| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 01.09.2007 23:43 Post subject: |
|
|
| Du har rett i at de seks lengst fremme har gode ferdigheter. Synes de viste mange bra kombinasjoner i dag. Er også enig i at det bør gå kjapt i lengderetning, men mot et Strømsgodsetlag osm ligger tett, blir også det vanskelig. Likevel klarte laget å komme til en rekke store sjanser ved å kombinere på en-touch. Godset hang ikke med. Bare så utrolig synd at det ikke satt helt i det ballen skulle plasseres i mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.09.2007 23:57 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Det virker som om de som kom hit for Champions League ikke gidder å jobbe for seier i tippeligaen, med et lite unntak i Sapara og Traoré. Hvis de hadde hatt lyst til å vinne kunne de lett kjørt over SIF enda mer. Det er så unødvendig |
Sakser dette fra Adressa-kommentarene. Og er enig. Bortsett fra traore som bestandig gir jernet. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 02.09.2007 00:05 Post subject: |
|
|
| Enig i at det periodevis fungerer bra, men likevel hadde vi i denne kampen utrolig mange gode muligheter til å angripe hurtig med få touch, likevel gikk ballen tilbake eller sidelengs. Mulig at bevegelsen fremover er for dårlig eller ikke bevegelsene ikke gode nok. Vet ikke om dette skyldes manglende struktur eller uklare retningslinjer fra lagledelsen, eller om det rett og slett er et bevisst stilvalg. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.09.2007 00:06 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | | Skjelbred var da slettes ikke dårlig i dag! |
Kvarme hadde særlig to involveringer som ikke var bra. Frisparket som ble mål og da han gikk opp i en håpløs duell og etterlot seg et enormt rom bak seg, så vidt jeg kan huske.
Skjelbred hadde på sin side to aldeles grusomme tversoverpasninger der den ene vel fører til at George kan løpe rett igjennom, men avslutter for tidlig.
I tillegg fikk han takket være klønete forsvarsspill av Godset en enorm målsjanse som han brente.
Jeg skal verken kalle Skjelbred noen syndebukk eller påstå at han var så mye verre enn andre utpå der. Kanskje gjorde han en grei kamp. Dette er bare et eksempel for å vise hvordan enkelte plukker ut syndebukker (idag Kvarme), mens forklaringen på RBKs uavgjorte kamp er mer sammensatt enn at Kvarme lager et frispark som i ni av ti tilfeller ender i muren eller utenfor mål.
Som enkeltepisode er Traores miss vel så graverende. Det var jo en sjanse vesentlig større enn den Berdølmo fikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.09.2007 00:07 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Quote: | | Det virker som om de som kom hit for Champions League ikke gidder å jobbe for seier i tippeligaen, med et lite unntak i Sapara og Traoré. Hvis de hadde hatt lyst til å vinne kunne de lett kjørt over SIF enda mer. Det er så unødvendig |
Sakser dette fra Adressa-kommentarene. Og er enig. Bortsett fra traore som bestandig gir jernet. |
Tja, muligens et poeng. Men jeg stiller mine tvil ved innsatsnivået til Iversen og Braaten (mens han ennå hadde liten RBK-logo på brystet) i mange TL-kamper også. Det er uansett naturlig at spillere får ekstra tenning i CL. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.09.2007 00:13 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Quote: | | Det virker som om de som kom hit for Champions League ikke gidder å jobbe for seier i tippeligaen, med et lite unntak i Sapara og Traoré. Hvis de hadde hatt lyst til å vinne kunne de lett kjørt over SIF enda mer. Det er så unødvendig |
Sakser dette fra Adressa-kommentarene. Og er enig. Bortsett fra traore som bestandig gir jernet. |
Hmm, hvem står vi igjen med da? Kone som har puttet to mål på fire kamper fra start av og Konan som er vår nesttoppscorer med seks mål på 12 starter? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.09.2007 00:39 Post subject: |
|
|
| primaten wrote: | | sa solli 'ikkje' da han spilte her? eller har brann ødelagt mannen? |
Han begynte å snakke breiere nissedalsdialekt i fjor, sikkert etter påpakning hjemmefra. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.09.2007 01:58 Post subject: |
|
|
Håper folk forstår at vi må kjøre med tettey bak i forsvaret(når man tydeligvis ikke kan bruke Nordvik) og Iversen som sentral i større grad. Det funker ikke med Basma koppinen, koppinen kvarme, koppinen Riseth osv...
