English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã… HERREGUD!
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 09.03.2005 09:25    Post subject: Ã… HERREGUD! Reply with quote

Revolusjon, my ass

hvor skal vi sende gullet?

Eller vent litt, hvor kan vi sende Perry og Solli?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "

Last edited by Recon on 09.03.2005 09:31; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 09.03.2005 09:28    Post subject: Reply with quote

med mindre noe drastisk skjer med solli over natta så tror jeg dette går rett i dass. Confused

Quote:
Dersom Solli skal få brukt gjennombruddskraften sin må samspillet mellom de tre på midten øves inn slik at ikke indreløperne også drar av gårde og lar sin egen forsvarsfirer bli stående igjen.
Da er Rosenborg sårbar om balltapet kommer mens midtbanen er på vei frem.

ser for meg at den blir en gjenganger fremover.
Recon
Legende

PostPosted: 09.03.2005 09:33    Post subject: Reply with quote

Mannen er jo totalt udugelig i den rollen der. Han er jo det suverent farligste angrepsvåpenet til enhver motstander. Han skaper jo flest overgangsmuligheter av samtlige "motspillere" vi har....

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 09.03.2005 09:56    Post subject: Reply with quote

Allah Akbahr !! Midtbanen i Allahs hender...eller guds om du vil.

Tror vi snart ser Eggen på Værnes.....og Drillo kan vel snart begynne å lete etter ny assistent.

Vi har hatt to store trenere her i landet som har hatt enorm suksess med sine ulike fotballfilosofier, og utfordringer for alle norske lag er å finne den ideelle kombinasjonen av Eggens offensive samhandling og Drillos fornuftsbaserte defensive effektivitetsmaskin.

Perry beviser med dette at han ikke har fått med seg noe av hverken Eggens eller Drillo`s lære. Denne argumentasjonen/tanken fra Perry`s side bryter nesten med alle prinsipper både Eggen og Drillo har om offensiv fotball...og det er jaggu en god prestasjon å få til. Evil

Last edited by LitjEggen on 09.03.2005 10:05; edited 1 time in total
Back to top
jenssenc
Senior

PostPosted: 09.03.2005 10:04    Post subject: Reply with quote

Skandale!!!! Gutten har jo ikke blikk for spillet - hvem skal være ballfordeler når Hoftun mister stopperplassen og Solli får sentral midtbanerolle?!?! Er det mulig? Hvis angrepsspillet skal være tuftet på Sollis egenskaper til å avansere med ball og løpe forbi motspillerne tror jeg RBK havner i bakevja - men jeg kan ikke forstå at Eggen sjøl kan godta dette. Hadde det vært Ronaldinho vi snakket om kunnet jeg skjønt dette utspillet, men Solli - NEI!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.03.2005 11:00    Post subject: Reply with quote

dette er forferdelig...
"Jan Gunnar Soli skal få gjøre det han er aller best til: Å føre ball."
for det første er jeg uenig i premisset;solli er ikke spesielt god til å føre ball.han mister den jo nesten hver gang!
for det andre er jeg uenig i tanken bak;rbk bør være tuftet på ekstrem gjennombruddshissighet!føring av ball er sjeldent effektivt
"Drømmebildet er at Jan Gunnar Solli avanserer 25 meter med ballen i beina og dundrer den i mål."
Fantastisk at man skal bygge opp et lag rundt den ideen!!!
"- Vi må bruke de folkene vi til enhver tid har tilgjengelige, sier trener Hansen."
dette er jeg enig i.med andre ord er hansen enig i at man ikke har en god nok defensiv midtbanespiller for tida,og man kan ikke presse solli inn i en rolle han ikke behersker.spm er bare;hvorfor kjøpte man solli?jeg mener helt klart at solli har potensiale,men det virker jo som man har gitt opp å forme han i en av rbks midtbaneroller og heller skal legge opp spillemønsteret etter han.man skulle jo tro at rbk gjør et grundig arbeid med å avdekke hvorvidt en spiller de er interessert i passer inn i spillesystemet før man kjøper han-men man må jo nesten begynne å lure...

håper virkelig at min skespsis blir gjort til skamme...
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 09.03.2005 11:01    Post subject: Reply with quote

Etter alle uttalelsene og de taktiske valgene Perry har gjort sålangt så kan jeg ikke skjønne at han i det hele tatt har en langsiktig visjon om hvordan midtbanen skal fungere...og hvordan en skal utnytte potensialet vi har med dagens hurtige angreps-spillere.

