| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
primaten Rutinert
|
Posted: 01.09.2007 10:36 Post subject: |
|
|
| så teorien din er at halen logrer med hunden? nice. jeg tror fortsatt det er sprotsdirektøren som sitter på pengesekken, ikke torbjørnsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.09.2007 10:39 Post subject: |
|
|
Ja, det har jo alltid vært klare linjer og fordeling av ansvaret i RBK...
I spillerspørsmål, ja, der tror jeg T.s ord veier ganske så j.. tungt. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.09.2007 10:45 Post subject: |
|
|
| Jeg synes klubben skal ansette enda en scout før neste overgangsvindu, da kan vi ha en bredere oversikt og slippe situasjoner som det vi har kommet i nå. Tor Kristian Karlsen var aktuell for Vålerenga, det bør være mulig å få den mannen til klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 01.09.2007 10:51 Post subject: |
|
|
Jeg tviler på at TKK som bor komfortabelt i Nord-London er interessert i å ha base her, men en viss samarbeidsform kunne nok vært mulig. Han virker å ha en noe bredere oversikt, enn T. som tidligere i hvert fall har satset mest på Afrika. Nå har vel T. også rimelig kontroll på Europa, tenker jeg, så vi burde vel heller hatt en scout som hadde kun fokus på Skandinavia/Norden, for der er jeg mindre enn imponert over det man har kontroll over og det som hentes inn. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.09.2007 10:53 Post subject: |
|
|
| TKK var da aktuell for Vålerenga, men Vålerenga klarte ikke å bli enig om lønnen med TKK. For et scouting team vi hadde fått om TKK ble med i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 01.09.2007 11:03 Post subject: |
|
|
http://syke.mzv.net/news/.../?id=90072
Nur ein Sebastian saß gestern auf dem Podium
Werder verpflichtet Schalker Boenisch, muss die Personalie Prödl aber auf Eis legen
Von Carsten Sander
BREMEN Die "Sebastian-Invasion" fiel kleiner aus als erhofft. Gerne hätte Werder Bremen gestern kurz vor Transferschluss gleich zwei hoffnungsvolle Talente mit dem selben Vornamen präsentiert. Doch auf dem Podium des Medienraums saß um 14.15 Uhr nur einer: Sebastian Boenisch. Werder eiste den 20-jährigen Außenverteidiger für geschätzte drei Millionen Euro Ablöse von Schalke 04 los und stattete ihn mit einem Vierjahresvertrag aus. Sebastian Prödl ging den Bremern dagegen durch die Lappen. Der Österreicher bleibt bei Sturm Graz.
Werder-Sportdirektor Klaus Allofs hatte am Donnerstag mit dem Club und dem ebenfalls erst 20 Jahre alten Innenverteidiger verhandelt, musste letztlich aber einsehen, dass dieser Transfer nicht funktioniert. "Zum einen", erklärte Allofs, "waren es die finanziellen Dinge, die nicht gepasst haben." Sturm Graz wollte einfach zuviel Geld für das Abwehr-Talent (angebliche Forderung: fünf Millionen Euro). Zum anderen habe auch der Spieler sich nicht zu einem Wechsel an die Weser durchringen können. Weil ihm die Konkurrenz - bestehend aus Per Mertesacker und Naldo - übermächtig erschien. Mit Blick auf die EM im kommenden Jahr im Heimatland hat sich Neu-Nationalspieler Prödl (zwei Einsätze) dann offenbar gegen Werder entschieden. Und auch gegen Rosenborg Trondheim. Der Champions-League-Starter war sich mit Graz laut einer Pressemitteilung der Österreicher schon einig, doch Prödl lehnte ab: Norwegen? Nein danke! Auch Hertha BSC Berlin hatte eine Absage erhalten.
Für Werder Bremen hat sich das Thema damit aber nicht erledigt. Das Gegenteil ist der Fall. "Wir sind weiterhin stark an Sebastian Prödl interessiert und werden im Winter oder im kommenden Sommer einen neuen Anlauf unternehmen", erklärte Klaus Allofs. Der Kapitän der österreichischen U 20-Nationalmannschaft hat in Graz noch einen Vertrag bis 2009.
Der Kontrakt von Sebastian Boenisch bei Schalke 04 lief sogar noch bis 2010 - frisch verlängert im Mai dieses Jahres. Wieso er nun trotzdem wechselt, erscheint seltsam. Boenisch bleibt eine Erklärung schuldig: "Da sind Sachen vorgefallen, zu denen ich jetzt nichts sagen möchte."