Tettey er ikke dårlig som sentral midtbane, men vi har ikke noe valg med tanke på forsvarsfireren. Jeg tror faktisk at Iversen kunne ha blitt god der hvis man har kjørt han inn i rollen. Tettey tilfører forsvaret fart og bedre teknikk. Det blir mindre feil pasninger bakfra. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 02.09.2007 04:46 Post subject: |
|
|
| Tettey er vel, iallfall slik jeg ser det, svakest i det defensive arbeidet. Han er god på å løpe opp folk, men det er også nesten alt han er virkelig god på defensivt. Hurtig og sikker med ballen er han også. Derimot blir det meningsløst å omskolere han til midtstopper når han ganske klart er tiltenkt den sentrale rollen på midtbanen i fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.09.2007 11:56 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Wilhelm S Myhr wrote: | | Skjelbred var da slettes ikke dårlig i dag! |
Kvarme hadde særlig to involveringer som ikke var bra. Frisparket som ble mål og da han gikk opp i en håpløs duell og etterlot seg et enormt rom bak seg, så vidt jeg kan huske.
Skjelbred hadde på sin side to aldeles grusomme tversoverpasninger der den ene vel fører til at George kan løpe rett igjennom, men avslutter for tidlig. |
Skjelbred var enormt varierende i dag, eksplosiv i løpene og driblingene framover. Flotte raid der, men jeg blir eitrende forbanna nå guttungen f.. aldri skyter, og velger å skulle trikse seg inn til 2 meter. Skal ballen bare rulle i mål? Men han sørget også for, gjennom å ikke støte fram og ta en andreball fra Traore, to ganger for å skape en kontring.
Til å ha sittet endel på benken var dette en grei kamp i sum.
Stoor. Ikke hans verste kamp, men vi eier den jo tross alt, og hadde gutten klart å være dårlig da også, hadde han jo aldri fått komme. Han også skaper to kontringer med sine dårlige valg og pasninger.
Helt utrolig at dommeren lar svina fra skitplassen der fullføre med alle mann forøvrig. Det er ikke mange av disse i ligaen lenger, men Godset var et godt, gammaldags SKITlag. Intet eget spill, stygge taklinger konstant og legger seg ned sjøl støtt. Jaja, alle rykker ned med Stian Ohr.
Det gjør meg kvalm at endel av de spillerne våre skal spille og få bonus for CL...
Kvarme kan bare drite og dra for meg. Når du skal tyne ut noen kroner ekstra, og ikke har det minste bakkekontakt i forhold til det du presterer, er alt tidligere bare null og tull. Ettermælet sitt kan han plukke med seg billig. Men det samme gjelder jaggu meg Basma og co også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.09.2007 12:12 Post subject: |
|
|
Synes vi gjør en bra kamp offensivt, vil tro at vi hadde vunnet denne kampen 90 av 100 ganger, men det gjør det bare ekstra irriterende at vi ikke setter sjansene. Enig med Recon i at det virker som vi skal på 2 meters avstand før vi skyter, det er for faen bare å fyre av når vi er på 16.
En ting er at Kvarme kom inn (sikkert pga Kovacs, Kvarme er nok bedre enn Nordvik i lufta), men var Kone skada siden han gikk av? Iversen hadde jo fint lite å bidra med.