Er det noen som vet noe om hva han bedrev i Sverige ? Jeg vet at han hadde bra suksess første sesong, men også at det gikk rett i dass andre sesong !!

Noen som vet hva han sto for spillestilmessig der borte ?

Har han noen gang sagt noe offentlig om sin fotballfilosofi bortsett fra nyttårsbrevet ?

Perry drømmer om en Solli som springer gjennom og banker inn fra 25 meter. Vel, det var ikke Solli du drømte om, Perry. I drømmer så representerer gjerne en person en annen en den i drømmen.

I ditt tilfelle så var det ikke jan Gunnar Solli som løp seg gjennom. Bare en norsk spiller hadde DET som du nå legger på Solli`s skuldre.

Denne mannen:

Nå er det på tide å våkne opp !!!!
Senior

PostPosted: 09.03.2005 13:34    Post subject: Reply with quote

hehe.. må si jeg dro på smilebåndet da jeg leste dette... Og så tenkte jeg på Recon.... Tenkte dette ville være en gladnyhet han satte pris på...

Seriøst, dette lukter det katastrofe av... Synes personlig at Solli er en god fotballspiller så lenge han spiller indreløper... Hittil har han ikke gjort noe som skulle tilsie at han har teknikk, overblikk , pasningsfot eller fotballforståelse for å kle rollen sentralt.... Og jeg tror ikke på julenissen akkurat så jeg forventer ikke noen mirakler her heller... Får inderlig håpe at dette er noen midlertidig løsning til en sentral midtbane spiller hentes inn...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Recon
Legende

PostPosted: 09.03.2005 13:39    Post subject: Reply with quote

Absolutt!
Solli mangler samtlige av de tre suverent viktigste kvalitetene for en sentral midtbanespiller i RBK:
Blikk, ro og pasningsspill.

Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 09.03.2005 13:40    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
Får inderlig håpe at dette er noen midlertidig løsning til en sentral midtbane spiller hentes inn...

Midlertidige løsninger har en tendens til å bli permanente her i klubben. Se bare på Frode Johnsen!

Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 09.03.2005 15:46    Post subject: Reply with quote

ja, det har du rett i.... men jeg lurer SVÆRT på hva trenerteamet ser i Solli som ingen av oss andre ser.... Jeg kan faktisk ikke om jeg legger godviljen til skjønne hvorfor Solli blir foretrukket fremfor Winsnes f.eks... Gi den mannen litt spilletid så han får tilbake Hammarby selvtilitten så tror jeg mye er gjort....

Det var kanskje bare jeg som så at Solli gang på gang bokstavelig talt løp inn i motstanderen med ballen sist torsdag(husker jeg tenkte at det var ihvertfall siste gangen vi fikk se Solli i den rollen).... Han eier jo ikke pasningsteft... Og få han finnen inn på banen snart... begynner å bli lei av å spekulere i om han "kan" spille midtbane eller ei... Nå som vi har 3 stoppere lurer jeg fælt på hvilke rolle(i praksis) er han tiltenkt..... Håper jeg tar feil, men tror det spøker for spilletiden hans også jeg...

Skal "studere" Solli de neste kampene og gi en endelig dom etter det.. har vi flaks så finnes julenissen "after all" og Solli på mirakuløst måte klarer å bekle den sentrale midtbane rollen......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.03.2005 16:05    Post subject: Reply with quote

Ser at Per Joar kommer til Klokkesvingen for at informere, os Kjernen-medlemmer, om vintersesongen. Ville være herlig hvis en som bor i Trondheim kunne tage derhen og spørge ham om hvorfor han tror Solli er kvalificeret til at spille centralt på midtbanen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.03.2005 18:16    Post subject: Reply with quote

gullet er tapt, dette blir en trist sesong Sad

Hva skal vi med 200 mill på bok om vi ikke kan benytte oss av en eneste en??
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 09.03.2005 19:37    Post subject: Reply with quote

Gullet er ikke tapt, men så lenge en driver og tuller med tidligere sesongers suksess-resept så taper en tid. Blir resultatene for dårlig med Perry-midtbanen så tvinger en annen løsning seg frem...men da er tid og poeng tapt. Men ikke gullet...ikke før vi eventuellt ligger veldig mange poeng bak.

