier hjemme mot FCk nå vil mer eller mindre bringe oss videre  |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 12.03.2005 13:16 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: |
Om jeg så kampen? Har du tatt en titt på tallene i 2mas sin undersøkelse?
I en kamp der RBK DOMINERTE, ja dominerte, hadde han 3(jeg så 4, men samma) umotiverte ballmiss, i tillegg til en god del dårlige offensive og defensive involveringer. Nå GREIT, solli kan bli en "god" sentral midtbanespiller, men med "gode" sentrale midtbanespillere kommer man ikke langt utenfor Norges grenser. Solli bør dyrkes som en erstatter for Strand om noen år, det er som indreløper han passer best. Jeg sa det i forrige innlegg, og gjentar : Dette blir IKKE godt nok mot sterkere motstand..Forøvrig er det ikke bare Zidane som ikke gjør 8-12 feil pr kamp.. Se en kamp med skammels, hvilken som helst, you pick! |
Jeg har tatt en kikk på Åsmunds forsøksvise objektive tall ja... Kan hende de stemmer, men likevel synes JEG at Solli var MEGET GOD spesielt i førsteomgang i denne kampen. Om man hadde slike analyser på de andre spillerne ville man helt sikkert funnet flere negative ting med Braaten og Strand også...
Husk nå for alt i verden på at Solli er ny i denne posisjonen på RBK og det er bare forsesongen enda. Han vil ikke bare gå inn i denne rollen og være perfekt. Man må vokse seg inn i rollen. Og jeg tror jammen Solli kan klare det. I denne kampen var han BRA, og fortsetter han slik vil dette bare bli enda bedre.
For å være ærlig synes jeg det blir så til de grader dumt om man ikke er villig til å gi spillerne noen sjanser i nye posisjoner engang. Sesongen har ikke begynt, men hylekoret fra utålmodige og suksesskrevende fans har allerede begynt. Og foreløpig er det Solli og Hansen som er skyteskiver. (Hansen fordi han vil prøve Solli som sentral midtbanemann). Hva er dette for noe? Gi nå for alt i verden spilleren tid i denne rollen da! Og å si at Solli var svak i går er dessverre direkte feil! Ikke mer å si om den saken. Selv ut fra disse tallene til Åsmund kan man ikke si at Solli var dårlig!
Når det gjelder din utfordring angående Skammelsrud skulle jeg gjerne ha sett alle hans kamper fra de to første sesongene (spesielt den første) hvor han spilte sentral midtbane... Lurer jammen meg på om han var suveren i hver kamp...! Dette er forsåvidt totalt irrelevant uansett...
Man bør gi Solli tid i rollen, og uansett hvem som spiller i den posisjonen er det vår oppgave som supportere og gi vår støtte. Spesielt dersom det IKKE er totalt mislykkede ting som blir forsøkt... Jeg har personlig tro på dette, og er villig til å gi det tid. Så får vi se... |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 12.03.2005 14:09 Post subject: |
|
|
Forøvrig en liten kuriositet... (Vet ikke om det har vært linket til dette tidligere noe sted her). Dette er hentet fra et kampreferat skrevet av en Malmösupporter på supportersiden til Malmö etter kampen på Lerkendal:
| Quote: | | I den andra halvleken stabiliserades MFF:s spel något, och det blev inte kalabalik i försvaret vid varje Rosenborgsanfall som under första halvlek. Elanga spelade upp sig på sin vänsterkant, och lyckades hålla Daniel Brathen relativt anonym under resten av matchen. |
Mange her som er enige i spesielt den siste delsetningen?
Forresten kan resten leses her, under den treffende overskriften Usch!  |
|
| Back to top |
|
 |
|