Aftenposten sendte en blind, inkompetent SIF-patriot til å dekke kampen:
"Strømsgodet hadde Rosenborg i kne i 20 min før gjestenes Kone scoret ut av ingenting. Men lufta gikk ikke ut av Godset, og Rosenborg begynte å misbruke sine sjanser. Da Bergdølmo sikret ett poeng kunne knapt noen påstå at det var ufortjent"
"Banens tre beste: Berdølmo, Winsnes, Riseth"
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.09.2007 12:15 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Jaja, alle rykker ned med Stian Ohr. |
*krysse fingrene for at Brann kjøper Stian Ohr til vinteren* _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.09.2007 12:16 Post subject: |
|
|
Hva er forresten greia til Lars Hirschfeld med å stille seg helt i sida, på et frispark midt foran mål. Jeg var ikke veldig overrasket over hvor Bergdølmo pleier sette frisparka sine. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.09.2007 12:19 Post subject: |
|
|
| For en skandale-oppsummering av Aftenposten. Utrolig at slike folk får komme til orde. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.09.2007 12:22 Post subject: |
|
|
| Kone fikk problemer med låret, og ba sjøl om å bli byttet ut. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.09.2007 12:35 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Hva er forresten greia til Lars Hirschfeld med å stille seg helt i sida, på et frispark midt foran mål. Jeg var ikke veldig overrasket over hvor Bergdølmo pleier sette frisparka sine. |
Det var det første jeg også tenkte på, hvorfor i helvete er den ene siden så jævla åpen? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.09.2007 12:35 Post subject: |
|
|
Muren og Lars skulle stått omvendt. Få høyrebeinte frisparkskyttere her til lands som greier å skru ballen opp i motsatt vinkel/hjørne. Med unntak av Marek Sapara selvfølgelig. Dessuten var muren elendig satt opp.
-
- Noe mangler |
|
| Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 02.09.2007 13:12 Post subject: |
|
|
Takk for kampen!
1-1 var i mine øyne et høvelig rettferdig resultat, selv om dere styrte mye av kampen. Vi var klart best fram til dere fikk 0-1, og da tok dere over kampen. At noen av dere kaller dette et ran er, for meg, uforståelig. Ingen hadde protestert om dere vant, men ufortjent med poengdeling var det ikke. Tørum presterer jo å si at vi ikke hadde noen sjanser. Blind?
Lykke til å Champions League! Håper dere gjør det bra, men frykter hvordan dette skal gå. Forsvaret deres skal dessverre få kjørt seg noe jævli mot Villa, Drogba & co. Er redd det kan bli stygt. Får håpe dere får noen fine resultater likevel! _________________ Leve Godset! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.09.2007 15:01 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Muren og Lars skulle stått omvendt. Få høyrebeinte frisparkskyttere her til lands som greier å skru ballen opp i motsatt vinkel/hjørne. |
Til forsvar for Hirsch og co sto også Winsnes ved ballen. De kunne altså ha skifta skytter og fått samme utgangspunkt mot andre hjørnet på sekundet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.09.2007 15:05 Post subject: |
|
|
SÃ¥ ikke det. Et stort RBK-flagg i veien.
For øvrig jævlig irriterende å høre på folk som ber om å få flagget tatt ned. "Supportere" som det burde komme seg hjem og se kampen på TV istedet! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.09.2007 16:41 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | SÃ¥ ikke det. Et stort RBK-flagg i veien.
For øvrig jævlig irriterende å høre på folk som ber om å få flagget tatt ned. "Supportere" som det burde komme seg hjem og se kampen på TV istedet! |
De folka fikk da vel endelig tilsvar fra en hissig j.. i blå jakke og hvit cap også da!  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.09.2007 16:42 Post subject: |
|
|
Du var ikke den eneste, tro meg.  |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 02.09.2007 17:00 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Jonas wrote: | | Muren og Lars skulle stått omvendt. Få høyrebeinte frisparkskyttere her til lands som greier å skru ballen opp i motsatt vinkel/hjørne. |
Til forsvar for Hirsch og co sto også Winsnes ved ballen. De kunne altså ha skifta skytter og fått samme utgangspunkt mot andre hjørnet på sekundet. |
Enig med den der, jeg var skråsikker på at Winsnes ville putte i venstre kryss. Mulig Lars burde stått mer midt i mål, men det er en slags stein-saks-papir-situasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 02.09.2007 17:03 Post subject: |
|
|
Ikke helt enig i at han måtte velge. Han satte jo nok spillere i mur til å dekke nesten alt. På frispark midt på, må nesten keeperen stå mer midt i selv også.
Velger han en side, kan det jo ikke komme som en overraskelse at ballen sitter i krysset på motsatt side... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
|