Ser forøvrig at Malmøs Prahl mener at ikke engang Alfonso er grunn nok til å tukle med systemet... siden andre spillere blir skadelidende...
Veteran

PostPosted: 09.03.2005 20:18    Post subject: Reply with quote

Ser dere er veldig negative -
(kanskje dere har rett).
Det er ikke ofte jeg er usikker her i forumet, men nå er jeg det.
Pr tidspunkt er jeg imidlertid IKKE like negativ som dere. Det er av den enkle grunn at jeg faktisk ser at Solli har kvaliteter (selvom han knapt har vært god etter at han kom til RBK, men nå har jeg også vært av den oppfatning at Morten Knutsen hadde spennende kvaliteter som han ikke fikk ut). Men, noen blir aldri gode selv med mange kvaliteter og andre blir veldig gode - helt uten talent og andre synlige kvaliteter enn fx innsats = O.M. Årst).

Jeg er forsiktig optimist (mulig bare for å holde liv i diskusjonen).
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bruiser
Junior

PostPosted: 09.03.2005 20:24    Post subject: Reply with quote

Hansen kjem til å lede dokke rett ned i Adeccoligaen. Det er tydelig fyren ikkje har peiling på fotball om det så stod på livet.

Solli er forbausandes elendig til å slå ballen. Korleis i alle dager skal han då klare å bekle den sentrale midtbanerolla? Ikkje er han noke god takler heller.

Nei, lykke til med nedrykksspøkelset.
2mas
Sjef

PostPosted: 09.03.2005 20:27    Post subject: Reply with quote

Jeg må ærlig talt si at jeg også reagerte kraftig på planene Perry framla i Adressa, og konfronterte ham også med det i dag. Jeg hadde derimot verken tid eller krefter til en lengre diskusjon med ham om dette i dag.

Gammeltreneren til Solli, Arne Sandstø, advarte oss allerede for et år siden:

- Jan Gunnar mangler kompetanse og erfaring. Han passer bedre inn i landslagets spillerstil. I Rosenborg er han mer sårbar ved offensive feil, sier Sandstø.

- Jan Gunnar har noen ekstreme kvaliteter, og er vanvittig til å vinne tilbake ballen på midtbanen. Men Jan Gunnar blir ofte litt for ivrig. Sammenlignet med de han konkurrerer med på midtbanen i Rosenborg, tror jeg også han har en vesentlig høyere feilprosent i det offensive pasningsspillet, sier den tidligere Lillestrøm-, Brann- og Odd-spilleren.

Les mer: - Solli ikke moden nok

Kan ikke si meg annet enn enig med bergenseren. Jeg kan i farta bare huske én RBK-kamp der Solli har imponert sentralt; borte mot Røde Stjerne i november 2003. Greit nok at han ikke har spilt all verdens kamper i denne rollen etter dette, men han har likevel ikke vist noe som helst.

På landslaget har det, som Sandstø sier, gått bedre. Sjøl husker jeg godt innhoppet til Solli hjemme mot Portugal i august 2003, da han framsto som denne nye Brandhaug.

Siden har han kopiert prestasjonene - mer eller mindre - med flagget på brystet:

- Solli er en fantastisk fotballspiller. Måten han trakk seg inn defensivt og ut offensivt i dag var helt utrolig. Han har en stor fremtid på fotballbanen, sier Hareide.

Les mer: Alle skryter av Solli

- Han har løpskraft og kan springe like sterkt i 90 minutter. Jeg er veldig begeistret for den gutten. Han kan utvikles til en veldig god fotballspiller, sier landslagssjefen.

