| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.09.2007 14:53 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Jeg måtte bestemme meg i løpet av noen timer. Det ble alt for kort tid. Hadde jeg fått en uke og kanskje reist på besøk til trondheim, hadde situasjonen vært anerledes, sier Sebastian Prodl. |
Det er mærkeligt det der.
Jeg har fuld forståelse for at man vil have ham klar før fristen til at melde spillere på til CL går ut.
Men når det er snak om en spiller man vil betale 27 mil for( i følge media) hvorfor så ikke signe ham alligevel på en 5-års kontrakt? At vi så ikke kan bruge ham i CL er af mindre betydning da vi nok ikke går videre alligevel. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.09.2007 14:59 Post subject: |
|
|
| Hmm, hva mener du nå Harald? Prodl vil jo ikke til Rosenborg, enda mindre om det ikke blir CL.... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.09.2007 15:19 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Hvor har det stått det? |
Såvidt jeg vet ble det sitert både her i forumet og på nettsidene til Adressa at en i RBK-ledelsen (husker ikke om det var Torbjørnsen, Eggen eller Tørum) sa at Prödl skulle vært på Lerkendal på onsdag for å overvære RBK - Tampere-kampen. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.09.2007 16:31 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Hmm, hva mener du nå Harald? Prodl vil jo ikke til Rosenborg, enda mindre om det ikke blir CL.... |
Han siger jo at han måske ville have valgt anderledes hvis han havde fået mere tid til at bestemme sig. Jeg går så ud i fra at der fra vores side var stillet krav om at han skulle være klar 1. september(fristen for UCL påmelding). Jeg kan så ikke se hvorfor vi ikke skal give ham mere tid, da vi er rimeligt chanceløse i UCL alligevel.
EDIT: Han havde svarfrist 1. sep:
_________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.09.2007 16:41 Post subject: |
|
|
| Harald..vi har visse overgangsvindu å forholde oss til =) |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.09.2007 16:53 Post subject: |
|
|
Joda Men mit poeng er at hvis vi havde en mulighed for købe ham, burde vi have gjort brug af muligheden. Specielt når man tænker på at han bliver vurderet til at være så god at man vil bruge 27mil. Det er jo en ganske anseelig sum for os.
At han så først kommer til januar synes jeg er underordnet, hvis han er så god, det er jo f. eks sådan det fungerer i mange af de større klubber. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.09.2007 17:21 Post subject: |
|
|
| Ah, sånn å forstå =) Men tror løpet er kjørt med tanke på denne mannen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.09.2007 17:29 Post subject: |
|
|
| Man kan vel låne spillere når som helst? |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.09.2007 18:21 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Man kan vel låne spillere når som helst? |
Nei.. Lån av spillere må skje innenfor overgangsvinduene.
I grove trekk er det slik :
Altså overgangsvindu internasjonalt 1 er : 1.1 - 31.1
Foreløbig har norske klubber dispensasjon fra UEFA, og har fått utvidet dette overgangsvinduet. For Norske klubber er overgangsviduet : 1.1 - 31.3. I tillegg har aktuelle spillere på Norske U-landslag en egen utlånsmulighet.
Internasjonalt Overgangsvindu 2 er 1.7 - 31.8 _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.09.2007 00:20 Post subject: |
|
|
Litt mer fra VG:
I følge presidenten i Sturm Graz, Hans Rinner, var det full enighet om en overgang til Rosenborg. Prislappen var 27,4 millioner kroner.
- Klubbene var enige om 3,5 millioner euro, men gutten ville ikke, sier Rinner til Kronen Zeitung.
Les mer: Ville bla opp 27,4 mill
Ifølge VG hadde Torbjørnsen en lengre prat med Prödl ifm. landskampen mot Tsjekkia, så spilleren har visst om den konkrete interessen ei stund. Problemet var at Werder kom inn i bildet, og utsatte videre RBK-samtaler til torsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.09.2007 11:18 Post subject: |
|
|
| Det er bedre å ha Frode Kippe enn Kvarme. Nå har vi Kvarme. Vi så hvordan det gikk i går. Han fikk ikke spille så mye av kampen, men han klarte å ødelegge 3poeng. Hva vill denne spilleren som ikke holder TL nivå gjøre mot lag som er mye mye bedre? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.09.2007 15:19 Post subject: |
|
|
Bare for å ha sagt det, er Kippe en spiller jeg ikke ønsker å se i RBK-drakt. Primitiv og rå i spillestilen, og er vel en av de som må stå over flest kamper per år pga kort.
Dessuten er han elsket i LSK, en annen grunn til at jeg ikke ønsker ham hit. Men det blir nå min selviske oppfatning.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 19.09.2007 09:40 Post subject: |
|
|
Står i Aftenposten idag at grunnen til at Prodlhandelen gikk i vasken var dårlig profesjonalitet i forbindelse med overgangen fra RBKs side...
Knut Prøvespill Eggen trenger tydeligvis fortsatt opplæring fra Bratseth..
 _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.09.2007 09:54 Post subject: |
|
|
Lærte i går at du ikke skal stole blindt på Aftenposten... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.09.2007 09:59 Post subject: |
|
|
| Jeg tror ikke Aftenposten vet mer om akkurat den saken enn oss, så det kan vi bedømme fint selv, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 19.09.2007 10:35 Post subject: |
|
|
Jeg leste det samme, men det var i dagbladet. Nærmere bestemt en kommentarartikkel skrevet av Morten Pedersen i går. Der hevdet han at kilder Dagbladet hadde i Østerrike mente at penger ikke var problemet i Prødl-overgangen, men en lite profesjonell tilnærming fra Rosenborgs side. Det ble videre brukt som grunnlag for å hevde at Rune Bratseth var tiltenkt en rolle ved siden av Erik Hoftun(ny sportsdirektør) i overgangssaker, fordi Bratseth hadde stil og behersket språk.
Såvidt jeg vet var stilfulle og språkmektige Bratseth i høyeste grad involvert i Prødl-forhandlingene, så det i seg selv er vel grunn nok til å trekke resten av artikkelen i tvil. Morten Pedersen har jo også tidligere prøvd seg som Rosenborg-insider, bla i NRK-programmet "Bakrommet" i vinter, hvor han kom med noen ganske oppsiktvekkende "opplysninger" som såvidt meg bekjent aldri har blitt bekreftet av noen andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.09.2007 10:44 Post subject: |
|
|
Hvilke "opplysninger" var det? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 19.09.2007 10:54 Post subject: |
|
|
| Jeg husker ikke nøyaktig hva som ble sagt, men det gikk bla på Tørums trenerrolle, at Steffen Iversen og Vidar Riseth i praksis var hovedtrenerene til Rosenborg. Også noe om at Rune Bratseth trakk seg som sportsdirektør pga utenomsportslige episoder(uprofesjonell oppførsel) som involverte noen etablerte Rosenborg-spillere på La Manga. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.09.2007 11:03 Post subject: |
|
|
| Dagbladet wrote: | | Da den Østerrikske midtstopperen Sebastian Prödl var ønsket fra Sturm Graz for 28 millioner kroner før overgangsvinduet stengte i august, var det ikke pengene som var Rosenborgs problem. Det var tilnærmningen til handelen. Ifølge kilder i Østerrike var den rett og slett ikke proffesjonel nok. Og på denne arenaen og i det framtidige arbeidet rundt kjøp og salg er det snakk om at Rune Bratseth finner sin definerte rolle ved siden av Erik Hoftun. Fordi han har både kred og språk. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.09.2007 11:45 Post subject: |
|
|
ved siden av Erik Hoftun? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.09.2007 11:55 Post subject: |
|
|
| Ja, det var det som stod i artikkelen. Tror dog han mener KTE. Eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 19.09.2007 12:23 Post subject: |
|
|
| Nei, han antydet vel at Eggen var tiltenkt en slags hovedtrenerrolle, mens Erik Hoftun/Rune Bratseth skulle ta over sportsdirektørstillingen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2007 13:40 Post subject: |
|
|
Trenger vel ikke kilder i Østerrike for å konstatere at penger ikke var problemet i Prödl-overgangen. Så vidt meg bekjent har faktisk aldri penger vært nevnt som et problem en gang. Så hvor Dagbladet har det fra vet jeg ikke.
Slik jeg forstod saken den 31. august og fortsatt forstår den, var klubbene enig om overgangssum og spilleren godt fornøyd med kontraktstilbudet, men Prödl valgte å si nei fordi han ikke følte seg trygg nok på at det å gå til RBK var det rette.
I dette kan man jo selv evt tolke at Prödl ikke følte at klubben var profesjonell (skrives sånn ja, Dagbladet) nok. Men årsaken kan også tolkes dit hen at det å komme til en klubb som sliter i en heller dårlig serie, og skal ut i seks mesterligakamper de er store underdogs i både hjemme og borte, kan være noe risikabelt for en ambisiøs og ung østerriker. Dessuten kan han ha fått klare signaler på at Bremen stadig er interessert, og vil prøve seg igjen i neste vindu.
Dagbladet har kokt i hop noe tydeligvis, men de uoffisielle østerrikske kildene kan like så gjerne være Pedersen selv, iallfall når han helt feilaktig drar inn at pengeproblematikk har vært nevnt. |
|
| Back to top |
|
 |
|