Bremen ist der Grund ohnehin egal, sie nehmen Boenisch mit Kusshand. Schon im Frühjahr hatte sich Klaus Allofs um den U 21-Nationalspieler bemüht. Der verlängerte jedoch in Gelsenkirchen. Nun kam die Wende, für die Coach Schaaf dankbar ist: "Sebastian besitzt eine gute Dynamik nach vorne, ist diszipliniert in der Defensive und kann auch im Mittelfeld eingesetzt werden. Er ist insgesamt recht vielseitig in seinem Spiel."
Diese Vielseitigkeit begründet sich vor allem auf zwei Füße, die quasi gleichstark stoppen, schießen und dribbeln können. Mit anderen Worten: Boenisch kann’s rechts wie links. Um festzustellen, welcher Fuß der stärkere ist, müsse man ihm schon eine Cola-Dose in den Weg stellen, empfiehlt Klaus Allofs: "Mit welchem Fuß er dann zutritt, der ist es."
Boenisch würde die Dose wahrscheinlich mit dem einen anlupfen und mit dem anderen wegkicken. Er ist eben mit beiden Füßen gut Freund. Was ihn dazu befähigt, beide Außenpositionen der Viererkette zu bekleiden. "Da habe ich das Spiel vor mir und kann mit Tempo meine Vorstöße wagen", sagt Boenisch.
Thomas Schaaf und Klaus Allofs haben genau diese Dinge bei Sebastian Boenisch beobachtet. "Wirklich beeindruckend" fand Allofs dessen Leistungen in der U 21. Als sofortige Verstärkung dürfe er dennoch nicht gesehen werden, sagt Schaaf: "Er hat jetzt schon gute Qualitäten, die wir aber bestimmt noch verbessern können."
--------------------------
Sturm Graz ville ha omtrent 5 millioner euro for Prødl, som Werder ikke ville betale. Dessuten torde Prødl ikke å bestemme seg helt for Werder, fordi han ikke så muligheten til å komme på første elleveren med en gang. Og han satser på til å være med på em-turneringen neste år. Derfor vil han bli i Graz. Han vil ikke risikere å sitte på benken og mister plassen på landslaget. Rosenborg var vel enig med Graz, men spillere gadd ikke å dra til Norge. Som mange ganger sagt, skal Werder prøve det igjen i vinterens transfervidu. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 01.09.2007 11:09 Post subject: |
|
|
| Quote: | tyskRBKfan: Min skoletysk begynner å bli litt rusten etter hvert, så det hadde vært fint om du kunne oversatt noe av det du linker/quoter her fra tyske media. Er sikker på at det er andre også som hadde blitt glade for det |
Jeg har jo hver gang oversatt og sammenfatt det som jeg vurderte som viktigst. Ikke bra nok?
Last edited by Tysker'n on 01.09.2007 11:13; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.09.2007 11:12 Post subject: |
|
|
Hehe, var litt kjapp der. Så ikke oversettelsa på slutten der før jeg posta. Sletta derfor posten da jeg oppdaga det og håpa på at ingen så komentaren min
Men, flott arbeid  |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.09.2007 11:12 Post subject: |
|
|
Takk. Det sto ikke noe mer der som var interessant for RBK-fans.
Hehe, "Norwegen? Nein, danke!" |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 01.09.2007 11:14 Post subject: |
|
|
Der Champions-League-Starter war sich mit Graz laut einer Pressemitteilung der Österreicher schon einig, doch Prödl lehnte ab: Norwegen? Nein danke! Auch Hertha BSC Berlin hatte eine Absage erhalten.
Huff da. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 01.09.2007 11:16 Post subject: |
|
|
| Ja, tror det bare viser, at RBK virkelig har prøvd alt til å få ham til Trondheim. Litt syndt at det ikke gikk bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Tysker'n Senior

|
Posted: 01.09.2007 11:19 Post subject: |
|
|
| Har nettopp tenkt om RBK kanskje går den feile veien når de blir enige med klubben uten å ha satset alt på å overtale spilleren. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 01.09.2007 11:41 Post subject: |
|
|
| Det høres ikke fornuftig ut å bruke 27 mil på en stopper, uansett kvalitet. Neste år er det sannsynligvis ikke CL og man må uansett forsterke laget ytterligere hvis Kuka, Dorsin og Strand forsvinner. Da er det bedre å bruke 7/8 mil på å hente de beste i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.09.2007 11:43 Post subject: |
|
|
| Vi får ikke de beste i Norge for 7-8 mill, og de beste i Norge pr nå holder ikke det nivået vi skal opp på. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.09.2007 11:48 Post subject: |
|
|
Vi ga 10 for Sapara. Han var veldig billig i forhold til egenskaper (tenk på hva han hadde kostet med norsk pass), og gikk inn og hevet laget fra dag èn. Det er slik vi skal fortsette å sikte. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.09.2007 11:50 Post subject: |
|
|
| Var det ikke slik at en russisk klubb bød 20 mill for Sapara i det han skrev under for oss? |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 01.09.2007 12:29 Post subject: |
|
|
| Konrad4ever wrote: | | Det høres ikke fornuftig ut å bruke 27 mil på en stopper, uansett kvalitet. Neste år er det sannsynligvis ikke CL og man må uansett forsterke laget ytterligere hvis Kuka, Dorsin og Strand forsvinner. Da er det bedre å bruke 7/8 mil på å hente de beste i Norge. |
Jeg syntes det høres veldig fornuftig og riktig ut. Dette er tydeligvis en spiller av en slik kvalitet at å tjene inn kanskje opp mot det dobbelte av kjøpssummen ved et evt. salg senere ville vært en sannsynlig mulighet. Veldig bra forsøk av gutta på Brakka, bare synd det ikke ga resultater denne gangen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.09.2007 12:48 Post subject: |
|
|
| Torbjørnsen har vist at han har teft. Kanskje man nå tør satse på slike spillere litt tidligere? Da burde vi ha en OK sjanse på å få napp. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.09.2007 12:53 Post subject: |
|
|
| Tingen her var vel at Prødl ville ha sikret et CL før Norge og RBK i det heletatt var aktuelt... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 01.09.2007 12:54 Post subject: |
|
|
Forsøket på Prödl isolert sett skal ha masse cred, men overgangsvinduet totalt sett, faller de komplett igjennom. Og nei, det er ikke snakk om å kjøpe hva som helst for å kjøpe. Patetiske unnskyldninger fra en patetisk mann.
Det er som når Skutle fikk spm om hvorfor de ikke fik inn litt penger for Johnsen da Sparta PRaha(?) var interesserte, og svarte "Hvem skal vi hente isteden da, Raul? Ronaldo?" TOSK!
For de av oss som har flere hjerneceller enn kromosomer er det ikke vanskelig å se at man kunne gått rimelig langt under Prödls nivå og pris, og samtidig ligget milevidt over Basma og Koppinen & co. Det er ikke slik at hvis vi ikke får akkurat det vi peker på, så setter vi oss ned og griner og nekter ta noe.
Med all reisingen til T., tipper jeg vi kunne jobba parallelt med ganske mange kandidater, og jobba oss noen A4-sider med navn nedover før vi overhodet nærmet oss nåværende stopperes nivå og alder. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.09.2007 14:42 Post subject: |
|
|
papir-VG i dag:
| Quote: | Til Kronen Zeitung sier Prodl at han syntes tiden ble for knapp. At han viste alt for lite om RBK. Og at han var kritisk til sesongstart i april med tanke på EM-sluttspill på hjemmbane neste år.
- Jeg måtte bestemme meg i løpet av noen timer. Det ble alt for kort tid. Hadde jeg fått en uke og kanskje reist på besøk til trondheim, hadde situasjonen vært anerledes, sier Sebastian Prodl.
Det skinner gjennom at supertalentet egentlig ville til Werder Bremen. Det var i Bundesliga han fremfor alt ville spille - sammen med bestekammeraten Martin Harnik. Men Tyskerne syntes prisen var ble for høy og trakk seg. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.09.2007 14:48 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Jeg måtte bestemme meg i løpet av noen timer. Det ble alt for kort tid. Hadde jeg fått en uke og kanskje reist på besøk til trondheim, hadde situasjonen vært anerledes, sier Sebastian Prodl. |
Så at han skulle vært i Trondheim på onsdag for å se Tampere-kampen var altså bare jug fra RBK-ledelsen sin side? (I og for seg ikke overraskende) _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.09.2007 14:49 Post subject: |
|
|
| Hvor har det stått det? |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.09.2007 14:50 Post subject: |
|
|
Enig Recon, denne unnskyldningen med å ikke kjøpe bare for å kjøpe er håpløs. Enhver idiot klarer å se at det er flust av stoppere som er bedre enn de vi har. Vi kan ikke basere hele kjøpspolitikken på spillere av prödls klasse eller ingen i hele tatt, da blir vi sittende igjen med svarte-per i alle overgangsvinduer.
Det utsagnet er rett og slett et dårlig forsøk på å skjule en slett jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
|