Les mer: Solli - den nye midtbanesjefen

Konklusjon: Hareide og Perry har tro på Solli sentralt. Vi andre, inkl. Sandstø, er mer skeptisk...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran

PostPosted: 09.03.2005 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke akkurat Perrys argumenter er spesielt imponerende. Han har en litt dårlig sak, og det vises. Jeg skjønner rett og slett ikke hva Solli har, som gjør han skikket til å spille midtbane. Og Rosenborg har vel aldri vært kjent for at én spiller skal gjøre hele jobben offensivt... Hvem trenger vel medspillere når man har en lovende midtbanespiller som visstnok kan drible seg gjennom ethvert forsvar... Ja, Perry, Solli har teknikken sånn noenlunde i orden, men han er minst like bra uten ball. Vi ødelegger talentet ved å kaste ham rundt i laget på den måten vi har gjort. Og vi ødelegger talentet enda mer ved å la han ødelegge sitt gode navn og rykte i en posisjon han ikke bør ha.
dabi
Junior

PostPosted: 09.03.2005 23:41    Post subject: Reply with quote

Vi kan gi det en sjangse og ikke dømme alt for fort
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 10.03.2005 04:24    Post subject: Reply with quote

Problemet er ikke bare Solli`s manglende evner, det er at ROLLEN han tiltenkes er IDIOTISK. Å føre ballen for å oppnå gjennombrudd isteden for å la ballen gå via spillere på løp er lite effektivt og gir motstanderen mange kontringsmuligheter når en er i sårbar posisjon.

Den eneste måten jeg ser Solli kan utnytte sine ballføreregenskaper på, er om han fører ballen lenge nok til at han får tid til en presis ( lengre ) gjennombruddspasning på spillere som starter menst han fører....
Senior

PostPosted: 10.03.2005 10:26    Post subject: Reply with quote

Dette kommer aldri til å gå bra...Solli skal liksom bygge opp angrepene, men han slår for mange feilpasninger og mister ballen for mye. Han har heller ikke et særlig godt blikk for spillet. Jeg håper virkelrlig Perry vil innse at Solli ikke er rett mann for jobben.
davus
Rutinert

PostPosted: 10.03.2005 10:33    Post subject: Reply with quote

Dette er jo nedtur. Den sentrale delen, ER laget.
Solli.. jeg vet ikke hva som er galt. Han er jo go nok. Han viser det bare ikke?
Vet at vi har kjøpt Ødegaard nå, men fikk ikke Solli så mye skryt da han spillte højrekantsspiller??
RBK
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 10.03.2005 15:08    Post subject: Reply with quote

Perry har kanskje rett i at Solli bør utvikle og benytte ballføreregenskapene sine mer, men konklusjonen hans er feil.

Som sentral midtbanemann er han for sårbar og vi vet alle at han pr idag ikke har det som skal til...

Som offensiv indreløper så mangler han avslutteregenskapene og smartheten i løpene som Leo hadde og Strand har, og en slik avslutningsvillig indreløper må til når en spiller med kun en ren spiss.

Det alternativet som da står igjen er en mer defensiv indreløper-rolle. Gjerne en der han kan trekke ut mot kanten og bruke rommet der...for skal han føre med ball i midten så springer han før eller senere på noen...

I en slik rolle så tror jeg Solli best kan få ut sitt potensiale, og tilføre RBK mest.
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2005 15:36    Post subject: Reply with quote

Mitt tynne lille håp er at Solli faktisk vil vokse seg inn i den rollen om han får tid nok. Det hender jo iblant. BOB var horribel i midtforsvaret i starten ...

"Hvorfor ikke kjøpe en som behersker rollen i utgangspunktet?" Aner ikke.

Et annet lite plussmoment er at det ser ut som om Perry satser på faste spillere. God strategi. Hadde vært enda bedre om de faste folka hadde høyere kvalitet, men allikevel, faste folk er bra for samhandlinga.
Back to top
SunsetCinema
Junior

PostPosted: 10.03.2005 22:21    Post subject: Reply with quote

skjønner ikke all denne kritikken mot solli. Gutten er ung og blir sett på som et av de største talentene vi har i Norge. Gi mannen tillitt, så har han potensiale til å bli så god som helst.

Tviler også på at tanken til Perry er at hver gang rbk får ballen skal den spilles til solli, som deretter skal drible seg over hele banen for så å sette ballen i krysset fra 25 meter. Tanken er vel at han heller vil tillate at Solli prøver seg en gang imellom.

"no guts, no glory"

RBK
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb